Paarden mishandeld op De Osseweide in Dokkum

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Paarden mishandeld op De Osseweide in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:23

Die mishandelingen zou je toch makkelijk aan elkaar moeten kunnen koppelen via de politiecomputers. Er zal toch onderhand wel een soort intranet zijn.
Mijn paard en weidegenote lopen ook nogal achteraf waar geen bewoning is. Zit nu meteen weer in de zenuwen, bah.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:52

anneM_Ajax schreef:
Ik bespeur een trend..........

Het moet niet gekker worden zeg!
En de regering maar zeggen, er is geen wet over we kunnen niks doen, maar ga je voor eigen rechter spelen is het ook niet goed.

Ik zou me helemaal dood vechten, dan maar in de gevangenis.
Het moet toch niet gekker worden Boos! Boos! Boos! Boos!

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:04

Ik hoorde het van mijn moeder.
Vreselijk!!

Je hoort het steeds vaker (volgens mij).
Niet best...
Hoe KRIJG je het in je hoofd... Boos! Huilen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:14

Het word al gekker in Nederland Scheve mond Het ergste is dat de daders er waarschijnlijk in het ergste geval er maar met een simpel taakstrafje vanaf komen.
Arme paarden... Verdrietig

beaujangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:08

ja een taakstrafje en dan kunnen ze weer gewoon verder.
En dan pakken ze de volgende wel weer.
Dat is nu het derde geval in 1 week tijd.
Als ik erachter kom wie dat gedaan heeft.
Dan denk ik dat ze nog niet jarig zijn!!!!!!!!!!!!!!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:17

Dit is echt gewoon ZIEK... AARGh ik krijg de kriebels door men hart.. dokkum is 15 km bij mij vandaan ofzo? nou ik heb nu de neiging om mijn ponys achter slot en grendel te zetten..
ben laatst midden in de nacht in mijn pyama naar beneden, naar buiten gevlogen omdat ik wakker werd van gehinnik en een pony die keihard aan het rennen was ofzo:S Nou je krijgt een hartaanval!!! gelukkig was er niets aan de hand, maar het maakt je echt doodsbang...

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:31

ondanks het mooie weer 'snachts, durf ik m'n 2 merries en 1 ruin niet meer 's nachts in de wei te laten....overdags kan ik ze goed in de gaten houden, gelukkig !

Misschien een domme vraag, maar ik vraag me af of paarden zich in zo'n situatie niet verdedigen of zo...schoppen...aan de kletter ? Een (1) persoon kan toch onmogelijk een paard te grazen nemen en tegelijkertijd vast houden ? En, 1 verwonding kan ik nog voorstellen (hoe walgelijk ook), maar een paard gaat dan toch aan de kletter ? Meerdere verwondingen snap ik niet..

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:46

Je zal ze toch, dit is de derde melding deze week.
Het lijkt zeker een trend te worden... als ik ze in mijn handen krijg.....

@ Freespirit daar heb ik ook wel eens over na lopen denken. Maar weet het niet maar neem eigenlijk aan dat het meer dan 1 dader is eigenlijk waarom weet ik niet

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:57

het lijkt wel "mode" om paarden (en andere dieren) zo toe te takelen want het gebeurd steeds vaker Verdrietig verschrikkelijk...

je zou je paarden alleen om deze reden al, toch nooit 1 seconde uit het oog willen verliezen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:58

Tja, en hoe meer dit in de publiciteit komt, hoe meer zieke geesten erdoor "geïnspireerd" worden...
Wat dat betreft kun je het maar beter zo stil mogelijk houden.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:07

joyce B schreef:
Tja, en hoe meer dit in de publiciteit komt, hoe meer zieke geesten erdoor "geïnspireerd" worden...
Wat dat betreft kun je het maar beter zo stil mogelijk houden.

Nou ..dat lijkt me sterk want het gebeurt toch wel..of dit nu in de publiciteit komt ja of nee.

Ik denk juist dat mensen alerter worden door het feit dat er de laatste tijd weer van die gruwelijkheden gebeuren.

Dit soort berichten heb ik de afgelopen dagen steeds meer gelezen en wordt er kotsmisselijk van!!
Van mij mogen ze die mensen net als vroeger stenigen..tbs helpt echt niet...
Dit soort mensen moeten ze uitsluiten van de maatschappij...en noem me hard...maar nu "blijft het nog bij een dier" (wat al absurt is)..dadelijk zijn het opeens kleine jongetjes en meisjes..

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:21

freespirit schreef:
ondanks het mooie weer 'snachts, durf ik m'n 2 merries en 1 ruin niet meer 's nachts in de wei te laten....overdags kan ik ze goed in de gaten houden, gelukkig !

Misschien een domme vraag, maar ik vraag me af of paarden zich in zo'n situatie niet verdedigen of zo...schoppen...aan de kletter ? Een (1) persoon kan toch onmogelijk een paard te grazen nemen en tegelijkertijd vast houden ? En, 1 verwonding kan ik nog voorstellen (hoe walgelijk ook), maar een paard gaat dan toch aan de kletter ? Meerdere verwondingen snap ik niet..

Geen domme vraag hoor! Ik denk dat meerdere mensen die zichzelf zullen afvragen, waaronder ik Haha!
Het enige wat ik me kan voorstellen..is of meerdere daders. ..of het paard is zo in shock dat ie niets meer kan doen/beginnen?

Vreselijk om je paard zo te vinden...als dat soort mensen mijn paarden met 1 tengel aanraken..dan zijn ze die kwijt..plus nog wat andere onderdelen Bloos (klinkt heel erg stoer zo, maar ik kan me vreselijk boos maken om zinloos geweld bij dieren door vieze smerige zieke personen)

Wanneer ik zulke berichten lees, en ik hoor wat in de paardenstal, dan slaat mijn hart een paar keer over! Huilen
Maar ik denk niet dat ik de enige zal zijn Ach gut

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:26

Hof staat er 2 km van Dokkum af... Zowat alle paarden lopen daar nu nog dag en nacht buiten en ik krijg nu wel zwáár de kriebels... Zo eng! Het komt nu wel heel dichtbij.

En dan ook nog naïef denken; 'het gebeurt hier vast niet, niet in Dokkum'. Wel dus...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:41

Wat lopen er ook een idiooten rond,, het komt steeds dichter bij,, en waarom, vast weer iemand die gefrustreerd is,, nou ik zou zeggen, koop dan een opblaaspop ofzo..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:54

@freespirit.... ook ik vraag me dat idd af.... hoe kan het dat een beestje zó verwond wordt zonder dat ie bv halster kapot trekt en ervandoor schiet

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:19

Het valt mij op dat mijn verzorgpaarden op dit moment anders zijn... die zijn sinds woensdag angstig en rennen om een geritsel van een blaadje al bij het hek vandaan... die staan dus ook dag en nacht buiten... en de eigenaar ziet niet de noodzaak om ze thuis te halen...
Hij zei er komen genoeg mensen langs... ja en 1 daarvan zal maar verkeerde gedachten hebben...

@ Henk; Heb jij daar misschien meer inzicht in, waardoor het komt dat paarden niet reageren zoals ze normaal ook op een roofdier reageren? Dan zou je toch binnenkort een belager in een weiland moeten vinden?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:22

ik vind dat zo erg als ik dat steeds weer lees, ik wil later iets als beroep gaan doen als opvang voor mishandelde paarden ofzo.

Hoe ziek moet je zijn, echt hier kan ik zo boos over zijn. Boos!

nijntjuh1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:58

hoe kunnen mensen nou paarden en andere dieen zowiets aan doen?
dat is toch wel zo verschrikkelijk erg. een paard heeft ook een hart en ademt de
zelfde lucht in als ons.

ik vind het vreselijk Huilen

nienke

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:13

HE GATVER ZE HOUDEN DUS NOOIT OP!!!!!!!!!!! DAT SOORT MENSEN ZIJN ZIEK IN HUN KOP EN MOETEN OP HET VUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR GEGOOID WORDEN IN PLAATS VAN ACHTER DE TRALIES WANT ACHTER DE TRALIES SCHIET GEEN MENS MEE OP WANT DAN KOMEN ZE TOCH OOIT WEL WEER VRIJ EN DENK JE DAN DAT ZE ERVAN GELEERD HEBBEN NOU ECHT NIET HOOR GOOI ZE IN HET VUUR DAN KUNNEN DAT SOORT ZIEKE MENSEN ALLE PIJN VOELEN WAT ZE BIJ ELK PAARDEN AANGEDAAN HEBBEN.

OPRUIMEN DIE HANDEL MET DIE G*E*K*K*E*N DAT ZULK MENSEN ZIJN HARTSTIKKE ZIEK IN HUN KOP

nO0rtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:50

jeeje!!
hoe verzín je het?!!
echt vet stom!
xxx

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:30

niet in het vuur als ze een paard hebben open gesneden bij de schede ofzo
precies hetzelfde terugdoen en dan een beetje langzemer en dan op het vuur ermee

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:37

Watt een vreselijke zieke mensen toch ook pffff word er echt zo walgelijk van bahhhh.
Arme diertjes toch ook Verward

black_velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:42

postbodesiem schreef:
Jobbeltje schreef:
Staande castratie met plaatselijke verdoving!

Boos!
ZONDER verdoving !!

helemaal mee eens moet er niet denken dat ze zoiets bij mijn paardjes zouden doen laten ze lekker elkaar toe takelen

trojka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:28

waar gaat dit allemaal naartoe! Ik begrijp niet hoe mensen zoiets kunnen doen!
Dieren zijn zo eerlijk.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 03:25

Omg op die manege heb ik vroeger wel eens gereden (max jaartje of 8 geleden!) Of er moet daar nog een manege zijn!!

Maar ik snap gewoon niet waar mensen de lol vandaan halen om zoiets te doen!

Ooh wat een lol zeg, een paard mishandelen! Ze zouden zelf eens toegetakeld worden! *&^*&%)*%^% Lachen

Als ik (denk iedereen die om dieren geven) zulke mensen in handen krijgt, nou ik blijf doorgaan met hun!! Ze kunnen smeken en doen wat ze willen! Maar blijf doorgaan! Word het zo zat om steeds te lezen dat hier en dan daar, en dan weer ergens anders, weer een paard (dier) mishandeld is!

Ik zou zeggen tegen die mensen, kom naar me huis, en zal eens laten zien hoe 'kicken' dat is!! (voor mij is het iig dan wel kicken Lachen )

Kortom: Ik word echt naar van zulke berichten! Stoom uit je oren