Loosdrechtse overlijdt na val van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Loosdrechtse overlijdt na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:49

Georgette schreef:
Hoe is het eigenlijk met het paard?
Goed.
Mankeerd verder niks.

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:28

Stennisje schreef:
Verschrikkelijk...

Reed die brandweerwagen met sirenes en licht?
Een collega had eens een ambulance met licht en sirene achter de klep van de trailer hangen.
Het is dat haar paard nuchter is...

Weten de hulpdiensten wel hoe ze met paarden in het verkeer moeten omgaan?

Misschien is dit een heel onnodig ongeluk geweest, voor zover een ongeluk nodig kan zijn.

Ik wil alle nabestaanden veel sterkte wensen.

ik rijd zelf ook met de ambulance mee, ik zeg altijd tegen mijn collega's dat ze voorzichtig moeten zijn als ze een trailer naderen, maar helaas wordt er vaak in deze omstandigheden weinig naar gekeken, je moet al op dingen genoeg letten om veilig aan te komen op de plaats waar het slachtoffer is.

Veel sterkte aan iedereen die het slachtoffer kende, echt een vreselijk ongeval.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:31

Georgette schreef:
Hoe is het eigenlijk met het paard?

Ik zag het 14 jarige meisje van de week Yvonne haar paard longeren (vind ik trouwens heel knap van haar!). Ik weet niet of dat het paard is waar ze het ongeluk mee gehad heeft (een hele grote bruine ruin met bles) maar die zag er in ieder geval goed uit.

eroftmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:42

@ melissa: klopt dat was het paard
en dat meisje blijkt er heel goed over te praten dus dat vind ik ook wle heel erg knap

JoyMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:28

Tja jongens en meiden dit is een afschuwelijk ongeluk!! Ik heb heel veel respect voor Yvonne en ben er van overtuigd dat ze op de wrong time op de wrong place was!!

En helaas gebeuren er jaarlijks veel ongelukken en bijna-ongelukken met paarden in het verkeer.
Uit officiele cijfers blijkt dat in veel gevallen onverantwoordelijk gedrag van andere weggebruikers de oorzaak van het (bijna)ongeluk was. Als ruiter ben je wettelijke een verkeersdeelnemer en in de Wegenverkeerswet (art 5) is geregeld dat iedere verkeersdeelnemer de overige verkeersdeelnemers niet in gevaar mag brengen. Ook de hulpdiensten op weg naar een ongeluk moeten zich hier aan houden.

De paardenmensen weten dat elk paard van nature een vluchtdier is en onder 'druk' kan overschakelen op zijn instinct, denk aan de ereronde van Salinero in Aken. Maar helaas hebben andere weggebruikers daar vaak geen weet van en regelmatig wordt je dan ook als ruiter bv verweten 'dat je beter moet leren rijden' of dat je 'met dat paard de weg niet op moet gaan' De meeste ruiters hebben wel eens zoiets meegemaakt.

De KNHS heeft mei 2005 daarom een campagne gestart 'weet wat je doet als je een paard ontmoet' De website www.watjedoet.nl lag er vandaag uit maar op knhs site kopje recreatie vind je ook meer informatie. Het document .pdf met informatie voor automobilisten/motorrijders enz. hoe je paarden zo veilig mogelijk kan passeren kan je ook downloaden van Http://www.xs4all.nl/~victorbv/automobilisten.pdf

Uit diep respect voor Yvonne probeer ik zoveel mogelijk aandacht voor deze campagne te krijgen. Lees het ... en zeg het voort en laten we hopen dat door meer kennis en begrip veel (bijna) ongelukken in de toekomst voorkomen kunnen worden.
Marit.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:57

hallo,

echt verschrikkelijk ! ik had het ook al gehoord . waar zij rijd op die stal dat zijn vrienden van mijn zus . dus ze konden hun aardig . en dat vrouwtje was er eigelijk dag en nacht ! toen ik het hoorde vond ik het ook verschrikkelijk ! zaterdag zal er eigelijk een show daag zijn met kur op muziek enzo . maar die is vanwege het overlijden van die vrouw niet door gegaan .

JoyMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:19

JoyMarit schreef:
Tja jongens en meiden dit is een afschuwelijk ongeluk!! Ik heb heel veel respect voor Yvonne en ben er van overtuigd dat ze op de wrong time op de wrong place was!!

En helaas gebeuren er jaarlijks veel ongelukken en bijna-ongelukken met paarden in het verkeer.
Uit officiele cijfers blijkt dat in veel gevallen onverantwoordelijk gedrag van andere weggebruikers de oorzaak van het (bijna)ongeluk was. Als ruiter ben je wettelijke een verkeersdeelnemer en in de Wegenverkeerswet (art 5) is geregeld dat iedere verkeersdeelnemer de overige verkeersdeelnemers niet in gevaar mag brengen. Ook de hulpdiensten op weg naar een ongeluk moeten zich hier aan houden.

De paardenmensen weten dat elk paard van nature een vluchtdier is en onder 'druk' kan overschakelen op zijn instinct, denk aan de ereronde van Salinero in Aken. Maar helaas hebben andere weggebruikers daar vaak geen weet van en regelmatig wordt je dan ook als ruiter bv verweten 'dat je beter moet leren rijden' of dat je 'met dat paard de weg niet op moet gaan' De meeste ruiters hebben wel eens zoiets meegemaakt.

De KNHS heeft mei 2005 daarom een campagne gestart 'weet wat je doet als je een paard ontmoet' De website www.watjedoet.nl lag er vandaag uit maar op knhs site kopje recreatie vind je ook meer informatie. Het document .pdf met informatie voor automobilisten/motorrijders enz. hoe je paarden zo veilig mogelijk kan passeren kan je ook downloaden van Http://www.xs4all.nl/~victorbv/automobilisten.pdf

Uit diep respect voor Yvonne probeer ik zoveel mogelijk aandacht voor deze campagne te krijgen. Lees het ... en zeg het voort en laten we hopen dat door meer kennis en begrip veel (bijna) ongelukken in de toekomst voorkomen kunnen worden.
Marit.

TECHNISCHE MEDEDELING
Website www.weetwatjedoet.nl is voorlopig uit de lucht
KNHS heeft inmiddels de informatie 'Paard op de weg! op de startpagina van haar website gezet. Bij jullie vast bekend: WWW.KNHS.NL

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:10

Ik hoop dat de nieuwe campagne van de KNHS onder een breder publiek wordt gehouden dan de vorige.
Toen zag ik alleen een foldertje op de manege, waar iedereen toch al weet hoe je een paard passeert.

Maar ik weet niet of dit ongeluk te voorkomen was geweest.
Ik had m'n vraagtekens bij de bestuurder van de brandweerwagen, maar inmiddels begrijp ik dat daar weinig overzicht was en dat ze de paarden nooit op tijd konden zien.

Jammer, ik begrijp uit de berichten hier dat ze een graag gezien persoon was en dat er voor veel mensen een grote leegte is.
Je hebt van die mensen die altijd overal bij betrokken zijn en je staat er dan niet bij stil als ze er ineens niet zijn, de leegte is dan des te groter.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:24

iSaBeLL schreef:
hallo,

echt verschrikkelijk ! ik had het ook al gehoord . waar zij rijd op die stal dat zijn vrienden van mijn zus . dus ze konden hun aardig . en dat vrouwtje was er eigelijk dag en nacht ! toen ik het hoorde vond ik het ook verschrikkelijk ! zaterdag zal er eigelijk een show daag zijn met kur op muziek enzo . maar die is vanwege het overlijden van die vrouw niet door gegaan .

Klopt, Jumping Doets zou er zijn maar dat is nu afgelast.

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:28

Ik snap ook niet dat de overheid niet meer doet aan preventie van dit soort ongelukken. Ik hoor altijd de raarste bijdehandte verhalen van weggebruikers over paarden op de weg en oh, wat weten ze het goed. ]Wij kunnen niet rijden als we het paard niet onder controle kunnen houden' en blablabla!!

Ik ben mijn jonge paard 'verkeersmak' aan het maken door veel met hem te wandelen en helaas moet ik dan over de Loosdrechtsedijk.
Niet te geloven hoeveel onbenullen er op die weg rijden!!! Ze houden totaal geen rekening met jou en je paard, scheuren keihard rakelings langs en er zijn zelfs mensen die keihard gaan toeteren. Dan heb ik het nog niet over motorrijders, wielrenners en vrachtwagens. Het is echt niet te geloven, hoe weinig rekening er met je gehouden wordt. Ook al probeer ik d.m.v. oogcontact te gebaren wat rustiger aan te doen (en ik heb echt geen onvriendelijke uitstraling, al zeg ik het zelf), weinig mensen houden rekening met je.

Hoe moet ik mijn paard dan verkeersmak maken, als ik amper de kans krijg hem aan het verkeer te laten wennen? Ik wil ook ooit met hem naar de hei en het bos, toch? Wat doen ze daar dan aan???
Bij het behalen van je rijbewijs hoor je vrijwel niets over paarden en hun berijders. Zeker niet over hoe je ze het beste kan benaderen. Ook een gemiste kans, naar mijn idee...... Ik vind het ongelofelijk hoe mensen in het verkeer met elkaar omgaan

Sorry, hoor, ik zal wat fel kunnen overkomen, maar ik heb vanmiddag weer een poging gedaan een stukje te wandelen met mijn paardje en dat ging niet geweldig door de medeweggebruikers, helaas.......

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:43

Maandagmiddag reed ik van m'n werk richting huis, de hele Rading stond vast. Dus ik kijken waardoor we zo langzaam reden, reed ik achter de stoet... Heel indrukwekkend, want d'r kist werd vervoerd door een ontzettend mooie witte rouwkoets met twee schimmels ervoor. Echt om kippenvel van te krijgen!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:51

Ik hoorde het verhaal van Iona (Kobus17), haar vader kende het slachtoffer volgens mij (hjaar ouders iig)..Ik wil via deze weg alle nabestaanden en alle kennissen/vrienden condoleren met die grote verlies...Verschrikkelijk dat iemand op deze manier om het leven moet komen...Ook sterkte aan de brandweerlieden, lijkt me ook erg, dat wanneer je op weg bent, en je iemand probeert te redden, hierdoor ook een ander iemand om het leven komt....Kan me niet voorstellen wat de bekenden van haar nu doormaken......Sterkte!

RebeccaSimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:36

jeetje! , vind het echt vreselijk wat er is gebeurd. Vind het heel erg voor die mensen die haar konnen en wens ze veel sterkte!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:43

Afschuwelijk.. Heel veel sterkte voor de nabestaanden!

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:07

Ik hoorde het toen ik terug kwam van vakantie.
Ze is een hele goede ruiter en vindt het verschikkelijk dat dit is gebeurd.
Ik kende haar van Doets.
Ik wens haar familie sterkte met dit enorme verlies.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:08

Wat erg dat dit gebeurd is zeg! Heel veel sterkte voor de familie en vrienden!

Ineke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:57

Zo gaan mensen slecht denken over de paardensport, das wel jammer

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:21

Ineke__ schreef:
Wat is dat voor nutteloze opmerking eigenlijk??

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 00:13

waar is het ongeluk gebeurd jeetje zeg krijg er kippevel van rijdt zelf ook veel buitenritten en dan wel alleen.bah moet er niet aan denken zoiets.is het ongeluk op de weg gebeurd dan omdat die brandweerlieden er langs kwamen....heel veel sterkte voor de nabestaanden en zekers ook voor het 14 jarig meisje want zei houdt er een trauma aan over van het ongeluk lijkt me en dat zie de pony nog in bedwang kon houden echt knap hoor..sterkte allemaal.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:26

Tinkerloos schreef:
Ineke__ schreef:
Wat is dat voor nutteloze opmerking eigenlijk??

ik denk dat ze bedoeld dat veel mensen paardensport gaan associeren als gevaarlijk.

ik vind het verschrikkelijk, ik hoorde laatst een sirene ( hoe ironisch, naast het bos.) en ik was blij dat ik daar niet reed. dat klinkt zo ongelooflijk hard. ik wil iedereen veel sterkte wensen met het verlies.

liefs lianne