Hengsten van Zoer niet meer welkom bij KWPN

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Hengsten van Zoer niet meer welkom bij KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:28

Mag ik weten om welke hengsten het ging en wat er eerder al is gebeurd? Ik ken Zoer sr. ook wel aardig goed en moet zeggen ondanks dat het misschien een wat vreemde man is, hij is wel eerlijk en ik geloof zeker dat zijn frustratie ook wel gegrond moet zijn geweest. Dat is echter geen excuus om iemand te bedreigen maar hij weet best wat hij doet en wist van tevoren ook wel dat hij zo'n 'straf' kon verwachten. Ik ben niet erg op de hoogte van hoe het eraan toegaat bij het KWPN maar als ik het hier zo hoor zijn dit dus ook geen zeldzame toestanden, waarschijnlijk is hij het gewoon goed zat geweest. Maar ook al vind hij het niet erg om geweigerd te worden voor 2 jaar, dan nog is het niet slim om mensen te bedreigen, krijg je geen goede naam van, maar waarschijnlijk maken het de fokkers en kopers toch niet veel uit.

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:12

IDS stond dat hij zelf niet meer op KWPN evenementen mocht komen ik heb niks gelezen over zijn paarden. Wij hij heeft gedaan vind ik echt niet kunnen maar om nou meteen ook zijn paarden te weren vind ik een beetje erg overdreven.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:46

sarino schreef:
IDS stond dat hij zelf niet meer op KWPN evenementen mocht komen ik heb niks gelezen over zijn paarden. Wij hij heeft gedaan vind ik echt niet kunnen maar om nou meteen ook zijn paarden te weren vind ik een beetje erg overdreven.

Het is niet de eerste keer dat Zoer Sr. over de schreef gaat.... Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid is nu eenmaal niet zijn sterkste punt.

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:20

KWPN-eikels
’t is net politiek, grote mond, bureaucratisch en prijzen vragen die niet in verhouding tot de aangeboden dienst staat.

Ben ook wel een paar keer naar een keuring geweest, tuurlijk is mensen werk en ik wil ook best toegeven dat ik niet alle verstand van paarden heb, maar blijf het heel vreemd vinden dat ik het op keuringen bij AES en NRPS meestal wel eens ben met de uitslag (ook daar uitzonderingen daar gelaten) maar dat het KWPN zich wel heel erg door vage (oneigenlijke?) beweegredenen laat leiden.

Wij zijn laatst nog met twee merries naar de keuring geweest (is wel heel ander niveau, maar toch). Dan moet je ook eerlijk zijn tegenover jezelf, en deze merries waren ook niet sterwaardig, heb ik vrede mee. Maar om dan de slechtste merrie de beste punten voor het springen te geven vindt ik wel vreemd. De andere merrie was niet moeders mooiste, maar wel een echt springwonder; krijgt 62 punten voor het springen. Zelfs omstanders die ik niet kende vonden dit een vreemde waardering.
Voor ons was dit een ‘geintje’, maar als je dan een hengst 3 jaar lang gevoerd hebt, en ongeveer een jaar lang hebt getraind en je weet dat ie goed genoeg is voor de keuring, maar wordt om een of andere vage reden afgekeurd. Op zo’n moment kan ik me voorstellen dat je je bere kwaad maakt op die ###-club.

Als je dan nagaat dat het KWPN redelijk duur is t.o.v. andere stamboeken, dan vindt ik dat je daar ook een stukje kwaliteit voor mag verwachten.

Maar, nu komt het, als je b.v. de veulenpapieren te laat opstuurt, dan moet je ongeveer 580 gulden betalen om dit paard nog bij het KWPN geregistreerd te krijgen, ongeveer 80 gulden voor DNA onderzoek, en ongeveer 500 gulden 'administratie kosten' voor het KWPN, hoe ze geld moeten vangen, dat weten ze wel.

Maar goed, ik ben ook nog steeds lid omdat je ze soms ook nog wel een keer weer nodig heb, maar moet zeggen lang niet altijd van harte. Niet dat de andere stamboeken heilig zijn, maar vindt niet dat de prestatie van het KWPN op dit moment past bij het imago dat ze (proberen) uit te stralen; n.l. een INTEGER stamboek dat het beste met de fokkerij voor heeft.

Tuurlijk vindt ik het absoluut niet passen om iemand fysiek te bedreigen, maar ik vraag me af of zijn bewoordingen wel helemaal in het juiste perspectief geplaatst zijn, ofdat het een beetje overtrokken is omdat een van de juryleden zich op de teentjes getrapt voelde door 'ferme kritiek'.

Ik vindt het in iedergeval niet erg dat het KWPN af en toe eens wakker geschud wordt, en ze moeten zich eens iets vaker realiseren dat zij bestaan bij gratie van hengstenhouders en fokkers

Isa_79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:57

Jammer van de paarden, maar ik denk dat het voornamelijjk te maken heeft met vriendjespolitiek. Zoer staat nou eenmaal te boek als een rare kerel. Er zullen dus altijd wel juryleden zijn die dat meenemen in de beoordeling. Misschien niet eerlijk maar als bekende fokker zou ik me niet zo uitlaten. En om dan meteen te gaan dreigen... hij heeft al een naam hoog te houden. Hopelijk is ie tegenwoordig wel wat beter voor zijn paarden.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:49

Nog meer speculaties.

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:45

Wat een gezeur 'hij heeft geprobeerd mijn moeder te versieren' 'hopelijk is hij tegenwoordig wel wat beter voor zijn paarden', er mag dan iets van waarheid in zitten (?) maar daar gaat het hier niet over, open dan een topic 'nog meer mensen commentaar op dhr. Zoer sr?'

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:46

Nou idd.
Wat een gel*l weer, het gaat echt helemaal nergens over.
En oh wat zal Zoer slecht voor zijn paarden zijn.
En man met zo'n bekendheid in de internationale handel, die van zijn paarden leeft, die zal ze idd vreselijk behandelen.

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:45

Ik ben het niet eens met de uitspraak van de KWPN, Dat er voor de man die bedreigingen uit sancties moeten volgen is logisch dat zou iedereen zeggen, maar ik zou graag de andere kant van het verhaal willen horen. Waarom heeft die dat gedaan? Iemand met zo een reputatie gaat niet zomaar op de vuist of uit bedreigingen. Dat komt voort uit een stukje frustratie. Ik denk dat deze man echt wel weet wat die doet en als volgens hem op onduidelijke gronden zijn paarden er niet doorkomen dan mag die wel verhaal halen. Ik heb eens zitten kijken wat die voor paarden heeft lopen en dat zijn gewoon goed gefokte paarden. Tuurlijk wordt je blind van je paard en vind je je eigen paard het mooiste van de wereld maar ik denk dat een fokker echt wel weet wat die naar de keuring stuurt.

Ik vind het zo jammer dat er geen hoor en weder hoor wordt toegepast. ik wil zijn reden wel eens weten. Ik heb de KWPN nu wel vaak genoeg horen zegggen dat die bedriegingen heeft geuit al doe je dat tegenwoordig al snel LOL. Jammer dat niemand dat weet ik heb het ook niet gezien. Ik heb ook paarden zitten bekijken warvan ik toch echt zeker weet dat ze goed waren en ik ze zeer hoog inschatte, Die gaan dan ook niet door en dan baal je als een stekker. Ik heb wel geprobeerd antwoord te krijgen op deze vragen want ik wil weten waar ik fout zit. 90% van de paarden die doorgingen had ik toch echt goed gezien. Ik lees een opmerking van een keurmeester die zegt vrolijk "vandaag hebben we wat strenger opgelet en daarom een aantal paarden niet door laten gaan". Dat verklaarde voor mij natuurlijk erg veel. (bron KWPN site) Maar hoe zou jij je voelen als je op een andere dag wel door bent gegaan. Heb je dan een slechter paard of een beter paard. Ik vond het zo niet consistent.

Maar goed ze zullen hun redenen er wel voor hebben. Ik ben dan ook een grote voorstander van het openbaar maken van die rapporten en waarom ze wat hebben afgekeurd. Ik heb een paard gezien waar ik gelijk verliefd op was en die was gewoon keihard afgekeurd ik geloof het tot op de dag van vandaag nog niet. Ik heb ergens en fout gemaakt en waar? ik kom er gewoon niet achter meer openheid zou de sport goed doen, maar daar zullen fokkers gewoon niet blij mee zijn denk ik.

Gail

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:07

Sorry maar ik vind dreigen met geweld altijd verkeerd en hij heeft het publiekelijk gedaan dus getuigen zat. Daarbij, als je niet tegen de regels kan moet je het spel niet spelen. Of bij een andere club. Als ik vind dat ik een wereld dressuurproef rijd en ik krijg 146 ga ik de jury toch ook niet bedreigen?

uniqueV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:34

Gail schreef:
Sorry maar ik vind dreigen met geweld altijd verkeerd en hij heeft het publiekelijk gedaan dus getuigen zat. Daarbij, als je niet tegen de regels kan moet je het spel niet spelen. Of bij een andere club. Als ik vind dat ik een wereld dressuurproef rijd en ik krijg 146 ga ik de jury toch ook niet bedreigen?

Gail zo is het!

Mensen moeten zich eerst goed laten informeren en dan pas reageren!

romygic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:41

Zoer zijn tegenwoord komt als het goed is in het dagblad van het noorden te staan, weet alleen niet precies wanneer. Is toch wel erg raar dat twee hengsten van hem op latere leeftijd zijn goedgekeurd.. Bleek toch dat hij wel gelijk had denk ik. (Faldo, Kigali)

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 02:13

Voor de duidelijkheid: Niemand heeft het recht om iemand te bedreigen of geweld te gebruiken. Ik ben het ermee eens om iemand te bestraffen maar dat kan ook op een andere manier. Nu heeft ook de rest van fokkend Nederland er last van al shij een wereld paard heeft dat niet uit kan komen voor de keuring lopen wij wat mis. Daarbij kan die zich bij andere stamboeken inschrijven en die worden ook geaccepteerd door de KWPN GAAAAAAP. Wie zijn er de dupe van deze super slechte straf de fokkers van de KWPN

Daarbij komt bij miij een ander aspekt naar voren. Waarom gaat die man uit zijn dak. Dat doet iemand niet zomaar, wat heeft eraan ten grondslag gelegen. Niet om onder een straf uit te komen in het geheel niet maar om te voorkomen dat het nog een keer gebeurt. wat kan de KWPN doen om zijn leden tevreden te houden anders krijg je straks kampen en verdeeldheid onder fokkend Nederland en dat is in niemands belang.

Laten we volstrekt helder zijn straf moet iemand krijgen geen discussie daarover maar daar zou die het zelf ook wel mee eens zijn. Maar tot op de bodem uitzoeken wat de omstandigheden waren is wel aan de orde want zoiets mag niet voorkomen.

Ik hoop werkelijk het weerwoord ook te lezen als dat er is. We kunnen wel kortzichtig zeggen schrappen die stal maar daar is niemand bij gebaat. Zoek het uit wat de oorzaak is en los dat probleem op. Ik heb de stal gezien en ik mag wel zeggen zeer mooie paarden en een mooi fokproduct. Toch jammer als al zijn fokproducten naar het buitenland gaan en wij er niet van profiteren. Op de lange duur heeft niemand daar profeit van en daarvoor is ooit de KWPN opgezet om een goed Nederlands fokproduct neer te zetten en niet om verdeeldheid te zaaien.

Gail

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:02

[/quote]

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:17

het kwpn vergeet wel dat zij bestaat bij de gratie van fokkers zoals Zoer sr zelf. Volgens mij mochten ze daar wel wat meer aan denken.

Wat is er eerder voorgevallen met Zoer, er wordt hier gezegd dat het niet de eerste keer is, wat was de eerste keer dan? En om welke hengsten gaat het?

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:29

Welke het exact ging weet ik niet maar deze paarden zijn voor de keuring gegaan en niet eentje door volgens mijn boekje.

nr 53 v.Cassani l x Capitol, m. Helena XV
nr 54 v.Cassani l x Capitel, m. HeideVI
nr 147 Wincoln V: v. Faldo keur X Purioso Keur, m. Pricilla
nr 330 Winsor: v. Kigali x Wolfgang keur, m. Omara
nr 783 v. Cassini l x Capitol, m. Friederike R
nr 788 Valdo: v. Faldo Keur x Purioso Keur, m. Everygirl Ster

Er is wel Kigali hengst door maar daar is Zoer niet de eigenaar van. Dat is nummer 331 W: Kigali x Wolfgang Keur, m. Probite ster.

Het ging om twee paarden geloof ik maar welke dat zijn geen idee Alle paarden waren trouwens springen gefokt.

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:04

Was er ook iemand getuige van het incident ?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:59

anneliesdj schreef:
Ik ken Zoer sr. ook wel aardig goed en moet zeggen ondanks dat het misschien een wat vreemde man is, hij is
wel eerlijk

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:58

Verklaar je nader.

AlfredJKwak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:37

MissJ schreef:
Verklaar je nader.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:11

AlfredJKwak schreef:

Hmm, nee, dat is geen uitleg waar ik wat mee kan.

Als iemand een uitspraak doet wil ik graag weten waar dat op gebaseerd is.

Schaduwaccountje trouwens?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:24

CGJ12 schreef:
anneliesdj schreef:
Ik ken Zoer sr. ook wel aardig goed en moet zeggen ondanks dat het misschien een wat vreemde man is, hij is
wel eerlijk

wat bedoel je hiermee?? Dat Zoer niet eerlijk is? Vertel?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:40

anneliesdj schreef:
wat bedoel je hiermee?? Dat Zoer niet eerlijk is? Vertel?

Volgens Bokt-regels heb ik het recht te zwijgen..........

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:57

Maar pben staat altijd vrij.

Jort

...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 01:19

Beetje jammer dat er zo een bericht wordt geplubliceerd!! net terwijl ALbert het zo goed doet op de wereldbeker wedstrijden!! en niet te vergeten dat albert elk weekend met 2 vrachtwagens op concour gaat!! Maar arend(oude zoer) staat wel bekend op zn knorrigheid.. maar dat diej zo doet lijkt me stug, zal wel een beetje overdreven zijn. maar je kan zeggen wat je wil maar hij heeft oog voor diej beesten als geen ander!! en Hoe hun die topsport combineren met handel is geweldig!! Zonder sponsor btw...