Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
InekeP schreef:Trouwens een tip voor iedereen die wel eens met de hond of paard gaat wandelen. Ik pluk al wandelend de JKK en denk da maar alle beetjes helpen!! Als we het allemaal zo doen dan komen we een heel eind.
Bluebontje schreef:Goede ontwikkeling, zou ik zo zeggen. Maar zolang het in de bermen, duinen en natuurgebieden staat, is het dweilen met de kraan open, vrees ik.
Cassidy schreef:InekeP schreef:Trouwens een tip voor iedereen die wel eens met de hond of paard gaat wandelen. Ik pluk al wandelend de JKK en denk da maar alle beetjes helpen!! Als we het allemaal zo doen dan komen we een heel eind.
Ik hoop dat je handschoenen aan hebt, want JKK is ook voor ons niet zo gezond en het gif kan via de huid. Dus een nobel streven, maar daar doe ik niet aan mee.
JKK plukken helpt overigens alleen als je de plant met wortel en al verwijdert, en daar heb je beide handen voor nodig. Alleen de bloem plukken zorgt er misschien voor dat die plant niet kan uitzaaien, maar de rozet blijft staan en heb je het volgende jaar alleen maar weer ellende van.
En ik kan me voorstellen dat je liever met je buurman bevriend wilt blijven, maar als iedereen degenen die wel JKK op het land hebben staan er niet op aanspreekt en het aan de instanties overlaat, komen nog niet veel verder.
Wirobelgje schreef:Vorig jaar heb ik met een vriendin iedereen van de stal geïnformeerd over JKK, er zou een vergadering komen omdat de eigenaar nog geen vinger uitstak om er iets tegen te doen. Iedereen gaf ons gelijk... wat dacht je: puntje kwam bij paaltje en we stonden ineens alleen.
Jetta schreef:Daarbij blijf ik ervoor om vooral de oorzaak aan te pakken van het plotseling overal oprukken van jacobskruiskruid. Is dat niet de verschraling van het land? ( als ik het fout heb, hoor ik het graag!)