Meisje komt om na val van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:07

jeemig wat erg, heel veel sterkte voor de naaste familie, je kan er toch bijna niet bij, zo'n jong meisje...

XXGerlienXX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:16

Ik hoorde het gisteren ook gelijk, mijn zusje ging naar iemand uit haar klas en toen ze daar aankwam hoorde ze het en er zaten allemaal bestuurleden van die club en andere betrokkenen. Heel veel sterkte toegewenst....

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:37

Ik las het vanmorgen in de krant echt vreselijk !!
Gecondoleerd voor vrienden,familie + de mensen van de club waar zei reed.
Hester zelf kende ik niet heb er wel eens gezien en haar naam gehoord maar meer ook niet.
Iemand de schuld geven is onterecht zoiets kan overal gebeuren !!
Het licht niet aan de manege zelf of aan wie dan ook een ongeluk zit in een klein hoekje en jammer genoeg grote ongelukken ook.
Sterkte !!

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:39

Baconlover schreef:
Aii,, Dit is geen goed nieuws. mijn vriendin heeft 2 dagen in het zieken huis gelegen. paard op haar buik gaan staan. ik vind wel dat die manege maat regelen moet gaan nemen.

ben ik niet met je eens.. De manege kan er niets aan doen dat het paard steigerde.. Je weet ook niet hoe het is gebeurt, wie weet schrok het paard wel. Ik vind niet dat je de manege verantwoordelijk kan houden voor dit soort dingen..
Blijft natuurlijk dat dit vreselijk nieuws is...

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:45

In de krant stond dat ze heel hard aan de teugels trok, De gene die de manege lessen geeft had dit moeten bespreken in de les dat je nooit aan de teugels moet trekken als het paard steigert. Natuurlijk blijft het heel erg, vooral voor de familie maar ook voor de manege die komt nu in een kwaad daglicht te staan. Ik wens iedereen veel sterkte met het verlies van deze amazone.

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:49

Applelove schreef:
In de krant stond dat ze heel hard aan de teugels trok, De gene die de manege lessen geeft had dit moeten bespreken in de les dat je nooit aan de teugels moet trekken als het paard steigert. Natuurlijk blijft het heel erg, vooral voor de familie maar ook voor de manege die komt nu in een kwaad daglicht te staan. Ik wens iedereen veel sterkte met het verlies van deze amazone.

In welke krant heeft dat gestaan dan dat ze hard aan de teugels getrokken heeft ??
Want in de stentor stond een heel ander verhaal..
bovendien worden vaak zulke verhalen een beetje verdraaid en als de schrijver van die tekst [journalist] er niet bij is geweest kan die moeilijk oordelen.

diddi

Re: Meisje komt om na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:08

Nunspeet, 9 december 2005

Geschokt hoorden we dat ons lid

Hester Verheij

tijdens het uitoefenen van haar hobby door een ernstig ongeluk om het leven is gekomen.

We zijn heel verdrietig en zullen haar erg missen. Vanaf nu zal er altijd een lege plek zijn tijdens de lessen en op de wedstrijden.

Haar ouders en broer wensen we heel veel sterkte en kracht toe bij de verwerking van dit verlies.

het bestuur en de leden van

P.C. Klein maar Dapper

en de Nunspeetse Ruiterclub

Hester Verheij

17 maart 1989 – 9 december 2005

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:11

Adri, mooi verwoord

Hester was bij mijn weten ook geen bokker, dit ongeluk is (voor zover ik weet) met haar eigen pony gebeurd. En de club daar heeft alleen leden met eigen pony’s en paarden die daar ook niet op stal staan.
Hester is (volgens mij) afgelopen jaar reserve kampioen geworden op de gelderse in de B (springen) Opmerkingen over dat de manege iets moet veranderen vind ik hier niet terecht.

Applelove in welke krant stond dat dan?

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:16

tuurlijk kan de pony-club hier niks aan doen,het is allemaal al erg genoeg,zelfs een zeer ervaren ruiter kan dit overkomen.
het is geen manege,maar een club met allemaal eigen paarden

Kenay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:17

Applelove schreef:

als jouw paard zou steigeren midden op de weg kun je ook uit paniek aan de teugels gaan trekken dus daaar ben ik het niet mee eens.

sterke gewenst voor alle nabestaande

mriekie dat stond in de telegraaf

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:19

Applelove schreef:

Dit kan ook een schrikreactie zijn geweest. Dus dat kan je haar niet echt kwalijk nemen.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:23

Ik rij zelf op de manege in Nunspeet en vind het ook vreselijk wat er is gebeurd. Ik ken Hester niet persoonlijk, omdat ik bij de paarden rij en zij bij de pony's! Ze is inderdaad reservekampioen springen geworden afgelopen zomer (van Gelderland)! Ze stond nu 2e voor de selectie! Wat er in de krant staat klopt helemaal niet! Ze reed niet op haar eigen pony, maar op een paard van een ander, Ook is het ongeluk niet op de manege gebeurd, maar bij iemand in de bak!
Het is een vreselijk ongeluk, ik vind het oneerlijk en begrijp niet waarom zulke dingen gebeuren!
Ik wens familie en vrienden heel veel sterkte toe...

WAAROM????

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:34

Ik krijg echt kippenvel van dit verhaal.
Wat vreselijk voor de familie, nabestaanden én de mensen die erbij waren. En de eigenaar van het paard..

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:35

ik heb vorige week nog tegen haar gereden in de wedstrijden!!
ik wens iedereen sterkte hiervoor toe!!!

gr. amazingstar

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:35

Applelove schreef:

Ik geloof dat dat een van de eerste dingen is die je leert met paardrijden. En waarom trek je dan toch ineens hard aan de teugels? Daar zal ze echt wel een reden voor gehad hebben, ervaren ruiters gaan niet ineens voor de gein hard aan de teugels trekken.

Heel erg wat er is gebeurd. Zo jong nog!

*Edit* Die tekst bij je woonplaats is echt om te

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:38

O, wat vreselijk
Ik heb ook eens onder een paard gelegen. Ik had slechts een paar maanden last van mijn rug en schouders. Je zou er bijna bang van worden...........

Mara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:51

Baconlover schreef:
Aii,, Dit is geen goed nieuws. mijn vriendin heeft 2 dagen in het zieken huis gelegen. paard op haar buik gaan staan. ik vind wel dat die manege maat regelen moet gaan nemen.

Het is niet echt een manege te noemen, meer een eigen binnenbak waar prive-les wordt gegeven..

Maar echt een trieste gebeurtenis, paar weken geleden ben ik nog bij die vrouw geweest voor toiletteer cursusen van onze club...

Daarom weet ik ook dat die vrouw (de instructrice) juist heel erg voor veiligheid is.

Vanochtend had ik springwedstrijd, Hester, zou ook meedoen in mijn rubriek. Ik ken haar niet, maar tgaf wel heel raar gevoel. Er werd dan ook een minuut stilte voor haar gehouden

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:59

boh, wat erg zeg.
Nu realiseer ik me pas hoeveel geluk ik heb gehad laats is ook mijn pony door te steigeren op mij gevallen maar ik had alleen m'n been en rug gekneusd.
Ik heb echt veel geluk gehad.

Nou sterkte voor iedereen die haar kende

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 14:04

Jeetje wat erg! Ik wens alle nabestaanden heel veel sterkte met dit verlies.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 14:10

Om het kort te houden: Sterkte voor allen die haar kende! Ik ben der van de zomer ook afgeknikkerd... Als je daar over na gaat denken wat er allemaal mis kan gaan, dat laat je zeker niet koud!

Garmana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 14:11

Treurig blijft het toch.. wat waar en met wie het ook is... suc6..

Mara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 14:12

Het is echt raar dat we nu pas door dit ernstige ongeluk merken hoeveel geluk wij wel niet hebben....

Een paar weken geleden ben ik met mijn pony uitgegleden in de bak. Ik heb hier gelukkig niks aan overgehouden, en ik heb zeker het geluk gehad dat Uc de andere kant is opgerold en opgestaan, ze zal maar over mij heen zijn gerold

Ik kan het gewoon niet beseffen dat dit is gebeurt. Gecondoleerd...

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 14:15

Ik wil eerst iedereen die Hester kent sterkte wensen met het zware verlies. 16 is geen leeftijd om al niet meer ouder te mogen worden...

Over het aan de teugels trekken: je weet pas hoe je reageert als je het meemaakt. Dat kan je dus eerder niet zeggen. Natuurlijk hoor je niet aan de teugels te trekken als je paard omhoog komt, maar de praktijk is niet altijd zo makkelijk. Misschien had ze nog nooit eerder een steigering meegemaakt. Dan schrik je toch echt wel. misschien is ze achter het everwichtspunt gekomen... dan krijg je hem ook niet meer terug naar voren. Commentaar geven is altijd het makkelijkst als je er niet bij was. Een ding is wel zeker en dat is dat dit zeker niet de bedoeling was... (eronder komen)

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 14:20

Jeetje, wat ontzettend erg zeg! Arm meisje
Hoe is het nu met het paard?
Sterkte aan iedereen die haar kende!

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 14:23

Idd PricaZ. Ook mooi verwoord Adri.

Het is echt idd geen leeftijd om niet meer oud te mogen worden. Vreselijk dit.

Iedereen die haar kent, erg veel sterkte