Dees schreef:ik ben persoonlijk fel tegen het kopen van een eigen paard als de koper het zich eigenlijk niet kan permiteren.
Een hobby is leuk, en het een droomwens noemen getuigt van weinig levenservaring. Geen enkel eigen paard is financiele moeilijkheden waard, maarrrrrr. ... elk paard is een beter eigenaar waard dan degene die zijn medisch herstel bij ongeval niet kan betalen.
Vanuit die opinie is het helemaal geen bezwaar als een iets grotere groep mensen 'geen paard zou kunnen betalen'. Ik vind persoonlijk dat er nu veel te veel paarden in handen zijn van mensen die zich dat niet helemaal niet kunnen veroorloven en ik zie daar heel veel narigheid van.
Zucht, wie heeft het over niet kunnen permiteren? Wij hebben heel duidelijk gezegd dat een paard voor het leven is en je maakt een begroting of je wel of niet uitkomt. In die begroting zit ruimte voor idd evt DA kosten.
Ik neem aan dat iedereen zijn paard overdacht koopt...
Dat neemt niet weg dat de begroting krap kan worden op den duur door belastingen die overal geheven worden.
Wanneer tieners zich er dan mee gaan bemoeien heb ik zoiets van: groeien jullie eerst maar eens op.
Ik ben het er mee eens dat niet iedereen de gevolgen overziet van een paard hebben, maar dat is weer iets heel anders. Dit topic gaat over evt belasting, waarvan wij denken dat het ons ook gaat treffen. Dat hangt me dus de keel uit, want het wordt steeds gekker!!!