Levenslang voor 'Beul van Twente'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RodeoRoxy

Re: Levenslang voor 'beul van Twente'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:36

Yeahhh Super!!!

Opgeruimd staat netjes!!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:02

geweldig! ik hoop alleen wel dat die man nog heel lang leeft, en dan hij dan lekker lang voor zijn daden gestraft word.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:34

patjelisa schreef:
Levenslang is in Nederland zo :

bij een vrouw : 15 - 25 jaar.
bij een man 25 - 30 jaar.
Hangt er vanaf wat het misdrijf is.

In het geval van deze Beul, zou het 30 jaar zijn.
en de man is al 50 jaar.
Dus waarschijnlijk zit hij de rest van zijn levensjaren in de gevangenis.

Dit is absoluut niet waar.
Waar haal je dit vandaan?

Levenlang is ook in Nederland echt levenslang.

Ben blij dat die gek voorgoed is opgesloten.

Kimble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:49

Opgeruimd staat netjes!
Persoonlijk zou ik hem liever castreren met 2 stenen!

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:22

Lieke schreef:
patjelisa schreef:
Levenslang is in Nederland zo :

bij een vrouw : 15 - 25 jaar.
bij een man 25 - 30 jaar.
Hangt er vanaf wat het misdrijf is.

In het geval van deze Beul, zou het 30 jaar zijn.
en de man is al 50 jaar.
Dus waarschijnlijk zit hij de rest van zijn levensjaren in de gevangenis.

Dit is absoluut niet waar.
Waar haal je dit vandaan?

Levenlang is ook in Nederland echt levenslang.

Ben blij dat die gek voorgoed is opgesloten.

Nee hoor dat is absoluut niet waar, Levenslang is inderdaad zo rond de 20 a 30 jaar (mijn schattig was idd nogal fout )

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:16

Dat had ik niet verwacht.

Laat hem maar voelen dat wat hij gedaan heeft niet kan.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:18

1 kogel is die vent waard, kost het onze gemeenschap ook niet nog 20 of 30 jaar geld!

Aan zulke mensen moet je geen kosten maken, dat is zondegeld!

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:22

eindelijk gerechtigheid!!! en nu maar hopen dat de betaalde zenders in de gevangenis eruit gaan!!!

de duur van een tijdelijke straf is ten hoogste 15 achtereenvolgende jaren, de duur van levenslang is 20 achtereenvolgende jaren niet langer dus.
mannen en vrouwen worden gelijk behandeld (zou wat zijn toch).

groetjes rox

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:37

SuperSmurf schreef:
Nee hoor dat is absoluut niet waar, Levenslang is inderdaad zo rond de 20 a 30 jaar (mijn schattig was idd nogal fout )

Mag ik je bron vragen?
Ik geloof het namelijk niet, ik heb altijd geleerd, levenslang=levenslang.

Amytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:46

terecht!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:12

Enig idee hoe goed de gevangenissen in nederland zijn? Het is echt niet zo dat ze met zn allen in een hokkie gepropt zitten zodat ze zichzelf wel verminderen met wat water en brood helaas. Dat versta ik onder een gevangenis, niet de luxe hedendaagse gevangenissen waar wij voor betalen!
Zo´n persoon (naja monster is een beter woord) verdient geeneens levenlang, dat is zelfs veel goed!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:16

Ik mas pas van iemand die rechten studeert hier op Bokt (hellup, wie was het?) dat levenslang idd levenslang is in Nederland.

Schaapjuh, je weet niet eens waar je het over hebt. Als je meer wilt weten PB je maar.

Pasterza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:59

Urielle schreef:
Schaapjuh, je weet niet eens waar je het over hebt. Als je meer wilt weten PB je maar.

Pardon..? Denk je nou echt dat ze nou wel met zn allen in een hokkie gepropt zitten zodat ze zichzelf wel verminderen met wat water en brood? Dacht het niet. Het is juist veel beter dan dat.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:08

Amnero schreef:
Perlina schreef:
Nee, dat betekend dat een
tijdelijke

gevangenisstraf ten hoogste 20 jaar kan zijn. Een
levenslange

gevangenisstraf is tot de dood. Bij hoge uitzondering kan de koningin gratie verlenen, maar alleen als de gevangene zeer ernstig ziek is bijv. Een verzoek voor gratie kan pas na 20 jaar ingediend worden.

Dat is niet helemaal correct gezegt.
er staat dat de rechter een keuze heeft, tijdelijke straf of levenslang.
Dan word er gezegd dat wanneer de rechtere een keuze heeft bij een straf (want voor elk misdrijf zijn een aantal straffen vastgesteld), dus als de rechter mag bepalen bijv. 12jaar of levenslang, dan mag het levenslange wat dan uitgesproken word maximaal 20jaar zijn, boven op de tijd die hij voor de uitspraak al heeft gezeten.

Omdat ik niet weet via welk artikel uit WvSr al zijn misdaden zijn beoordeeld, kan ik niet terug zoeken wat het strafboek voor straffen hier over geeft.

Zelf denk ik dat hij een volle levenslang heeft gekregen, omdat hij een meervoud van misdrijven met voorbedachte rade heeft gepleegd. Daarbij is het voor hem zelf alleen maar positief dat hij vooral niet meer op straat komt... want ik ken genoeg mensen die hem wel eventjes 'per ongeluk' willen martelen

Dat is wel correct gezegd. De punten 2, 3 en 4 gaan alleen over een tijdelijke gevangenisstraf. Sorry dat ik er zo op doorga, maar ik vind het heel vervelend als mensen (bedoel ik echt jou niet mee hoor ) dingen waarvan zij
denken

dat het waar is, presenteren als een
feit

.
Waarom zeggen mensen niet pas iets als ze zeker weten dat het waar is wat ze zeggen? Maar goed, nog 1 keer voor alle mensen die nog steeds eigenwijs zijn

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levenslange_gevangenisstraf schreef:
Geen strafvermindering

Een levenslange gevangenisstraf betekent in Nederland ook echt levenslang.

Dit is anders dan bij tijdelijke vrijheidsstraffen, waarbij er vrijwel automatisch vervroegde invrijheidstelling volgt nadat 2/3 van de straf is uitgezeten.

Alleen bij Koninklijk Besluit kan gratie worden verleend, dan wordt levenslang omgezet in een tijdelijke celstraf. Automatisch is dit zeker niet en in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, wordt slechts bij hoge uitzondering gratie verleend. Gratie wordt in de regel slechts verleend als de veroordeelde zich zo heeft ontwikkeld dat hij in staat wordt geacht zijn leven te beteren. Bovendien moet een bijzondere wijziging van de omstandigheden aan het gratieverzoek ten grondslag liggen, zoals een zeer ernstige ziekte van de veroordeelde. Nadat 20 jaar van de straf is uitgezeten kan een gratieverzoek worden ingediend.

Bron: Wikipedia

henk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:22

Antoontje schreef:
verdiende loon, maar is levenslang ook echt levens lang in nederland...

ja deze levenslang is echt levenslang hij verlaat de bajes in een houten kistje

http://www.zinloosgewelddieren.nl

henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:24

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:37

schaapjuh schreef:
Urielle schreef:

Pardon..? Denk je nou echt dat ze nou wel met zn allen in een hokkie gepropt zitten zodat ze zichzelf wel verminderen met wat water en brood? Dacht het niet. Het is juist veel beter dan dat.

Nee, idd zitten ze niet in een hokkie gepropt. Maar de omstandigheden in de gevangenis zijn niet zo geweldig hoor. Misschien wil je er even bij stilstaan dat er ook mensen op Bokt zitten die familie, vrienden of kennissen in de gevangenis hebben die er voor iets heel anders zitten.
Dit is verder totaal offtopic dus als je daarover wilt spreken kunnen we dat beter via PB doen denk ik.

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:05

GOED ZO!! achetr slot en grendel zulke mensen!
het is ook abnormaal wat voor soort mensen ( pardon: MONSTERS!!) dat doen!

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:11

SuperSmurf schreef:

No offense, maar wat Lieke zegt is absoluut wél waar! Het is een veelvoorkomende misvatting dat mensen denken dat levenslang in Nederland maar 20 jaar is; dat komt vanwege de ingewikkelde wetgevind hieromtrent. Maar levenslang is écht levenslang, dus tot de dood, alleen zijn rechters erg terughoudend met dit vonnis en daarom is het in NL pas ongeveer 10 keer (oid) uitgesproken.

Ik studeer rechten en hier heb ik laatst college over gehad en uitgebreid en precies uitgelegd gekregen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:32

Wat een opluchting!! Opgeruimd staat netjes en voor mij mogen ze de 'sleutel' weggooien!! Zo'n iemand hoort niet thuis in de samenleving, dat is een wandelende tijdbom.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:06

Levenslang is toch echt levenslangin Nederland hoor mensen! Gelukkig maar.

Ben blij dat hij nooit meer vrij rond komt te lopen.

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:00

Het zal voor hem een hel worden in de gevangenis, het is nu eenmaal zo dat criminelen deze menesen straffen in de gevangenis, en geloof me verkrachters en dierenbeulen hebben geen leven met medegevangende.
Er is een tijd geleden een beloning uitgeloofd door een zware crimineel hier in twente, deze man wilde de naam van de beul, en wilde er eigenhandig mee afwerken.
Dus het komt allemaal goed, de dierenbeul heeft geen leven meer!

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:18

lekker voor um }> }> }> DAT HIJ HET MAAR HEEEEEEEEEEL SLECHT IN DE GEVANGENiS KRIJGT }> }> }>

pluimers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:44

Dat is dan heeeeeeeell mooii..

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:53

Eliane schreef:
SuperSmurf schreef:

No offense, maar wat Lieke zegt is absoluut wél waar! Het is een veelvoorkomende misvatting dat mensen denken dat levenslang in Nederland maar 20 jaar is; dat komt vanwege de ingewikkelde wetgevind hieromtrent. Maar levenslang is écht levenslang, dus tot de dood, alleen zijn rechters erg terughoudend met dit vonnis en daarom is het in NL pas ongeveer 10 keer (oid) uitgesproken.

Ik studeer rechten en hier heb ik laatst college over gehad en uitgebreid en precies uitgelegd gekregen

ik twijfel aan je info want in mijn wettenbundel staat in art. 10 lid 4 sr dat er in geen geval de tijd van 20 jaar te boven mag gaan. verder kan ik niks vinden, waar heb jij dat gevonden dan? ben namelijk nieuwsgierig aangezien ik ook rechten studeer
groetjes