Het is natuurlijk wel een beetje waar wat ze zei.Ik heb niets tegen anky hoor , maar ik denk dat het wel zo is dat ze meer punten krijgt omdat de jury's dat gewoon willen dat ze wint, ookal rijdt ze een hele slechte proef.
Ik denk niet eens dat het een kwestie van willen is, alleen heeft Anky al zo vaak bewezen dat ze gewoon de alerbeste is, dat jury's soms gewoon mindere punten niet zien bij haar terwijl een ander erop wordt afgestraft.
Voor degene die denken dat dat een slechte proef was: http://www.horsedances.net/2006Anky010.htm , het appuyeren was net wijken, en de uitgestrekte draf was net een 'gewone' draf En de 3e of 2e piaffe was niet eens een piaffe
Ik heb 'dit filmpje' bekeken, en ik zie een stukje passage waarin Painted Black de ene tactfout na de andere maakt. In het stuk van C naar X zitten 8 of 9 fouten. Als je het niet snapt, dat zijn de momenten waarop hij telkens met het achterbeen verspringt, ipv de normale tact van de passage vast te houden. Daarna volgt een stukje piaffe, waarin de hengst met zijn achterbenen achter, in plaats van onder zijn lichaam piaffeert. Ik weet niet precies waar deze beelden gemaakt zijn (Den Bosch ?), of dit om een proef of een show gaat, en hoe oud Painted Black op dat moment is. Daarnaast is de kwaliteit van de beelden erg slecht. Met dat alles in het achterhoofd wil ik er absoluut geen conclusies aan vasthangen, maar als het de bedoeling was om aan te tonen hoe goed Painted Black wel is, zou ik eerlijk gezegd toch een ander filmpje zoeken.
Ik heb PB daar live gezien in Den Bosch, het betrof een clinic met aardig wat rumoer er omheen, maar ondanks de spanning, zie ik een paard met heel veel aanleg.
Bij Van Uytert heb ik hem ook in een kleine ring tussen de mensen en met veel muziek gezien, dus ja dan haal je er wel een tactfoutje uit. Maar als je even verder kijkt dan dat, zitten er ook goede stukken in.
En ik zeg altijd maar zo: wat er niet in zit haal je er ook niet uit.
De aanleg en het talent is er, wacht maar tot ie een jaar of wat verder is.
Als je goed kijkt op het filmpje in de welkomsttekst op m'n web-log, dan zie dat hij geen taktfouten maakt in de passage...
Dat van den bosch is wel waar... Het is ook een hakkentrekker, maar hij heeft imo wel talent voor het zware werk, en die taktfouten komen voort uit de nog niet voldoende aanwezigheid van de balans... Logisch voor zo'n jong paard. zie dus dat filmpje op m'n web-log... of zie deze link, eerst zie je trouwens imke en daar tussen door zie je eens een zwarte pony rond dribbelen
Dit zegt natuurlijk helemaal niets over het wel of niet overgewaardeerd zijn tijdens de bewuste proef, maar het is een goed excuus om filmpjes te plaatsen
Ik heb Anky en Painted al zooo vaak life gezien. In proeven én in shows en het is een paard met verschrikkelijk veel aanleg. Ook heb ik hem in clinics gezien en de laatste keer was met Indoor Brabant. Painted is net 9 jaar oud geworden en dat hij dit dan al zo laat zien, dat vind ik ongelooflijk. Met al die rumoer erom heen... En dan heeft hij een paar tactfoutjes, als je daar al over gaat lopen zeuren, hij is 9 jaar oud, heeft nog een heel carrière voor zich. Die tactfoutjes komen vast wel goed. Je moet toegeven dat hij duidelijk talent heeft voor het grote werk en dat hij zeker bij Anky past en dat ze hem fantastisch rijdt.
Welkom op bokt joisee, maar 1 vd regels is dat je geen oude topics omhoog schopt als er niks nieuws te melden is. En dat is hier het geval, deze wedstrijd is allang voorbij.
Ik heb wel even voor je getemt dan wordt het topic even gesloten.