afgelopen nacht alle goede zadel gestolen van stal Vredehof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: afgelopen nacht alle goede zadel gestolen van stal Vredehof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 13:09

NonnyNancy dat is juist zo raar, bij ons op stal houden we nooit evenementen zoals wedstrijden waar vreemden ongezien de stallen in kunnen gaan. We hebben ook geen manege...

Ik heb wel zoiets van wat als ik nou me zadel mee naar huis had genomen? Me merrie stond namelijk anderhalve week bij de hengst en kwam net gister terug, als ik me zadel mee had genomen had ik em nog... Maar dat is meestal achteraf van wat als.... en als.. Je verwacht ook niet dat het bij jou gebeurt, echt zoiets van nee dat overkomt mij niet... En dan wordt je 's ochtends door de eigenaresse van stal gebeld.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:05

ja idd..
maar J. had dus tegen mij gezegd, dat als haar zadel ooit gejat zou worden, dat ze hem altijd terug kunnen vinden..
maar dan snap ik het verhaal weer niet dat Peen zij, dat je het er zo af kan halen ja...Boos!
maar An, men moet denk ik een nieuw zadel kopen gewoon, k weet niet of ze verzekerd is...
xxx

TamenJup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:29

Ja Men is verzekerd en krijgt als het goed is gewoon alles vergoed. Dat is wel mazzel hoor. Want mijn verzekering had al gezegd dat ik niets zou krijgen maar gelukkig is het niet nodig...

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:50

hee bijna en oud stalgenoten.Vind het echt erg voor jullie wat er is gebeurd.Stelletje klootzakken.groetjes en tot 22 juli, eline

TamenJup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:59

Nou wees maar blij dat je er nog niet was want dit was niet leuk om mee te maken hoor...nou tot de 22e dan maar he met je nieuwe Jessie.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:11

Gelukkig is mijn zadel er ook nog... pfff was wel opgelucht. Inderdaad mijn kast was ook open gemaakt, hoes er af... maar laten liggen!

Het is zo brutaal en vreselijk naar voor iedereen waar het zadel wel weg van is...

wel leuk om zo jullie tegen te komen op bokt, jammer dat dit de aanleiding moet zijn Knipoog

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:13

Trouwens voor iedereen van stal:

Ik heb een blaadje opgehangen met uitleg en oproep van zadelbeveiliging. Misschien kunnen we allemaal zo'n ding bestellen dan krijgen we wat kwantum korting misschien.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:13

Dus jullie moeten maar even dat lezen op stal en eventueel je naam erbij zetten...

biekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:18

Ook mijn zadel is foetsie Boos! Sjimmie heeft nu ongewild vakantie tot er weer een zadel is, ik heb nu zo'n zadelgeval gekocht maar nu het zadel nog

Helen en Sjimmie

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:28

Er zijn vorig jaar idd in noordwijk en noordwijkerhout ook diefstallen geweest (apple)
Bij nwh hebben ze waarschijnlijk de hond iets gegeven waardoor hij niet aansloeg.
Dit is eigelijk zeker want hij blafte en gromde altijd bij bekende en vreemde.
Hij lag ook altijd aan de ketting.
Dus denk wel na mensen neem je zadel mee naar huis en denk niet we hebben een hond dus ze komen niet.....

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:48

ik denk dat ik mijn zadel gaat meenemen naar huis Scheve mond

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:02

He Thomas, Jij staat toch bij Paulien? Licht je hen ook even in m.b.t. hun zadelkamer. Deze hebben beide toch ook een glazen raam in de deur. Zijn dus ook makkelijk open te breken.
Waarschijnlijk zijn ze al op de hoogte van de situatie via Rachel. Zij is ook de pineut. Zadel en hoofdstel plijte.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 11:16

Echt grappig hoeveel mensen van onze stal op bokt zitten Tong uitsteken haha van Suus, Eline en Danique wist ik het maar de rest Tong uitsteken leuk Haha!
Me zadelmaker komt vandaag dus heb hopelijk vandaag me nieuwe zadel (wil dezelfde weer Clown)... Kan ik eindelijk rijden met zadel, gister even zonder gereden na het longeren. Toen zag ze hele enge bakkabouters dus lag ik er echt bijna vanaf. Ik lachen joh Tong uitsteken

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 20:26

gelukkig heb ik vandaag mijn nieuwe zadeltje gekocht, maar ben echt als de dood dat ie weer gestolen wordt...

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:33

ECht een aso's..! Hamer Een paar maanden geleden is het zelfde gebeurd bij mij op de manege.. Alle zadels weg.. kasten opengebroken hoofdstellen weg enz... In de buurt van utrecht dus volgens mij zijn ze echt overal actief.
Het enge vond ik wel dat ze gewoon door de stallen hebben gelopen... Zadels weg is heel erg, maar zou er niet aan moeten denken dat ze ff een paard wat aan doen of meenemen

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:38

Ik kreeg maandagochtend om 08.00 uur een telefoontje, ik schrok me rot, ik dacht dat er iets met mijn paard was, toen hoorde ik dat ze hadden ingebroken bij ons (stal Vredehof). Ik had een net springzadeltje om uit te proberen, dus die had ik op mij KN Symphonie gelegd. Springzadel ligt er nog maar mijn KN hebben ze meegenomen...

Ja, ik kan heel kwaad worden dat mensen zomaar aan je spullen komen, feit dat ze ook bij de paarden zijn geweest...

Ik hoorde van de eigenaar dat de hond (die altijd aanslaat bij vreemde) waarschijnlijk iets te eten gekregen heeft... hij was erg suf de ochtend dat ze hem vonden...

een zieke Maris van Ollie...

ps. Ik heb gehoord dat er 15 dressuurzadels zijn gestolen..

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:39

Beste oud-stalgenoten van Vredehof,

Wat vervelend voor jullie van de zadels. Toch een eng idee dat er vreemde personen aan je spullen zitten of eigenlijk nog enger... in de buurt van je paard kunnen komen zonder dat iemand daar erg in heeft!
Ik hoop voor iedereen die gedupeerd is dat ze voldoende geld terug krijgen van de verzekering om weer een nieuw zadel te kunnen kopen.

Bij ons op stal wordt alles nu heel goed beveiligd, maar voor de zekerheid neem ik (en dat doen er nog wel meer) toch maar iedere avond braaf mijn zadel mee naar huis. Nu heb ik dan wel een oud zadel voor Dieds, maar ik moet er toch niet aan denken dat die ook gestolen zou worden en dat ik een nieuw zadel aan zou moeten schaffen.

In ieder geval allemaal heel veel sterkte!! En ik zal voor jullie duimen.

Groetjes Barbara en een dikke knuffel van Didi
Laatst bijgewerkt door dikani op 06-07-06 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:44

Jongens jongens... wees nu voorzichtig met roepen welk merk je hebt en hoe duur hij was... wees cvoorzichtig met noemen hoe je stal beveiligd is.... denk even na:

Deze dieven lezen misschien ook op dit soort forums !!!

Ga nou niet alles met naam en toenaam noemen, veiligheid voor alles !!!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 11:48

Karoena schreef:
Ik hoorde van de eigenaar dat de hond (die altijd aanslaat bij vreemde) waarschijnlijk iets te eten gekregen heeft... hij was erg suf de ochtend dat ze hem vonden...

ps. Ik heb gehoord dat er 15 dressuurzadels zijn gestolen..

Maris, ik had de eigenaresse van stal gesproken en die vond het onzin over dat Bassie suf was! Ze werd helemaal boos toen ik dat zei Vork

Ja voor zover ik alles geteld heb, kwam ik ook op 15 gestolen zadels ja

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 11:49

ElCamino schreef:
Jongens jongens... wees nu voorzichtig met roepen welk merk je hebt en hoe duur hij was... wees cvoorzichtig met noemen hoe je stal beveiligd is.... denk even na:

Deze dieven lezen misschien ook op dit soort forums !!!

Ga nou niet alles met naam en toenaam noemen, veiligheid voor alles !!!

Ja je hebt gelijk, ik zal er even beter op gaan letten Clown

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:59

Let allemaal op hoe je bent verzekerd!

bij mij op stal zijn 2 jaar geleden ook alle zadels op de zelfde manier weggehaald, maar omdat het een prive pension stal was was er geen bedrijfsverzekering,

toen ik mijn verzekering(interpolis) belde kreeg ik te horen dat mijn zadel in een afgesloten ruimte in een afgesloten kast had moeten liggen, en bovendien moest ik bij de verzekering aangeven dat er voor +/ 2000 Euro aan waarde inboeldel op dat adres lag!

maar mijn spiksplinternieuwe KN was dus wel weg en niet verzekerd! en het heeft een heel jaar geduurd voor ik weer een passend zadel had dat koste dus nog een keer een nieuw zadel erbij want ik had direct een nieuwe kn gekocht die niet paste(zelfde maat en soort!), daarna ingeruild voor een nieuwe Daaleman(werd dus ook niets) en toen eindelijk na een jaar een goede gevonden,
dus ik heb mijn zadel de afgelopen jaren steeds mee naar huis genomen want al was ik toen wel verzekerd, vind maar eens een zadel wat goed past!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:20

Dat van die hond klinkt erg bekend. Die worden vaker aangepakt bij zadeldiefstallen. In het centrale zadeldiefstaltopic is hier al meerdere malen over gesproken.
Het is nu de periode dat het het rustigs is op maneges en pensionstallen, dus mensen NEEM GEWOON JE ZADEL MEE NAAR HUIS!!

Vorig jaar zijn ze ook bij ons geweest en alleen de dure paardenzadels waren weg. De oude ponyzadels en nieuwe wintecs die ze te pakken konden krijgen hebben ze laten liggen.
Ze wisten heel goed waar wel en geen alarm was en zadels die in kastjes zaten die in de stallen hingen waar GEEN paarden stonden hebben ze ook meegenomen.
Camera's schijnen ze ook heel makkelijk te kunnen omzeilen. Die buigen ze om,maken ze kapot door er iets in te gooien of ze gooien er snel iets overheen.

Inmiddels is de hele boel beveiligd met alarmsystemen, dus hopelijk krijgen de zadeldieven geen kans meer om iets mee te nemen.

nckiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:31

Bij ons zijn er een maand geleden ook zadels en hoofdstellen gestolen zelfs vliegenspray en die zadels waren niet goedkoop!! mensen let alsjeblieft op het is echt weer aan de gang Verdrietig