"Paardenverwaarlozing is nog geen trend"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prescious

Re: "Paardenverwaarlozing is nog geen trend"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:08

ja goed, zo mogen zeggen wat ze willen ik weet dat ze een goed leven gehad heb, en andere mensen weten het zelf altijd beter, totdat hun voor zo'n keus komen te staan, dan pas kunnen ze erover mee praatte. ik wist dat ze met drie jaar slijtage had, ondanks ik dat wist heb ik haar nooit verkocht, ik weet zeker dat er mensen geweest waren die dat om die leeftijd bij hun paard ondekt hadden, niet eens de moeite hadden genomen om verder voor m te zorgen,en m verkocht voor een ander paard. dat gaat bij sommige nog wel makkelijk. de een bevalt niet gaat weg en koopt vervolgens gelijk een ander, terwijl t beest niks mankeert, dat mensen er zo makkelijk over denken hoort ook niet. ik heb haar al die jaren bij e gehouden kreegt poedertjes voor dr slijtage om dr maar zo lang mogelijk bij me te houden, heb er alles aan gedaan om te zorgen dat t niet erger zou worden,en ze is gelukkig nog 3,5 jaar nadat ik t ondekt had meegegaan, zonder pijn. en iedereen die commentaar levert staan bij mij op stal, en ja die weten alles zo goed te vertellen, die kwamen dagelijks bij haar op de wei,en die wisten wel even te vertellen wat wel en niet goed was. nou mijn paard heeft de laatste week van zn leventje lekker met zn vriendjes doorgebracht in de wei. en ik weet, en me familie, en me vrienden, en zoveel andere mensen dat ze een goed leven gehad heb, en dat is het belangrijkste. verder hou ik er in dit topic over op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:57

Om even in te gaan op het verhaal van Precious, ik ken de achtergronden niet, maar als jouw paard in pension stond is de pensioneigenaar de eerst aangesprokene ivm gezondheid van je paard. Mensen zullen er anders over denken dan ik. Maar ik vind dat als ik mijn paard bij iemand voor genoeg geld neerzet en die persoon beweert een paardenpension te runnen, dan mag ik mijn paard aan die persoon zijn zorg overlaten. Ik moet desnoods een paar dagen weg kunnen gaan en mijn paard moet een goede verzorging krijgen, inclusief medicijnen, beweging e.d. Daar betaal ik voor, de service en de kennis.

Bevangenheid is iets wat meer dan 1 oorzaak heeft, dat weet ik. Maar het is de pensionhouder die moet inschatten of de wei in combinatie met het voer dat hij geeft een gevaar kan oplopen. Dan is het de pensionhouder die zo een paard in een paddock met hooi zet. Idd 30 graden en op stal is niets, zeker als de prognose heel slecht is voor het paard. Dan beter buiten.

Gaan we in op paardenverwaarlozing, dan ken ik nog een leuke paardenpension. Ik iig heb daar van het een op het andere moment mijn paard weg gehaald, had ik hem laten staan had wellicht 2 jaar later misschien eerder geen paard meer gehad. Boos!

De ergste zijn het die wel weten hoe het moet zijn, maar het verdommen omdat het te veel moeite kost en het geen cent mag kosten. Ga dan nog eens kijken wat paardenvolk voor elkaars paarden over heeft. Kletsen kunnen ze goed, ze weten het altijd weer beter, maar een welgemeend handje toe steken, neuh. Breek mij de bek niet open. Niet voor niets dat ik nu alles zelf doe. Jammer dat die wereld zo in elkaar zit, maar noodgedwongen selfservice en het hele kleine beetje wat een ander dan nog moet doen om elkaar in deze selfservice contructie verplicht moet helpen is nog vaak ellende omdat het te veel moeite kost.
Die kift, mag ik even een teiltje, het zijn nl altijd weer de paarden die er dupe van worden, want wat ik vanmorgen weer aantrof bij het paard van een ander die ik op de wei zou zetten, laat ze het maar niet horen want die ontploft. Dus meiden iemand zwart maken is makkelijk, maar wie zijn jullie??

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:12

bij ons ligt het iets anders wij mestte zelf gooien zelf buiten, en ze stond niet bij mijn eigen stal op de wei, maar is naar een andere wei toe gegaan, omdat ze andere paarden trapte, en omdat ik t gewoon veel fijner vind lekker de ruimte op zo'n polder. en in de wei stond niet veel gras meer dus dat kon de rede ook niet zijn, ze heeft heel de winter op eiwit rijk kuilgras gestaan, en nooit bevangen geweest, t kwam echt omdat ze iets verkeerds gegeten had. en ja je moet toch wat te zeiken hebben, en indien ze t allemaal met elkaar eens zijn, want daar zijn t vreindinnen voor, ja heb je ze allemaal tegen 1 gelukkig weet ik beter, en laat ik hun lullen. als ze zelf nou zo perfect zijn maar ja. als je een paard krijgt er pas na een jaar achter komt dat t niet klikt,hem dan vervolgens verkoopt,en dan gelijk een nieuwe nemen, deze moeilijk verkocht wordt en dan zeggen nou dr had al een ander paard in haar kunnen staan, nee dan hou je veel van je paard!!! en dat is wel correct? maar ja ieder zn ding laten we maar zeggen, en dan commentaar geven op mij, nou voor mij ben je dan de grootste egoist die er bestaat t spijt me zeer sommige zijn ze liever kwijt dan rijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:51

Hoefbevangen raken is niet door te veel eiwitten. Als je een kijkje neemt op de pagina van paardnatuurlijk wordt het uitgelegd. Echt de moeite waard. Het komt wel door het gras, maar door de suikers in het gras en die zijn op bepaalde dagen aanwezig. Het hoe en wanneer is dan wel belangrijk om te weten als je denkt dat er weinig gras stond, weinig kan ook funest zijn.

Als je dan zoveel toch zelf voor je paard doet, moet je wel weten wat je doet en proberen je kennis steeds verder uit te breiden, anders zul je wellicht de zelfde fout maken met je nieuwe paard.

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:07

zal t ff lezen, maar bij ons in de wei stond jacobskruid en ze werd pas na 3 weken buiten te hebben gestaan opeens accuut bevangen terwijl ze al 3 weken in dezelfde wei liep

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:10

Hoi ik heb even op die site gekeken maar ik kan het niet vinden waar kan je het precies vinden??
Volgens mij zit ik met mijn neus te kijken

Want een paard bij mij op stal is heel vaak spierbevangen, maar we hebben geen idee waar het vandaan komt maar waarschijnlijk door het gras dus is wel interessant om te weten wanneer er veel suikers in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:15

AylaMohini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:24

ER ZOU INDERDAAD EEN SLOTJE OP MOETEN. dit vind ik niet normaal. zolang een paard iedere dag aandacht krijgt en het ALLERBESTE VOER en ruimte heeft om te lopen en vriendjes te maken en mag rijden en spelen. voor 7 JAAR terwijl een ander het allang naar de slacht had gebracht, is het beestje NIET VERWAARLOOSD. dit is te belachelijk voor woorden. sas had een waanzinnig leven. en dat liet ze weten. iedereen mocht willen dat zijn beestje zoveel van het baasje hield dat het altijd hinnikte. dat zegt toch wat. maar sluiten jullie je allemaal daarvoor maar af en verzin maar weer smoesjes om dat niet te hoeven geloven. jullie kunnen jezelf allemaal goed voorliegen, maar feit is zeker, sas was niet verwaarloosd. hoe komen jullie daarbij. jammer dat er nooit een dierenbescherming op af was gestuurd die had jullie vierkant uitgelachen, maar dat is nooit gebeurd omdat iedereen wist dat het een verloren zaak was.

iedereen zorgt op zijn manier voor zijn beestje. aangezien ik in natural horsemanship geloof vind ik niet gauw iets goed wat betreft de manier van verzorging bij veel mensen, maar verwaarlozing!!!!!! is een heel ander begrip. cil reed er niet vaak op nee, dat is haar zaak, maar ze zorgde dat er altijd iemand anders was die dat voor sas deed. dat is net zo goed. ze kreeg elke dag aandacht en liefde. sas straalde van gezondheid en kwam niets te kort.

en dat achterlijke GELUL over der nieuwe paard. ja ze heeft hem eerder gezien. ik heb mijn paard ook eerder gekocht dan geplant omdat je nou eenmaal niet ervoor kiest wanneer je het juiste paard tegenkomt. het is een geweldig mooi beestje en ik snap dat ze hem niet door haar vingers wou laten glippen. ze heeft het contract getekend voor sas weg was. DAARNA!!!!!!!!!!!!! heeft ze nog even de tijd voor zichzelf genomen om zich niet te overhaasten. en toen zijn we met een klein aantal haar nieuwe paard gaan ophalen. jullie hebben geen enkele bewijzen om te beweren dat het paard er eerder was, en dan toch je eigen woorden geloven? zoek het dan eerst uit. er waren mensen bij!!! ga desnoods naar de koper om het na te gaan ALS JE HET ZO BELANGRIJK VIND. maar het zijn niet jullie zaken, dus l*l er dan ook niet over. en altijd maar commentaar leveren op hoe en wat. je komt toch voor je paard op stal? bemoei je dan ook niet met andersmans zaken. als jullie savonds thuiskomen na heel de dag te hebben zitten roddelen en stoken ben je dan trots op jezelf?

ik vind het heel triest en jammer dat het er zo aan toe gaat. kijk toch eens naar jezelf en laat het gaan. het zijn niet jullie zaken! de conclusie is gewoon dat sas niet verwaarloosd was, dus hoeft er verder niet over gediscussieerd te worden.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:53

ik heb het gevonden en gelijk uitgeprint ga het even goed doorlezen een eentje op stal neer leggen is erg leerzaam!

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:58

Quinzy schreef:
Volgens mij zit hetprobleem bij het feit dat paarden veel te goedkoop geworden zijn. Voor 300 euro heb je een Fjord veulen ! En die worden ook groot of zelf een Brabander hengst veulen. Iedereen koop nu paarden dat kan gewoon niet blijven goedgaan.
___

O, dus alleen mensen met geld hebben verstand van paarden?
Goh, dat wist ik niet.

Je weet goed genoeg dat ik dat helemaal niet zo bedoel want dan zou ik zelf geen paarden hebben. Ik werk maar een part time horeca baantje. Je vat de tekst verkeerd op en ik vind t nutteloos daar verder over in te gaan.
De meeste zullen heus wel snappen wat ik bedoel.
[/quote]

Ik zie vaak dat paarden naar de slacht moeten omdat de baasjes een dure operatie niet kunnen (of willen) betalen, dat vind ik ook mishandeling. Je hebt een verantwoordelijkheid op je genomen in alle gevallen. Ook bij een operatie van 2000 euro. Je kunt je tegenwoordig in gevallen dat je geen spaargeld hebt goed verzekeren maar zie veel mensen dit uit "besparings oogpunt" niet doen. Ook mensen die paarden naar de slacht brengen als ze er niet meer mee kunnen rijden.... jaja stalling is duur maar ik heb dus maar 4 jaar niet gereden omdat ik geen 2 paarden kon betalen en betaalde dus 185 euro voor de stalling van een grasmaaier.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:02

*dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Ninla_ op 21-08-06 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:12

AylaMohini schreef:
ER ZOU INDERDAAD EEN SLOTJE OP MOETEN. dit vind ik niet normaal. zolang een paard iedere dag aandacht krijgt en het ALLERBESTE VOER en ruimte heeft om te lopen en vriendjes te maken en mag rijden en spelen.

Ze kreeg idd goed voer, en misschien was dat wel té, Sas is altijd wel té dik geweest, en het had beter geweest als de wei misschien opgebouwd werd ipv dat ze er meteen opgegooid werd, maar goed mijn mening

voor 7 JAAR terwijl een ander het allang naar de slacht had gebracht, is het beestje NIET VERWAARLOOSD.

Verwaarlozen is een groot woord, en wie verstaat wat onder verwaarlozing?

dit is te belachelijk voor woorden. sas had een waanzinnig leven. en dat liet ze weten. iedereen mocht willen dat zijn beestje zoveel van het baasje hield dat het altijd hinnikte. dat zegt toch wat. maar sluiten jullie je allemaal daarvoor maar af en verzin maar weer smoesjes om dat niet te hoeven geloven.

Tuurlijk, al kwam ik de stal in lopen dan stonden ze allemaal al te hinniken! Mag ik eruit??? Mag ik eten???
Welk paard doet dat niet Clown

jullie kunnen jezelf allemaal goed voorliegen, maar feit is zeker, sas was niet verwaarloosd. hoe komen jullie daarbij. jammer dat er nooit een dierenbescherming op af was gestuurd die had jullie vierkant uitgelachen, maar dat is nooit gebeurd omdat iedereen wist dat het een verloren zaak was.

De dierenbescherming hoeven we er echt niet voor te bellen, wie wat doet met zn paard moet de eigenaar lekker zelf weten, we hebben er nog nooit over nagedacht op stal om de dierenbescherming te bellen.

iedereen zorgt op zijn manier voor zijn beestje. aangezien ik in natural horsemanship geloof vind ik niet gauw iets goed wat betreft de manier van verzorging bij veel mensen, maar verwaarlozing!!!!!! is een heel ander begrip. cil reed er niet vaak op nee, dat is haar zaak, maar ze zorgde dat er altijd iemand anders was die dat voor sas deed. dat is net zo goed.

Dus jij vind dat als je een paard koopt en iemand anders heb altijd doet enzo redelijk?
Het is toch veel leuker als je er zelf alles mee doet? En als je die tijd er niet voor hebt, moet je geen paard nemen

ze kreeg elke dag aandacht en liefde. sas straalde van gezondheid en kwam niets te kort.

en dat achterlijke GELUL over der nieuwe paard. ja ze heeft hem eerder gezien. ik heb mijn paard ook eerder gekocht dan geplant omdat je nou eenmaal niet ervoor kiest wanneer je het juiste paard tegenkomt. het is een geweldig mooi beestje en ik snap dat ze hem niet door haar vingers wou laten glippen. ze heeft het contract getekend voor sas weg was. DAARNA!!!!!!!!!!!!! heeft ze nog even de tijd voor zichzelf genomen om zich niet te overhaasten. en toen zijn we met een klein aantal haar nieuwe paard gaan ophalen. jullie hebben geen enkele bewijzen om te beweren dat het paard er eerder was, en dan toch je eigen woorden geloven? zoek het dan eerst uit. er waren mensen bij!!! ga desnoods naar de koper om het na te gaan ALS JE HET ZO BELANGRIJK VIND. maar het zijn niet jullie zaken, dus l*l er dan ook niet over.

Het zal iedereen aan zn reet roesten wanneer dat paard is gekomen!Jullie maken er zo'n groot punt van!

ik vind het heel triest en jammer dat het er zo aan toe gaat. kijk toch eens naar jezelf en laat het gaan. het zijn niet jullie zaken! de conclusie is gewoon dat sas niet verwaarloosd was, dus hoeft er verder niet over gediscussieerd te worden.

Er word ook niet gediscussieerd, er worden alleen meningen gegeven, hoe iemand ergens over denkt, voor de rest gaan we helemaal niet zitten vitten op elkaar van; maar ik vond dat t zo was blablabla.... en als je wilt dat niemand zich er mee gaat bemoeien, WAAROM BEMOEI JIJ JE ER DAN MEE? Ga jezelf er dan ook niet tussen mengen. En als het Cil en jan alleman niks uitmaakt wat de rest er van vind, waarom word er dan zo snel tegen in gegaan? En waarom voelt iedereen zich dan zo aangevallen, dat jullie alles uitgebreid en onderbouwd gaan zitten typen?

Zo heh nu laat ik mijn mening even horen!

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:31

ja sas hinnikte als ik in de middag ochtend maak niet ui ze hinnikte al tijd, toen ze vorig jaar bij jullie in de wei liep bij de koning met lotte, kwam ze hard aan rennen als ze me zag,hoe je t ook wil horen, mijn band met mijn paard was super, jullie paarden komen niet hoor in de wei die moet je vangen de mijne kwam al aangallopperen als ze me zag. en als t niemand aan zn reet zal roesten waarom worden er dan zulke dingen verteld? terwijl t nog niet eens waar is.

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:33

dat dash er al was toen zij er nog was,hoe kan je over dingen lullen als je niet eens weet hoe of wat.

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:35

alle dingen zijn verdraaid of verzonnen.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:36

Cil hou er nu dan ook over op!

TEM.

AylaMohini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:47

Ze kreeg idd goed voer, en misschien was dat wel té, Sas is altijd wel té dik geweest, en het had beter geweest als de wei misschien opgebouwd werd ipv dat ze er meteen opgegooid werd, maar goed mijn mening

whaaaaaaaaa wat een onzin, heb je wel eens verder dan je neus lang is gekeken, hoeveel paarden zijn er nou te dik in de zomer. sas begon er steeds beter en beter uit te zien. en ik heb foto's van haar dat ze perfect is!!!

Verwaarlozen is een groot woord, en wie verstaat wat onder verwaarlozing?

pardon???? wie verstaat wat onder verwaarlozing,... leg ons allemaal maar ff uit wat je daarmee bedoelt, want je suggereert dat jij sas verwaarloost vind. en dan kom ik weer terug op mijn verhaal van dernet. dus wees nou maar duidelijk.

Tuurlijk, al kwam ik de stal in lopen dan stonden ze allemaal al te hinniken! Mag ik eruit??? Mag ik eten???
Welk paard doet dat niet

tis goed met je, iedereen weet dat sas ALTIJD hinnikte naar cil. ik heb het zelf van een van jullie gehoord. en ik was er zo vaak bij. hoeveel paarden komen nou naar hun baasje aanrennen als ze lekker op de wei staan. om hoi te zeggen en ff te kroelen. ik weet dat sommige van jullie je paarden nauwelijks te pakken krijgen als ze in de wei staan. das wel een heel verschil he... vind je ook niet.

De dierenbescherming hoeven we er echt niet voor te bellen, wie wat doet met zn paard moet de eigenaar lekker zelf weten, we hebben er nog nooit over nagedacht op stal om de dierenbescherming te bellen.

mooi dus je bent het er zelf ook mee eens dat het nou niet zo'n ernstige zaak was dat de dierenbescherming erbij gehaalt had moeten worden. dus met andere woorden sas was verre van verwaarloost. fijn dat we dat opgelost hebben.

Dus jij vind dat als je een paard koopt en iemand anders heb altijd doet enzo redelijk?
Het is toch veel leuker als je er zelf alles mee doet? En als je die tijd er niet voor hebt, moet je geen paard nemen

ja dat vind ik uitstekend! de taak van het baasje is om te zorgen dat je dier genoeg aandacht en verzorging krijgt. en als ze het zelf niet doet moet ze zorgen dat er iemand anders voor is. er zijn zat mensen die hun paarden laten verrekken. ik vind dat een hele verantwoordelijke en verstandige keus van haar. en dan heeft zij nog het volledige recht om een paard te bezitten. daar is niets mis mee.

Het zal iedereen aan zn reet roesten wanneer dat paard is gekomen!Jullie maken er zo'n groot punt van!

ojaa vandaar dat ik er oneindig veel geouwek*th**r over heb gezien. ik reageer enkel en alleen op jullie hoor. als jullie er niet zo'n punt van hadden gemaakt had ik me er ook niet mee bemoeid. dat is de moeite niet waard.

Er word ook niet gediscussieerd, er worden alleen meningen gegeven, hoe iemand ergens over denkt, voor de rest gaan we helemaal niet zitten vitten op elkaar van; maar ik vond dat t zo was blablabla.... en als je wilt dat niemand zich er mee gaat bemoeien, WAAROM BEMOEI JIJ JE ER DAN MEE? Ga jezelf er dan ook niet tussen mengen. En als het Cil en jan alleman niks uitmaakt wat de rest er van vind, waarom word er dan zo snel tegen in gegaan? En waarom voelt iedereen zich dan zo aangevallen, dat jullie alles uitgebreid en onderbouwd gaan zitten typen?

MOOIZO. dan is je mening bij deze dus gegeven en die van al je vriendjes en vriendinnetjes. die weten we nu. en dan hoef je hem niet nog 100 keer te geven. dat is nou het nut van je mening geven. pas als je hem 100 keer geeft om er iets mee te bereiken, dan is het niet enkel en alleen je mening meer geven. he?

iedereen vind het vervelend om te horen dat alles wat je doet verkeerd is als je zelf weet dat je je hart en ziel ergens in gestoken hebt. zij mag zich net zoveel verdedigen als ze wil.

Zo heh nu laat ik mijn mening even horen!

juist ja zoals ik al zei: dat heb je nu gedaan. als je werkelijk alleen je mening wilde geven dan laat je het daar ook bij. mee eens?

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:51

Ik zeg er toch ook niet meer over, persoonlijke vetes bespreek ik met Cil wel via pb hoor Knipoog

AylaMohini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:52

goed. Knipoog

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:57

Uh Lindy H. Ga zo door hoor. Mijn paarden staan ook dag en nacht buiten. Maar wat ik niet snap is dat je zegt van de natural horsemanship manier te zijn en dan gooi je er een deken op in de winter??? Is dit om het geklets tegen te gaan? Verkeerde reden zou ik zeggen kies gewoon voor je paard, Hij is gezond neem ik aan laat de dierenbescherming mar komen denk dat je alleen maar complimentjes krijgt.
Is wel off topic maar viel gewoon op. sorry hiervoor.

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:20

Nou nou, zat ff de andere pagina's te lezen. Wat een persoonlijke vetes worden hier uitgevochten.
Maar goed midhandeling en mishandeling kunnen verschillend worden uitgelegd. Als de intentie die achter de behandeling van een paard goed is dan kun je niet van mishanding spreken. Je kunt deze mensen wel zeggen hoe het beter zou zijn. Er is dus sprake van gebrek aan kennis. Uiteraard moet je je over alles goed laten informeren. Maar neem nu iemand die zijn paard op stal zet dekentje erop een uurtje per dag hard werken, goed voer erin. Tja ik vind dat zielig, maar de mensen doen het met goede bedoelingen.
En volgens de wet moet je heel ver gaan wil men van verwaarlozing of mishandeling spreken vandaar dat de dierenbescherming niet veel kan.
Mijn buren hebben paarden die drie keer per jaar 'gelucht' worden. Ze zijn er al meerdere malen langs geweest. Maarja de paarden hebben een dak boven het hoofd en krijgen eten en drinken en dus volgens de letter van de wet is het goed geregeld. Dat ze beweging moeten krijgen staat niet in de wet beschreven helaas. Ook dat ze regelmatig vachtverzorging moeten hebben staat niet beschreven dus dat ze nooit geborsteld worden kijken ze niet naar.
Maar er is licht aan de horizon, de dierenbescherming is hard aan het lobbyen om de dierenwetten te verbeteren zodat er daadwerkelijk straffen kunnen worden uitgedeeld. Want nu wordt een dier in beslag genomen maar een straf krijgen de mensen niet.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:51

Dankjewel Heidi
Inmiddels zul je wel gelezen hebben over mijn idee achter een deken in de winter.
En het natuurlijk paarden houden kan altijd maar tot op zekere hoogte. Je moet keuzes maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:00

Dit topic gaat dus echt helemaal niet meer waarover het hoort te gaan, maar er wordt nu een persoonlijke vete uitgevochten.
Iedereen gaat anders met zijn paard om en probeert het zo goed mogelijk te doen en bij sommigen schort daar gewoon wat aan.

Prescious; ik snap werkelijk niet waarom je zo onwijs ingaat op alle reacties, daarmee verdedig je jezelf alleen maar en waarom??? Toch een schuldgevoel?? Als jij alles goed hebt gedaan hoef je hier toch niet meer te reageren?? Want dit gaat over verwaarlozing!

Verkopen van een paard verwaarlozing?? Nee hoor, als het niet klikt tussen de twee is verkopen alleen maar positief voor beiden. Juist omdat ik (ja, ik ben degene die slecht is, omdat ik mijn paard te koop zet!) om mijn dier geef en zie dat ik er niet het beste uithaal en meedoe gun ik haar iemand die dat wel kan en vooral wil!
Paard zal er alleen maar op vooruit gaan.
Als alle verkopers slecht zijn voor hun paard, mijn god, wat lopen er dan ontzettend veel slechte Nederlanders rond..... beetje domme gedachte dus!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 19:33

Hallelujah, doe eens even volwassen allemaal. Scheve mond

Graag gewoon ontopic een discussie voeren. Zo moeilijk kan dat niet zijn!

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:19

goof, hoe denk je dat t voor mij ist is als er zulke dingen gezegd worden over je paard? ik denk dat ik me dan wel mag verdedigen, iedereen gun t beste voor zn paard, en iedereen doet zijn paard om zn eigen manier, en als je daar op of aanmerkingen over heb mag dat, maar wel op een normale manier, en niet via bokt.niemand is perfect en doet alles goed, en iedereen doet alles op zn eigen manier,maar zulke dingen zeggen op een topic neej dat vind ik heel erg.als je wat te zeggen heb over me, is goed kom dan gewoon naar me toe, en wat er als vriendinnen onder elkaar gezged wordt bij jullie thuis of waar dan ook, maak me ook niet uit,dat hoor ik toch niet,maar via een computer? neej sorry. maar goed probeer je te bellen maar je pak niet op, dus als je tijd heb neem dan ff op.