Hoefbevangenheid velde wereldkampioensmerrie Poetin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:58

Needje schreef:
Jouw bijdrage was ook geen bijdrage aan t topic. Als je gewoon meteen, net als in je latere post, gewoon met tegenargumenten komt, of andere interessante dingen! Daar kunnen wij misschien weer wel wat mee. Snappez?!

Dan kan CGJ wel aan de gang blijven..........

Ik vind het een duidelijke taak voor de moderators om pertinente onzin gelijk aan te pakken. (Roddels en geruchten mogen van mij natuurlijk blijven, zolang het geen smaad wordt.... )
Ik raak nog aan de Prozac zo........

Tigger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:59

CGJ12 schreef:

Ik vind het een duidelijke taak voor de moderators om pertinente onzin gelijk aan te pakken. (Roddels en geruchten mogen van mij natuurlijk blijven, zolang het geen smaad wordt.... )

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:59

CGJ12 schreef:

Hier ben ik het mee eens.
Vind het de laatste tijd een beetje de spuigaten uitlopen op bokt.
Eerst dat verhaal over de mensen waar Rhino was ontdekt in Meppel.
Nu weer een heel topic met onzin over Zoer.
En dan dit weer.

Zal de naam van Bokt niet echt goed doen in de paardenwereld lijkt mij...

kimmie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:03

Bedoel met mijn post trouwens niet dat er bij Poetin sprake is van overbelasting, maar meer in het algemeen dat het dus wel een oorzaak kan zijn. En denk inderdaad dat hormonen ook niet goed zullen zijn. Om nog maar niet te denken aan eventuele complicaties waar medicijnen (bv cortisonen) voor gegeven moeten worden die dus niet meer mogen. Spreek uit ervaring, mijn paard heeft ook een lichte hoefbeenkanteling. Is er gelukkig goed doorheen gekomen en zal weer normaal kunnen rijden daarmee. Maar misschien was het voor Poetin te ernstig, dat weten alleen de artsen en de eigenaar.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:03

Tigger schreef:
Er mag toch wel gespeculeerd worden, sinds wanneer is dat verboden? Mensen vragen zich dingen af, dat is toch vrij normaal?
Zeker bij zo'n merrie en de geschiedenis van dit paard...

Van een fijne roddel is CGJ ook echt niet vies (in tegendeel zelfs). Maar er is een groot verschil tussen een roddeltje en pertinente onzin.

Tigger schreef:
Niet iedereen heeft er nu eenmaal zoveel verstand ervan als jij CGJ...

Dat is evident.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:09

MissJ schreef:

waar......... ?
waar.............. ?

Alane

Re: Hoefbevangenheid velde Wereldkampioen's merrie Poetin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:17

We kunnen een hele doos speculaasje open trekken en gaan bedenken wat er aan de hand zou zijn geweest dat men beslist heeft om Poetin in te laten slapen....

Een grotere doos speculaasjes zou zijn dat Poetin helemaal niet dood is maar dat door een dusdanig persbericht de veiligheid van het paard en de privacy van de eigenaar wel gewaarborgd zijn en eventuele nakomelingen mbv ETen DM ter wereld gekomen zouden kunnen zijn....

En dit zijn dan vooral ALS en MAAR en vragen waar men geen antwoord op vind in een topic als dit.....

Maar met een kopje thee kunnen we ook gaan nadenken of we geen voorbeeld moeten nemen aan die eigenaar en dat die gekozen heeft voor het paard en niet voor zichzelf.....

speculaasjes is eenbewust gekozen woord met dank aan mijn zoontje die dit ooit bedacht toen hij het woord speculaties nog niet kon uitspreken....

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:17

CGJ12 schreef:
MissJ schreef:

waar......... ?
waar.............. ?
Ik ben er inmiddels wel achter dat je onderschrifttekst op waarheid berust.Als je in het vervolg denkt mijn zinnen te kunnen quoten doe het dan goed,want de uitspraak dat het paard waarschijnlijk NIET verzekerd is is niet van mij!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:19

Shirlemiep schreef:
Ik ben er inmiddels wel achter dat je onderschrifttekst op waarheid berust.Als je in het vervolg denkt mijn zinnen te kunnen quoten doe het dan goed,want de uitspraak dat het paard waarschijnlijk NIET verzekerd is is niet van mij!

Ik vond jouw reactie over de reden dat ze afgemaakt zou zijn anders ook niet van hoogstaand niveau.

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:21

MissJ schreef:
Shirlemiep schreef:

Ik vond jouw reactie over de reden dat ze afgemaakt zou zijn anders ook niet van hoogstaand niveau.

En welke reden heb ik gegeven dan????

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:24

Ja als het zo'n duur paardje was is het logisch dat ie afgemaakt is,want dan krijgen ze het verzekeringsgeld.Als hij lekker mag rusten in een weitje dan levert hij niks op,dan kost ie alleen maar geld.

Need I say more?
Heb jouw tekst maar even dik gedrukt geplaatst.
Laatst bijgewerkt door MissJ op 26-01-06 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:24

ik weet het, ik weet het... mag ik het zeggen?????

chips te laat.......

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:27

MissJ schreef:
Ja als het zo'n duur paardje was is het logisch dat ie afgemaakt is,want dan krijgen ze het verzekeringsgeld.Als hij lekker mag rusten in een weitje dan levert hij niks op,dan kost ie alleen maar geld.

Need I say more?

Oh gut mevrouw spreekt ook nog een aardig woordje over de grens.Nou wat is er mis dan met die uitspraak?Als je al wat langer in het paardenwereldje meedraait dan weet je dat er een hoop geld bij komt kijken.Dit paard is na de bevangeheid meer waard dan levend.Maar als je nog meer commentaar op mij hebt dan roep je maar hoor! }>

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:30

Als je al wat langer in het paardenwereldje meeloopt EN wat langer meeloopt in het verzekeringswezen van/over en met paarden dan zou je moeten weten dat in laten slapen niet gelijk betekent dat de verzekering ook uit betaald.....

PLUS......

een merrie is een zij en geen hij of ie

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:31

Ik roep.
Paarden van dergelijke waarde zijn 9 van de 10x niet eens te verzekeren.
Dus daar gaat je hele verhaal.
Daarbij denk ik dat deze mensen juist vanuit het paard geredeneerd hebben, en dat vind ik lovenswaardig.
Hulde aan mensen die een dier uit hun lijden durven te verlossen, ipv het lekker laten staan omdat ze dat zelf prettiger vinden.

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:31

Alane schreef:
Als je al wat langer in het paardenwereldje meeloopt EN wat langer meeloopt in het verzekeringswezen van/over en met paarden dan zou je moeten weten dat in laten slapen niet gelijk betekent dat de verzekering ook uit betaald.....

PLUS......

een merrie is een zij en geen hij of ie
Mijn verzekering dus wel!Gaan we er nu een welles nietus spelletje van maken? Je zegt het maar hoor!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:34

Volgens mij ben jij degene die dat wil Shirlemiep.
Ik denk dat er nu al meerdere keren aangegeven is dat deze discussie nergens over gaat.

Alane

Re:

Ik pak wel een kop thee en een doos speculaasjes....
wedden dat je zo allemaal pb's en reacties krijgt welke verzekering jij voor je paard hebt?

en bij welke maatschappij......
Laatst bijgewerkt door Alane op 26-01-06 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt

youngster

Re:

Volgens mij bepaald een verzekering altijd nog of en wanneer er uitgekeerd gaat worden.

Kuiken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:41

Neemt ook een speculaasje en is erg benieuwd welke verzekering er zo makkelijk uitbetaald.
Verder hulde voor de eigenaren die voor hun paard hebben gekozen.

Kriel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:46

Dussssss.............Shirlemiep...jij stelt het volgende: als jij besluit je paard in te laten slapen, om bijvoorbeeld de onzinnige reden dat je hem gewoonweg zat bent, dat je verzekering dan zonder meer uitbetaalt?

Tinuss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:47

Levy schreef:
Dussssss.............Shirlemiep...jij stelt het volgende: als jij besluit je paard in te laten slapen, om bijvoorbeeld de onzinnige reden dat je hem gewoonweg zat bent, dat je verzekering dan zonder meer uitbetaalt?

Is dat niet zo dan

Kuiken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:59

Hmmm voor het slotje dan mijn mening!

Ik vond het een verschrikkelijk mooie merrie. Maar ik ben er 100 % zeker van dat de eigenaren al het mogelijke hebben gedaan voor het paardje en zeker niet over 1 nacht ijs zijn gegaan met hun beslissing.

Kriel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:03

En wie staat er nu tevreden op haar hooi te kauwen in haar stalletje, bijkomend van alle commotie rond haar "persoontje", al genietend van alle rust die er heerst, en vooral nog gaat komen.....

Richtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:03

Goh is gezellig hier

Ga met Alane, MissJ, Kuiken en anderen met die mening mee
Super dat de eigenaren voor het paard hebben gekozen En zonde dat ze deze beslissing hebben moeten nemen
Laatst bijgewerkt door Richtje op 26-01-06 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt