Jan van Beek ernstig gewond na val in cross country

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tenemieken

Re: Jan van Beek ernstig gewond na val in cross country

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:36

jammer van de val,zowel voor de ruiter als voor het paard...

heb hem al paar keer zien rijden. in Aken ook trouwens en dat ging wel goed.

hopelijk hersteld hij snel. ik wens hem ook veel beterschap

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:02

Hoi...

Ik heb gister en vandaag met Carina gebeld(vriendin jan) En hij lag gister nog in het ziekenhuis in doetichem ik weet nie of hij al overgeplaatst is naar breda maar ligt in iedergeval nog in het ziekenhuis hij mag misschien vrijdag naar huis...Hij maakt het naar omstandigheden redelijk. Latello heeft er niets geks aan overgehouden.. Wens jan zo veel sterkte vind het zo erg voor hem dan gaat het weer een tijd goed zit ie weer in de lappenmand terwijl hij eigenlijk al niet in Varsseveld wou starten wegens koorts en verkoudheid (zal nou ook niet lekker aanvoelen met zijn ribben) Hij heeft in de z'n gezicht allemaal blauwen plekken en een flink dik oog.
Boekelo komt zeker te vroeg en Lion moet nog blijken

Jan Sterkte !!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:09

veel sterkte voor Jan. Ik heb ook ooit nog eens les van hem gehad en zie hem vaak rijden op SGW's.

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:21

heel veel beterschap !!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:19

Fijn om te horen dat hij het goed maakt.
Ik ken Jan niet zo goed, maar kwam jaren geleden geregeld met een vriendin bij hem op stal. Ik ken hem als iemand met hart voor zijn paarden en een grote wil om vooruit te komen.
Ik hoop dat hij gauw weer op de been is...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:28

Is dit
Citaat:
Op de insprong van de Immink tuinhindernis ging het paard niet af, waardoor het duo hard ten val kwam.
tegenwoordig Nederlands?

Ik DENK dat de schrijver bedoelt dat het paard weigerde vlak voor de hindernis. Een hindernis met reclame van een firma met de naam Immink welke waarschijnlijk iets met tuinen doet?
Door die weigering vielen man en paard. Waardoor ze hard vielen is me niet helder, maar ik vermoed dat de ruiter tegen de hindernis viel.

Een droevig voorbeeld van de prioriteiten en het onzin-jargon in de paardenwereld.

Echt ernstig in de zin van levensgevaarlijk is het niet maar de man zal VEEL pijn hebben met deze blessures. Ik wens hem sterkte.

Wat mij nog het meeste bezighield bij het lezen van het bericht is het PAARD! Jan van Beek maakt zijn eigen keuzes, het paard wordt gestuurd. Ik hoop dat het paard ook geestelijk geen probleem heeft.
Is de aandacht die dit in het artikel en de reacties krijgt ook een voorbeeld van de prioriteiten in de paardenwereld??

HC

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 13:28

Huertecilla schreef:
Wat mij nog het meeste bezighield bij het lezen van het bericht is het PAARD! Jan van Beek maakt zijn eigen keuzes, het paard wordt gestuurd. Ik hoop dat het paard ook geestelijk geen probleem heeft.

Hoe bedoel je dat: geestelijk geen probleem heeft? Dat hij geestelijk iets aan de val heeft overgehouden?

Het paard maakte in dit geval de keuze om niet af te gaan (of in het nederlands: te weigeren).

Jan van Beek is overigens zo'n goeie ruiter dat de paarden altijd met plezier voor hem werken en er dus wat dat betreft absoluut geen sprake is van geestelijke problemen! En Lathello kennende heeft hij er geestelijk echt niks aan overgehouden..

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 13:54

oei..
heel veel sterkte jan..

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:05

Huertecilla schreef:
Is dit
Citaat:
Op de insprong van de Immink tuinhindernis ging het paard niet af, waardoor het duo hard ten val kwam.
tegenwoordig Nederlands?

Ik DENK dat de schrijver bedoelt dat het paard weigerde vlak voor de hindernis. Een hindernis met reclame van een firma met de naam Immink welke waarschijnlijk iets met tuinen doet?
Door die weigering vielen man en paard. Waardoor ze hard vielen is me niet helder, maar ik vermoed dat de ruiter tegen de hindernis viel.

Een droevig voorbeeld van de prioriteiten en het onzin-jargon in de paardenwereld.

Echt ernstig in de zin van levensgevaarlijk is het niet maar de man zal VEEL pijn hebben met deze blessures. Ik wens hem sterkte.

Is de aandacht die dit in het artikel en de reacties krijgt ook een voorbeeld van de prioriteiten in de paardenwereld??

HC

Het spijt me zeer maar het klopt wel wat er staat het paard zette niet af!! En met het paard gaat alles goed.. sorry hoor maar ook deze beesten hebben veel plezier in het werk wat ze mogen doen er bestaat niets afwisselender dan dat.. En als je niet van deze sport houdt dan moet je je ook niet met die forum bemoeien want dan heb je kennelijk geen verstand van..

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:20

Hoi jan heeft mij net gebeld en hij was onderweg naar huis Haha! gister hebbe ze bij de auto's al wel een gaatje in de long geconstateerd maar mocht vandaag toch naar huis. Dat is al een geluk voor hem..Hij zei wel dat het net is alsof tie uit de boksring komt vanwege vele blauwe plekken maar het gaat al een stuk beter met hem. Haha!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:19

Dat is fijn om te horen!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:45

GillyZidane schreef:
het paard is er goed vanaf gekomen, liep gewoon goed,en had niets.
ik was er bij, stond een hindernis verder op.
toch een berichtje om van te schrikken, er werd namelijk op het terrein omgeroepen dat er geen ambulance nodig was, en dat het allemaal mee viel. alleen sleutelbeen gebroken ging daar de ronde.
beterschap voor Jan.

INDERDAAD!!! hm