Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:51

Ik hoopte inhoudelijke reacties op de posts van Morrie en Brechje te lezen. Helaas alleen maar mensen die zeggen: ik weet het niet, maar het lijkt mij...
Wat ik me afvraag, is er iemand die ervaring heeft met een dergelijk oogprobleem, die ook het verhaal van Brechje heeft gelezen en die vindt dat de dierenarts het verkeerd heeft gedaan?

NB: ik wil geen reacties van mensen die er niks van weten en die alleen maar roepen: he wat ziet dat oog er slecht uit. Dat zie ik ook wel.

Maar als het verhaal van Brechje klopt, zou het toch al raar zijn wat de DB doet? En als dan zou bijken dat het advies van de dierenarts geen goed advies was (waar ik niet van uit ga), zou het dan terecht zijn dan de eigenaar van deze paarden zo hard aangepakt wordt, terwijl ze alleen het advies van een dierenarts opvolgt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:55

arno8 schreef:
Ik hoopte inhoudelijke reacties op de posts van Morrie en Brechje te lezen. Helaas alleen maar mensen die zeggen: ik weet het niet, maar het lijkt mij...
Wat ik me afvraag, is er iemand die ervaring heeft met een dergelijk oogprobleem, die ook het verhaal van Brechje heeft gelezen en die vindt dat de dierenarts het verkeerd heeft gedaan?

NB: ik wil geen reacties van mensen die er niks van weten en die alleen maar roepen: he wat ziet dat oog er slecht uit. Dat zie ik ook wel.

Maar als het verhaal van Brechje klopt, zou het toch al raar zijn wat de DB doet? En als dan zou bijken dat het advies van de dierenarts geen goed advies was (waar ik niet van uit ga), zou het dan terecht zijn dan de eigenaar van deze paarden zo hard aangepakt wordt, terwijl ze alleen het advies van een dierenarts opvolgt?

Meneer Arno, heb je je weleens besefd dat ook een DA ernaast kan zitten? Ik had op z'n minst een 2nd opinion bij een andere DA gehaald. Sommige mensen hebben misschien net iets meer over voor hun dier dan een ander, of wat? Ik kán gewoon niet snappen dat iemand zo NALATIG is om z'n dier op deze manier -in deze mate verwaarloosd- in de wei te laten lopen. Elke boerenl*l kan zien dat dit niet goed is. En dan vrede hebben met een 'behandeling' (waar? op papier? theoretisch? in gedachten?), een behandeling die duidelijk niet aanslaat. Ik vind het dieptriest dat iemand z'n dier op deze manier in de wei laat lopen, werkelijk geen goed woord voor over! Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat het niet met opzet verwaarloosd is, alleen denken sommige mensen niet verder.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:00

Het is misschien een lange tijd (7-8jaar) geleden dat ik er was, maar ik weet uit die tijd te vertellen dat de paarden toen goed verzorgd werden. Het ging toen om hooguit 20 paarden.
De paarden kwamen elke dag buiten en de stallen werden goed verzorgd. Ze had een aantal paarden in pension en kon toen ook op veel hulp rekenen.

Toen ik er kwam heb ik positieve ervaringen met hun gemaakt. Hun huis was slechter verzorgd als de paarden. De paarden werden iedere dag gemest en kwamen elke dag buiten zomer of winter. De hoefsmid was regelmatig op het erf.

(Bron: vrienden die er woonden en veel kwamen. Sommige waren heel nauw betrokken met eigenaresse)
Na die periode is er veel veranderd. De hulpen wisselde heel snel en vrienden van mij die er op stal stonden zijn ook vertrokken. Ze konden er niet meer van op aan of hun paarden wel of niet gevoerd werden. De verhalen die ik uit verschillende hoeken toe horen kreeg betrof eigenlijk geen lof meer de laatste jaren. Natuurlijk betreft het daar geen mensen die daar weg zijn gegaan met een goed gevoel, maar ik denk dat de eigenaresse de laatste jaren vrienden, maar zeker ook vijanden gemaakt heeft. En dat gebeurd iedereen in zijn leven. Je kunt niet iedereen te vriend houden.

Of deze actie van een ex werknemer stamt lijkt me sterk, want de dierenbescherming in Nederland zijn watjes. Het duurt eeuwig voor ze ingrijpen en er moet veel mis zijn voor ze ingrijpen. Daarbij komt ook nog eens dat de dierenbescheming niet zo maar mag in grijpen dat mag alleen de AID.

Wat er van het verhaal waar is en of het terrecht is wat hier gebeurd kan ik niet beoordelen. De foto's die ik hier heb gezien spreken voor zich denk ik. Norikers zijn net als alle koudbloeden, paarden die sober gehouden dienen te worden. Maar door de erg droge zomer heeft het gras dit jaar snel haar voedingswaarden verloren. Dus dan moet je gaan bijvoeren. Toen ik daar kwam werden er balen hooi in de weides gelegd zodat de paarden daarvan konden eten. Maar op geen enkele foto kwam ik deze tegen.

Mijn merrie staat ook nog op het land. Het gras staat er nog 10 cm hoog, maar krijgt wel kuil bij omdat ze anders invalt. Ook is een kwpn-er maar dan nog gras zonder voedingswaarden is zinloos om te voeren.

en 10 hertare land zo als ik ergens las is leuk, maar als er geen gras opstaat heb je er niks aan.

Op dit moment is modder gooien en uit zoeken of het terrecht was of niet, Niet echt het belangrijkste. Het belangrijkste is nu wat is er met die paarden gebeurd en wordt het oog nu wel behandeld. Als dat niet het geval is zoals morrie zegt is het misschien beter ons daar druk over gaan maken, want dan heeft de dierenbescherming het niet helemaal gesnapt.

De dierenbescherming in Nederland zou zo wie zo een een voorbeeld moeten nemen aan de dierenbescherming in Amerika. Dat werpt vruchten af.

Dieren die in beslaggenomen worden, worden daar meteen voorzien van alle medische hulp dier nodig is.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:05

Quellian schreef:

Meneer Arno, heb je je weleens besefd dat ook een DA ernaast kan zitten? Ik had op z'n minst een 2nd opinion bij een andere DA gehaald. Sommige mensen hebben misschien net iets meer over voor hun dier dan een ander, of wat? Ik kán gewoon niet snappen dat iemand zo NALATIG is om z'n dier op deze manier -in deze mate verwaarloosd- in de wei te laten lopen. Elke boerenl*l kan zien dat dit niet goed is. En dan vrede hebben met een 'behandeling' (waar? op papier? theoretisch? in gedachten?), een behandeling die duidelijk niet aanslaat. Ik vind het dieptriest dat iemand z'n dier op deze manier in de wei laat lopen, werkelijk geen goed woord voor over! Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat het niet met opzet verwaarloosd is, alleen denken sommige mensen niet verder.

Ben jij een oog expert? Of een dierenarts? Hoe weet jij dat elke boerenl*l ziet dat dit niet goed is? Tja, dat oog ziet er niet goed uit. Als ik een been breek, ziet mijn been er ook niet goed uit. Een verse wond ziet er beter uit dan een wond die al aan het helen is en afvalstoffen naar buiten stuurt. Toch is de laatste wond in een beter stadium dan de eerste wond.

Ik vind jouw manier van argumenteren heel irritant: als ik het niet met jouw 'diagnose' eens ben, ben ik kennelijk een boerenl*l.

Jij doet ook nog eens alsof er geen behandeling is, terwijl er al lang enorm duidelijk wordt aangegeven dat er een dierenarts naar kijkt en dat de afspraak met de kliniek al stond. Weet jij of dat oog toevallig die ochtend misschien pas opgezwollen raakte?
Nee, je weet net zoveel als ik.
Wat had je trouwens gedaan als de 2e dierenarts hetzelfde als de 1e had gezegd?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:08

Hallo,
Ik heb geen idee of mijn post nu over deze discussie gaat of niet en ik ga mijn mening hierover niet geven omdat ik het hele verhaal te ingewikkeld vind klinken en de foto's hebben sterke punten voor allebei de partijen, dus wie er nou ''gelijk'' heeft, weet ik echt niet.
Maar wat mij zo opvalt is dat er gister een aantal keer gepost is dat er zo veel media bij betrokken was (ik las ergens dat er veel reporters op af gekomen waren) en in de sensatie krant die mijn ouders hebben (de telegraaf) stond helemaal niks over dit verhaal... Of heb ik er overheen gekeken?

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:08

Ik ben het helemaal eens met ijsklontje, de dierenbescherming doet echt alleen maar zulke akties als er echt iets mis is. Ik weet dit, omdat bij ons in de buurt ook dieren werden verwaarloosd. Daar stonden paarden en schapen in een weitje wat veel te klein was, er was totaal geen gras meer en ze werden eigenlijk niet bij gevoerd. Zeker de schapen waren er slecht aan toe (de shetlanders gingen nog wel). De buurt heeft meerdere malen gebeld naar de dierenbescherming, maar het was steeds niet erg genoeg. Pas toen er 2 schapen van ondervoeding stierven is er eindelijk aktie ondernomen. Door de dieren weg te halen. Maar dat heeft zeker een jaar geduurt. Ik denk dus dat het bedrijf al een tijdje in de gaten werd gehouden.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:12

er wordt gezegd dat er medische zorg op de beesten was maar wat voor kwakzalver is dit dan geweest!! Dat oog is een ongelukje geweest waar niemand wat aan kon doen, maar wel direct er voor zorgen dat het beestje geen last meer van zal hebben. Niemand zou dit laten wachten tot er plek vrij is in een kliniek. Dit viel zeker onder spoed. Net als meerdere mensen schreven als je een mager paard heb voer dan niet alleen dat gras en hooi. Er zijn genoeg brokken die ze kunnen helpen! Ik krijg bij de foto's ten eerste pijn in mn maag en kippenvel op mn lichaam. Ten 2e krijg ik het idee erbij dat de paarden die gebruikt worden er wel goed uitzien maar de mindere maar moeten leven met wat ze hebben. Er is al meerdere keren beschreven dat sommige ziek zijn of wat anders maar als het goed onder da controle was dan had ze de da moeten bellen en laten komen met het bewijs wat er aan medische zorg gebeurd is. Ik heb allebei de verhalen gelezen en bleef eerst het midden bekijken maar na het zien van de hierboven foto's heeft dit nooit zo mogen gebeuren! De hoeven van de slechtere paarden zien er belabberd uit maar de betere paarden hebben knappe hoeven. Waarom... omdat deze moeten werken om het brood te verdienen? Net zoals eerder beschreven, als de hs elke 6 weken komt dan kan hij ze niet allemaal doen! Niemand kan dat dus deze hs ook niet. Het zal misschien niet met opzet gebeurd zijn maar heb toch grote vraagtekens over deze topics. Misschien is het niet met opzet gebeurt maar dat er nu zoveel tussen zit die er niet verzorgd uitzien dan klopt er toch iets niet aan het houden van.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:12

arno8 schreef:
Ben jij een oog expert? Of een dierenarts? Hoe weet jij dat elke boerenl*l ziet dat dit niet goed is? Tja, dat oog ziet er niet goed uit. Als ik een been breek, ziet mijn been er ook niet goed uit. Een verse wond ziet er beter uit dan een wond die al aan het helen is en afvalstoffen naar buiten stuurt. Toch is de laatste wond in een beter stadium dan de eerste wond.

Ik vind jouw manier van argumenteren heel irritant: als ik het niet met jouw 'diagnose' eens ben, ben ik kennelijk een boerenl*l.

Jij doet ook nog eens alsof er geen behandeling is, terwijl er al lang enorm duidelijk wordt aangegeven dat er een dierenarts naar kijkt en dat de afspraak met de kliniek al stond. Weet jij of dat oog toevallig die ochtend misschien pas opgezwollen raakte?

Ik vind jouw manier van argumenteren en discussieren minstens zo irritant, dus dan zitten we op 1 lijn Lachen

Daarbij zou het heel niet zo'n gek idee zijn als je leest wat ik schrijf, i.p.v. alles globaal bekijken met overeindstaande nekharen. Ik maak niemand uit voor boerenl*l, ik zeg alleen dat iedere boerenl*l kan zien dat dit oog er niet goed uitziet. Vind je het er wel goed uitzien dan? Dan maak ik je niet eens uit voor boerenl*l, zal er ook geen andere woorden aan toevoegen. Bekrompen misschien? Kortzichtig? Vluchtend uit de realiteit? Of wat?

Wat ik had gedaan als de 2e DA dezelfde diagnose had gegeven? Ik zou zeggen: lees mijn posts door en je weet het Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:13

Boris94 schreef:
Ik ben het helemaal eens met ijsklontje, de dierenbescherming doet echt alleen maar zulke akties als er echt iets mis is. Ik weet dit, omdat bij ons in de buurt ook dieren werden verwaarloosd. Daar stonden paarden en schapen in een weitje wat veel te klein was, er was totaal geen gras meer en ze werden eigenlijk niet bij gevoerd. Zeker de schapen waren er slecht aan toe (de shetlanders gingen nog wel). De buurt heeft meerdere malen gebeld naar de dierenbescherming, maar het was steeds niet erg genoeg. Pas toen er 2 schapen van ondervoeding stierven is er eindelijk aktie ondernomen. Door de dieren weg te halen. Maar dat heeft zeker een jaar geduurt. Ik denk dus dat het bedrijf al een tijdje in de gaten werd gehouden.

Het bedrijf heeft geen enkele waarschuwing van de DB gehad. De DB is anderhalf jaar daarvoor zelfs nog langs geweest en zei toen nog: wij zijn hier onze tijd aan het verdoen.

Dit zijn de woorden van de eigenaar. Maar ik heb een sterk vermoeden dat het klopt. Waarom? Ik weet zeker dat de DB een legertje persofficieren hier op heeft gezet om er voor te zorgen dat hun huid gered wordt. Als ze zou liegen, zouden ze meteen een persberichtje op hun site zetten waarin bewijzen staan waaruit bijvoorbeeld zou moeten blijken dat ze gewaarschuwd is.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:14

Deze mensen zouden nog geen goudvis mogen kopen in mijn ogen... Ongeloof'lijk wat een leed... Zit hier met een brok in mijn keel... Aan dat oog is niets gedaan en ik vraag me af hoelang de smit al niet is geweest... om maar te zwijgen over de ribben die je kunt tellen

Stoom uit je oren

Kan hier zo boos om worden...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:14

smit_ilse schreef:
er wordt gezegd dat er medische zorg op de beesten was maar wat voor kwakzalver is dit dan geweest!! Dat oog is een ongelukje geweest waar niemand wat aan kon doen, maar wel direct er voor zorgen dat het beestje geen last meer van zal hebben. Niemand zou dit laten wachten tot er plek vrij is in een kliniek. Dit viel zeker onder spoed. Net als meerdere mensen schreven als je een mager paard heb voer dan niet alleen dat gras en hooi. Er zijn genoeg brokken die ze kunnen helpen! Ik krijg bij de foto's ten eerste pijn in mn maag en kippenvel op mn lichaam. Ten 2e krijg ik het idee erbij dat de paarden die gebruikt worden er wel goed uitzien maar de mindere maar moeten leven met wat ze hebben. Er is al meerdere keren beschreven dat sommige ziek zijn of wat anders maar als het goed onder da controle was dan had ze de da moeten bellen en laten komen met het bewijs wat er aan medische zorg gebeurd is. Ik heb allebei de verhalen gelezen en bleef eerst het midden bekijken maar na het zien van de hierboven foto's heeft dit nooit zo mogen gebeuren! De hoeven van de slechtere paarden zien er belabberd uit maar de betere paarden hebben knappe hoeven. Waarom... omdat deze moeten werken om het brood te verdienen? Net zoals eerder beschreven, als de hs elke 6 weken komt dan kan hij ze niet allemaal doen! Niemand kan dat dus deze hs ook niet. Het zal misschien niet met opzet gebeurd zijn maar heb toch grote vraagtekens over deze topics. Misschien is het niet met opzet gebeurt maar dat er nu zoveel tussen zit die er niet verzorgd uitzien dan klopt er toch iets niet aan het houden van.

Volgens bepaalde mensen hier in het topic is er niets mis met het oog Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:16

Quellian schreef:
Ik vind jouw manier van argumenteren en discussieren minstens zo irritant, dus dan zitten we op 1 lijn Lachen

Daarbij zou het heel niet zo'n gek idee zijn als je leest wat ik schrijf, i.p.v. alles globaal bekijken met overeindstaande nekharen. Ik maak niemand uit voor boerenl*l, ik zeg alleen dat iedere boerenl*l kan zien dat dit oog er niet goed uitziet. Vind je het er wel goed uitzien dan? Dan maak ik je niet eens uit voor boerenl*l, zal er ook geen andere woorden aan toevoegen. Bekrompen misschien? Kortzichtig? Vluchtend uit de realiteit? Of wat?

Wat ik had gedaan als de 2e DA dezelfde diagnose had gegeven? Ik zou zeggen: lees mijn posts door en je weet het Lachen

Zucht... ik zeg niet dat het er goed uit ziet... net als een been dat net gebroken is... remember?
Ja, misschien was je dan naar de kliniek gereden... die horen dan dat al 2 dierenartsen hebben gezegd dat je moet afwachten omdat het paard te zwak is om geopereerd te worden en dan zullen ze zeggen: goh, wat een rare, dat die dan toch nog naar de kliniek komt rijden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:19

arno8 schreef:
Zucht... ik zeg niet dat het er goed uit ziet... net als een been dat net gebroken is... remember?
Ja, misschien was je dan naar de kliniek gereden... die horen dan dat al 2 dierenartsen hebben gezegd dat je moet afwachten omdat het paard te zwak is om geopereerd te worden en dan zullen ze zeggen: goh, wat een rare, dat die dan toch nog naar de kliniek komt rijden.

Zucht maar eens diep jongen! Haha!

Als bij jou je oog er half uitligt, dan rij je toch ook naar de eerste hulp? Of wacht je dan tot je de volgende dag bij de HA terecht kunt? Don't think so!

En geloof me... Ik zou een DA die mij vertelt dat het allemaal wel oke is met zo'n oog bij z'n haar grijpen en over het hek zetten. Kan hij beter terug naar school, leren hoe een oog eruit hoort te zien. Op de Faculteit lachen ze je écht niet uit als je met zo'n geval binnenkomt Mijn paarden zijn me iig meer waard blijkt wel weer...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 13:19

Quellian en arno8, gewoon rustig blijven in de discussie. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:21

Quellian schreef:
arno8 schreef:

awel kan je zeggen je bent niet de enige Knipoog
Ga nu al drie jaar met de dierenarts mee telkens als ik wat vrije tijd heb om bij te leren. Heb zo in heel die periode twee gevallen gezien. Blijven hangen aan een spijker in de stal enzo. Maar heb nog nooit geweten dat de dierenarts niets aan deed hoor Ach gut direct weghalen.

heeft arno al problemen gehad met de dierenbescherming dit vraag ik me eventjes af?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:21

Sjoert schreef:
Quellian en arno8, gewoon rustig blijven in de discussie. Lachen

Doen we toch? Ik iig wel, hij noemt mij irritant, so be it.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:26

Citaat:
De DB is anderhalf jaar daarvoor zelfs nog langs geweest en zei toen nog: wij zijn hier onze tijd aan het verdoen.

dat was de AID, die waren er omdat de emoes en nandoes niet voldoende opgehokt zaten ivm de vogelziekte die toen heerste. Na een paar uur rondgelopen te hebben en ons te hebben geassisteeerd met het ophokken van deze beesten, hebben ze hun conclusies getrokken, de emoes en nandoes mochten overigens in hun kampje blijven lopen, ook zij kregen ze niet gevangen.... Cool

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:28

Morrie schreef:

Citaat:
en ik ben erg benieuwd hoe dat oog op dit moment behandeld werd??

dat kan ik wel melden: NIET. De dieren staan in een loods van justitie en in afwachting op het oordeel van de rechter gebeurt er dus NIETS. Ik heb telefonisch contact met de inspecteur die de zaak in behandeling heeft en klets me het vuur ui de sloffen en degenen die mij IRL kennen, weten dat ik dat goed kan, om de paarden die dat nodig hebben de behandeling te laten krijgen /voortzetten.

Het feit dat de dieren op dit moment NIET behandeld worden brengt mij aan het twijfelen of het idd nodig was geweest ze in beslag te laten nemen. Als b.v. het paard met dat oog er idd zo slecht aan toe is.....dan is de Dierenbescherming net zo dan wel nog meer schuldig dan eigenares.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:30

het paard verschijnt volgende week niet op de gemaakte afspraak van de operatie want het is in verzekerde bewaring bij justitie en mag d'r "cel" niet verlaten..... ook niet voor medische behandeling.....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:30

In anderhalf jaar kan er veel veranderen, dat blijkt maar weer Knipoog

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:46

Ik vind het terecht dat deze dieren in beslag zijn genomen..

Mijn pony staat in een rusthuis ( met paarden die ook allemaal hun eigen verhaal hebben) en sommige zijn wat mager, maar wat ik hier zie, verschikkelijk. Als je een paard niet dikker krijgt, laat uhm dan onderzoeken. Niks geen excuus van '' hij is altijd zo geweest" . Een dier blijft niet voor niets mager.
En tja van dat oog, als dat er nu zo uit ziet, dan zag het er in 1e instantie al niet goed uit. En ook al zegt de da van 'het is niks ernstigs' je bent er als eigenaar zelf bij.

En tja, wat moet ik er verder nog van zeggen....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:58

Morrie schreef:
het paard verschijnt volgende week niet op de gemaakte afspraak van de operatie want het is in verzekerde bewaring bij justitie en mag d'r "cel" niet verlaten..... ook niet voor medische behandeling.....

Waar staat DB ook al weer voor????? Duivel Iets van Dieren Bescherming toch??? Zelfs in onze echte cellen mogen de gevangenen nog naar een arts ...... zo schieten ze aardig aan hun doel voorbij. Beter was het geweest om in samenspraak met de eigenaresse iets te regelen en te controlren of dat wordt nageleefd.
Ik heb de indruk dat die paarden er nu slechter af zijn dan eerst.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:05

Sjonge jonge drie topics verder en eindelijk een gevonden die niet gesloten is...

Tja, dit is een zeer moeilijk discussie. Ik vind de foto's wèl schokkend en net als Daantjuh vind ik dat dat oog DIRECT behandeld had moeten worden en als mijn dierenarts de ernst er niet van had ingezien had ik hem 'ontslagen' zogezegd. Ik had idd een andere kliniek gekozen want er zijn meerdere klinieken (o.a. in Duitsland een hele goede) klinieken die GESPECIALISEERD zijn in ogen. En het is onzin dat je zegt dat dat paard zich happier voelt in zijn eigen kudde. Dat geldt voor ieder paard maar dit paard hoort onder directe en 24/24uurs toezicht te staan van een dierenarts. Mijn paard voelde zich ook totaal niet happy op de kliniek na zijn darminfarct maar had ik als 'leek' dan de verantwoordelijkheid willen hebben als hij 's nachts een aanval kreeg omdan met een doodziek paard maar te gaan rijden 's nachts? Nee dan maar liever een wat duurdere rekening en de zekerheid dat mijn paard 24/24h in de gaten wordt gehouden. En ik geloof persoonlijk niet dat als Utrecht had gezien hoe erg het oog er aan toe was dat ze dan nog hadden gezegd:' zeur toch niet mensen, de operatie staat toch al gepland voor over een week, even geduld hebben nog'. Kul, hebben ze deze foto's wel gezien?

En die hoeven...? Wat is ook alweer de reden dat ze zo lang waren en er ZO slecht uit zien? Mijn hoefsmid had me toch ZEER verontwaardigd aangekeken als ik mijn paard er zo liet bijlopen. Hoe lang was het geleden dat de paarden onder handen waren genomen?

Arabesk, het feit dat 'slechts' 4 paarden van de 46 er zo bijlopen wil niet zeggen dat het niet om mishandelijk gaat. Ik vind het al erg genoeg dat er 4 (en ik vind dat veel) zo slecht aan toe zijn. Ik heb op meerdere pensionstallen gestaan en er was nog nooit een 20% tegelijk zo slecht aan toe.

Daarbij heb ik idd mijn twijfels over het in leven houden van paarden die graatmager zijn omdat ze geen tanden meer hebben en dus niet goed meer kunnen eten. Ook al is dat paardje nog gelukkig. Paardwaardiger zou zijn om hem naar de eeuwige groene velden te sturen, in MIJN ogen.

Maar dat is dus mijn negatieve mening over het geheel.

Aan de andere kant zal de DB idd niet altijd afdoende werken en zullen ze ook fouten maken. Ik kan echter ook niet geloven dat ze echt helemaal voor niets al die moeite hebben gedaan.

Daarbij spreken Filou, Morrie en Arabesk (geloof ik) elkaar nog wel eens tegen. Arabesk zei geloof ik dat ze sommige van de 'ernstige' gevallen niet te pakken kregen en daardoor maar de makkere paarden pakten die uit zichzelf naar ze toekwamen, vervolgens wordt er door iemand gezegd dat de 4 paarden die ze o.a. hebben meegenomen hebben er ook wel het allerergst aan toe zijn? Wat is nou waar?

Ik vind net als alle anderen dat het verhaal aan alle kanten rammelt. En hoe je het ook wend of keert, dit is in principe (hoe l*ullig ook voor de eigenaresse en medewerkers) eigenlijk alleen maar goed. Als ze daadwerkelijk haar dieren slecht behandelt, zijn die nu beter af en als de DB onterecht mensen hun eigendommen afpakt, is nu ook dat eindelijk eens aan het licht gekomen en kan daar nader onderzoek naar gedaan worden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:13

Oh en het gaat er bij mij trouwens niet in dat er echt helemaal NIETS aan de hand is op dit bedrijf anders wordt er niet zoveel ophef over gemaakt en daarbij hoor ik ook genoeg verhalen van mensen die een andere mening zijn toebedeeld waar komt dat dan vandaan?

Anyway, ik ben binnenkort in de buurt (Alphen) en misschien kom ik idd wel eens kijken. Vraag me alleen af hoe welkom ik ben met fotocamera in de aanslag met de mededeling dat ik wel eens met eigen ogen wil zien hoe de dieren erbij lopen Haha! .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:17

stalnijmegen schreef:
Hoeven slecht??
Kijk eens na de zomer die we gehad hebben,droog en iedereen zat hier een paar weken terug te klagen over zn pony/paard die slechte en droge brokkelige hoeven had..
waarom gebruiken jullie het nou tegen de eigenaar, dat als je even verder na denkt dan je neus lang is, je zo het antwoord kan vinden..

Droogte is geen excuus voor veel te lange hoeven (foto) die brokkelen. Mijn merrie heeft elke zomer probleemhoeven, de brokken spatten eraf, maar never nooit dat ze zulke lange hoeven zal hebben!

Het enige wat me niet duidelijk wordt, voor ik verder oordeel, is van wanneer die foto's die cassidy heeft geplaatst nu zijn...