Uzzo wereldkampioen 5-jarige dressuurpaarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

Re: Uzzo wereldkampioen 5-jarige dressuurpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:47

Target schreef:
Afbeelding

Tijdens de selectie in Ermelo

Voor de mensen die om meer foto's vroegen, hier nog een paar van tijdens de laatste selectie in Ermelo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:08

owh..dus florencio en rubels zijn niet goed!!???? Boos![/quote]

Lees het nog eens en laat het even op je inwerken.
Er word helemaal niks specifieks over deze twee gemeld, alleen dat Uzzo gewoon weg verdient eerste geworden is.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:38

hij lijkt wel een barbie paardje Haha!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:41

sorry hoor, maar ik vind het een eng dier..

Misschien maakt zijn beweging veel goed, maar zo op fotö: nee, niet mijn keuze..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:20

Ik vind het een gaaf dier Ja.

miloutjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:12

Kel2004 schreef:
Ik heb het met mijn eigen ogen kunnen aanschouwen en werkelijk waar, er is gewoon voor gereden. Patrick kan sturen en ik vind het helemaal top dat hij op een paard wat qua uitstraling alle bombarie mist (Kijk naar Uptown, Sir Donnerhal, San Remo etc) gewoon het WK wint. Met souplesse bewegen, een zeer ellegante draf, een goede gallopade en een goede stap, een perfectionistische ruiter (die niets aan het toeval overliet) die verdienen gewoon de eerste plaats. Sir Donnerhal viel tegen. De punten die hij toch nog kreeg voor de galop waren echt belachelijk. Er was weinig galop te beoordelen, maar goed.... Geloof dat er meer mensen zo over dachten Bloos

Uptown werd weer getruukt de baan door gestuurd en miste daardoor alle losheid in de rug.... Jammer, maar gelukkig viel de jury dit jaar op de echte kwaliteit....

hier lijkt het toch echt dat ze florencio en rubels etc niet goed vind... Boos! Bloos

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:16

Volledig off-topic reactie...

Kan IEMAND trouwens op een of andere manier die eerste foto hier in het topic weghalen? Niet omdat het van mij niet mag maar ik krijg er mega veel data-verkeer door op mijn website... Bloos
De foto's die ik hier post poot ik niet voor niks via een andere site op internet... Knipoog

Veranderen in deze link: http://i83.photobucket.com/albums/j306/ ... n/Uzzo.jpg is ook goed...

Als iemand dat kan regelen: HEEL GRAAG!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:24

Het ziet er echt correct uit bij hem! Erg fijn om naar te kijken! Uzzo is nog wel wat smalletjes,maarja hij is pas 5 he.Dat komt nog wel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:25

miloutjuhh schreef:
Kel2004 schreef:
Ik heb het met mijn eigen ogen kunnen aanschouwen en werkelijk waar, er is gewoon voor gereden. Patrick kan sturen en ik vind het helemaal top dat hij op een paard wat qua uitstraling alle bombarie mist (Kijk naar Uptown, Sir Donnerhal, San Remo etc) gewoon het WK wint. Met souplesse bewegen, een zeer ellegante draf, een goede gallopade en een goede stap, een perfectionistische ruiter (die niets aan het toeval overliet) die verdienen gewoon de eerste plaats. Sir Donnerhal viel tegen. De punten die hij toch nog kreeg voor de galop waren echt belachelijk. Er was weinig galop te beoordelen, maar goed.... Geloof dat er meer mensen zo over dachten Bloos

Uptown werd weer getruukt de baan door gestuurd en miste daardoor alle losheid in de rug.... Jammer, maar gelukkig viel de jury dit jaar op de echte kwaliteit....

hier lijkt het toch echt dat ze florencio en rubels etc niet goed vind... Boos! Bloos

Dat moet ze toch echt zelf weten...de meeste mensen weten wel wat ze bedoelt.

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:29

[/quote]

[/quote]

Dat moet ze toch echt zelf weten...de meeste mensen weten wel wat ze bedoelt.[/quote]

Echte kwaliteit... daarmee bedoeld ze kwaliteit in het geheel. Goed paard en goed gereden, niet getruukt maar gewoon zoals het hoort. Dus de jury is niet gevallen voor de bombarie rond de meesten anderen maar ging dit keer voor een kwalitatief goed en correct voorgesteld paard. Er word niks over de kwaliteiten van die 2 hengsten vermeld. Hoe duidelijk moet ik het maken voor je?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:32

Ik weet niet, hij heeft het net niet.. beetje pony achtig lijkt ie..
Maar als ik zelf zo'n paard had dacht ik volgens mij wel weer anders over haha

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 07:53

Deborah81 schreef:

Echte kwaliteit... daarmee bedoeld ze kwaliteit in het geheel. Goed paard en goed gereden, niet getruukt maar gewoon zoals het hoort. Dus de jury is niet gevallen voor de bombarie rond de meesten anderen maar ging dit keer voor een kwalitatief goed en correct voorgesteld paard. Er word niks over de kwaliteiten van die 2 hengsten vermeld. Hoe duidelijk moet ik het maken voor je?

Florencio, Rubels en zelfs ook Uptown zijn kwalitatief hele goede paarden, maar die lopen van nature niet zoals ze in Verden worden voorgesteld. Kijk naar een halve volte hals strekken, Uzzo blijft draven zoals hij in aanleuning ook draaft, Uptown (om een voorbeeld te noemen van wat ik gezien heb) gaat heel anders draven als hij een langere teugel krijgt. Dat vind ik de trix waar ik het in mijn eerste post over had.

Nou moet ik er zelfs nog bij vermeleden dat Uptown heel sterk draaft als hij lange teugel krijgt

Dank je Deborah, er was niets negatiefs bedoelt in mijn post (en al helemaal niet richting eerdere kampioenen) maar ik vond het gewoon een verademing om te zien dat de jury de trukendoos naar achter plaatste.... Bloos

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:50

Kan geregeld worden Gitta. Lachen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:04

Ik bespeur al wel weer wat mensen met lange tenen hier... Rolleyes

Joh, hij heeft niet voor niets gewonnen, dat doet toch niets af aan de prestaties van eerdere kampioenen? Kan me niet voorstellen dat Kel2004 dat bedoelde hoor...

nickvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:38

Jongens ff vermellde San Remo Is Sandro Hit x VOLTURNO Dus NIET DONNERHAll Pling

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:32

San remo die op het WK meeliep is wel Sandro hit x Donnerhall.

San Remo die ooit onder edward liep is Wolkentanz x Volturno

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:35

knappe taal voor een jongen van 10....

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:41

Odie schreef:
San remo die op het WK meeliep is wel Sandro hit x Donnerhall.

San Remo die ooit onder edward liep is Wolkentanz x Volturno

Nog steeds... Bloos
Maar er dachten toch niet werkelijk mensen dat DIE San Remo op het WK liep? Die is al 7 namelijk... Knipoog

Duveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:41

Ik heb hier al verschillende dingen gelezen.
Persoonlijk vind ik dat het de laatste paar jaar de telling niet kloppen. De ene loopt2 dagen de ander 3 en voor de finale gaat teller op 0.
In mijn ogen was de vorige regeling veel eerlijker en beter. de paarden die echt kwaliteit hebben houden dit wel vol om constant te presteren.
Eerst telde alle dagen mee. Dit geeft eerlijker beeld. Je kunt pech hebben door wat dan ook en dan kom je nergens meer terug terwijl je eerst nog wat reserve kon hebben.
Je kunt de kampioen toch niet uit 1 proef halen???
Dit precies hetzelfde bij Junioren en Young Riders!

En wat betreft Florencio en Rubels ben ik het niet helemaal eens. Deze kunnen meer dan goed draven aan een lange teugel alleen je kunt ze ook nog eens in andere versnellingen zetten. Als je wilt kan je ze op verschillende manieren zien draven.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:29

Odie schreef:
Echt super gereden van Patrick!!!

Ik ben gister ook heel de dag in Verden geweest en hij heeft de wereldtitel dubbel en dwars verdiend. Wat een mooie proef!

Iemand 3 dames met een ENORME nederlandse vlag op de tribune aan de overkant zien zitten??? Haha! Ow wat hebben we gejuichd en geklapt en gefloten!

Mijn deutsche nachbarin op de tribune vond het 'klasse' dat we vlaggen mee hadden genomen en ze vond Uptown een 'gutes pferd'.

Haha! Jullie vlag staat mooi op mijn film hoor !!! Haha!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:47

Duveltje schreef:
Ik heb hier al verschillende dingen gelezen.
Persoonlijk vind ik dat het de laatste paar jaar de telling niet kloppen. De ene loopt2 dagen de ander 3 en voor de finale gaat teller op 0.
In mijn ogen was de vorige regeling veel eerlijker en beter. de paarden die echt kwaliteit hebben houden dit wel vol om constant te presteren.
Eerst telde alle dagen mee. Dit geeft eerlijker beeld. Je kunt pech hebben door wat dan ook en dan kom je nergens meer terug terwijl je eerst nog wat reserve kon hebben.
Je kunt de kampioen toch niet uit 1 proef halen???
Dit precies hetzelfde bij Junioren en Young Riders!

En wat betreft Florencio en Rubels ben ik het niet helemaal eens. Deze kunnen meer dan goed draven aan een lange teugel alleen je kunt ze ook nog eens in andere versnellingen zetten. Als je wilt kan je ze op verschillende manieren zien draven.

Dat ben ik ook helemaal met je eens. Het was ook niet om eerdere kampioenen zwart te maken. Florencio en Rubels zijn zeer goede paarden en ook niet onterecht dat deze gewonnen hebben. Ik ben ook niet degene die deze paarden aanhaalde.

Ik ben er ook stellig van overtuigd dat Uzzo ook in meerder draven kan draven (mooie zin zeg Bloos ), maar dit jaar viel het op dat er voor perfectie gekozen is. Niet voor een mooie poeha, die net niet genoeg door de rug beweegt!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:25

kattebeest schreef:

Haha! Jullie vlag staat mooi op mijn film hoor !!! Haha!

Keurig!!! OK dan!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:24

Ik vind het een heel fijn dier om te zien. Hij is misschien wel smal, maar het rijden ziet er zo lekker ontspannen etc uit. Een sjiek dier om te zien hoor!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:10

En wat dachten jullie van Tanirma. Dat wordt pas een topper!!!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:52

Kel2004 schreef:

Wat een onzin zeg.
Uptown is gewoon niet de makkelijkste, zeg maar gewoon lastig.
HP heeft er zijn handen vol aan.
Heeft niks met trixen te maken.