Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:28

Arabesk schreef:
wie zijn BM stables, die ken ik helemaal niet

BM stables is de stal die breed uitgemeten wordt in de media en ook hier op BOKT.

madacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:29

Ik zou het niet durven om mensen in het openbaar zo af te kammen Jan.

Jij wel schijnbaar, samen met meer mensen.

Durven jullie het ook in je eentje, in het echt, niet vanachter je pc?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:29

't zeg me niets sorry
spui dat in een ander topic aub

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:30

Ik heb even naar de hoeven gekeken, maar ik zie geen rare dingen!
Deze paarden worden natuurlijk bekapt, dus als jij paarden met ijzers gewent bent, is dit natuurlijk even een ander gezicht! Ieder heeft zijn eigen idee over het bekappen. Denk jij dat een hoef er goed uitziet als er netjes elke 6 weken een mooi nieuw ijzertje ondergaat? Zoiets heet een ideaalbeeld!

Kopietje van ik weet niet wie.Het schokt mij alleen al dat deze hoeven normaal worden gevonden door bokkers die blijkbaar die mevrouw kennen.Ik ken beide partijen niet behalve dat ik in een ver verleden met de DB heb samen gewerkt.Een mager paard wat oud is kan best.Maar alleen die hoeven kunnen al niet en dan dat oog
Afbeelding
Ziet mij er dus echt niet verzorgd uit ,daar hadden ze weken eerder de Db bij moeten roepen.
Maar goed ,de eigenaresse zal het wel goed bedoelen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:31

janderegelaa schreef:
En de standaard is dat je de ribben wel mag voelen maar niet mag zien. Zeker bij een Noriker.

Idd, de standaard voor een gezond volwassen paard. Ik begin me af te vragen of je ooit een jaarling hebt gezien? Serieus, ik heb zelf ook niet enorm veel verstand van paarden. Maar heb wel pas een driejarige hengst bij een draversstal gekocht. Ik dacht eerst: goh, wat hebben ze hem daar weinig te eten gegeven. Ik kon zijn ribben ook zien. Nu staat hij al 4 maanden op vers hoog gras. Hij is kerngezond, maar nog steeds zie ik een klein stukje van zijn ribben.
En hier gaat het om een gezond paard! Snap dan dat een ziek paard eventueel mager kan zijn en dat het gewoon tijd nodig kan hebben om zo'n paard beter te maken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:33

silvana schreef:
Ik heb even naar de hoeven gekeken, maar ik zie geen rare dingen!
Deze paarden worden natuurlijk bekapt, dus als jij paarden met ijzers gewent bent, is dit natuurlijk even een ander gezicht! Ieder heeft zijn eigen idee over het bekappen. Denk jij dat een hoef er goed uitziet als er netjes elke 6 weken een mooi nieuw ijzertje ondergaat? Zoiets heet een ideaalbeeld!

Kopietje van ik weet niet wie.Het schokt mij alleen al dat deze hoeven normaal worden gevonden door bokkers die blijkbaar die mevrouw kennen.Ik ken beide partijen niet behalve dat ik in een ver verleden met de DB heb samen gewerkt.Een mager paard wat oud is kan best.Maar alleen die hoeven kunnen al niet en dan dat oog
Afbeelding
Ziet mij er dus echt niet verzorgd uit ,daar hadden ze weken eerder de Db bij moeten roepen.
Maar goed ,de eigenaresse zal het wel goed bedoelen

Nogmaals IK bekap ze niet.

Dit probleem met dit oog was onder behandeling van een VA, de rekeingen hiervan zijn aanwezig!

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:35

kan dat paard met dat oog niet beter een vliegenmasker om buiten ? ivm modder en vliegen ? lijkt me zo ook niet zo fijn onder behandeling of niet...en die hoeven...heeft niks met natuurlijk bekappen te maken meer met niet bekappen

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:36

Ach we kunnen allemaal wel onze mening geven maar er zal een rechtszaak komen waarbij een andere veearts ( waarschijnlijk van de Universiteit ) als getuige deskundige ook zijn mening moet geven en dan zullen we het weten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:37

StOoRzEnDeR schreef:
kan dat paard met dat oog niet beter een vliegenmasker om buiten ? ivm modder en vliegen ? lijkt me zo ook niet zo fijn onder behandeling of niet...en die hoeven...heeft niks met natuurlijk bekappen te maken meer met niet bekappen

De HOEFSMID had een afspraak op de dag van inval. Dus NB heeft hier niets mee van doen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:37

Ik zie op de foto geen vliegen, weet niet wanneer deze gemaakt is... maar als er geen vliegen zijn lijkt het me niet fijn voor zo'n paard als een vliegenmasker op je open wond drukt...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:38

Overigens krijg je van natuurlijk bekappen geen omgekrulde hoef, alleen van niet of te laat bekappen. Ook zie ik hoeven waar stukken vanaf gebroken zijn en dat valt ook niet onder natuurlijk bekappen. Je doet de hoefsmeden die dit beoefenen bepaald geen eer aan zo.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:38

janderegelaa schreef:
Ach we kunnen allemaal wel onze mening geven maar er zal een rechtszaak komen waarbij een andere veearts ( waarschijnlijk van de Universiteit ) als getuige deskundige ook zijn mening moet geven en dan zullen we het weten.

dan heb i nog een leuk verhaal
zie foto's van 2005 in mijn onderschrift
die eigenaar is op basis van vier foto's veroordeeld. mijn foto's zijn uit diezelfde tijd

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:38

janderegelaa schreef:

Weet iemand of die paarden in leven blijven tot aan de rechtzaak?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:39

hmm...

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:41

als ik nu (overdag dan) een foto van mijn paard ga maken wil dat niet zeggen dat er op die fot vliegen te zien zijn maar ze zijn er zeer zeker wel en ik zou toch een masker om hebben gedaan....er zijn nog meer dingen vuil zand en dergelijke
en wat dat kappen betreft ben ik het helemaal mee eens....natuurlijk bekappen is wat anders dan wachten dat de hoef afbreekt hoor

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:44

StOoRzEnDeR schreef:
als ik nu (overdag dan) een foto van mijn paard ga maken wil dat niet zeggen dat er op die foto vliegen te zien zijn maar ze zijn er zeer zeker wel en ik zou toch een masker om hebben gedaan....er zijn nog meer dingen vuil zand en dergelijke
en wat dat kappen betreft ben ik het helemaal mee eens....natuurlijk bekappen is wat anders dan wachten dat de hoef afbreekt hoor

Inderdaad, nu, daarom vraag ik me af wanneer die foto gemaakt is. Vuil zand zou ik me geen zorgen over maken. Een paard voelt ook pijn, en zal met zo'n wond niet zomaar in de modder gaan rollen. En stof... dat gaat ook door een vliegenmasker heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:47

Nog even een recht zetting Arabesk denk dat ik haar beschuldig van verkeerd kappen.Maar ik wist niet dat ze deze paarden ooit bekapt had.
Mijn link lag alleen maar dat ze aan NB doet en dan zelf toch wel moet zien dat dit niet verzorgt is.Dus ik geef haar nergens de schuld van ,het was puur toeval.

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:49

ok jij je zin geen masker dan...mijn paard zou er wel een om hebben gekregen...het is hoe je ze verzorgd natuurlijk

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:52

http://www.mijnalbum.nl/Album=FQLC6DIJ

Als ik deze foto's zie mogen ze van mij alle paarden meenemen. Als je paard een hoefijzer of deken om heeft wordt je aan alle kanten uitgeblaft door jou, Arabesk. En nu neem je het nots bene op voor de eigenaar die haar paarden er zo(!) heeft bijstaan, echt waar Arabesk ik had jou altijd best wel hoog staan en respect voor hoe jij met je paard omgaat, niets dan lof! maar dit valt me echt tegen van je. Je gaat mij niet vertellen dat deze paarden er beter bijstaan, in betere conditie zijn, beter bekapt zijn, dan een paard die een deken draagt en ijzers onder heeft.

Ik word echt kots misselijk van deze foto's en kan me echt geen enkele reden bedenken hoe je het kunt rechtvaardigen dat iemand zijn paarden er zo bij laat staan.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:54

StOoRzEnDeR schreef:
ok jij je zin geen masker dan...mijn paard zou er wel een om hebben gekregen...het is hoe je ze verzorgd natuurlijk

De mijne ook met dit weer... maar hartje winter ga ik geen vliegennet om doen bijvoorbeeld.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:55

Knor schreef:

Als ik deze foto's zie mogen ze van mij alle paarden meenemen. Als je paard een hoefijzer of deken om heeft wordt je aan alle kanten uitgeblaft door jou, Arabesk. En nu neem je het nots bene op voor de eigenaar die haar paarden er zo(!) heeft bijstaan, echt waar Arabesk ik had jou altijd best wel hoog staan en respect voor hoe jij met je paard omgaat, niets dan lof! maar dit valt me echt tegen van je. Je gaat mij niet vertellen dat deze paarden er beter bijstaan, in betere conditie zijn, beter bekapt zijn, dan een paard die een deken draagt en ijzers onder heeft.

Ik word echt kots misselijk van deze foto's en kan me echt geen enkele reden bedenken hoe je het kunt rechtvaardigen dat iemand zijn paarden er zo bij laat staan.

Weet jij hoe het komt dat die paarden zo mager zijn?

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:55

Knor schreef:

amen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:57

Knor schreef:

Dit zie je verkeerd, dit is allemaal héél natuurlijk.
Ik heb Arabesk nooit hoog gehad, dit bevestigd mijn beeld.
Arme paarden en de DB heeft groot gelijk!!!
Deze eigenaar en aanhangers zouden wat mij betreft nooit meer dieren mogen houden, als je dit normaal weet je duidelijk niet waar je over praat. Boos!

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:59

Zo'n oog ziet er natuurlijk heel naar uit, maar dat gaat op voor alle wonden en iedereen die met dieren omgaat weet dat ze heel makkelijk een wond kunnen oplopen. We hebben zelf koeien en zijn al een aantal jaren geleden overgegaan tot het snel euthanaseren van zieke koeien in de weideperiode. Sneu want een aantal had nog maar zo opgelapt kunnen worden, maar werd stapelgek van al die fietsers, die kwamen zeuren 'mevrouw er is een koe ziek' en vervolgens ook de politie of de DB inseinden. Raar he, dat er op een koppel van 150 dieren af en toe een beest zomaar ziek wordt of gewond raakt. Wat ik me afvraag, stellen die betweterige mensen, familieleden van ziekenhuispatienten ook meteen verantwoordelijk als er toevallig een keer iemand in het ZKH belandt?? Hier in de buurt veulende vorig jaar bij een bijzonder asociale, vechterige familie een broodmagere merrie. Ze werd met haar veulen gehouden op een postzegel land, boordevol JKK. En met broodmager bedoel ik dan dat de botten ook voor het veulenen er aan alle kanten uitstaken. Weet zeker dat daar meldingen over bij de DB zijn gekomen, maar ze pakken altijd alleen maar mensen die ze aankunnen en beginnen niet aan zo'n familie; lekker hypocriet

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:01

manie schreef:
Deze eigenaar en aanhangers zouden wat mij betreft nooit meer dieren mogen houden, als je dit normaal weet je duidelijk niet waar je over praat. Boos!

En jij weet wel waar je over praat? Fijn! Vertel mij even hoe het komt dat het paard op de eerste foto zo mager is, heeft die een ziekte? Hoe lang staat dat paard daar al trouwens? Wat kreeg het paard te eten? Wanneer heeft een dierenarts voor het laatst naar dat paard gekeken? Ik weet het namelijk niet! En die hoeven die te lang niet bekapt zijn, zijn die van een paard dat net de dag daarvoor binnen is gekomen, of staat dat paard daar al jaren? Ging de hoefsmid, die er vandaag ook was, dat paard net bekappen of liep hij daar zomaar wat rond? Jij weet kennelijk helemaal waar je over praat, dus ik zou het graag van je horen.