Citronella in de ban vanaf 1 september 2006

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Citronella in de ban vanaf 1 september 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:11

T@nj@ schreef:
Tinkerlady schreef:
Gewoon overstappen op Lemongrass da's een goeie!
Lemon is toch engels voor Citroen....lachen zeg!

Ehm, lachen idd, een lemon is dus heel iets anders dan een citroen, een citroen is geel en een lemon is groen Clown

Nee nee citroen is lemon en limoen is lime, de laatste is idd groen. Clown

Maar oh nee en onze arme paarden dan?? Koe

edit: Wat is dettol ?

Kido

Re: Geen Citronella meer vanaf 1 september 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:15

Urielle schreef:
Ik heb even een mail gestuurd naar Zedan wat ze gaan doen. Anders ga ik in het groot inslaan voor komende 20 jaar Clown

Hmzzz ikke ook....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 06:46

Hihi, das waar ook, die groene is idd een limoen ipv een lemon Haha!
Maar ach, lemongrass is idd een heel goed alternatief maar waar is de ophef nou eigenlijk over? De citronella olie blijft los gewoon te krijgen begreep ik, koop je toch vliegenspray en doe je daar zelf de citronella bij? Of zou dat al te veel werk zijn Clown

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:04

Citronella blijkt kankerverwekkend te zijn. Ik heb dat ergens op een ander forum gelezen, even kijken of ik dat artikel nog terug vindt...

Ik maak zelf men vliegenspray en mijn laatste 'product' werkt toch wel, denk ik. Paard bij ons op stal zat vergeven onder de vliegen en dazen, echt zielig! Ik mijn vliegenspray bovengehaald, goed ingespoten en ik heb geen daas of vlieg meer gezien! Nou ja, hoe lang het werkt weet ik nog niet, maar dat paard was toch een stuk rustiger en gelukkiger denk ik, al was het misschien maar voor even!

Mijn middel bevat look, kruidnagel, azijn, dettol, citroensap en teatree olie, stinkt wel (al valt het al bij al nog goed mee eigenlijk), maar duidelijk effectief!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:14

Is dit verbod dan alleen voor dierenproducten of ook voor mensen, want anders kun je altijd nog gewoon citronella spray van de kruidvat kopen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 14:46

T@nj@ schreef:
De citronella olie blijft los gewoon te krijgen begreep ik, koop je toch vliegenspray en doe je daar zelf de citronella bij? Of zou dat al te veel werk zijn Clown

OMDAT DAT NIET HELPT!!! Boos!
Het is niet puur de citronella, het is een combi van bestanddelen, maar die bedrijven gaan echt niet even zeggen wat hun formule was...

Grrr, ik haat het als mensen zo makkelijk doen. Als het zo simpel was was het toch niet zo klote dat het van de markt moet?!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 14:56

tweety_be schreef:
Mijn middel bevat look, kruidnagel, azijn, dettol, citroensap en teatree olie, stinkt wel (al valt het al bij al nog goed mee eigenlijk), maar duidelijk effectief!

Wil jij je verhoudingen eens opschrijven, dan ga ik dat eens proberen?

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:17

Hmmm goed dat ik het hier lees. Ik gebruik altijd bremse bremse. Toch maar een paar flesjes halen. Als het op is kijk ik wel weer verder.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:40

waar kan je tea tree olie krijgen?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 00:09

Ehh, mijn grootmoeder had gewoon citronella in haar tuin staan, dààrmee zou ik gewoon mijn vliegenspray kunnen maken zonder enige problemen..

Enne iemand zei dat citronella kankerverwekkend is; wat is er niet kankerverwekkend tegenwoordig? Bloos

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:38

Urielle schreef:
T@nj@ schreef:
De citronella olie blijft los gewoon te krijgen begreep ik, koop je toch vliegenspray en doe je daar zelf de citronella bij? Of zou dat al te veel werk zijn Clown

OMDAT DAT NIET HELPT!!! Boos!
Het is niet puur de citronella, het is een combi van bestanddelen, maar die bedrijven gaan echt niet even zeggen wat hun formule was...

Grrr, ik haat het als mensen zo makkelijk doen. Als het zo simpel was was het toch niet zo klote dat het van de markt moet?!!

Zeg kan het even wat minder misschien? Adem in, adem uit, tel tot 10 en ga dan eens bekijken wat er nu écht belangrijk is in dit leven. Get a live zeg Afbeelding

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:42

Ik maak al een paar jaar zelf vliegenspul.
Dat wil zeggen: ik heb het 1x gemaakt en gebruik het nu al het 2e jaar met succes.
Er gaat bij mij wel citronella in, dus ik ga zo even de Kruidvat plunderen, just in case.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:34

Idioot. Scheve mond

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:55

Ok bij de Kruidvat was heel het vak leeg.
Ik ben geloof niet de enige die hamstert.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:50

Ik heb vanmiddag net Atex gekocht (ook gelijk een revil van 250 ml) en lees nu dit!
In atex zit geen citronella, een vriendin mij gebruikte het en het houdt alles op afstand!!
Ik was gelijk verkocht en heb dus voor de komende 3 jaar ook genoeg Atex, want hertshoornolie schijnt ook op te zijn. Dus dat betekent dat de Atex niet meer gemaakt kan worden als zij door hun voorraad heen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:02

Urielle schreef:
tweety_be schreef:

Was ik dus ook al benieuwd naar Ja

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:28

Marije1984 schreef:
Ik heb vanmiddag net Atex gekocht (ook gelijk een revil van 250 ml) en lees nu dit!
In atex zit geen citronella, een vriendin mij gebruikte het en het houdt alles op afstand!!
Ik was gelijk verkocht en heb dus voor de komende 3 jaar ook genoeg Atex, want hertshoornolie schijnt ook op te zijn. Dus dat betekent dat de Atex niet meer gemaakt kan worden als zij door hun voorraad heen zijn.

hoezo is de hertshoornolie op? Klinkt een beetje raar. Heb er nog niks van gehoord zou wel balen zijn want ik gebruik dat dus ook. Heb nog wel een refil staan van 2,5 liter maargoed Schijnheilig

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:29

Hoorde ik bij een dieren zaak. Ik vroeg of ze dat hadden en zij vertelde me dat

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:21

Urielle schreef:
tweety_be schreef:

ik ken hem ook met 100 ml dettol 100 ml natuurazijn en dan aanvullen tot 1 liter met water

alleen dettol is niet zo goed voor het huidje van je paard om het er steeds mee in te spuiten

ook kan je half om half azijn en hele sterke thee gebruiken, schijnt ook te werken tegen dazen

maar te gek voor woorden dat citronella proucten verboden worden Boos!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 00:35

Heb van een stalgenoot een tip gekregen van spul dat ze bij de BoerenBond kocht op basis van etherische olien dat gigantisch moet stinken. Ben even de naam kwijt... in een wit met groene fles zei ze geloof ik. Weet iemand of daar ook Citronella inzit en zo nee, of het werkt?

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 05:29

Hiep Hoi... lang leve de regering en EU Zij zijn groot en ik is klein!

Gelukkig gebruik ik spul zonder citronella, maar wel balen voor degene die het wel gebruiken Ach gut

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:58

Urielle schreef:
Heb van een stalgenoot een tip gekregen van spul dat ze bij de BoerenBond kocht op basis van etherische olien dat gigantisch moet stinken. Ben even de naam kwijt... in een wit met groene fles zei ze geloof ik. Weet iemand of daar ook Citronella inzit en zo nee, of het werkt?

ik ken bijna heel het assoriment van de BB als het voor paarden te gebruiken is, maar dit spul ken ik niet Verward

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:36

Als ze zich bij de EU nou eens druk gaan maken omk de dingen die echt een gevaar opleveren voor de gezondheid...Mijn god zeg, wat een onzin weer.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:08

Renske_ schreef:
Urielle schreef:

Het heet PBH-spray en is herzhoornolie. Het staat niet bij de paardenspullen, maar bij de middelen voor kippen en varkens, anti-kannibalisme (dat ze elkaar niet pikken en bijten). Je kunt het ook bij de Paardendrogist krijgen, dan staat het bij de artikelen om op de wanden van de stal (e.d.) te smeren zodat ze daar niet aan knagen.
Er zit geen citronella in. Of het werkt? Ik vind het het beste dat er is (het blijft ook heel goed zitten als je paard zweet), maar er zijn ook mensen die het niet vinden werken. Misschien dat het van het gebied waar je woont afhangt? Verschil in vliegen, verschil in paard?

Herzhoornolie zit in meer spray's, zoals de Atec-daasspray en Sectolin Vliegvrij.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:10

Trouwens, mey betrekking tot de Dettol mix, is Dettol vanwege zijn desinfecterende eigenschappen niet funest voor de vetlaag van de huid?