Behandeling eiste tol van miljoenenmerrie Poëtin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 01:09

Het blijft een moeilijk verhaal ik hoop dat het goed wordt uitgezogd en dat de rechter een uitspraak doet in het voordeel van Poetin. Waarom zou je zeggen. nou simpel een dier heeft zijn vertrouwen gegeven aan mensen en wij zijn verantwordelijk voor deze dieren. Die verantwoordleijkheid is niet genomen en misbruikt waardoor een paard de dupe is geworden.

Er was waarschijnlijk niets aan de hand geweest als dat paard gewoon zijn medische dagen had dooorlopen en niet alleen meer geld op had kunnen brengen maar ook ons een plezier had kunnen doen op wedstrijden en degelijke.. Ook hadden we kunnen profiteren van mooie veulens die deze merrie ons had kunnen laten zien.

Het vervelende is dat ik het hele verhaal niet ken en er dus geen zuiver oordeel over kan geven, Deze zaken zijn zo gecompliceerd en hebben met verschillende partijen te maken. De eingenaar, ING curator, DA noem maar op. Wel vind ik dat het OM een onderzoek moet doen omdat er gefraudeerd is en nodeloos lijden is veroorzaakt door geld de belangrijkste rol te laten spelen. Daarbij is de koper aardig gedupeerd en is dat gekomen door fraude of onnozelheid. Beide gevallen zijn even erg maar het gaat erom wie verantwoordelijk is dus we wachten af ik hoop dat er gewoon een les getrokken kan worden uit deze nare geschiedenis.

Ulissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 01:49

amondi schreef:
Nee, dat is ook voor mij not done. Je weet niet half of de ING b.v. een expert opdracht heeft gegeven om de verkoop te bewerkstelligen. Ik zou het al snel een onzinnige lastercampagne vinden. De andere banken zijn ook niet schoon en alleen omdat het hier een waardevol paard betreft moeten we actie ondernemen?

Geef liever je tijd aan Brooke's hospitaal, dat is vele malen erger dan 1 geblesseerde merrie die toch 2 weken heeft moeten lopen.

Ik denk niet dat ING een B.V. is. Als ING de opdracht heeft uitbesteedt aan een Expert, dan blijft ING nog altijd verantwoordelijk!! Het is en het blijft * in opdracht van*

Ik ben nog altijd benieuwd wat de DA heeft verklaard, waarom is deze er niet tussen gekomen. Welke dierenarts is dat?
Het lijkt mij dat deze op zijn minst op de hoogte moest zijn van de *Openbare Verkoping* Ik mag toch ook wel aannemen dat deze DA weet wat er op een Openbare Verkoping gebeurd. Zo'n paard moet dan toch voor de hoogst mogelijk geboden prijs van de hand gaan.
Wat is het aandeel van de DA hierin?

Tot op heden heb ik niks gehoord van die DA.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:04

wijsneus, er staat niet B.V. maar b.v. een algemeen geaccepteerde afkorting van bijvoorbeeld!
En als de ING opdracht heeft gegeven en iemand aanvaard die opdracht dan is DIE verantwoordlijk voor het welzijn van het paard!

Waterdance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 06:55

IK heb een vraag want ik weet hier nl zelf niets van. Ik hoorde al een hele poos geleden van mensen die nauw betrokken waren bij de merrie dat zij hoefbevangen zou zijn, dit scheen vaker voor te komen door de hormonen die nodig zijn i.v.m embrio spoelen. Is dat zo en kan het niet zijn dat het daar allemaal mee te maken heeft?

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:40

De corticoseroïden die zijn toegediend voor de peesontsteking hebben de bevangenheid veroorzaakt.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 05:03

Zo zie je maar Al is een leugen nog snel de waarheid achterhaalt hem wel

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 05:28

ik snap niet helemaal wat er met die merrie is gebeurd zou iemand mij dat kunnen pb-en?

Yrrah

Re: Behandeling eiste tol van miljoenenmerrie Poëtin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:34

Te triest voor woorden. Ik ben gewoon sprakeloos

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:21

Oud topic.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:04

Zo oud is ie nog niet

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:31

Inderdaad. Zo oud is dit topic nog niet.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 06:11

patsur schreef:
ik snap niet helemaal wat er met die merrie is gebeurd zou iemand mij dat kunnen pb-en?

In het kort:
Merrie werd wereldkampioen dressuur jonge paarden een droommerrie!
Werd gekocht door Patty vd Zwan die hele hoge verwachtingen had, ze wilde gaan concureren met Anky in Peking. ( ik dacht dat ze 2 miljoen euro voor haar betaalde?!?)

Daarna is het heel lang stil. Merrie zou geblesseerd zijn.
Daarna, betalings problemen bij vd Zwan en een executie verkoop. De merrie is onvindbaar en blijkt in Duitsland in een kliniek te staan.
Merrie wordt naar nederland gehaald en klaargestoomd voor deze veiling, maar naar nu blijkt, volgespoten met pijnstillers e.d.
Merrie wordt gekocht door een fransoos, die meldt al snel dat ze alleen voor de fok geschikt is, en even later moet hij haar laten inslapen ivm totaal verrot gereden zijn en ondragelijke pijn.
En zo eindigt een heel zwart sprookje....

Ulissa

Re: Behandeling eiste tol van miljoenenmerrie Poëtin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:44

Ik las in de Paardenkrant dat *ING de dierenarts-rekeningen moet overleggen aan Xavier.

Dat is alvast weer een stap die gezet moet worden.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:45

Cayenne schreef:
Zo oud is ie nog niet

Van 8 mei, ouder dan 2 weken, ik vind'm oud.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:08

Inmiddels staat het vervolg ook al op VN.