Paardrijden onbetaalbare hobby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:30

Ik zag Haren, ik dacht Grun Haha!

Het is ook speculatie, als de handelaren de prijzen niet willen verhogen, zullen ze dat wellicht willen compenseren door de inkoopprijzen te verlagen (die ze willen betalen). Als ze de prijzen verhogen en de particulieren en de hobby-fokker niet, dan gaan ze toch klanten mislopen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:35

pff...ik ben echt benieuwd inderdaad hoe ze dit willen realiseren, naar mijn mening is paardrijden tegenwoordig al duur genoeg!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:38

Ja het is zeker al duur genoeg!!!

Nou ik vind het niet normaal hoor dat ze dat btw-tarief willen verhogen! hebben ze nog niet genoeg geld ofzo? Laat ze het probleem lekker bij de wortel aanpakken (nederland overbevolkt mede door al die asielzoekers en buitenlanders die hier niet horen.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:45

Hmmm... Linda is wel een beetje kort door de bocht...
Dat is wel heel erg vergezocht. Echt op de hoogte van de statistieken ben je ook niet. Mensen krijgen tegenwoordig minder kinderen en het aantal nieuwe asielzoekers en immigranten is ook afgenomen. Ik ben ook van mening dat we nog steeds met teveel zijn maar ik ga niet zomaal wat in de rondte lopen bleren. Wat zijn er toch veel van die onwetende schreeuwlelijken op de wereld *zucht*
Laatst bijgewerkt door Onyx88 op 28-09-06 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:47

Belasting op auto, trailer, wegen, mestafvoer... inkomen, blablabla.... je moet al belasting betalen op je rijkleding..... verdienen ze nog niet genoeg aan ons????

Europese regels..... echt weer iets voor kabinet Bakenende om zoiets te zeggen, ze moeten weer geld hebben en dan komt 't altijd uit Europese regels....

edit... woeps.. spelfoutjes

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:54

als jullie het er niet mee eens zijn dan stop je d'r toch gewoon mee.. hoef je ook niks te betalen aan de belasting of je verhuist naar het buitenland Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:01

Het enige waar de particuliere paardeneigenaar werkelijk bang voor mag zijn kwa financien: houderschapsbelasting.

Ik geef het nog 2 jaar.... geloof me het komt eraan.
Deze BTW regeling is de helft nog niet.

Paardrijden is van oudsher een elite-sport.
Daar is niets mis mee, soms is het zelfs beter als dat ook rap weer zo wordt.

Overigens: het financieel demotiveren van de paardenhouderij, en dat is deze BTW maatregel zeker, past niet in het grote plaatje van de VROM Haha! Leuk hoe de regeringsdepartementen elkaar zo figuurlijk UIT het zadel helpen Haha!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:06

je zal zien dat enkel de mensen met poen straks nog een paard hebben en mensen straks hun eigen paard niet meer kunnen betalen

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:07

steffiej schreef:
als jullie het er niet mee eens zijn dan stop je d'r toch gewoon mee.. hoef je ook niks te betalen aan de belasting of je verhuist naar het buitenland Knipoog

Haha ja Steffiej ben het met je eens..,,
Als je het niet kan betalen ofzo kap je er Toch mee of zoek een verzorgpaard ofzo.
Enne in Belgie is het goedkoper Tong uitsteken
BTW steffiej ff Off-topic Wat hebben ze toch goed gereden bij jullie af gelopen weekend !!! Tong uitsteken
Zag het op de site

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:11

Onyx88 schreef:
Hmmm... Linda is wel een beetje kort door de bocht...
Dat is wel heel erg vergezocht. Echt op de hoogte van de statistieken ben je ook niet. Mensen krijgen tegenwoordig minder kinderen en het aantal nieuwe asielzoekers en immigranten is ook afgenomen. Ik ben ook van mening dat we nog steeds met teveel zijn maar ik ga niet zomaal wat in de rondte lopen bleren. Wat zijn er toch veel van die onwetende schreeuwlelijken op de wereld *zucht*

DAt is ook maar sinds de laatste paar jaar dat de bevolking gestopt is met groeien. Hoe dat uitpakt kunnen we nu nog niet merken, dat is pas over 10 jaar of zo.

Verder leveren paarden al niets op. Mensen willen er niets voor geven, dus straks krijgen ze de paarden al helemaal niet meer kwijt.

steffiej schreef:

stoppen met leven bedoel je omdat alles te duur wordt en onmogelijk?
Laatst bijgewerkt door Desiree op 28-09-06 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:11

steffiej schreef:

Wacht maar tot je zelf moet gaan betalen Haha! Op je 15e heb je nog niet zoveel ervaring mee lijkt mij (shoot me if i'm wrong) een paard is dan niet het enige dat je moet betalen Bloos
En een eigen paard is luxe, ongetwijfeld waar, maar weleens van dromen die uitkomen gehoord?? Het ging mij erom dat het niet het enige is dat verhoogd wordt.
Dan erbij zijn deze uitspraken m.i. stupide omdat niet iedereen die keuze heeft. Ook daar denk je later nog wel eens over na....

En dat paardrijden een elitesport WAS... Toen ik vertelde dat ik een paard gekocht had, zeiden de meesten: pff, toe maar, geld zat zeker Knipoog

En ik vind het doodzonde dat een hobby weer zoveel meer moet gaan kosten. Paardrijden is niet alleen gezond (ongelukken niet meegerekend), het heeft voor veel mensen ook een therapeutische werking... Vindt dat maar eens in andere sporten Lachen

(Overigens ben ik ervan overtuigd dat het aantal ongelukken gereduceerd kan worden, door betere instructie, respect voor de levende wezens waar je mee werkt/speelt en niet in de laatste plaats: de mensen die nog nooit een paard van dichtbij gezien hebben en niet weten wat ze ermee moeten doen wanneer ze er een tegenkomen beter voorlichten Haha! )

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:13

buster4ever schreef:
je zal zien dat enkel de mensen met poen straks nog een paard hebben en mensen straks hun eigen paard niet meer kunnen betalen

Zolang de gewone mens zichzelf kan veroorloven om dagelijks een pakje sigaretten op te paffen, zolang is ieder ander in staat om zichzelf een eigen paard te veroorloven Pling

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:15

corine1981 schreef:
steffiej schreef:

Wacht maar tot je zelf moet gaan betalen Haha! Op je 15e heb je nog niet zoveel ervaring mee lijkt mij (shoot me if i'm wrong) een paard is dan niet het enige dat je moet betalen Bloos
En een eigen paard is luxe, ongetwijfeld waar, maar weleens van dromen die uitkomen gehoord?? Het ging mij erom dat het niet het enige is dat verhoogd wordt.
Dan erbij zijn deze uitspraken m.i. stupide omdat niet iedereen die keuze heeft. Ook daar denk je later nog wel eens over na....

Helemaal mee eens! Ik vind het ook nogal gemakkelijk gezegd. Ze piept wel anders als ze iets wat ze graag doet zelf moet opgeven.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:21

ik ben persoonlijk fel tegen het kopen van een eigen paard als de koper het zich eigenlijk niet kan permiteren.

Een hobby is leuk, en het een droomwens noemen getuigt van weinig levenservaring. Geen enkel eigen paard is financiele moeilijkheden waard, maarrrrrr. ... elk paard is een beter eigenaar waard dan degene die zijn medisch herstel bij ongeval niet kan betalen.

Vanuit die opinie is het helemaal geen bezwaar als een iets grotere groep mensen 'geen paard zou kunnen betalen'. Ik vind persoonlijk dat er nu veel te veel paarden in handen zijn van mensen die zich dat niet helemaal niet kunnen veroorloven en ik zie daar heel veel narigheid van.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:31

Ik zie die narigheid nooit, dus ik kan daar niet over meepraten. Ik vind dat dus wel meevallen.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:36

Dees: Dat is ook wel zo, als je een paard niet kan onderhouden
en de DA niet kan betalen moet je er niet aan beginnen.

Maar je hebt ook mensen zoals ikzelf ik kan de DA en dergelijken betalen maar als de kosten zich blijven opsommen vind ik het ook niks meer aan.

Ik koop bijvoorbeeld veel liever een nieuw springzadel dan dat al mijn geld ineens naar al die onzin regeltjes moet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:37

Dees schreef:
ik ben persoonlijk fel tegen het kopen van een eigen paard als de koper het zich eigenlijk niet kan permiteren.

Een hobby is leuk, en het een droomwens noemen getuigt van weinig levenservaring. Geen enkel eigen paard is financiele moeilijkheden waard, maarrrrrr. ... elk paard is een beter eigenaar waard dan degene die zijn medisch herstel bij ongeval niet kan betalen.

Vanuit die opinie is het helemaal geen bezwaar als een iets grotere groep mensen 'geen paard zou kunnen betalen'. Ik vind persoonlijk dat er nu veel te veel paarden in handen zijn van mensen die zich dat niet helemaal niet kunnen veroorloven en ik zie daar heel veel narigheid van.

Zucht, wie heeft het over niet kunnen permiteren? Wij hebben heel duidelijk gezegd dat een paard voor het leven is en je maakt een begroting of je wel of niet uitkomt. In die begroting zit ruimte voor idd evt DA kosten.
Ik neem aan dat iedereen zijn paard overdacht koopt...

Dat neemt niet weg dat de begroting krap kan worden op den duur door belastingen die overal geheven worden.
Wanneer tieners zich er dan mee gaan bemoeien heb ik zoiets van: groeien jullie eerst maar eens op.

Ik ben het er mee eens dat niet iedereen de gevolgen overziet van een paard hebben, maar dat is weer iets heel anders. Dit topic gaat over evt belasting, waarvan wij denken dat het ons ook gaat treffen. Dat hangt me dus de keel uit, want het wordt steeds gekker!!! Huilen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:41

wie wordt er getroffen dan Verward

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:43

Ik denk dat dit een gevolg is van het chippen...

Ik dacht dat in het laatste Zangersheide blad er weer een stukje over in stond, dat het chippen is door Brussel in de ijskast geplaatst. Maar hoor je ze daar in NL over? Nee.

En ik meende juist ook dat men paarden wou gaan gebruiken voor het landschap van Nederland... deze regel zal daar niet in gaan stimuleren...

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:49

orri schreef:
Het ligt er maar net aan waar je woont, in de omgeving waar ik woon kun je vanaf 275 tot 550 per maand staan naar gelang luxe en vooral locatie. Vooral de randstad en de buitenwijken van de randstad hebben hiermee te maken.

hummm..ik woon 25 km van rotterdan en betaal maar 180.00 euro per maand.
hiervoor stond ik op een stalling waar het zelfs goedkoper was.
(met alle opties!!)
ik zou lekker naar een ander plekje gaan als ik jou was Knipoog

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:23

Natuurlijk steigeren de Nederlandse handelaren, want het huidige systeem is voor winstgevend.
Zo worden veel Nederlandse 'slachtpaarden' (gekocht aan 6% BTW) vlotjes naar België verkocht (18% BTW).

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:24

Mijn (laatste) paard woont nu al een tijdje in Amerika *LOL* maar ik zou geen ander plekje willen dan waar ik heb gestaan, daar had ik 45 minuten reizen wel voor over. Ik ben niet bereid om concessies te doen wat betreft een geschikte sociale en gezonde leef omgeving voor het paard. Dus dat geld heb ik er dan graag voor over Knipoog

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:26

staatskas spekken heet dat...........of hun eigen zakken vullen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:50

John_1983 schreef:
staatskas spekken heet dat...........of hun eigen zakken vullen.

Je doet nou net of zijn de mensen die paarden leuk vinden, de enige groep is die 'gebeten' wordt...

Ooit als eens met een bijstandsmoeder gesproken?
Of met een bejaarde die afhankelijk is van zijn AOW-tje? Of met zijn net zo bejaarde vriendin die maar niet bij hem kan gaan wonen omdat ze dan samen 40% moeten inleveren van de AOW-tjes?
Of met een arbeider van een palletfabriek die van zijn inkomen vrouw en 2 schoolgaande kinderen moet ondersteunen?

Er is zo ontzettend veel armoede in Nederland - geloof me, 6 of 19% btw op de aankoop van een paard.... we moeten ons SCHAMEN als we ons daar druk over maken.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:58

orri schreef:
Ik zag Haren, ik dacht Grun Haha!

Het is ook speculatie, als de handelaren de prijzen niet willen verhogen, zullen ze dat wellicht willen compenseren door de inkoopprijzen te verlagen (die ze willen betalen). Als ze de prijzen verhogen en de particulieren en de hobby-fokker niet, dan gaan ze toch klanten mislopen.

Hahaha logisch, maar in Dld is ook een Haren Knipoog