TC Ravel verkocht aan Steffen Peters

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: TC Ravel verkocht aan Steffen Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:49

weet ik..maar ravel was wel een super opvolger..mja..inderdaad daar gaat het topic niet over Lachen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:28

olijf schreef:
En [naam verwijderd] beetje kortzichtig om een paardenman die zijn centjes moet verdienen in de fok en handel te vergelijken met een pennymeisje....

Transactie is met een C.

Ik zal je vergeven dat je me in bovenstaande quote op gelijke voet stelt met een pennymeisje, maar ook in de absolute grote mensen wereld wil het wel eens voorkomen dat sommige zaken simpelweg niet verkoopbaar zijn. Hoeveel miljoen is je geweten waard?

Coomans is gezwicht.
Dat had ik gewoon simpelweg niet verwacht.

Daarmee vergelijk ik hem echt niet met zomaar een pennymeisje. Ik vond het meer getuigen van een zeer respectabele mentaliteit om niet voor groot geld te zwichten door iets wat je dierbaar is te offeren. Maar ik had dat duidelijk in geval van Coomans verkeerd ingeschat.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:01

soms maak je een juiste beslissing obv je verstand ipv je gevoel. Als jij een paard bezit, wat veel kwaliteit heeft, dan wil je het beste voor je paard. Het zou kunnen dat Coomans dat bij Steffen Peters denkt te vinden, toch?

Dat mensen dat niet van hem verwacht hadden, dat kan. Alleen moet je een persoon dan wel erg goed kennen, willen die verwachtingen ergens op gebasseerd zijn.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 23:42

Ik denk dat het geld wel degelijk meegespeeld heeft, net als bij Lancet, Lancet dekte niet genoeg, koste meer dan dat ie opbracht.
Ravel wordt gewoon niet goedgekeurd bij het KWPN, dus Tim loopt zo wel veel dekkingen mis en dus opbrengsten.
En goed.... tim was erg gek met dat paard, maar zal ongetwijfeld de beste keus ( iig voor zichzelf als voor het paard) gemaakt hebben.
En je moet jezelf ook eens realistisch afvragen, als je daadwerkelijk een paard op stal hebt staan wat zoveel waard is... en de kans dat hm wat gebeurd...
Maar goed das een eindeloze discussie.
En ik ga mee met Olijf, Ravel was EG 1e paard nooit geworden.

@ Milou, ik denk persoonlijk dat Olijf Tim beter kent dan jij Tim of EG kent.
Het is normaal in de paardenwereld dat als mensen paarden voor een ander rijden een paard de hemel in prijzen, daar worden ze immers voor betaald. En EG gaat jou echt niet vertellen als er een serieuze koper is dat ie misschien wel verkocht wordt.....

Ontopic, jammer dat zo'n hengst weer de plas over gaat met waardevol bloed...
Misschien een voordeeltje, je hebt wel een apart veulen bij je merrie lopen als je met Ravel hebt gedekt....

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:06

zeg ik dat dan?? Verward

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:53

Wat weet iedereen weer goed hoe het allemaal gegaan is. Haha!

Ik denk dat Steffen Peters een fantastische ruiter is voor Ravel en dat je als eigenaar superblij kunt zijn als je paard daarheen gaat.

zlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:25

ik snap tim wel hoor
ook al heeft hij zon band met dat paard
en nog iets; ik ken tim ook en hij is echt niet zo ''alles voor het geld''

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:22

liesje23 schreef:
Ik denk dat het geld wel degelijk meegespeeld heeft, net als bij Lancet, Lancet dekte niet genoeg, koste meer dan dat ie opbracht.
Ravel wordt gewoon niet goedgekeurd bij het KWPN, dus Tim loopt zo wel veel dekkingen mis en dus opbrengsten.
En goed.... tim was erg gek met dat paard, maar zal ongetwijfeld de beste keus ( iig voor zichzelf als voor het paard) gemaakt hebben.
En je moet jezelf ook eens realistisch afvragen, als je daadwerkelijk een paard op stal hebt staan wat zoveel waard is... en de kans dat hm wat gebeurd...
Maar goed das een eindeloze discussie.
En ik ga mee met Olijf, Ravel was EG 1e paard nooit geworden.

@ Milou, ik denk persoonlijk dat Olijf Tim beter kent dan jij Tim of EG kent.
Het is normaal in de paardenwereld dat als mensen paarden voor een ander rijden een paard de hemel in prijzen, daar worden ze immers voor betaald. En EG gaat jou echt niet vertellen als er een serieuze koper is dat ie misschien wel verkocht wordt.....

Ontopic, jammer dat zo'n hengst weer de plas over gaat met waardevol bloed...
Misschien een voordeeltje, je hebt wel een apart veulen bij je merrie lopen als je met Ravel hebt gedekt....

Heb jarenlang zaken gedaan met Tim, en hij hij heeft gelijk om wel te verkopen in sommige gevallen, anders ben je dief van je eigen portemonnee! Ravel kan morgen dood liggen in het hok, het blijven dieren, en het gaat ongetwijfeld om teveel geld om als het je kostwinning is het risioco te nemen...

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:26

Ik vin het ook errug jammer dat ie gaat maar ik weet zeker dat het hele verhaal Ravel nog veel langer gaat duren..... Respect voor de beslissing van Tim, kan bij niemand in zijn zak kijken, zou ik ook echt niet willen. Ieder zijn eigen ding en zorgen.

Ben wel de gelukkige eigenaar van TWEE Ravel nakomelingen en ben er zeer trots op, zijn fijne paarden en een heel leuk karakter. Wil Steffen Peters heel veel plezier en succes wensen met zijn hengst en dat we nog maar veel over de combie mogen horen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:26

weet je wat me opvalt.
heel veel hengsten ( die in nederland gefokt worden ) gaan bijna allemaal naar amerika of overlijden.
kunnen ze in amerika zelf geen goede hengsten fokken ofzo.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:43

Mireille1970 schreef:
Heb jarenlang zaken gedaan met Tim, en hij hij heeft gelijk om wel te verkopen in sommige gevallen, anders ben je dief van je eigen portemonnee! Ravel kan morgen dood liggen in het hok, het blijven dieren, en het gaat ongetwijfeld om teveel geld om als het je kostwinning is het risioco te nemen...

Precies!
Het kan zomaar ineens afgelopen zijn (helaas), kijk maar naar Rubels nu bijvoorbeeld.
Ik blijf erbij dat ik Tim's beslissing wel snap, maar het toch jammer is dat Ravel weggaat.
Ach met Steffen erop gaan we er zeker nog vaker van horen!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:12

Update!!!!
Hij staat inmiddels op een tussen station in Amerika en de eerste dag was ie lekker fris en jolig, maar de tweede dag liep ie als van ouds Steffan was zeer tevreden!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:20

@Olijf:
Klinkt super zeg, echt gaaf dat je ons even op de hoogte brengt!!
Mocht je stiekum een foto-tje hebben altijd welkom. Dan kan ik die op de website plaatsen of in de volgende nieuwsbrief zeten. Denk dat de Ed (en ravel) fans daar erg blij mee zijn.

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:14

heel veel succes!! super !!