Paard belandt op rijksweg na ontsnapping uit trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

Re: Paard belandt op rijksweg na ontsnapping uit trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:24

Ik vind het trouwens wel heel knap dat ze het paard nog in de trailer hebben gekregen...

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:27

Jeetje... ik ben al echt een mega schijtbak als ik op pad moet met de trailer.. Om dit soort dingen.. Maar is er nu niemand die die mensen kent. of het weer goed gaat met het Friesje?? Ik maak me toch een beetje zorgen om hem/ haar..

oOBirgitOo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:40

jeetje, hoe kan dat nou gebeuren!
echt super akelig, hier is ook een x een botsing gebeurd met een paard.
tijdens een paard uit de wei halen, hij trok uit de hand en galopeerde de weg op.
ik vraag me steeds af hoe kan ie dr uit??

MissStynk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:47

Wat een ellende he... "toevallig" was ik op bijna het zelfde tijdstip opweg met een friese hengst achterin. Bij Amsterdam twijfelde ik nog of ik de A8 of A9 zou nemen. Uiteindelijk hebben we besloten dat we via de A8 zouden rijden. Toen ik ff later op de radio hoorde dat er file stond dacht ik pff gelukkig ben ik niet zo gegaan, maar toen ik hoorde dat er een paard op de weg lag schrok ik me kapot man!! Je gaat je dan opeens weer heel goed realiseren dat het toch best gevaarlijk blijft met een paard in de trailer.. zo zie je maar het kan dus toch gebeuren. Maar ben erg benieuwd hoe het nou uiteindelijk is gebeurd en hoe het met dit paard is? God dank leeft het dier nog!!

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:48

Jeetje wat een foto.. Arme diertje zal best pijn hebben zeg.
Ben wel benieuwd of die eigenaar een bokker is ?
Hooplijk komt alles goed!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:48

Sorane schreef:
Hoe kan zoiets gebeuren.
Het zal me niets verbazen als het de fout van de eigenaar is hoor!

Die brengt op die manier het leven van het dier en medeweggebruikers in gevaar.

Je zal er achter rijden en dat beest staan ineens voor je auto. Je kan je verdomme hartstikke dood rijden.

Mensen moeten eens leren wat voorzichter te worden. Het is een dier, geen stuk speelgoed
.

Ik vind niet dat je zomaar je conclusies kan trekken want je weet niet hoe het gegaan is. Neem niet aan dat dit de bedoeling van de eigenaar is geweest!

siepelemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:02

Laatst bijgewerkt door Sjoert op 27-03-06 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek aangepast.

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:09

aha! Ik dacht al hoe kan dit zonder dat de kap van de trailer eraf ligt. Het is een groot paard dat daar ligt! Vreselijk evengoed, het zal je gebeuren....misschien reed er iemand veel te dicht achter?

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:25

Ik heb het verhaal zo'n beetje uit de eerste hand, want een vriendin van mij reed de trailer. Zij is niet de eigenaresse, die was wel mee, samen met nog iemand van stal. Ze kwamen van Emmeloord af, omdat het paard daar stond voor iets aan zijn schouder. Hij stond daar al bijna een week volgens mij en was gister dus weer opgehaald en bijna thuis (Castricum) toen hij dus idd zoals siepelemoon zei half door het voordeurtje is beland. Volgens diegene van stal zat het voordeurtje dicht, dus hoe het gebeurd is is een raadsel. De eigenaresse was helemaal overstuur natuurlijk. Net uit Emmeloord omdat hij al een tijd troep uit zijn schouder had en nu dit. Het paard was zowiezo lastig in de trailer qua schrapen en bewegen etc. Mijn vriendin die reed maakte eerst nog een grapje, van: hij gaat zitten of eruit. Daarna was hij weer rustig en toen ze rustig een vrachtwagen inhaalde (omdat die zo langzaam reed) gebeurde het en die begonnen te toeteren en hebben ze de trailer a/d kant gezet. Hij lag over de balk voor met zijn buik en zijn achterbenen lagen er nog achter en zijn hoofd en voorbenen lagen op het wegdek!!!! Mijn vriendin durfde niet eens te kijken want de eigenaresse liep onwijs te gillen. Kortom: totale paniek. Die mannen waren ook gestopt en hebben geholpen om het paard weer overeind te krijgen wat wel even duurde nadat ze eindelijk de (voorste) balk eraf hadden gekregen. Eerst lag hij nog een tijd op de weg en dachten ze dat hij dood zou gaan van shock. Ze hebben op een gegeven moment hem toch omhoog gehaald en hij was bont en blauw en ze zijn daar naar het gras gelopen waar hij iets at. Hij is er dus redelijk vanaf gekomen. Het ziet ernaar uit dat er niets ernstigs is en er wordt nu elk uur even 5 min. 'uitgelaten'..... Hij heeft wat van de DA (die pas na 40 min. ter plaatse was!!!) gekregen op de plaats van het ongeluk en daardoor kon hij weer de trailer in. Hij heeft dus onwijs geluk gehad tot zover..............

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:40

enneeeh, Siepelemoon, moet jij niet lekker op je eigen forum blijven haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:43

gucci_girl
Ik vind niet dat je zomaar je conclusies kan trekken want je weet niet hoe het gegaan is. Neem niet aan dat dit de bedoeling van de eigenaar is geweest!
[/quote]

[quote="Sorane schreef:
Hoe kan zoiets gebeuren.

En ik vind dat jij ook niet zomaar conclusies mag trekken.
Ik zeg namelijk dat het me niets zou verbazen.

joelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:46

Ik heb kippevel terwijl ik dit verhaal lees, het zal je maar gebeuren. Wat fijn dat er nog mensen "cool" de de kop zijn gebleven. Ik zou ook totaal in paniek zijn als ik mijn paardje zo zou zien liggen.

Hoe gaat het nu met het paardje?

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:50

Sorane schreef:
gucci_girl
[/quote]

[quote="Sorane schreef:
Hoe kan zoiets gebeuren.

En ik vind dat jij ook niet zomaar conclusies mag trekken.
Ik zeg namelijk dat het me niets zou verbazen.

ik had het over de opmerking dat je zei:

''Mensen moeten eens leren wat voorzichter te worden. Het is een dier, geen stuk speelgoed''

dus ik trek helemaal geen conclusies verder

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:12

Vreselijk, ik kreeg een smsje van de vriendin van mijn vader dat ze dat las. Ik schrok me rot, het zal je paard maar zijn

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:15

Ah, hij heeft dus hetzelfde gedaan als Ixxion; die is ook eens via de voorkant uitgestapt. Die had er niks ernstigs door opgelopen en heeft nadien nog jaren gedekt.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:22

Wow! Wat een verhaal zeg....Valt me nog mee dat er verder geen ongelukken zijn gebeurd, veroorzaakt door mensen die van schrik zijn gaan remmen oid. Je zal het maar zíen gebeuren zeg

Petje af voor die mannen die zijn gestopt en hebben geholpen hoor!

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:42

Hee, heb ze gisteren zien staan!!
Ik kwam van de andere kant (waar uiteraard ook al 'n hele file was ontstaan vanwege de "kijkers") en vroeg me al af of dit op Bokt zou komen te staan en ja dus...

Zag 't paard met dekens om staan op 'n klein stukje gras naast de snelweg, met 2 meiden en 'n brandweerman. Ik vond 't erg sneu om te zien, maar wist niet wat er was gebeurd natuurlijk...
Het zag er ook wel raar uit, trailer van de auto af, paard in 't gras, file , maar goed als je er langsrijdt zie je alles even snel.

Hopelijk hebben die meiden en 't paard 'n beetje kunnen slapen na dit avontuur!

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:33

Jeetje het zal je maar gebeuren!!
hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt!

Anntjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:08

Oh wat erg. Ik wil dat nooit mee maken. Idd ze zouden wel eens naar de bouw van die trailers moeten kijken. Gelukkig staat mijne stil en normaal op de trailer tot nu toe. Afkloppen maar.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:43

sans6 schreef:
poeh, das schrikken!!! Niet alleen voor de eigenaar, maar zeker ook voor het achteropkomende verkeer!!

Hoe krijgt dat dier het voor elkaar, vraag ik me af!
Gelukkig heeft hij het overleefd, hoop dat hij niet al te ernstig kreupel is!!
Ik houd dit topic in de gaten!

Jij zegt wat ik denk!

Murru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:53

Het zal je gebeuren zeg... je schrikt je rot.

Ik zei vanochtend tegen mijn collega's.... jee hoe kan dat nou komen.... gaf er eentje een opmerking.. het was een springpaard.. ja hoor door de achterdeur... mannen... ze snappen er ook niets van....

Ik wil de eigenaar veel sterkte wensen en ik hoor dat eigenaar en paardje snel over de schrik heen komen....

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:47

ik snap nog steeds niet hoe dat kan gebeuren??? hoe kan die nou over de laadklep en tussen het dak terecht gekomen zijn... kan iemand mij dit uitleggen

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:03

Renske20 schreef:
vreselijk! arm paard!!
hoe kan zoiets gebeuren vraag ik me af...

ja ik vraag me ook af hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren .

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:11

Als je even terugleest zie je dat ie over de voorstang is gekomen en toen gedeeltelijk door het voor deurtje.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:33

Quarterh0rse schreef:
Wow dan schrik je je wel rot.. vraag me af hoe zoiets kan gebeuren.

Heel simpel. Je koopt een nieuw halster van HH en zet je paard hiermee in een 1.5 paards trailer.
Je paard trekt 1 keer aan en een oog van het halster is stuk. Paard draait zich om en kijkt over de klep naar buiten. Dan is het 1 stap verder en hup paard springt er uit.

Mijn paard heeft toen ik haar kocht en ophaalde de laatste stap niet gedaan. Maar ze stond dus wel doordat het halster bij een oog geknapt was omgekeerd in een 1.5 paards trailer. Hierna hebben we van touwen een halster gemaakt, paard weer omgedraaid en zijn we verder gereden. Alles is gelukkig goed afgelopen. Je kijkt wel raar op hoor als je (gelukkig op een achterafweggetje en nog maar 2 km vanaf het vertrekpunt) door een boer wordt gewezen op het feit dat er een paard andersom staat.
Het was een nieuw halster dat ik bij m'n paard kreeg (van HH). Dus paard netjes vast aan het halster.