Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
horseyfries schreef:Fronton schreef:Even terug naar het onderwerp. De Duitse jury's vinden het niet overtuigend dat de methode nut heeft in de opleiding van het paard. Hier op bokt.nl wordt dan maar gelijk geconcludeerd dat de Duitsers dat expres doen. Beetje eigenaardige reactie en ik denk dat men het verschil moet blijven beseffen tussen Nederland-Duitsland en LDR-Klassiek (wat trouwens al een debiel onderscheid is).
Feit is dat de Duitse jury's het nut niet zien van de methode. Lijkt me puntje van aandacht.
Helemaal met je eens!! Dringend bijscholing gevraagd voor Duitse juryleden!!
Stennisje schreef:Als het hele gedoe maar niet de harmonie tussen ruiter en paard verstoort, want daar draaide het toch een beetje om in de dressuur?
Je zou het bijna vergeten...
horseyfries schreef:Dat is dan weer jouw subjectieve mening....
Iemand anders kan dan weer zeggen dat de harmonie met LDR vergroot wordt en dat dat bewezen is door vele olympische gouden medailles.....
Stennisje schreef:Maar wat wil jij nou het liefst zien mbt LDR?
Wil je er een algeheel verbod op, of op z'n minst een beter onderzoek?
Er zijn dus blijkbaar paarden die het er goed op doen en jij hebt een voorbeeld van een paard dat er schade van heeft en helaas zijn er meer.
(Maar dan krijg je de vraag of de goeden onder de kwaden moeten lijden.)
Maar is dat te verwijten aan LDR op zich of het verkeerd toepassen van LDR, veroorzaakt door gebrek aan inzicht?
En waar ga je dat probleem aanpakken, LDR verbieden of juist beter voorlichten?
Ik stel voor dat wanneer men voor betere voorlichting gaat, men ook gelijk wat hulpteugels toelicht.
Maar wie zou die voorlichting moeten gaan geven en hoe gaat men de naleving controleren?
Onderzoek is één ding, maar wat ga je doen met de resultaten?
horseyfries schreef:Eén van de nadelen van klassiek rijden zijn bijv. de kissing spines die regelmatig voorkomen bij duitse paarden.
Als ik jouw lijn even doortrek Q moeten we dat dus ook maar gaan verbieden want je moet altijd het paard het voordeel van de twijfel geven....
Allemaal de wei op jongens, huuuu.......
Stennisje schreef:En dan heb je nog het teugelkreupel lopen en alle gevolgen daarvan, door slofgebruik.
Ik denk dat elke methode en techniek problemen kan veroorzaken, als het verkeerd wordt toegepast.
horseyfries schreef:Eén van de nadelen van klassiek rijden zijn bijv. de kissing spines die regelmatig voorkomen bij duitse paarden.
Als ik jouw lijn even doortrek Q moeten we dat dus ook maar gaan verbieden want je moet altijd het paard het voordeel van de twijfel geven....
Allemaal de wei op jongens, huuuu.......
horseyfries schreef:Maar waar haal je in vredesnaam de pretentie vandaan dat je dat ook even voor de rest van rijdend Nederland mag beslissen, inclusief de hele wereldtop?
horseyfries schreef:Kijk, daar hebben we het weer. LDR moet algemeen verboden worden omdat sommige mensen niet goed genoeg kunnen rijden om het toe te passen, maar als paarden problemen krijgen door slecht klassiek rijden dan is het plotseling een heel ander verhaal.
Als jullie niet LDR willen rijden omdat jullie genoeg zelfkennis hebben om te weten dat je niet goed genoeg kan rijden om het op de juiste manier toe te passen, of zelfs omdat je er bewust voor kiest op een andere manier te trainen, prima!
Maar waar haal je in vredesnaam de pretentie vandaan dat je dat ook even voor de rest van rijdend Nederland mag beslissen, inclusief de hele wereldtop?