Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:01

missmiekie schreef:
ik vind Laurens juist vrij rustig met zijn been vergeleken met een aantal andere ruiters/amazones(ik ga geen namen noemen)

dat viel mij ook al op (en dan maak ik me druk dat ik mijn benen niet echt stil kan houden)

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:04

missmiekie schreef:
ik vind Laurens juist vrij rustig met zijn been vergeleken met een aantal andere ruiters/amazones(ik ga geen namen noemen)

Ik heb zo'n vermoeden

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:06

Urielle schreef:
missmiekie schreef:

Ik heb zo'n vermoeden

vertel vertel Fluister het maar in m'n oor(pm )

Laura123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:06

Ik vond ankys proef wel heel goed, maar ozlas andere al zeiden de verschil was te groot, Overigens vond ik de kur van Imke en Laurens echt heel goed, Leuk om te zien ook

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:07

Ik zou graag de kur van Anky, Edward en Hubertus zien

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:10

Jemig wat was dat spannend vanmiddag bij de kur! Dan die aan de leiding en uiteindelijk natuurlijk Anky weer gewonnen! Great! Vond het wel sneu voor Hubertus dat ie daarna nog moest gaan starten, want zo'n hoge score valt echt haast niet tegenop te rijden. Imke vond ik ook erg netjes, hetzelfde geldt voor Isabella Werth, Edward (natuurlijk!) en ook voor Laurens (lekker ding inderdaad).

Ik vond het echt een topmiddag.

Laura123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:13

En tja ik was er vandaag ook op de voorste rij en ik vodn anky op krack c echt neit goed rijden, veel trekken enzo zag er niet soepel uit ( ik zou het ook niet nadoen maarja hun zijn de profs ) Verder de proef van isabell met die donkerbruine, echt klasse !!! Jacqueline met mistral was ook niks ( mijn mening )

Ik vond Laurens en Imkes kuren toch de leukste om te zien, en ook dat commentaar van Tineke bartels er achteraan

Douni

Re: Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:16

Ik heb het op tv gezien, vond Anky met Salinero erg goed.
Edward Gal met Lingh was ook zeker niet slecht!

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:18

WowW! laurens was echt super goed! wat zit hij stil zeg!! mooi! heeft iemand ook het filmpje van anky?

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:18

Waarom hebben zoveel mensen iets tegen Anky?
Er zijn veel mensen voor Anky maar iedereen bekijkt proeven en becritisseerd altijd Anky´s proeven, maar waarom wint ze altijd als ze niet het beste zou zijn? Dat klopt dus niet..
Iedereen denkt foutjes te zien, maar weten er alleen niet veel vanaf..

Ik bedoel dan ook niet álle mensen maar wel veel..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:28

NonnyNancy schreef:
Waarom hebben zoveel mensen iets tegen Anky?
Er zijn veel mensen voor Anky maar iedereen bekijkt proeven en becritisseerd altijd Anky´s proeven, maar waarom wint ze altijd als ze niet het beste zou zijn? Dat klopt dus niet..
Iedereen denkt foutjes te zien, maar weten er alleen niet veel vanaf..

Ik bedoel dan ook niet álle mensen maar wel veel..

pardon?? Ik vind jou wel erg kort door de bocht.
Wil jij zeggen dat jij die ''fout'' in de wissels niet gezien hebt en dat die pirouette en die laatste middenlijn foutloos waren? Dan heb je echt een bord voor je kop*sorry, misschien een beetje bot, niet zo bedoelt hoor*
Ik vind haar ook wel top rijden hoor, als ik zo rond kon sturen zou ik blij zijn. Maar er werd een vraag gesteld of het terecht is die 87(bijna 88%) en daar geeft men antwoord op. Dat we niet alle goede dingen opnoemen, maar juist de foutjes die we gezien hebben, komt omdat er meer goede dingen dan foute dingen in die proef te vinden zijn
Trouwens, Edward's (en ga zo maar door) proeven worden ook becritiseerd, maar die heeft minder last van penny-aanhang die zeuren dat hun idool afgekraakt wordt(dit is trouwens niet naar jou bedoelt, maar gewoon in het algemeen)
Ohw, laatste opmerking:mijn onderschrift is ook hier van toepassing..

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:33

Eens met Missmieke, plus dat ie niet kan stilstaan bij het afgroeten. Vond de proef van Laurens veel gedurfder, moeilijker en veel meer ontspannen. Meer happy athlete. En 87% da's toch geen score meer voor een proef met toch best foutjes? Vind haar een uitstekend ruiter hoor, en doe het haar en de anderen niet na, maar vind dit gewoon behoorlijk overdreven.
Wel erg leuk dat we er een uur naar konden kijken van studio sport!!!

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:40

Ik ben het ermee eens; mijn eerste reactie was ook dat ik het niet de beste proef vond die ze ooit heeft gereden, maar toch was het erg goed. Ik vind het een super presatie!

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:47

Vet goed van haar
Heb het niet gezien op TV helaas

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:08

Ik ben op Indoor Brabant geweest.
Ik vond de top 5 erg dicht bij elkaar liggen. Er zaten wat fouten in Anky's kür, maar voor de rest was het een heel harmonieus geheel waar de jury niet omheen kon.
Edward, Isabell, Imke en Laurens reden ook heel knap, maar de geraffineerdheid waarmee Anky reed ontbrak hier en daar nog een beetje.
En nee, ik ben geen fan van Anky. Dit is wat ik beleefd heb vanaf de eerste rij aldaar.
Ik heb veel foto's gemaakt, een deel ervan heb ik in de volgende topics geplaatst:
Mijn foto's:

Anky
Edward, Isabell, Imke en Laurens
Stijgerende Krack C

Ik vond het wederom een schitterend evenement.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:48

anky heeft het dik verdiend wat n proef daar zat tenminste echte piaffe en passage in en het halthouden ging al veel beter

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:49

Ik was er ook vanmiddag en op het moment dat de score van Anky op het bord kwam ging het dak er zowat af. Ik voelde me op dat moment de enige die de score onterecht vond en mijn applaus kwam ook pas later. Kom op, een verdiende 1e plaats, maar 87.925 % ??? nee, zeker niet waard. Ik zag ook de foutjes en kon de kur van Isabell met Warum Nicht FRH veel beter waarderen. Er werd behoorlijk hoog gepunt, en vond ze allemaal terecht, maar Anky werd erg overschat.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:54

liliputter schreef:
anky heeft het dik verdiend wat n proef daar zat tenminste echte piaffe en passage in en het halthouden ging al veel beter

Het eerste halthouden was prima, maar voor het tweede halthouden had ze in de B toch zeker wel een 4 gehad, als het niet lager was.

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 01:02

Ik zat ook in de Brabanthallen, en vond de score ook een beetje hoog. Volgens mij zit het hem in de naam, maar zeker ook in het paard. Als je de piaffe en de passage van Salinero vergelijkt met alle andere paarden is dat een wereld van verschil. Er zaten we een paar foutjes is, maar de dingen die wel goed gaan zijn al snel veel beter dan bij de rest. Volgens mij komt dat hoge percentage daar dus door. Trouwens Sunrise is wel een super paard vond ik. Wat een prachtig dier!

pevoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 01:08

Het niveau is nog nooit zo hoog geweest als dit jaar. Dressuur wordt steeds leuker om naar te kijken, en wat de punten van Anky betreft ..... volgens mij zijn die juist. Kijk maar op de site van Indoor Brabant bij de uitslagen, dan zul je zien dat het grote verschil in de waardering van de artistieke prestatie zit, en die is nou eenmaal perfect of je de kur nu mooi vind of niet.

De enige die naar mijn idee te weinig heeft gekregen is Laurens van Lieren.

Salinero's passage/piaffe tour is tot op heden ongeëvenaard maar de concurrentie wordt beter en de verschillen vast nog wel kleiner

Nadua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 01:40

is er echt niemand met de kur van edward?? Ik heb het allemaal gemist helaas... snik snik

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 08:15

Peelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 08:51

Daar ben ik nu aan het kijken maar kan het niet vinden!
Ik heb het ook gemist, mis altijd van dat soort dingen :S
Maar hoe heet het progamma dan want dan kan ik het denk ik wel vinden. Of welke omroep? Kan ook.

Hoop dat iemand het weet

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 09:22

Ik was er gisteren bij. Vond het een machtig event.

Ik ben het er mee eens dat de score erg hoog was voor Anky, maar ze had wel de 1e plek verdient vond ik

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:16

Anky's kür was echt een klasse apart. Een kleine hapering bij de laatste piaffe/passagetour, de inzet van de eners was niet optimaal en het laatste halthouden was niet goed. Verder een superproef, absoluut. Ik heb deze combinatie nog nooit met deze ontspanning rond zien gaan, wat ze de hele proef niet kwijtraakten.

Over die van Edward was ik ook wel te spreken, ik heb hem deze kür nu een paar keer zien rijden en dit was de beste uitvoering die ik ervan gezien heb. Inderdaad verloor hij achter af en toe, maar daar stond tegenover dat de series, pirouettes en appuyementen werelds waren. Knap gereden hoor (en natuurlijk artistiek de mooiste kür van allemaal)!

Ik vond eerlijk gezegd die vos van Isabell niet je-van-het... Wat een reus zeg, maar het beeld is (zoals we van haar gewend zijn) heel constant en vriendelijk. Wat kleine misstapjes en muziek waarbij ik mijn wenkbrauwen fronste, maar verder fijn voorgesteld.

Imke reed die Sunrise (wauw!) heel netjes en maakte heel mooi gebruik van het fantastische draven van die merrie. Jammer dat de muziek nogal uitgemolken is, maar technisch een heel goed optreden.

Laurens reed zeker ook een sterke kür, maar zijn piaffe is natuurlijk nog niet zo bevestigd als van bijvoorbeeld Salinero. Is ook niet zo gek, Ollright is nog een erg jong paard en ik denk dat Laurens met dit paard nog lang niet uitgereden is. Die komt straks ook wel standaard boven de 80%.

Verder vond ik de muziekkeuze en -bewerking van de helft van de combinaties tenenkrommend. Toen Laurens de baan betrad, hoorde je opeens, hoe het ook kan: geen proefje rijden met wat achtergrondmuziek, maar een kür waarbij de muziek bijdraagt aan de dressuur. Zonde dat er op dit niveau zo weinig aandacht aan wordt besteed!