Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:48

tjonge, wij liggen soms onder de laagvliegroute van basis Leeuwarden! En idd kan hij soms flink schrikken van een sis geluid( denk ook aan remontluchting van een vrachtauto) maar zo'n straaljager doet hem niks, en niet alleen Ukkie, geen 1 paard kijkt op of om!

Maar goed, het is gebeurt. Dan kan je de ballon wel de schuld geven maar je kan ook bedenken hoe je dit soort zaken kunt voorkomen.Ballonnen zijn niet verboden, vrachtauto's ook niet. Je zult er mee moeten leren leven.
Als je in je eentje 4 paarden wilt binnenzetten kan je ze beter voor je uit drijven, hekken dicht of een afzetlintje, veiligheid voor alles.
En die man die haar naar de slaapkamer zeult.....
Tja, zelfs als je alleen maar TV zou kijken, weet je nog dat je het slachtoffer moet laten liggen en 112 bellen.
Het is heel erg wat er is gebeurt, maar het letsel is niet alleen te verwijten aan de ballonvaarder, er speelt wel degelijk eigen schuld mee!

Citaat:
Landbouwer en ballonvaarder verplichten zich tot
nader en redelijk overleg hierover met in acht name van de
wettelijke regels hieromtrent.

Dit vind ik trouwens wel een gek stukje! ik verplicht me nergens toe! op mijn grond blijf ik de baas. Een verplichting heb je alleen(m.i.) als er 2 partijen iets afspreken en er beide mee accoord gaan. Dat ballonnen een ontheffing hebben voor vliegvelden, wil volgens mij niet zeggen dat ze dus maar overal mogen landen! Daar kan je nog eens een lekkere boom over opzetten, maar overvliegen mogen ze dus wel!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:40

wij zitten onder de trainigsroute vliegveld valkenburg.. krijgen/kregen dus regelmatig grote vliegtuigen vlak over.
maar dat is nog altijd anders dan een luchtballon..

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:34

sherwood schreef:
Stennisje schreef:
2 jaar terug zag ik het geloof ik op Hart van Nederland.

Ballonnen landen in weiland met paarden, paarden gaan aan de kletter en 1 breekt een been.

Terwijl de DA het dier in laat slapen, staan de heren ballonvaarders verderop champagne te toosten op de mooie vlucht.

En dan kan het achteraf misschien wel vergoed worden, maar wat heb je aan verzekeringsgeld als je je paard kwijt bent?

Kijk en DIT soort mensen had ik terplekke beide benen gebroken. En daar champagne op gedronken. Ben bereid hiervoor een flinke boete te betalen, en zelfs eventueel een paar nachtjes zitten.
Voor die mensen is gewoon geen goed woord te zeggen. Die mensen zijn gewoon in en in slecht.
Mogen ze van mij ophangen aan de hoogste boom!

He ja, Sherwood, gaan we gewoon lekker samen de bak in...gezellig....over dikke billen praten Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:43

hahahaha hebben we wat te doen he Tong uitsteken
aan de champagne, en lallen maar Haha!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:42

Iemand enig idee hoe het met deze vrouw gaat? Op internet is er verder niks meer over te vinden. Ook niet wie deze vrouw is.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:13

Ik ben blij dat ik bij Schiphol woon. Hier mogen geen ballonnen komen vanwege het gevaar voor de luchtvaart. De vliegtuigen stijgen hier iedere minuut op, daar kijken mijn pony''s niet van op. Maar zo'n ballon komt aanzwefen en maakt raar sissend geluid. Ik kan me voorstellen dat ze dat eng vinden. Je kan ze er ook niet optrainen, omdat je die dingen nou ook weer niet elke dag tegenkomt gelukkig.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:13

nou, ik heb liever af en toe de ellende van een ballon, dan 5 minuten bij schiphol wonen!

Maar idd, ieder nadeel heeft zijn voordeel!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:00

amondi schreef:
nou, ik heb liever af en toe de ellende van een ballon, dan 5 minuten bij schiphol wonen!

Maar idd, ieder nadeel heeft zijn voordeel!

Nou, maar ik absoluut niet. Aan opsteigende en landende vliefgtuigen wennen je paarden en jij zelf ook wel. Heb tijden onder Airport Frankfurt gewoond ook tijdens de golfoorlog. Dus ik kan het best weten.

Toen we nog in Drenthe woonden tot voor twee jaar kwamen die rotballonnen ook steeds zo laag overvliegen dat ze meestal net het topje van de bomen misten. Hun verweer was dat ze toevallig te weing gas hadden om thuis te komen. Totdat het een keer echt mis ging en dat rotding op ons weiland naast het huis de boom in knalde. Om er toch maar over heen te komen werd er als een idioot gas gegeven en zeker NIET met een koeienbrander. De paarden door alle hekken heen en eentje over de kop gegaan, die had een gebroken nek, twee schapen hadden zich opgehangen in het schapengaas en waren gewurgd. De meerijdende idioten kwamen als een idiot het erf opgereden en knalden hun kisten gewoon op het gazon, zonder te vragen uiteraard. Eerst kreeg ik een grote bek en toen een klap voor m'n kop, toen ik er op bestond dat ze tenminste uit mijn tuin wegbleven. Waarop de overbuurman de politie belde en de vent die me die hens heeft verkocht er vantussen ging als een haas. Hun enige kommentaar was dat ze een noodlanding moesten maken vanwege het altijd gas te weinig en dat ze verzekerd waren, de rest interesseerde hun absoluut niet. De politiemensen moesten de ballonvaarder echt sommeren met mij en de buren te gaan praten en de zaken te regelen, anders was er niks van gekomen. Ik heb ter plekke aangifte gedaan.
Wat heb je dan aan een gedragscode met zo'n stel aso's, want dat zijn het in mijn ogen.
We hebben de schade van de gewonde en dode dieren uiteindelijk na veel gedoe door de verzekering vergoed gekregen. Maar het is maar een schijntje van de werkelijke waarde en nog erger is dat er dode dieren te betreuren zijn en dat de buurvrouw haar paard dood was en mijn schaapjes. Het letsel aan mijn paarden waren snij en schaafwonden en 2 die kreupel liepen.
Het enige goede aan dit hele voorval is geweest, dat ze vanaf dat ogenblik niet meer over onze weides en die van de buren zijn gevlogen. Wij waren ook de enigen met paarden in verder een akkerbouwgebied.

Leuk ballonnen, als ze maar hoog en ver genoeg weg blijven, zonder die sissende gasflessen aan te zetten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:47

sherwood schreef:
Zijn verweer was dat hij niet had gezien dat wij paarden hadden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HALLOOOOOOOOOOO VEEL GROTER HEB JE ZE NIET HOOR!

Sorry, ik weet dat het helemaal niet grappig is, maar ik moest hier wel even om lachen Clown

Ik ben echt super blij dat ik nog nooit een luchtballon heb gezien. We hebben hier wel parachutspringers, die soms erg 'out of course' gaan. Mjaw, die maken geen sisgeluiden.

Ik vind het idd ook wel raar dat ze zomaar op ieders land mogen landen, erg scheef hoor!
Inderdaad, ze moeten het balonvaren verbieden in nederland, te weinig grond om te landen.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:40

Maar weet iemand nou hoe het met deze vrouw is? De "geruchten" zijn niet echt positief namelijk.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:22

Gisteravond zag ik bij ons ineens allemaal balonnen over komen. Dus ik moest natuurlijk meteen aan dit topic denken en snel in de auto gesprongen om naar de paarden te rijden, want ons terrein lag precies onder de vliegroute.
OP de heenweg natuurlijk allemaal scenarios in mijn hoofd dat de paarden waren uitgebroken of in de draad hingen.
Ik was natuurlijk bang dat mijn 4 jarige die nog weinig van de wereld heeft gezien en pas 2 maanden bij mij is, in paniek zou raken. Maar daar aangekomen was er eigenlijk weinig aan de hand. De balonnen vlogen inderdaad heel erg laag over (we konden met de mensen praten) en gaste flink bij net boven de paarden. Maar als er eentje aankwam ging ze meteen kijken waar ie vandaan kwam en werd wel beetje onrustig als ze het gas hoorde, maar verder alles oke. Ik was onzettend opgelucht en trots op mijn meisje. Het zijn er wel een stuk of 30 die over zijn gekomen. Het zijn echt ondingen en de gevolgen kunnen niet te overzien zijn, maar ben toch wel blij dat ze het nu heeft meegemaakt en zal nu zo snel niet meer schrikken als er eens eentje overkomt terwijl ik er op zit.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:57

bubbels schreef:
Maar weet iemand nou hoe het met deze vrouw is? De "geruchten" zijn niet echt positief namelijk.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:49

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! dat is ten slotte het belangrijkste...

kees99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:52

Ballonvaarder mept boerEen 34-jarige ballonvaarder voer woensdagavond laag over een veldje met schapen, ergens bij een Fries gehucht. De eigenaar van het schapenveldje vond de ballon wat te laag hangen voor zijn brave schaapjes en achtervolgde de ballon met zijn auto.

Toen de ballon geland was haalde de schapenboer verhaal bij de ballonvaarder. Een woordenwisseling liep uit op een handgemeen waarbij de ballonvaarder de schapenboer een mep verkocht. De schapenboer belandde hierdoor in een sloot. De ballonvaarder werd door de politie meegenomen voor een proces-verbaal.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:02

goed idee, die heeft de gedragscode vast goed gelezen.
maar die boer is ook wel een opgewonden standje, pff met die hitte

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:22

Dinopino schreef:
Citaat:
Als er ook maar EEN ballon in mijn wei durft te landen, prik ik met de riek de ballon helemaal kapot en laat ik de honden los. Daarbij doe ik aangifte bij Politie van huisvredebreuk en vernieling.
Echt, ik word agressief ! Ik laat het voor de rechter komen, ga er zelfs voor zitten

Een boze boer heeft al eens met een geweer op de ballon geschoten.

Hij zit nog steeds vast wegens poging tot doodslag en verboden wapenbezit. Hij komt misschien over 2 jaar vrij.

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:24

bubbels schreef:
bubbels schreef:

De vrouw maakt het prima en verwijt de ballonvaarder niets. Ze gaat binnenkort een keer mee de lucht in vanaf het eigen land.

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:31

magicrover schreef:
Idd Tavanta, rare regel.

Ik ken wel een hengstenstation wat ontheffing heeft gekregen. De ballonnen mogen niet meer daarover heen vliegen en ook niet landen in de weilanden of bak. Denk alleen dat dit onmogelijk is voor particulieren om te realiseren.

Laat alle ballonvaarders maar eens een filmpje zien of laat ze deelnemen aan een cursus "vluchtgedrag van paarden en koeien" dan weten ze wel beter. Oke ze zijn afhankelijk van de wind, maar met een beetje wijsheid, kom je een heel eind.

onzin. er is niet 1 plaats in nederland waar niet overheen gevaren mag worden. (anders dan vliegvelden en de waddenzee) Landen mag overal in elke weiland. Er zijn inderdaad lokaties die aangegeven staan op kaarten waarvan bekend is dat de eigenaar het liever niet heeft. Maar mocht het vanuit veiligheidsaspect nodig zijn om daar toch te landen is dat gewoon toegestaan.

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:35

Relaxed schreef:
Mijn buren hebben herten, die man is in staat zo'n ballon uit de lucht te schieten als die in de buurt komt. Herten kunnen niet naar boven kijken en gaan dus helemaal uit hun dak! Er staat 2 meter hoog gaas omheen, maar als ze echt in paniek zijn gaan ze daar overheen.

afgezien van het feit dat het onmogelijk is om een ballon uit de lucht te schieten en dat herten in het bos horen en niet in een weiland is het bijzonder onverstandig om op een ballon te schieten. Het enige wat er dan gebeurt nm is dat je het gevang ingaat wegens poging tot doodslag en wapenbezit en je je lieve hertjes niet meer kunt zien.

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:42

het is erg vervelend wat er is gebeurd zeg!!! Toen ik laatst in de bak aan het rijden was vloog er ook een luchtballon over gelukkig is mijn pony daar niet zo bang voor maar hij vloog echt dik laag ik dacht dat die in de bak wou gaan landen man!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:42

Agossie, er komt er een z'n straatje schoon praten Rolleyes
Heb net weer een rekening van dik 200 euro binnen van de dierenarts omdat m'n merrie door het draad is gevlogen door een laagvliegende ballon.
Helaas was ik er zelf niet bij en heeft de buurman, die het zag gebeuren, het reg.nr. niet opgeschreven omdat hij druk was de rest binnen het hek te zien houden Scheve mond
Als ik toch een hobby had die ten kostte moest gaan van dieren en mensen zocht ik toch echt wat anders.......

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:44

Zo te lezen heeft de ballonvaarder zich speciaal aangemeld om ook zijn kant van het verhaal te belichten.
Nu mis ik in zijn ( of haar ) weerwoord het begrip dat men op zou kunnen brengen waarom paardenhouders zo anti-ballon zijn.
Simpelweg terugvallen op enkele regeltjes dat het mag ..., gemaakt door pennenlikkers achter een bureau die geen enkel stuks vee hebben en geen idee derhalve wat een laagvliegende of landende ballon aan kan richten bij koeien, schapen, paarden, herten etcetera....

En wat te denken van de stelling dat herten in het bos horen en niet in de weide, dan horen paarden zekere op de steppe, koeien in het wild...eet meneer/mevrouw met de kerst nimmer een stukje wild, geen stukje vlees op tafel, geen kaas of melk...
Die dieren waar je nu zo minachtend over spreekt verzorgen wel een groot deel van de consumptie van de maatschappij, waaraan jij vrolijk mee-eet.
Een beetje respect voor deze hardwerkende mensen zou wel op zijn plaats zijn.

En wat de paarden houders betreft.....jij vliegt rond in een ballon, wij zitten op een paard...ieder zijn eigen hobby.

Het is ons eigen land, ons eigen vee.......zo'n ballon ploft onaangekondigd uit de lucht en jaagt alles over de kling. Koeien geven minder melk, paarden slaan op hol en raken ernstig verwond in de omheining, sommige dieren vinden zelfs de dood.
En dat moeten we dan maar pikken onder het mom van......het staat in een paar regeltjes dat het mag???
Dat jij in een ballon wilt zitten is je goed recht, en als je dreigt uit de lucht te donderen omdat een of andere stupide vergeten is het gas bij te vullen, of een ander noodgeval.....dan moet je landen. Niemand zit te wachten op doden.
Maar dat te pas en onpas landen op land van anderen, met soms ernstige gevolgen ...en dan ook nog hoog van de toren blazen dat je in je recht staat?..Houd nou toch gauw op....

* is heel erg boos * Boos!

edit:
bij het bekijken van het profiel krijg ik de melding dat de gebruiker niet bestaat, dus nog een lafaard ook.
Als je zo nodig op wilt komen voor je ballonvaarderij, laat dan ook zien wie je bent.
Dat doen wij wel......
Wie het recht aan zijn kant heeft staan, heeft immers niks te vrezen?

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:25

amondi schreef:
tjonge, wij liggen soms onder de laagvliegroute van basis Leeuwarden! En idd kan hij soms flink schrikken van een sis geluid( denk ook aan remontluchting van een vrachtauto) maar zo'n straaljager doet hem niks, en niet alleen Ukkie, geen 1 paard kijkt op of om!

Maar goed, het is gebeurt. Dan kan je de ballon wel de schuld geven maar je kan ook bedenken hoe je dit soort zaken kunt voorkomen.Ballonnen zijn niet verboden, vrachtauto's ook niet. Je zult er mee moeten leren leven.
Als je in je eentje 4 paarden wilt binnenzetten kan je ze beter voor je uit drijven, hekken dicht of een afzetlintje, veiligheid voor alles.
En die man die haar naar de slaapkamer zeult.....
Tja, zelfs als je alleen maar TV zou kijken, weet je nog dat je het slachtoffer moet laten liggen en 112 bellen.
Het is heel erg wat er is gebeurt, maar het letsel is niet alleen te verwijten aan de ballonvaarder, er speelt wel degelijk eigen schuld mee!

Citaat:
Landbouwer en ballonvaarder verplichten zich tot
nader en redelijk overleg hierover met in acht name van de
wettelijke regels hieromtrent.

Dit vind ik trouwens wel een gek stukje! ik verplicht me nergens toe! op mijn grond blijf ik de baas. Een verplichting heb je alleen(m.i.) als er 2 partijen iets afspreken en er beide mee accoord gaan. Dat ballonnen een ontheffing hebben voor vliegvelden, wil volgens mij niet zeggen dat ze dus maar overal mogen landen! Daar kan je nog eens een lekkere boom over opzetten, maar overvliegen mogen ze dus wel!

hier klopt iets niet in je denkwijze: om te beginnen mogen ballonnen niet opstijgen op vliegvelden als schiphol, airport rotterdam en welschap. Om elk vliegveld ligt een grote ring waar ballonnen niet in mogen komen ivm de veiligheid van opstijgende en landende vliegtuigen. Een ballon is nm niet te zien op de radar en kan ook niet uitwijken of een andere koers aannemen op verzoek van de verkeersleiding.

Op jou grond ben je misschien wel eigen baas. maar je hebt je net als elke andere staatsburger te houden aan de wet. En daarin staat ook dat een onbestuurbaar luchtvoertuig (heteluchtballon of gasballon) mag landen waar het nodig is. En als dat dan toevallig in jou weiland is valt er helaas weinig aan te doen. Ik begrijp best dat je dat soms niet prettig vind maar ook ballonvaarders hebben het niet altijd voor het kiezen.

Het is dan aan jou en de ballonvaarder om daaruit te komen.

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:30

Ilindra schreef:
Agossie, er komt er een z'n straatje schoon praten Rolleyes
Heb net weer een rekening van dik 200 euro binnen van de dierenarts omdat m'n merrie door het draad is gevlogen door een laagvliegende ballon.
Helaas was ik er zelf niet bij en heeft de buurman, die het zag gebeuren, het reg.nr. niet opgeschreven omdat hij druk was de rest binnen het hek te zien houden Scheve mond
Als ik toch een hobby had die ten kostte moest gaan van dieren en mensen zocht ik toch echt wat anders.......

Ik kom niets schoonpraten ik probeer alleen de andere kant van het verhaal te belichten. Ik geloof je op je woord en zal zo ook vertellen wat je kunt doen maar het is wel weer zo typisch dat er iets gebeurt is terwijl je zelf niet thuis was en de buurman het toevallig wel gezien had maar het reg. nr. niet kon opschrijven omdat ie zelf bezig was. Om te beginnen had hij in dit geval direct de politie kunnen bellen. een ballon is na de landing zeker nog een uur bezig met opruimen dus er was tijd genoeg geweest. De buurman had ook naar het weiland kunnen komen om te vertellen wat er gebeurt was en gegevens uit te wissellen of kenteken of telefoonnummer op te schrijven (staat 99% van de keren op de aanhanger) en ik neem aan dat hij jou telefoonnummer ook wel heeft.

wat je achteraf nog kunt doen is de rijksluchtvaartdienst bellen. Van elke ballonvaart word een formulier opgestuurt met de vaartgegevens. daarin staat welke ballon met welke piloot waar opgestegen is en waar geland is. aan de hand van die gegevens is te achterhalen welke ballon er bij jou schade veroorzaakt heeft. (aan je paard dus)

Zoals al eerder gezegt: elke piloot is verzekerd en zal dit graag oplossen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:37

Stop!!!!! nu maak je het al te bont met je insuniaties over de buurman van....

Als ik een paard heb doie ik geen ballonvaarder kwaad!!! Als jij met je ballon laag overvliegt, doe je mijn paard kwaad. Als je dat nou maar begrijpt en er rekening mee wilt houden zijn we uitgepraat.

Niet wij, maar jij veroorzaakt het gevaar