Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sapphire schreef:Luckystory schreef:Hi,
Kheb ook zoiets voorgehad.
Een paar weken geleden mijn shet op de wei gevonden met een afgeknipte staart en stukken uit haar lange manen geknipt.
Ik natuurlijk heel kwaad. Politie gebeld om klacht in te dienen tegen onbekenen. Daarna bleek dat een familielid van mij het gedaan had. (Klacht maar weer ingetrokken dus)
Uiteg van dit familielid: "Ik had paardenhaar nodig om iets te maken. En het is toch winter, dan hangt die staart toch alleen maar in de modder."
familielid of niet, ik zou ze toch echt persoonlijk de nek omdraaien.
snowdon schreef:Duurt idd jaren eer die staart weer terug is!
*hoopt flink dat ze nu wegblijven uit Etten-Leur*
ienna schreef:Wat erg... dit is vorig jaar bij ons op stal ook bij twee jaarlingen gedaan, echt zwak dat mensen dit soort dingen doen! Die eigenaren hebben toen geloof ik ook aangifte gedaan maar de politie nam het geloof ik niet zo serieus en er is dus niks mee gedaan...
Nouska schreef:
edit: Ik zie dat jij en ik op bepaalde punten hetzelfde denken Idje
![]()
-x- Nouska
idje schreef:Heeft dat met mijn onderschrift te maken, of met het jouwe en mijn avatar?
idje schreef:ik was woest. nog niet eens vanwege die haren. (hij heeft toch 'Pokon' manen en staartharen) maar het simpele feit dat iemand aan je dier zit.
Dat ze er niet af kunnen blijven.
Nouska schreef:Het meest vervelende aan zo'n actie is niet dat de manen/staart afgeknipt zijn, want dat groeit tenminste (ooit) weer aan, maar de onmacht - dat iemand met een schaar je paard of pony bewerkt heeft en je er niets aan kon doen!
Van andermans dieren blijf je gewoon af!!!
idje schreef:Heeft dat met mijn onderschrift te maken, of met het jouwe en mijn avatar?
idje schreef:ik was woest. nog niet eens vanwege die haren. (hij heeft toch 'Pokon' manen en staartharen) maar het simpele feit dat iemand aan je dier zit.
Dat ze er niet af kunnen blijven.
Nouska schreef:Het meest vervelende aan zo'n actie is niet dat de manen/staart afgeknipt zijn, want dat groeit tenminste (ooit) weer aan, maar de onmacht - dat iemand met een schaar je paard of pony bewerkt heeft en je er niets aan kon doen!
Van andermans dieren blijf je gewoon af!!!