QQQQ schreef:Onderzoek, vooral geavanceerd, vooral met dieren, is ongelovelijk duur. Doordat het bedrijfsleven er steeds meer in ziet, stopt deze er ook meer geld in. Hierdoor gaat ook het meer basale onderzoek stukken sneller.
Prijskaartje van commerciele research is wel, dat niet iedereen altijd beschikt over alle gegevens, omdat men concurrerend werkt. Hierdoor wordt wel het een en ander dubbel gedaan.
Uiteraard begrijp ik dat dingen dubbel gedaan worden, of herhaald, en dat dit in het voordeel van het onderzoek is. Maar vraag me gewoon af wat de echte motivatie nu is. Deze dingen worden zo in het nieuws uitgemeten dat ik het idee krijg dat het vooral voor publiciteit, geld een noem maar op gaat.
Citaat:
Dat verhaal over Parkinson, lijkt mij nogal ver gezocht. Als dit kan worden genezen, kan degene die dat medicijn heeft ongelovelijk rijk worden.
Ik heb hier verschillende artikelen over gelezen in tijdschriften. Vervolgens kan ik me herrinneren dat ik het een paar jaar geleden ook in het boek van Michael J. Fox had gelezen. En hij is de ambasadeur voor parkinson. Kijk ofdat het echt waar is is een tweede. Maar ik kan het me wel voorstellen. Wetend dat wij de rijkere landen in het bezit zijn om mensen in afrika hun leven te verlengen door aids remmers te verstrekken, maar wij dit niet doen omdat het commercieel gezien niet in ons belang is. Dan vind ik deze theori die ik gelezen heb niet zo vergezocht. Waar was het nu ook alweer? Botzwana? Waar de gemiddelde leeftijd op 36 ligt omdat mensen daar massaal sterven aan aids? En wij hebben de mogelijkheid om hier veranderingen in te brengen.
Citaat:
Stamcelonderzoek is ook lang niet overal verboden. Meestal zijn alleen bepaalde typen stamcelonderzoek verboden. Ook binnen de EU komt er steeds meer ruimte voor.
Tot een paar jaar terug was het overal verboden. In de vs is het nog steeds verboden om foetussen te gebruiken. Geloof dat engeland en wat andere landen een jaar ofzo terug toestemming hebben gegeven. Met grote verontwaardiging van de vs. Stamcelonderzoek kan zoveel oplossingen gaan bieden als ze het echt uitgewerkt krijgen. Waarom deze tegenwerking dan?