Henrieke schreef:Woow

weet iemand misschien ook waar dit is gebeurt? Mijn verzorgpony's staan er namelijk ook (in Notter). En woon er zelf ongeveer 10 minuutjes fietsen vanaf

.
Trouwens.. das niet zo mooi voor die eigenaren

Het is gebeurd op de Klokkendijk, zegt de website van RTV Hellendoorn:
http://www.rtvhellendoorn.nl/hellendoor ... 1153990152
Citaat:
Paard wordt slachtoffer van ongeluk
2006-07-27 10:49
NIJVERDAL - NOTTER, Door een bizar ongeval op de Klokkendijk in Notter is gisteren een paard om het leven gekomen. Een 25 jarige man uit Nijverdal is met zijn auto tegen het paard aangekomen, nadat hij door nog onbekende oorzaak van de weg raakte. De man kwam met zijn voorwiel in de berm, probeerde nog te corrigeren, maar zonder resultaat.
De auto belandde in het rechts gelegen weiland, en raakte het paard, een merrie van 4 jaar. Het paard brak beide achterbenen en moest door de dierenarts uit haar lijden verlost worden. De eigenaresse van het paard is een 30-jarige vrouw uit Notter.
Zelf heb ik ook wel eens met mijn voorwielen bijna in een weiland gestaan. Ik reed 60 op een weg waar je 80 mag en vlak voor mijn auto staken ineens twee grote reeën over. In een reflex trapte ik op de rem, mijn auto ging tollen en ik kwam met mijn voorwielen dwars in de berm terecht, waarna de motor afsloeg (Tja, stom misschien dat ik ineens remde. Misschien had ik door moeten rijden, dan maar een stel reeën door mijn voorruit.) Maar ik had net zo goed door het draad heen kunnen schieten en een dier (paard, koe, schaap) in de aangrenzende wei kunnen raken.
Dit kan iedereen overkomen. En het zou best kunnen dat ik die 30-jarige eigenares uit Notter ken, dan zal ik 'de ware toedracht' vast nog wel eens horen, evenals het antwoord op de vraag of het die man wat kon schelen. In dat geval laat ik het hier weten.
Beetje jammer iig dat er het een en ander aan beschuldigingen en speculaties over het scherm vliegt, maar aan de andere kant: dat heb je altijd bij dit soort dingen.