maar als veiligheid voorop staat... waarom geen hoedje, en wel een hoed met western...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sorane schreef:Ik vind het een goede zaak. Wat ik alleen niet begrijp is waarom het bij de paarden nog wel mag?
Ik vind dat het rijden in het Z geen garantie is voor controle over je paard. Als je in het Z rijdt dan kun je een mooi kunstje, maar vaak zijn Z dressuurruiters geen rodeoruiters en liggen ze er ook bij een rare beweging vanaf met alle risico's van dien.
Zo'n hoedje biedt geen enkele bescherming aan het hoofd. Het mag dan mooi zijn, maar geldt in dit geval dan ook "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden"?
superwoman schreef:Wat dacht je van alle ruitersportzaken - die hoedjes zijn ook niks meer waard - niemand wil ze meer hebben
Elsemiekje schreef:Ik moet zeggen dat ik het opzich ook wel een eer vind om dat hoedje te dragen. Oefen je zoooo lang, en dan eindelijk gaat het zo goed! EINDELIJK mag je dat velbegeerde mooie hoedje dragen. Wordt die afgeschafd
Okee, het is veiliger! Tuurlijk. Maar zolang jij zelf met een hoedje wil rijden, doe dat dan vooral lekker.
Sassieja schreef:
Tja en hoeveel mensen van rond de 30 zijn er niet met een pony?
Sorane schreef:Waarom zou je anderen willen laten zien dat je zo "hoog" rijdt?
Als je in het Z rijdt dan is dat heel knap, maar het maakt je niets meer dan de B ruitertjes.
karen001 schreef:het is mischien een eer, maar met springen zie je toch ook niet aan de kleding of iemand Z is, dus waarom zou dat bij de dressuur wel zo moeten zijn.
tinkerLuna schreef:Sassieja schreef:
Tja en hoeveel mensen van rond de 30 zijn er niet met een pony?
Maar die rijden met wedstrijd tussen de paarden, en mogen dus, mits ze hoog genoeg rijden, een hoedje op.
love_sander schreef:karen001 schreef:het is mischien een eer, maar met springen zie je toch ook niet aan de kleding of iemand Z is, dus waarom zou dat bij de dressuur wel zo moeten zijn.
Jaa best wel, GPA cap, leren rijlaarzen.
Het ziet er dan wat luxer uit.
In de Z zie ik eingk niet meer zoveel met rubberen laarzen + casco cap.
In de B wel.
yvetje schreef:Jaa best wel, GPA cap, leren rijlaarzen.
In de B wel.
love_sander schreef:
Jaa best wel, GPA cap, leren rijlaarzen.
In de B wel.
yvetje schreef:Het is niet verboden hoor om in de B met een GPA en leren laarzen te rijden![]()
love_sander schreef:
Nee maar ik ga van de B pony's uit, merendeels hebben rubberen rijlaarzen ect.
Niks mis mee!!
Maar dan zie je wel verschil tussen de B & Z.
mandy_b_s schreef:Hm, hier baal ik wel van.
Vind dat hij dan iig in het Z moet blijven, oke veiligheid voor alles, maar wie op z niveau rijdt stuitert toch niet zo snel van z'n paard/pony meer denk ik?
Geldt dit ook voor een pony met een paarden startkaart ?
karen001 schreef:Elsemiekje schreef:Ik moet zeggen dat ik het opzich ook wel een eer vind om dat hoedje te dragen. Oefen je zoooo lang, en dan eindelijk gaat het zo goed! EINDELIJK mag je dat velbegeerde mooie hoedje dragen. Wordt die afgeschafd
Okee, het is veiliger! Tuurlijk. Maar zolang jij zelf met een hoedje wil rijden, doe dat dan vooral lekker.
het is mischien een eer, maar met springen zie je toch ook niet aan de kleding of iemand Z is, dus waarom zou dat bij de dressuur wel zo moeten zijn.
yvetje schreef:Ik snap je punt wel hoor, je wil graag op de een of andere manier verschil kunnen zien tussen een B en een Z ruiter, maar dat kan je niet doen op basis van een cap en een stel laarzen, omdat daar gewoon geen regels voor vastgesteld zijn. Zullen de laarzenfabrikanten van leren laarzen blij mee zijn, als ze alleen nog maar laarzen konden verkopen aan Z-ruiters
SelenaV schreef:Sorane schreef:Waarom zou je anderen willen laten zien dat je zo "hoog" rijdt?
Als je in het Z rijdt dan is dat heel knap, maar het maakt je niets meer dan de B ruitertjes.
Daar gaat het niet om! Ik heb alle respec voor B/L/M ruiters ik heb daar tenslotte ook ingereden.
Maar dan heb je zoveel voor geoefend en getraind.. alles mee gemaakt. En dan naar lange tijd mag je Z en lekker h0edje op, dat geeft zo'n lekker gevoel!
Niet om op te vallen of enc maar andere zien er toch naar en die denken dat wil ik ook en krijgen juist een kick om lekker door te trainen, vooral de jongere kinderen.
Tenminste dat had ik altijd wel!
Hoedje hoort bij Z.
En als ze het om de veiligheid doen moeten ze het hoedje bij de paarden er ook uit halen!
Maja Het is nu eenmaal zo, maar het Z rijden is nu(zonder een hoedje) gewoon vind ik minder bijzonder dan eerst.