Paardenfokker krijgt veel lagere straf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lee74

Re: Paardenfokker krijgt veel lagere straf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:45

Ik heb hier ook jaren geleden gereden. Zo’n 16-20 jaar geleden geloof ik. Mij heeft hij ook niets gedaan en ik heb dan ook alleen maar leuke herinneringen aan die tijd. Ik vind het wel echt schokkend om te horen dat iemand die ik zo goed gekend heb tot zoiets in staat is. Ik denk inderdaad dat hij de stille en verlegen meiden uitzocht. Ik heb achteraf gezien wel een vermoedde… maar ja als jong meisje ben je daar echt helemaal niet mee bezig… Wel heel goed dat hij gestraft is, al is het inderdaad wel kort…

Ik ben daar trouwens begonnen met rijden op Morning. Daarna voornamelijk op Polly en Sacha. Sacha is de moeder van Renza en Sandra. Echt super leuke veulens waren dat! Net als hun moeder heerlijk koppig! Verder stonden er oa nog pony’s: Wishkey, Circe, Sherry. Paarden: Roma, en Pion en veulens: Wodan, Furan, Silvia, Hirischka en nog veel meer door de jaren heen. Er waren elk jaar weer nieuwe veulens. Super leuk was dat als paardenmeisje! Bianca reed toen trouwens ook op de paarden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:58

In die tijd kwam ik er ook ongeveer... Vaak met Bianca mee. Ik hielp haar wat met Roma en daarvoor met Wilron (vernoemd naar zijn 2 zonen Willem en Ronald was een Fresco x Amor, zoon van Roma. Ik kende toen ook Hiriska (v. Democraat).

Ik stond toen met mijn eigen paard aan de overkant en reed ook vaak mee met zijn vrachtwagen naar concours of naar de vereniging waar we allemaal reden.

Ook ik ben nog steeds met stomheid geslagen...

Maar zulke daden moeten gestraft worden en flink, want het gebeurt nog veeeeeeeeeel te veel!!

Lee74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:58

Oja Wilron, wat is daar ook al weer mee gebeurt.
Grappig dat jij daar ook kwam in die tijd. Stond je bij de Mol?
Als je Bianca nog spreekt, doe haar de groetjes van Leonie (uit de tijd van Lonneke en Sandra).
En inderdaad zulke daden moet gestraft worden!! Blijft heel raar dat het iemand is die ik ken...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:18

Lee74 schreef:
Oja Wilron, wat is daar ook al weer mee gebeurt.
Grappig dat jij daar ook kwam in die tijd. Stond je bij de Mol?
Als je Bianca nog spreekt, doe haar de groetjes van Leonie (uit de tijd van Lonneke en Sandra).
En inderdaad zulke daden moet gestraft worden!! Blijft heel raar dat het iemand is die ik ken...

Wilron is toen - bianca in tranen - op concours verkocht aan een zwitserse dame. Bianca sprong toen M op het Delftse concours.

Bianca spreek ik ook niet meer (ben al 18 jaar weg uit zoetermeer). Ik stond toen inderdaad bij de mol, met mijn eerste paard Obelix (v. First Trial) een zwarte ruin in het Zdressuur.

Weet jij de achternaam nog van Bianca?

Lee74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:30

Haar achternaam zou ik ook niet meer weten. Ik zal het eens navragen aan lonneke. Wellicht weet zij het nog wel.
Er staat me trouwens nog wel iets bij van ene Obelix, grappig! Ik reed daar soms op de hengst Noran van Esther, maar dat is wellicht later geweest.
Aha was dat het met Wilron, echt iets voor hem om dat te doen....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:08

Het begint hier steeds meer op Peru te lijken.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:23

Lee74 schreef:
Haar achternaam zou ik ook niet meer weten. Ik zal het eens navragen aan lonneke. Wellicht weet zij het nog wel.
Er staat me trouwens nog wel iets bij van ene Obelix, grappig! Ik reed daar soms op de hengst Noran van Esther, maar dat is wellicht later geweest.
Aha was dat het met Wilron, echt iets voor hem om dat te doen....

Ja Noran ken ik ook nog wel. Obelix was die zwarte die naast Nea stond (die lippizaner). Ik reed vaak met Corrie, heb later ook een veulen uit haar merrie gekocht. Een contango, staat in mijn profiel. Iedereen kende Obelix. Snelle willie hahahaha hij heette op concours O'Bliksem... omdat ie zo snel was. We hadden ook een Asterix, te grappig, de eigenaresse van die super-fjord (bewoog en sprong absoluut niet als fjord) is ook op bokt.

Lee74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:28

Wat grappig zeg al die oude namen. Ja Asterix kan ik me nog heel goed herinneren. Ik vond het echt helemaal geweldig toen. Heb nog foto’s van hem in mijn oude paardenfotoboeken, haha! Misschien ook nog wel van andere paarden daar. Ik zal eens kijken of ik ze kan vinden. Ben net verhuisd, terug naar Zoetermeer, en zit nog in de dozen…. Hoe heet zij ook al weer van Asterix. Hihi, ik weet alleen alle paardennamen nog… Lachen
Ik ga eens op je profiel kijken!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:21

Marion... Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:21

En als je Asterix goed kent, ken je mij ook wel... denk ik.

Lany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:25

Kan iemand misschien vertellen WAAR dit precies is in Zoetermeer?
Op deze manier kunnen misschien alvast mensen gewaarschuwd worden, die wellicht in de toekomst met deze man in aanraking komen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:00

Bij de goedkope benzinepomp aan de voorweg richting wilsveen...

Lee74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:48

Mireille1970 schreef:
En als je Asterix goed kent, ken je mij ook wel... denk ik.

De paarden kan ik me nog wel herinneren, de mensen minder… tja ik was een echt ‘penny meisje’ toen…haha 

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:11

Hoe heet je dan?

Lee74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:08

Leonie

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:00

Okeeeeee ik kan me nog wel een leonie herinneren, inderdaad. Was je toen niet een jaar of 12/13/14??

zoetekoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:49

Paarden in ruil voor seks? Onverstelbaar dat zulke idioten bestaan! Misselijk

Ach, seksueel misbruik /geweld wordt niet serieus genomen in dit land, dat is nu inmiddels wel duidelijk. De strafmaat in Nederland dateert uit 1900 als je het mij vraagt. Zelfs Amerika spreekt er schande over, maar het kwartje wilt op de een of andere manier maar niet vallen bij de rechters en de politiek.

Wij zullen wel gek zijn. Hyper! (Niet dus!!)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:49

zoetekoek schreef:
Paarden in ruil voor seks? Onverstelbaar dat zulke idioten bestaan! Misselijk

Ach, seksueel misbruik /geweld wordt niet serieus genomen in dit land, dat is nu inmiddels wel duidelijk. De strafmaat in Nederland dateert uit 1900 als je het mij vraagt. Zelfs Amerika spreekt er schande over, maar het kwartje wilt op de een of andere manier maar niet vallen bij de rechters en de politiek.

Wij zullen wel gek zijn. Hyper! (Niet dus!!)

Zoals zoveel in NL...

Wat veel mensen niet weten en begrijpen is dat die meiden levenslang hebben en zich dat pas na jaren realiseren Verdrietig

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:12

Mannen denken ook dat ze alles maar kunnen maken, En krijgen ze zo'n lichte straf.. Ziek gewoon!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:10

Vrouwen zijn van venus en mannen komen van een heel andere planeet. Zonder over één kam te scheren heeft de man zich bar weinig aangepast aan de nieuwe normen en waarden sinds het verbieden van de vrouwenonderdrukking... *zucht*

Lee74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:20

Mireille1970 schreef:
Okeeeeee ik kan me nog wel een leonie herinneren, inderdaad. Was je toen niet een jaar of 12/13/14??

Ja klopt, dat is inderdaad rond die tijd geweest. Ik heb er tot mijn 15de rondgelopen denk ik. Voornamelijk op Polly gereden. Een van de pony's bij de pomp. Daarna ben ik een poos gestopt met rijden, maar heb het uiteindelijk weer opgepakt en ben nu bijrijder op een fries in stompwijk. Ben nu met hem bezig met mijn koetsiers bewijs. Mennen is toch iets wat is blijven hangen uit die tijd, erg leuk!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:53

Ik ken het daar ook,,maar heb er niet gerede gelukkig blijkt maar .pff

maraartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:23

Mijn mening is : Mensen die mensen incest doen met macht. Die zijn beesten want herhalen elke keer slachtoffer weer. Dus gewoon opsluiten en voor altijd met pyschie en begeleiding nodig. Want die vent kun je niet loslaten want hij gaat zo weer doen..

Omdat hij heeft een zwakke punt van meisjes ontdekt...