Draver verongelukt in Wolvega

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:49

Het is inderdaad verschrikkelijk! sterkte voor alle betrokkenen!

kyrkelover

Re: Draver legt loodje in Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:53

wat erg voor dat beetsje maar als ik zo het bericht lees had dit inprincipe niet voorkomen kunnen worden ik bedoel die pikeur meen dat dat zo heet laat zijn paard echt niet extra galloperen en dat dat paard in de omheining loopt dat komt waarschijnlijk door angst.
daar heeft echt niet iemand achter aan zitten te jagen.

veel sterkte aan alle betrokkenen.

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:00

aan alle paardensporten zitten risico's..

vind het heel vervelend en treurig wat er gebeurd is maar ik moet zeggen dat sommigen wel iet wat overdrijven met 'gevaarlijke sport'

ongeluk zit in een klein hoekje en kan overal gebeuren!
ik wens de eigenar(en), verzorger(s) en trainer(s) veel sterkte

Caitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:09

Mijn vriendin was er bij, haar vaders paard doet ook vaak mee met die races. Toen ze maandag op school kwam vertelde ze dat tegen mij, meteen sprongen de tranen in haar ogen! Ze vertelde dat het paard op een gegeven moment begon te spijgeren en dat toen die stokken kapot gingen. Die zijn dus tegen de heupen van het paard aan gekomen en hebben toen een slagader geraakt.
Mijn vriendin vond het zo erg! maar het is wel goed dat hij is ingeslapen, het is dan wel niet leuk, maar anders had hij gewoon zo veel pijn en een lang herstel waarvan je niet weet of die wel helemaal hersteld. Het paard had ook al heel veel bloed verloren.
Dat is wat ik van haar heb gehoord.

Ik wens iedereen heel veel sterkte toe!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:31

Wat erg.
Arm beestje, en arme betrokkenen..
Feit blijft dat het gewoon kan gebeuren, heel veel sterkte voor iedereen!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:07

Ik vind dravers altijd al eng, ze kunnen (niet alleen in de drafsport natuurlijk!) zo naar ten val komen!
Dat paard moet vast pijn hebben gehad, maar beter dat het nu zo is. Al blijft het natuurlijk altijd jammer.

picobello

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:19

Een vreselijk bericht, maar het blijft een ongeluk en daar kan niemand iets aan doen. Sterkte voor iedereen die erbij betrokken is.

De titel van het artikel is idd erg respectloos, alsof het om een voorwerp gaat dat stuk is gegaan....

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:41

Ik zag de titel en dacht direct al wat respectloos.
maargoed zo doen de kranten het..

Ik ben blij dat ik dit niet heb zien gebeuren.. Het lijkt me zo erg om een paard zo in paniek te zien en dat dat paard dan zomaar van de baan afgaat en richting een hek rend echt een afschuwelijk gezicht om een paard zo te zien lijden. Gelukkig was de dierenarts erbij en zijn er niet nog meer ongelukken gebeurd..

Heel veel sterkte voor de trainers,verzorgers mensen die het hebben gezien..
Dat kunnen ze wel gebruiken denk ik.. dit is echt een erge manier om een paard te verliezen..

arm paardje

Toch jammer dat er heel snel een oordeel wordt getrokken over dravers paarden vallen overal.. niet alleen in de drafsport.

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:58

Op televisie heb ze ooit een aantal ongelukken met paarden laten, waaronder ook met sulky's. Het leek net op wielrennen, er viel er eentje en daarmee ook de rest echt verschrikkelijk om dat te moeten zien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:00

Op hoeveel koersen over de hele wereld zou er eens 1 zo'n ongeluk zijn?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:03

sniff...rust zacht jongen.
Jammer dT ER ALTIJD ALLEEN MAAR ELLENDIGE berichten worden gezet over dravers...zet er dan ook eens op als er een onverwachtse winnaar is of een ander uniek moment(derby winaars rij op rij winnaars etc.)

lellemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:20

Elsemieke schreef:
Ik vind dravers altijd al eng, ze kunnen (niet alleen in de drafsport natuurlijk!) zo naar ten val komen!
Dat paard moet vast pijn hebben gehad, maar beter dat het nu zo is. Al blijft het natuurlijk altijd jammer.

jah dravers zijn ook hele enge paarden hahahaaha....neem aan dat je dit niet serieus bedoeld ?????

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:22

Ik had het nog niet gehoor, vreselijk!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:23

Buitenzorg schreef:
escadron schreef:
Was er ook bij heeel triest en
ik vind de kop van het verhaal respectloos....
Draver legt loodje in Wolvega, zal je paard maar zijn......

Daar sluit ik me volledig bij aan, alsof het maar even niks is.....

Maar de meningen over de drafsport komen weer ten volle boven als er iets gebeurt. Maar dat is ook binnen SGW, springen of wat dan ook. Een paard kan ook in de wei gruwelijk aan zijn einde komen... Het ligt niet aan de drafsport an sich dat dit paard gestorven is.

Sterkte voor de eigenaren, trainer(s) en verzorgers!

ik lees het ook pas net..
vind ik ook maar veel sterkte met eigenaren..... die het vooral daarmee wel moeilijk hebben.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:43

Titel ontzettend respectloos !

Ten eerste : Het paard deed geen enkele poging om over dat hek te komen, maar liep er in volle paniek tegen aan waardoor hij duikelde over het hek heen. *verder verhaal laat ik erbij*

Ten Tweede: Dit paard is een linkmiechel en heeft al een keer een startverbod gehad. Dit paard had nooit aan de start mogen komen.

Ten derde : Hoop dit zelf nooit meer mee te maken, want ik lag bijna onder Tarof.

Stelt me teleur dat er geen juiste verhalen worden verteld.
Jammer dat Draverijen eigenlijk alleen met negatieve berichten in de media word gezet.
Het is zo'n leuke sport en er gebeuren zoveel leuke dingen en daar word vrij weinig aandacht aan besteed.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:30

escadron schreef:
Was er ook bij heeel triest en ik vind de kop van het verhaal respectloos.... Draver legt loodje in Wolvega, zal je paard maar zijn......

ben het geheel mee ens had een beetje tact voller gekunt

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:14

"ik vind dravers eng, ze kunnen zomaar vallen" Zucht..... Willen alle LEKEN zich hier buiten houden??

En inderdaad, leuke kop. Mod, je mag zoiets voortaan iets genuanceerder vermelden. Je hoeft het niet klakkeloos over te nemen.
Geen wonder dat er hier van die ietwat niet zo slimme reacties opkomen.

Sterkte voor iedereen die met dit mooie dier te maken had

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:22

Ja ik las het verhaal in de krant.. En die foto erbij dan!
Sterkte voor alle betrokkenen..

Tamara21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:24

Oh wat erg zeg.
Ik las het net en vindt het vreselijk zielig voor het paard en de mensen die er bij betrokken waren!!!
Veel sterkte iedereen!!!

Sisim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:41

Heel erg! Maar even iets anders... is er een draver topic op deze site te vinden? Lees alleen maar over dressuur, springen e.d. Nergens dravers of iets over rensport te vinden. Of lees ik niet goed?
Heb een tijdje gewerkt in die sport, ik wil een beetje up to date blijven en niet alleen maar met dit soort zielige berichten.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:05

Ik vond het heel erg. Mijn vader is jurylid en zag het allemaal gebeuren. Hij, die anders niet snel onder de indruk was, was helemaal van slag een beetje thuis gekomen. Hij vertelde me trouwens dat er ook een verhaal achter dat paard zat, en dat het sowieso niet een lekkere was, dus dat een 'normaal' paard waar dit bij zou gebeuren gewoon rondjes ging rennen, en niet het publiek in ging. Vind het verder echt wel heel vreselijk. Maar paard heeft waarschijnlijk niet heel veel gevoeld, want als er heel veel adrenaline in je lijf zit, je niet zoveel voelt als zonder.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:09

Chantalll schreef:

Ten eerste : Het paard deed geen enkele poging om over dat hek te komen, maar liep er in volle paniek tegen aan waardoor hij duikelde over het hek heen. *verder verhaal laat ik erbij*

Ten Tweede: Dit paard is een linkmiechel en heeft al een keer een startverbod gehad. Dit paard had nooit aan de start mogen komen.

Ik had zo'n vermoeden ook al... dier zal wel kronkel in hoofd hebben gehad, niemand weet!
Het is erg dat het gebeurd is, jammer dat de dravers gelijk weer negatief bekeken worden, maar laten we er niet eindeloos over doorzagen!
Wij, dravereigenaren, zijn trots op ONS ras....

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:22

Elsemieke schreef:

Heus niet enger dan een Fjord.

Ja als we hier met modder gaan gooien, kun je het terug verwachten

Silzi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:23

@ Elsemieke: Zal mij een zorg wezen dat jij dravers eng vind, ieder zijn eigen mening, maar dat dravers altijd zo naar ten val kunnen komen vind ik een beetje raar... met een ander soort ras paard kan dat niet gebeuren?

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:53

Wat een verschrikkelijk bericht, echt schrikken voor alle betrokkenen. Een beetje crew misschien maar gelukkig zijn er verder geen dieren en mensen gewond geraakt (had natuurlijk ook nog gekund)

Wij, dravereigenaren, zijn trots op ONS ras....

en terecht! Ik moet ook zeggen dat ik echt respect voor jullie heb, ook al is het niet mijn taksport zeg maar ik zou het niet durven