paars schreef:Torfi schreef:Mijn tante woont in Tossa de Mar, en als het toeristenseizoen afgelopen is worden alle straathonden naar het strand gedreven, om vervolgens afgeschoten te worden.
wat zeg je me nou????
ik ken tossa de mar een beetje, is ook vrij klein, dus je kent het al snel, ik kan niet oordelen over deze uitspraak, dat heb ik iig nooit gezien ( maar daarmee zeg ik dus niet dat het niet gebeurt hoor)
dat het in Spanje gebeurt? jazeker, ze hebben andere normen en waarden ( noem het cultuur, wat men wilt) mbt dieren, geld of programma's voor castratie en opvang? neuh daar doen ze niet aan ,iig niet vanuit de regering, dus hondjes vermenigvuldigen zich wel, worden soms voor jacht gefokt, en daarna als oud vuil ergens gedumpt, opgehangen, in de fik gestoken enz. particulier zijn er ondertussen gelukkig wel spanjaarden die zich erom bekommeren, alleen hebben die niet of nauwelijks geld om echt afdoende hulp te kunnen bieden, worden zelf honden die achter een gammel hek in een asiel zitten beschoten vanuit de straat.
hier gaat het dan over paarden, qua fokken natuurlijk wat minder veelvuldig als de honden, maar de manier van tegen aan kijken is het zelfde, niks doen aan wanstanden, maar als ze ineens "last"hebben van zwerfdieren, kadavers enz, dan word er met grof geweld een uitmoordactie gehouden.