Ponykamp met sektarische trekjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

Re: Ponykamp met sektarische trekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:33

jemig dit is wel heel erg raar. hoe heeft die man dat kunnen blijven doen dan? zijn er geeen oduers egweest die actie hebben ondernomen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:34

Ik blijf dit ook even volgen. Een vriendin van mij wou hier ook heen (heel wat jaren terug) maar mocht niet. Nu komt natuurlijk de aap uit de mouw.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:38

Zazoo schreef:
jemig dit is wel heel erg raar. hoe heeft die man dat kunnen blijven doen dan? zijn er geeen oduers egweest die actie hebben ondernomen?

Idd, lijkt mij dat mensen dit toch al veel eerder wisten? Lijkt mij vreemd dat er dan nog niemand aktie heeft ondernomen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:50

bah, heb even het topic doorgelezen en de posts, en ieh,, krijg gewoon de rillingen ervan.
ewalgelijk gewoon dat een man met een zedenmisdrijf gewoon ponykampen kan leiden en dergelijken!
En dat het geloof op zo'n manioer aan kinderen wordt opgedrongen! hoe kan je zo iets doen?! Bloos!

ik ben zelf niet christelijk, maar op zo'n manier begrijp ik dat er veel mensen zijn die er kwaad over gaan denken!

austen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:50

Hier in de buurt wonen ook veel van dit soort streng gelovige mensen en in de kerken bij ons in het dorp wworden ook van die hel en verdoemenis preken gehouden. Laatst predikte 1 dominee nog dat er teveel heidenen in ons dorp waren maar dat die hun straf in het vagevuur niet zouden ontlopen en dat wij zeer gestraft zouden worden. Gestoord noem ik dat.
Wat betreft aanranden, ik weet dat een leraar die een keer relatie had met een leerling weer gewoon mocht lesgeven omdat hij voor in de kerk boette had gedaan. Was een man bij ons uit hjet dorp.

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:52

Ah, wat een eng verhaal. Je zou maar niets wetend op zo'n ponykamp gaan.. Verschrikkelijk..
Ik blijf dit ook zeker volgen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:54

geloof moet nooit opgedrongen of misbruikt worden vind ik, net als paarden of kinderen in dit geval.
En al helemaal niet samen!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:54

austen schreef:
Hier in de buurt wonen ook veel van dit soort streng gelovige mensen en in de kerken bij ons in het dorp wworden ook van die hel en verdoemenis preken gehouden. Laatst predikte 1 dominee nog dat er teveel heidenen in ons dorp waren maar dat die hun straf in het vagevuur niet zouden ontlopen en dat wij zeer gestraft zouden worden. Gestoord noem ik dat.
Wat betreft aanranden, ik weet dat een leraar die een keer relatie had met een leerling weer gewoon mocht lesgeven omdat hij voor in de kerk boette had gedaan. Was een man bij ons uit hjet dorp.

Pffffff waar geloof niet goed voor is vreselijk gewoon Boos!
Wat zou de wereld er een stuk beter uitzien zonder godsdienst(waanzinnigen)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:03

Ik erger me soms nogal aan bepaalde reacties hier.
Wat die man hier gedaan heeft, is walgelijk. MAAR hij misbruikt het geloof op een (denk ik) onbewuste manier, hij is psychisch ziek en handelt op een ziekelijke manier. Wat hij doet, is een misvormd beeld over de godsdienst overbrengen, die opdringen en indoctrineren. Dit heeft niets met de godsdienst zelf te maken.
@austen: die man die jij vernoemt, is net zo'n voorbeeld van de radicalen binnen de godsdienst, het is niet iemand zoals de doosnee gelovige. Mensen als hij zijn te fel bezig met het geloof, maar daarom moet je de hele godsdienst niet veroordelen.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:08

Dit is serieus raar! Maar heeft hij ooit nog iets van aanranding gedaan of wat dan ook bij dat kamp?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:17

Wees blij dat we dit zo via Bokt kunnen bespreken, ik mag hopen dat er meer ouders tot inkeer komen en hun kinderen niet bij deze stichting/man achterlaten!!!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:22

Inderdaad Tineke, dit soort mensen zijn psychisch ziek. Juist daarom snap ik niet dat dit soort gekken mogen blijven rond lopen. Als je lichamelijk erg ziek bent hoor je thuis in bed, als je psychisch erg ziek bent hoor je thuis in een inrichting (uitzonderinge daargelaten natuurlijk).
De mafkees die in ons leven een rol heeft gehad was er van overtuigd dat hij als Jezus was en gebruikte het geloof om in te spelen op zwakheden van anderen. Dit is waarschijnlijk ook geen bewuste keuze geweest maar een ziekelijk wanbeeld, ingegeven en aagestruud door zijn zieke psyche.
Ik hoop dat deze praktijken van de man in kwestie snel en voor altijd worden stop gezet.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:25

Ik was daar samen met mijn vriendin. Toen we terugkwamen heeft haar moeder alles uitgezocht en er in ieder geval voor gezorgd dat ze niet meer in de visie mogen adverteren. Veel meer kan je er gewoon niet aan doen....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:27

Ik ben het allemaal met jullie eens hoor, dat deze man nog rondloopt is niet normaal... Ik zeg alleen dat we nu niet gelijk allemaal de schuld bij de godsdienst zelf moeten leggen. Zonder de christenen zou ons leven niet zo gemakkelijk zijn als het is, want er is door de katholieken niet alleen vervolgd in het verre verleden, maar ze hebben ook voor veel goeds gezorgd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:28

okay voor de duidelijkheid. de ponyclub wordt gerund(of werd) door een vrouw genaamd Attie...een hele vriendelijke evangelistische vrouw die een ander accepteerde die niet wilde geloven. Guus vond dat attie het allemaal niet best deed en heeft dan ook regelmatig gezegt: ga ja maar daar staan, jij doet het niet goed. Ze haalde haar schouders op en wist dat discussie geen verschil maakte.
Dat stuk op tv zag ik ook...dat meisje wat op die vos reed ken ik ook. en tsja dat ze zonder helm en goede schoenen zaten zag ik ook...vraag me af waarom, we moesten altijd verplicht helmen dragen.

De aanranding betrof schijnbaar een borstaanraking...tsja dat kan ook perongeluk gebeuren, maar toch denk ik dat het intentie van hem was. Hij was zo bizar, voelde zich echt tot god verheven. De rest was nooit zo en er was veel meer respect voor ongelovigen dan wanneer hij erbij was.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:32

Vroeger ben ik weleens op een christelijk vakantiekamp geweest, maar dan wist je dat er bijbelstudie bijzat, en dat ging ook gewoon heel prettig en niet dwingend. Als ik dit soort dingen lees, word ik acuut niet goed... dit is niet christelijk, maar gewoon sick.

'k Heb even hun website bekeken...bij de ponykampen staat geen woord over bijbelstudies. Dat mag je mensen (kinderen!) toch niet door de strot douwen?
Ik vind het overigens ongelooflijk dat iemand die veroordeeld is voor een zedenmisdrijf uberhaupt nog betrokken mag zijn bij jeugdwerk en ponykampen enzo. Als ik dat wist, was dat voor mij alleen al genoeg reden om mijn kind nooooit naartoe te laten gaan!
(en voor een borst aanraken 'per ongeluk' word je echt niet veroordeeld tot een taakstraf hoor!)

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:34

Woogy schreef:
okay voor de duidelijkheid. de ponyclub wordt gerund(of werd) door een vrouw genaamd Attie...een hele vriendelijke evangelistische vrouw die een ander accepteerde die niet wilde geloven. Guus vond dat attie het allemaal niet best deed en heeft dan ook regelmatig gezegt: ga ja maar daar staan, jij doet het niet goed. Ze haalde haar schouders op en wist dat discussie geen verschil maakte.
Dat stuk op tv zag ik ook...dat meisje wat op die vos reed ken ik ook. en tsja dat ze zonder helm en goede schoenen zaten zag ik ook...vraag me af waarom, we moesten altijd verplicht helmen dragen.

De aanranding betrof schijnbaar een borstaanraking...tsja dat kan ook perongeluk gebeuren, maar toch denk ik dat het intentie van hem was. Hij was zo bizar, voelde zich echt tot god verheven. De rest was nooit zo en er was veel meer respect voor ongelovigen dan wanneer hij erbij was.

ja idd, dan komt de tv langs, dat wist je en dan neem je even niet die voorzorgsmaatregelen.. Is een beetje dom! Ik geloof je ook wel dat die vrouw goed is hoor, er zijn natuurlijk meer christelijke kampen waar helemaal niets mis mee is (HBJB kamp ofzoiets..) maar waarom stuurt ze die engerd dan niet meteen de laan uit??

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:40

attie is een heel onderdanig type. die is heel erg geintimideerd door die man. In het stukje op tv zag je haar in het gras zitten met de zwarte broek aan. Ik liep stage bij de ponyclub voor een half jaar. als we 's middags gingen eten zij bad..ik niet en dat was geen probleem. ze vroeg dan alleen of je haar even niet wilde storen.
Als guus er weleens was werd ik nog niet verplicht om mee te bidden dan kwam er zoiets uit van "als je zelfs niet dankbaar bent voor je eten, waarvoor dan wel?"...

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:44

wel rare verhalen zeg! ik had er nog nooit van gehoord, maar wel erg hoor!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:44

als ik die website al zie hoef ik er voor het goud van de wereld niet heen!
bijbelstudie! URGH!!! NOOIT van mijn leven!!
mischien dat ik nou nogal bot doe tegen over christenen, maar als ik de bijbel moet lezen, val ik accuut in slaap Slapen

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:46

Over welk filmpje gaat dit? Staat dit ergens op internet?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:48

geen idee...was op rtl7(volgens mij) van die paardmans en wat meiden die aan het rijden waren

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:52

misschien op www.tvopjepc.nl altijd gemiste uitzendingen? ga is even kijken vindt dit ook hééél eng!
liefs noraly

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:53

welke uitzending was dit? van wanneer en welke tijd? Lachen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:55

vrijdag rond 6 7 uur ofzo?