‘Paardrijder moet rijbewijs hebben’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:17

runningkawa schreef:
Hoe moet je dingen oplossen op een duffe manege knol

Want mensen willen slagen, die pakken echt niet de moeilijkste van stal

je hebt niet altijd mensen die die mogelijkheid hebben
maar die "reden" opperen ze op de site waar ruiterbewijzen worden aangeboden dat ze "willen" zien hoe je een probleem oplost. Het is niet gezegd dat dat probleem er perse moet zijn

Het blijft natuurlijk lastig want iedereen zoekt dan een braaf paard uit zou ik ook doen als ik de mogelijkheid kreeg!

Dadelijk gaan ze het nog zo doen dat je bij ieder paard het bewijs moet halen kunnen ze lekker veel geld verdienen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:20

Daarom vind ik het ook een domme "reden" op die site
Want dat kan gewoon niet.
En het lijkt wel of ze dat daar zelf niet snappen

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:21

runningkawa schreef:
Hoe moet je dingen oplossen op een duffe manege knol

Want mensen willen slagen, die pakken echt niet de moeilijkste van stal

Dit klinkt bij mij een beetje als een vooroordeel over manegepony's, ik weet niet of je het ook zo bedoelt?

Ik ben ook iemand die het ruiterbewijs heeft gehaald op een manegepony en dit was echt niet zo makkelijk. Ook kozen wij zelf de pony's niet uit waar we het examen en de lessen mee gingen doen

Michelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:25

het is inderdaad ook dom, want het examen leg je toch af op een 'andere' plek waar een paard zowieso wel heel anders kan zijn.

De mensen die dit bedacht hebben hebben waarschijnlijk zelf nog nooit een paard van dichtbij gezien hahahahaha.

Ik denk dat ze de "eisen" aan moeten passen voor het "ruiterbewijs" want soms verlangen ze dingen die in mijn ogen niet helemaal reeel zijn.

_Jessica

Re: ‘Paardrijder moet rijbewijs hebben’

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:25

laat ze eerst eens iets aan die automobilisten gaan doen die overal schijt aan hebben.
hoevaak gebeurd het wel niet als je langs de wegrijden en iemand met n auto motor of vrachtwagen komt keihard langs je zetten.
ik kan me voorstellen dat paarden dan gek worden en er ongelukken kunnen gebeuren.
je kunt wel een ruiterbewijs halen maar dat maakt niets uit je kan rijden of je kan het niet klaar.
lijkt me best simpel het klinkt misschien grof. maar ik heb voor me ruiterbewijs niet over de weg hoeven rijden....
wat moet iemand doen dan als er een auto zo achterlijk langs komt met der handje wapperen van zachter alsjeblieft??? geen automobielist die daarnaar kijkt

mensen die niet slagen blijven alsnog buitenrijden

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:32

Ik vind het een heel goed iedee Nu kunnen nog van die onverantwoordelijke mensen op de weg gaan rijde met een gek paard..
Ik denk dat je door het examen ook toch wel iets meer weet wat je moet doen als er iets gebeurd.. Maar aan de andere kant Ik rij héél vaak buitenritten en ook op de weg.. dus tja dat word toch het examen Je moet er wat voorover hebben zeg ik dan maar...

traan_beauty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:34

oo ja.. dan nog iets..
het zal echt niet alle ongelukken vermeiden enz. hoor
Heb je een gek paard.. Kan er vanalles gebeuren .. en die aurorijders moge er ook wel IETS meer hun best voor doen!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:35

Onzinnig! Ookal heb je zo'n rijbewijs, een paard is geen auto Ik heb best een braaf paard, maar ook hij kan eens schrikken en er vandoor gaan! Het blijven vluchtdieren...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:39

Dat ruiterbewijs wordt om te houden zo onderhand net zo duur als een autorijbewijs. Die verzekering die je moet betalen komt steeds weer terug. In mijn geval zullen ze nooit uit hoeven keren op die verzekering dus da's makkelijk verdienen.

Ik vind het weer pure geldklopperij.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:44

Anne_GTI schreef:
Dat ruiterbewijs wordt om te houden zo onderhand net zo duur als een autorijbewijs. Die verzekering die je moet betalen komt steeds weer terug. In mijn geval zullen ze nooit uit hoeven keren op die verzekering dus da's makkelijk verdienen.

Ik vind het weer pure geldklopperij.

ach t verlengen kost dacht ik 45,- per 2 jaar ( ik heb m net weer betaald) je kan t ook zien als je toegangskaartje voor de mooie rijgebieden waar je anders niet in mag. Je ontvangt ook nog de paard en co dus omgerekent vallen die kosten nog wel mee

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:45

Wanneer houd het eens op met die eeuwige betutteling van onze overheid. .
Straks heb je een fietsbewijs, skatebewijs, rollerbladebewijs, nordicwalkingbewijs, rolatorbewijs, stepbewijs, wandelbewijs, kinderwagenbewijs, enz, enz, nodig om "veilig" op straat te bewegen. Daarna is de helm, pols en kniebescherming, bodyprotector, kogelvrijvest en de veiligheidsbril verplicht, want we zijn er intussen achtergekomen dat met al die bewijzen het nog niet helemaal veilig op straat.

En wie moet dit allemaal betalen? Juist! de bevolking. En wie zit er straks met ruim gevulde zakken? Jaaa,... goed zo! de overheid die het zo goed met ons voor heeft!

Bah,.. en nu ben ik boos!!!!

Lekker vrij bewegen in Nederland is straks helemaal afgelopen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:46

Als je dan ook eens overal mocht komen...
Ik woon hier bijna in de Grote Peel.

Maar daar mag je niet te paard komen.
Daar baal ik genoeg van.

Dus wat heeft zo'n papiertje voor mij dan voor meerwaarde?
Alleen maar dat ik elke 2 jaar mag dokken.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:49

Voel je je daar niet vereert mee RK ???

Dat is wel het bewijs dat je een (duffe manege)knol kunt besturen......
Laatst bijgewerkt door Ludora op 14-03-06 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:51

sandr0 schreef:
ach t verlengen kost dacht ik 45,- per 2 jaar ( ik heb m net weer betaald) je kan t ook zien als je toegangskaartje voor de mooie rijgebieden waar je anders niet in mag. Je ontvangt ook nog de paard en co dus omgerekent vallen die kosten nog wel mee

Natuurgebieden aan de andere kant van het land en een flutblad wat achter de feiten aanloopt. Daar word je blij van

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:54

Anne_GTI schreef:
sandr0 schreef:

Natuurgebieden aan de andere kant van het land en een flutblad wat achter de feiten aanloopt. Daar word je blij van

Presies, ik zou niet weten waar die gebieden zijn !!!! En paard en co is nou niet echt een blad waarop ik écht zit te wachten zoals een vakblad, P&S of IDS......

Dat ze er het Bit dan maar bij doen, dan heb je er nog iets aan !!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:58

Ja ik ben eik wel voor.

Maar wel met in mijn achterhoofd dat ook andere weggebruikers worden geattendeerd op de gevaren van een paard. Misschien wel 5 van de 10 x *of nog vaker* is een ongeluk niet de schuld van de ruiter.. maar van een medeweggebruiker. En dan hoeft het niet eens opzet te zijn, maar ontwetendheid is ook een groot probleem.

Ik vind het geen onzin om een ruiterbewijs verplicht te stellen.
Maar ik vind het geen zekerheid dat een paard dan ook zich gedraagd in het verkeer. Een jong dier moet het toch ook leren??

LeandraTigro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:59

Aan de ene kant vind ik het een prima idee, jonge ruiters leren hoe op de weg om te gaan met andere weggebruikers. Maar aan de andere kant: ik rijd zelf al jaren met mijn paard op de weg. En dan moet ik ineens een ruiterbewijs halen; laten zien dat ik goed kan op- en afstijgen, het voetje van het paard kan optillen en ik op het juiste been kan lichtrijden? Wat een lachertje. Echt pure geldklopperij. Paardrijden leer je niet met dat papiertje. En niemand geeft mij de garantie dat er niks gebeurt als ik dat papiertje heb. Ook al heb ik vijfduizend ruiterbewijzen, dan nog kan ik eraf vallen. En als het alleen is om mensen wegwijs te maken op de openbare weg, stel dan de regel in dat mensen zonder autorijbewijs niet meer met een paard op de weg mogen, want die hebben de regels (nog) niet geleerd. En leer automobilisten eens goed hoe om te gaan met een paard in het verkeer. Mijn paard is heel braaf op straat, maar ook die springt wel eens aan de kant als haar neus of staart er weer bijna af worden gereden ondanks mijn signaal om langzaam en met afstand te passeren.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:01

Daarom Leandra, je zet er niets mee dicht !!!!

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:03

Anne_GTI schreef:
sandr0 schreef:

ach misschien helpt t als je t allemaal wat minder zwart bekijkt. we kunnen overal wel tegen aan schoppen maar dat helpt ook niet. Ik woon in t westen dus daar mag je ( meestal)gewoon rijden. Maar 6 weken per jaar gaat t paard mee richting Drenthe dus wie weet heb ik daar een keer profijt van mijn ruiterbewijs dat ik ergens mag rijden waar ik m nodig heb . En wie weet als t landelijk word ingeveord worden er ook meer voorzieningen getroffen voor ruiters. dat zou wel mooi zijn.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:05

LeandraTigro schreef:
Aan de ene kant vind ik het een prima idee, jonge ruiters leren hoe op de weg om te gaan met andere weggebruikers. Maar aan de andere kant: ik rijd zelf al jaren met mijn paard op de weg. En dan moet ik ineens een ruiterbewijs halen; laten zien dat ik goed kan op- en afstijgen, het voetje van het paard kan optillen en ik op het juiste been kan lichtrijden? Wat een lachertje. Echt pure geldklopperij. Paardrijden leer je niet met dat papiertje. En niemand geeft mij de garantie dat er niks gebeurt als ik dat papiertje heb. Ook al heb ik vijfduizend ruiterbewijzen, dan nog kan ik eraf vallen. En als het alleen is om mensen wegwijs te maken op de openbare weg, stel dan de regel in dat mensen zonder autorijbewijs niet meer met een paard op de weg mogen, want die hebben de regels (nog) niet geleerd. En leer automobilisten eens goed hoe om te gaan met een paard in het verkeer. Mijn paard is heel braaf op straat, maar ook die springt wel eens aan de kant als haar neus of staart er weer bijna af worden gereden ondanks mijn signaal om langzaam en met afstand te passeren.

Wie weet wat er uiteindelijk uitrolt. Mensen met een rijbewijs hebben toch ook vrijstelling van het bromfietscertificaat??? Misschien volstaat dan een rijproef of weet ik veel wat.

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:05

ik vind t een beetje een rare regel, doe dan alleen het theorie ofzo want met autorijden leer je geen paard rijden..
en dat zou dus ook betekenen dat je pas vanaf je 18e met n paard naar buiten mag

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:06

Citaat:
En wie weet als t landelijk word ingeveord worden er ook meer voorzieningen getroffen voor ruiters. dat zou wel mooi zijn.

Geloof jij ook nog in sprookjes?

Nederland doet zoiets niet, dat is alleen maar voor het geld van om dan weer aan nutteloze kunstwerken op een rotonde te spenderen oid

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:08

[/quote]

[/quote]

Presies, ik zou niet weten waar die gebieden zijn !!!! En paard en co is nou niet echt een blad waarop ik écht zit te wachten zoals een vakblad, P&S of IDS......

Dat ze er het Bit dan maar bij doen, dan heb je er nog iets aan !!!
[/quote]

Park de hoge veluwe o.a. en er zijn dus nog wel meer van die gebieden die niet meer toegankelijk zijn voor ruiters zonder ruiterbewijs

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:09

runningkawa schreef:
Citaat:
En wie weet als t landelijk word ingeveord worden er ook meer voorzieningen getroffen voor ruiters. dat zou wel mooi zijn.

Geloof jij ook nog in sprookjes?

Nederland doet zoiets niet, dat is alleen maar voor het geld van om dan weer aan nutteloze kunstwerken op een rotonde te spenderen oid

ach je moet altijd ergens in blijven geloven toch?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:10

Leuk als je op de veluwe woont, maar voor mij niet (en voor vele met mij niet)

Ja dat is zo, altijd blijven geloven

Doet mijn paard ook...

in kabouters en dat mag je dan bij een examen weer niet proberen wijs te maken aan de examinator