Man rijdt paard in weiland aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Man rijdt paard in weiland aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:44

Jura schreef:
slimmerik schreef:
Wat een suggestieve opmerking zeg.....Het woordje misschien komt wel erg vaak voor.....

Suggestief wil ik het niet noemen, ik zeg gewoon dat ik denk dat mensen die niets met paarden hebben het allemaal niet zo erg vinden. En ja, het woordje misschien omdat alles wel van meerdere kanten te bekijken is. Dus ik beweer niet dat ik gelijk heb, maar er meerdere kanten aan een verhaal zitten, zoals ook uit mijn laatste zin blijkt. Het lijkt wel een beetje alsof je je aangevallen voelt, ik snap niet waar je je druk om maakt.

Ik maak me er absoluut niet druk om..... en mensen die niets met paarden hebben vindt je niet op bokt als het goed is. Ook ik vind het verschrikkelijk voor dat paard. Maar mij zie je niet beweren dat bestuurder van de auto het waarschijnlijk niet erg vindt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:57

Ik las het vanmorgen op teletekst. Wat vreselijk dat dit is gebeurd.
Ik wens de eigenaar van het paard en de bestuurder veel sterkte

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:21

Sjeetje..dat is ff schrikken..

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:40

je kan niemand de schuld geven op dit moment
je zal eerst moeten wachten tot je meer over een zaak hoort voor er oordelen worden getrokken

maar ik wens beide partijen heel veel sterkte

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:43

Sjonge jonge wat een conclusies weer inderdaad! Slapen
Je weet niet wat er gebeurd is, oordeel dan ook niet! Wie weet week hij wel uit voor een lief klein konijntje Ach gut ! Want daar moet je natuurlijk óók voor uitwijken als dierenliefhebber zijnde. En al rijd je 10 km per uur, dan rijd je nog door de omheining heen hoor, daar hoef je écht niet hard voor te rijden!
Het enige wat ik opzich wel raar vind, is dat het paard niet weg rende...

Maar hoe je het ook went of keert, het is een verschrikkelijk ongeluk, en ik denk dat het puur ongelooflijk veel pech is geweest, voor de bestuurders én voor het paard en de eigenaren...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:02

Wat erg zeg voor de man, paard en eigenaar. Vooral voor het paard, wat een pijn en schrik zal het gehad hebben. 2 gebroken benen au Verdrietig

Dee_Dee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:27

echt zielig voor dat beestje.....zij kan er ook niks aan doen dat er een auto in haar landje komt....

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:47

Wat een vooroordelen toch allemaal weer.

Ik mag aannemen dat we allemaal bij deze meneer in de auto hebben gezeten zodat we 100% zeker weten dat hij:
A een stomme man is
B niet heeft opgelet en dit dus beter had moeten doen
C hij in een weiland heeft gecrossed
D hij de macht over het stuur verloor door eigen schuld
E hij met deze leeftijd niet verantwoordelijk auto kon rijden
.... nog meer?

Jeez. Geef iemand eens het voordeel van de twijfel. Het kan iedereen gebeuren dat je de macht kwijtraakt. Hoeft maar een kat over te steken en voila. Doen jij en ik ook niet veel tegen.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:05

Faas schreef:
Wat een vooroordelen toch allemaal weer.

Ik mag aannemen dat we allemaal bij deze meneer in de auto hebben gezeten zodat we 100% zeker weten dat hij:
A een stomme man is
B niet heeft opgelet en dit dus beter had moeten doen
C hij in een weiland heeft gecrossed
D hij de macht over het stuur verloor door eigen schuld
E hij met deze leeftijd niet verantwoordelijk auto kon rijden
.... nog meer?

Jeez. Geef iemand eens het voordeel van de twijfel. Het kan iedereen gebeuren dat je de macht kwijtraakt. Hoeft maar een kat over te steken en voila. Doen jij en ik ook niet veel tegen.

Amen Clown
je hebt helemaal gelijk!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:34

Ik ben het ook met Faas eens. Wat een vooroordelen allemaal toch weer. Ik ben benieuwd of al die mensen zelf nooit wat is overkomen, of dat ze allemaal perfecte mensen zijn....

Ik leef mee met automobilist en eigenaar van het paard

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:50

Ik ga ook met faas mee.

Mensen die nu conclusies trekken, ik wil jullie niks verweiten en wil ook niet dat jullie wat over komt, maar voor hetzelfde geld was jij het die hier in de auto zat en de macht over het stuur kwijt raakte. Dachten jullie dan ook zo?

Waarom zo snel conclusies trekken?

Vind het inderdaad ook zielig voor het paard, Maar wat denk je van de bestuurder? als je achter het stuur zit en zon groot beest aan rijd zie je je leven wel voor je gezicht voorbij gaan hoor.

Denk dat die man zich een ongeluk is geschrokken, mijn moeder raakte laatst ook met de band in de berm door een slechte weg en zat ook tegen de boom aan ! ook daar kon ze niks aan doen, Dit was tevens nog een grote weg tussen duiven en zevenaar en die landweggetjes dijkweggetjes etc zijn vaak nog slechter onderhouden.

Nou mensen barst los met het commentaar aangezien half bokt al conclusies klaar heeft liggen Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:09

slimmerik schreef:
Desiree schreef:
Sja, mannen achter het stuur, bloed aan de muur!

Hij had gewoon op moeten letten.

Dat kun je van ieder ongeluk zeggen dus.... Het heet niet voor niets ongeluk!! Het is gewoon domme pech. En had veel erger kunnen aflopen. Had ook fietsers kunnen raken hierdoor...

ja en waren de reacties dan ook zo tolerant geweest? Of als hij een kind op die manier aangereden, hoe hadden jullie dan gereageerd? En toch is de situatie er verder niet anders door.

slimmerik schreef:
Jura schreef:
Misschien heb ik weinig vertrouwen in mensen, maar het zal mij niets verbazen als het die automobilist niet eens wat kan schelen dat het paard dood is. Maar misschien zit ik er wel naast. Verder kunnen we niet echt oordelen over het ongeluk, hoe en waarom het is gebeurd. Ik vind het heel erg triest voor dat paard en voor de eigenaar.

Wat een suggestieve opmerking zeg.....Het woordje misschien komt wel erg vaak voor.....

Maar ik begrijp haar wel. Veel mensen zijn zo en je treft het veel te vaak.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:26

arm beestje..Moet idd erg pijn hebben gedaan.. Huilen 2 beentjes gebroken..
Ik denk dat als je een dier aanrijd (of het nou een kikker of paard is ) je wel schuldgevoelens zal hebben en niet zomaar zal zeggen van oowww "tis maar een paard".
Die man zal (hoop ik dan) toch even naar de eigenaars toe gaan (of het nou zijn schuld was of niet) om even ene woordje te hebben met die mensen...Is toch het minste wat je dan kan doen... Sigaar
Verder ga ik me er niet over uitspreken aangezien ik het niet heb gezien...

Ik wens de eigenaars in ieder geval veel sterkte toe!! Ach gut

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:46

Ik wil me ook aansluiten bij de uitspraak van Moonwalker. Ik vind het verschrikkelijk erg voor het paard, maar voor de bestuurder is dit natuurlijk ook verschrikkelijk. Huilen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:50

desiree schreef:
Maar ik begrijp haar wel. Veel mensen zijn zo en je treft het veel te vaak.

Lariekoek toch. Hoe kun je nu beweren dat het die bestuurder niets kan schelen dat het paard dood is???? Het kan er bij mij niet in dat het zo iemand niets doet en bovendien staat hier ook niets over in het artikel.
Gewoon een poging tot relschoppen.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:54

Desiree schreef:
ja en waren de reacties dan ook zo tolerant geweest? Of als hij een kind op die manier aangereden, hoe hadden jullie dan gereageerd? En toch is de situatie er verder niet anders door

Ja ook dan was mijn reactie zo tolerant geweest. Als je de macht over het stuur kwijt raakt en niet bewezen is dat je onbehoorlijk hard of met een borrel op hebt gereden dan is het gewoon een ongeluk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:59

Dat dat paard niet weg is gerend snap ik dan weer niet, ik zou me als paard zijnde een ongeluk schikken als er een auto in mijn weiland kwam!

Maar echt een verschrikkelijk ongeluk, voor 3 partijen, het paard, de eigenaren van het paard en de bestuurder. Dood eng moet het zijn geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:09

Pff wat een bokt reakties weer. Jullie waren er zeker allemaal bij toen die roekeloze-net-tiener-af-joy-rider dat stomme paard aanreed dat niet wegliep?

Ongelukken gebeuren dagelijks, nare ongelukken ook. Iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Sneu ongeluk hoor voor alle partijen. Het lijkt me verschrikkelijk als mijn 4 jarige zoiets overkwam.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:13

Als het paard vlak aan de weg heeft gestaan heeft ie ook de kans niet gehad om weg te komen. Dat haar twee achterbenen gebroken zijn is denk ik een teken dat ze niet verder gekomen is dan omdraaien ......maar dat blijft een speculatie ...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:17

't zal dan ook wel hard zijn gegaan. Pffff... echt naar!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:22

Henrieke schreef:
Woow Bloos! weet iemand misschien ook waar dit is gebeurt? Mijn verzorgpony's staan er namelijk ook (in Notter). En woon er zelf ongeveer 10 minuutjes fietsen vanaf Bloos!.

Trouwens.. das niet zo mooi voor die eigenaren

Het is gebeurd op de Klokkendijk, zegt de website van RTV Hellendoorn:

http://www.rtvhellendoorn.nl/hellendoor ... 1153990152

Citaat:
Paard wordt slachtoffer van ongeluk
2006-07-27 10:49
NIJVERDAL - NOTTER, Door een bizar ongeval op de Klokkendijk in Notter is gisteren een paard om het leven gekomen. Een 25 jarige man uit Nijverdal is met zijn auto tegen het paard aangekomen, nadat hij door nog onbekende oorzaak van de weg raakte. De man kwam met zijn voorwiel in de berm, probeerde nog te corrigeren, maar zonder resultaat.
De auto belandde in het rechts gelegen weiland, en raakte het paard, een merrie van 4 jaar. Het paard brak beide achterbenen en moest door de dierenarts uit haar lijden verlost worden. De eigenaresse van het paard is een 30-jarige vrouw uit Notter.

Zelf heb ik ook wel eens met mijn voorwielen bijna in een weiland gestaan. Ik reed 60 op een weg waar je 80 mag en vlak voor mijn auto staken ineens twee grote reeën over. In een reflex trapte ik op de rem, mijn auto ging tollen en ik kwam met mijn voorwielen dwars in de berm terecht, waarna de motor afsloeg (Tja, stom misschien dat ik ineens remde. Misschien had ik door moeten rijden, dan maar een stel reeën door mijn voorruit.) Maar ik had net zo goed door het draad heen kunnen schieten en een dier (paard, koe, schaap) in de aangrenzende wei kunnen raken.

Dit kan iedereen overkomen. En het zou best kunnen dat ik die 30-jarige eigenares uit Notter ken, dan zal ik 'de ware toedracht' vast nog wel eens horen, evenals het antwoord op de vraag of het die man wat kon schelen. In dat geval laat ik het hier weten.

Beetje jammer iig dat er het een en ander aan beschuldigingen en speculaties over het scherm vliegt, maar aan de andere kant: dat heb je altijd bij dit soort dingen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:32

Een paard dat aan de weg staat, schrikt normaal gesproken niet van voorbijrijdende auto's. Hoogstwaarschijnlijk is dat de reden waarom het paard niet op tijd weg heeft kunnen komen. Het paard zal pas te laat in de gaten gehad hebben dat de auto haar kant op kwam, in plaats van voorbij ging.

Ik begrijp sommige emotionele reacties, maar het lijkt me verstandiger om te wachten met beschuldigen tot er meer duidelijk is. Natuurlijk KAN het zijn dat de bestuurder dronken was, niet op zat te letten, een hekel aan paarden heeft en tijdens de botsing dacht 'dat is dan 10 punten'. Maar het KAN net zo goed zijn dat de bestuurder geen druppel gedronken had, een kat probeerde te ontwijken die overstak, hierdoor in de berm raakte en de macht over het stuur kwijt raakte en er nu helemaal kapot van is...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:35

Héél goed verwoord CCCCorine, dit probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken....

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 00:47

_Jody_ schreef:
Omg wat erg, ik hoop niet dat het het paard van onze kenissen is die in Notter wonen Ach gut Want zo groot is notter niet

Gelukkig is het niet het paard van onze kenissen, maar het blijft erg Vriendjes zijn?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 07:27

Ik ken die mensen.. vind het echt zielig voor hun Ach gut.
Het is heel dicht bij m'n verzorgpony's.