Georgette schreef:Goed.Hoe is het eigenlijk met het paard?
Mankeerd verder niks.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Georgette schreef:Goed.Hoe is het eigenlijk met het paard?
Stennisje schreef:Verschrikkelijk...![]()
Reed die brandweerwagen met sirenes en licht?
Een collega had eens een ambulance met licht en sirene achter de klep van de trailer hangen.
Het is dat haar paard nuchter is...
Weten de hulpdiensten wel hoe ze met paarden in het verkeer moeten omgaan?
Misschien is dit een heel onnodig ongeluk geweest, voor zover een ongeluk nodig kan zijn.
Ik wil alle nabestaanden veel sterkte wensen.
Georgette schreef:Hoe is het eigenlijk met het paard?
JoyMarit schreef:Tja jongens en meiden dit is een afschuwelijk ongeluk!! Ik heb heel veel respect voor Yvonne en ben er van overtuigd dat ze op de wrong time op de wrong place was!!
En helaas gebeuren er jaarlijks veel ongelukken en bijna-ongelukken met paarden in het verkeer.
Uit officiele cijfers blijkt dat in veel gevallen onverantwoordelijk gedrag van andere weggebruikers de oorzaak van het (bijna)ongeluk was. Als ruiter ben je wettelijke een verkeersdeelnemer en in de Wegenverkeerswet (art 5) is geregeld dat iedere verkeersdeelnemer de overige verkeersdeelnemers niet in gevaar mag brengen. Ook de hulpdiensten op weg naar een ongeluk moeten zich hier aan houden.
De paardenmensen weten dat elk paard van nature een vluchtdier is en onder 'druk' kan overschakelen op zijn instinct, denk aan de ereronde van Salinero in Aken. Maar helaas hebben andere weggebruikers daar vaak geen weet van en regelmatig wordt je dan ook als ruiter bv verweten 'dat je beter moet leren rijden' of dat je 'met dat paard de weg niet op moet gaan' De meeste ruiters hebben wel eens zoiets meegemaakt.
De KNHS heeft mei 2005 daarom een campagne gestart 'weet wat je doet als je een paard ontmoet' De website www.watjedoet.nl lag er vandaag uit maar op knhs site kopje recreatie vind je ook meer informatie. Het document .pdf met informatie voor automobilisten/motorrijders enz. hoe je paarden zo veilig mogelijk kan passeren kan je ook downloaden van Http://www.xs4all.nl/~victorbv/automobilisten.pdf
Uit diep respect voor Yvonne probeer ik zoveel mogelijk aandacht voor deze campagne te krijgen. Lees het ... en zeg het voort en laten we hopen dat door meer kennis en begrip veel (bijna) ongelukken in de toekomst voorkomen kunnen worden.
Marit.
iSaBeLL schreef:hallo,
echt verschrikkelijk ! ik had het ook al gehoord . waar zij rijd op die stal dat zijn vrienden van mijn zus . dus ze konden hun aardig . en dat vrouwtje was er eigelijk dag en nacht ! toen ik het hoorde vond ik het ook verschrikkelijk ! zaterdag zal er eigelijk een show daag zijn met kur op muziek enzo . maar die is vanwege het overlijden van die vrouw niet door gegaan .
Ineke__ schreef:Wat is dat voor nutteloze opmerking eigenlijk??Zo gaan mensen slecht denken over de paardensport, das wel jammer
Tinkerloos schreef:Ineke__ schreef:Wat is dat voor nutteloze opmerking eigenlijk??Zo gaan mensen slecht denken over de paardensport, das wel jammer