AID neemt pony’s in beslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:16

Anke schreef:
KiWiKo schreef:
daar zou de DB voor gebeld kunnen worden........ want WIJ vinden het koud, en dan hebben die arme dieren het helemaal koud.......

...of nog erger...: EEN BORD OP JE WEI!!!!!!

Als ze alle borden terugzetten die van mij gejat zijn mag het

Zal wel niet snel gebeuren, er stond "niet voeren!" op en dat was zeker zielig

Anoniem

Re: AID neemt pony’s in beslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:16

Aaagh ..
Maar dat bord is geweldig

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:23

Haha, je bent niet blij als je op stal komt lijkt mij en er hangt blij zo'n bord voor je hek.

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:37

Marreke schreef:
En welke Bokker heeft deze pony's ooit echt gezien? Iedereen roept dat het zo goed is dat ze in beslag genomen zijn, maar als ik de foto bekijk zie ik twee alerte pony's die, van wat ik kan zien, goed doorvoed zijn en in een wei met een degelijke omheining staan. Niks mis mee.
De eerder in beslag genomen en gestorven pony's kunnen ook van een andere eigenaar zijn geweest en als de wei nu aan iemand anders verhuurt is is die hier de dupe van.

ik heb deze pony's in het echt gezien,bemoei me er verder niet mee,maar weet in ieder geval dat deze dieren regelmatig zonder drinken zaten,op een dijkwei staan,met heel veel onkruid,en weinig gras.zonder beschutting tegen zon en/of regen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:57

euh hoeveel paarden hebben in Nederland wel beschutting tegen zon en regen?????????/

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:01

als je zulke paardjes ziet.. denk je echt van ... had ik maar genoeg geld om zo zielig paardje tekopen
opzich wel een goed bord maar toch....
arme paardjes die zijn overleden... die hebben moeten lijden terwijl ze een beter leven op een manege konden hebben

ik ga ook zo bord maken: ik word goed verzorgd ik ben modder vet
haha lol

kiwiko: denk alle paarden wel hoor... shetlanders en zo hebben het niet nodig... en sommige paarden worden binnen gehaald

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:02

ik denk dat 10% in Nederland kan schuilen voor weersinvloeden

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:21

op dit momt staat mijn pony onbeschut maar in de winter kan ze een inloop stalletje in
mijne is dus niet zó zielig..

ik heb wel een keer de DB gebeld!
dit was omdat er een welsh en een shetlander hengst elkaar bloedendstoe hadden getrapt en de welsh had een wond die had de vellen over het hele been hangen en het was ipv palomino helemaal rood..

iig..
ik heb allemaal mensen gezocht die wisten wie de eigenaar was.. want die kwam eens in de maand (ponys hadden wel voldoende eten en drinken hoor )
maar uiteindelijk heeft de DA de ponys behandeld en is de rekening naar de eigenaar gestuurd die ondertussen gevonden was..

over dit geval..
ja sommige mensen dneken dat die beesten zich wel redden? en hebben alleen maar een pony als hebbeding.. eg sneu maargoed niks aan te doen..

in dit geval hoop ik dat de eigenaar de ponys voorgoed kwijt is

Amytjuuuh

AID neemt pony’s in beslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:26

arme beesjes!
Wat is er zo moeilijk aan om
naar een manege te gaan en
te zegen:"Wie wil dr een verzorgpony?"
Dan worden ze teminste verzorgd!
even 2 x pr jaar hoefsmit en dieren arts,
wat bijvoeren... en klaar!Maar nee dat is te veel moeite
ik snap dat niet!waar heb je dan ponys voor?

GEK!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:55

het zal je nog verbazen hoeveel slecht verzorgde dieren er rondlopen. in NL zijn de regels niet streng genoeg. wat wij slecht verzorgd vinden vinden anderen prima. een meisje dat ik ken is er zo één. ze heeft wel een paard, maar geen idee hoe je het goed moet verzorgen, of berijden. ik kan het gewoon niet uitstaan! ik heb wel geprobeerd haar te helpen en dingen uit te leggen en alles, maar ze denkt dat ze het allemaal wel weet. haar eerste pony ging dood aan ernstige rotstraal als gevolg van hoefbevangenheid (en slecht verzorgen terwijl de pony ziek was, zij stond in een heeeeeele gore stal. toen ik een keer kwam kijken was de pony uit de stal gestrompeld omdat het meisje de deur had opengelaten, en de pony stond midden in de schuur. had dat kind een melkbus tussen de voorbenen gezet zodat ze niet verder kon (echt lopen kon ze niet, dus ze kon echt geen kant op met dat ding). de pony zag er niet uit, ze was altijd moddervet geweest, en nu broodmager en de hele hals was opgezwollen. ik ben toen zó boos geworden, ik heb geschreeuwd dat ze dit niet kon maken, zeker die melkbus niet. ik heb toen de pony met veel pijn en moeite weten om te draaien en de stal in gesleurd, het was echt hartverscheurend zoveel pijn had ze. de rotstraal had door de hele hoef heengevreten, het hoefbeen lag bloot en er zat allemaal vuil en losse huid en resten hoef aan, echt verschrikkelijk. het stonk ook ontzettend. toen de pony is de stal was heb ik dat kind gezegd dat ze nú de dierenarts moest bellen, wat ze heeft gedaan. de dierenarts zei dat ze waarschijnlijk nooit meer bereden kon worden, maar misschien nog een fijn leven kon hebben in de wei. de behandeling zou 3000 GULDEN (toen nog) hebben gekost. (nou weet ik dat ze het kúnnen betalen, een jaar daarvoor had ze een trailer gekregen met alles erop en eraan, die hadden ze weer verkocht toen de pony minder bleek te tresteren op haar eerste wedstrijd dan verwcht, *zucht*) dat vonden ze te duur voor een pony waar niet meer op te rijden was. NOU VRAAG IK JE!!!! die pony was 6 jaar, kruising haflinger, echt één van de grootste schatten die ik ooit gekend heb.
honderdduizend keer heb ik gezegd dat een uur per dag in de volle wei en de rest van de dag wat hooi en een stukje wei met kort gras méér dan zat was voor zo'n vetzak. maar luisteren, ho maar. zo heeft me recht in mijn gezicht gezegd dat ik betweterig was. dat zal best zo geweest zijn, maar met goede bedoelingen. ze heeft haar eigen pony de dood ingejaagd, en niet eens met opzet want ze hield best van haar.
ik heb ooit met mijn paardje bij hen gereden, en tijdens het rijden stond hij ineens, zonder enige aanleiding stil, helemaal verkrampt. daarna kwam de mest (lees: diarree) er in een noodvaart uit, en mijn beesie kreunde gewoon van de pijn. toen de mest eruit was, ging het meteen beter, hij was zichtbaar opgelucht, over was het zeker niet, maar ik wou de dierenarts bellen, omdat hetvolgens mij koliek was waarvan ik de oorzaak niet wist, en omdat het zo plotseling kwam was ik bang dat de aanval zou verergeren. hij heeft nl eens eerder koliek gehad en dat ging ook supersnel de verkeerde kant uit, was kantje boord...
zegt dat meisje (en haar moeder) ja zeg, wat denk je dat dat kost? het is toch al over? terwijl mijn paard daar stond met zijn hoofd hangend en zijn rug en buik totaal verkrampt. hup, paard in hun stal, naar binnen gestormd en de dierenarts gebeld, die meteen kwam. spuit erin, alles erop en eraan. acute koliek, oorzaak: Joost mag het weten. ik vond dat zo raar! als je van je paard houdt maakt het toch niet uit wat het kost? mij kan het iig niet schelen, als hij maar happy en gezond is.
zo zie je maar, zelfs mensen die de indruk wekken van hun paard te houden kunnen zo met hun dier omgaan.

het is gewoon te treist voor woorden, maar helaas kunnen wij er verder weinig tegen doen, je ziet gewoon lang niet alles

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:23

"verboden te voeren" bordjes worden hier ook weleens weggehaald, alhoewel mensen zich er niks van aantrekken, want vind regelmatig zacht brood in de wei ( of waterbak!) Ik erger me er enorm aan, maar ja wat doe je eraan.....NIETS!
Of ze hangen een bordje ernaast: Heer, help ons, wij vergaan.....
Ook erg leuk om dat erbij te treffen, misschien grappig bedoeld op het bord dat ze niet gevoerd mogen worden, maar als eigenaar is daar weinig grappigs aan!!!

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:27

kon me aan dat voeren ook zo ergeren! onze shet is dus chronisch hoefbevangen, zie je echt niet maar moet dus schraal leven, hoeveel mensen dan spontaan je pony gaan voeren
(staat inmiddels zo dat niemand anders erbij kan )

Maar even ON topic,
Goed dat de beesten in beslag zijn genomen, dat bord is waarschijnlijk goed bedoeld maar niet zo een handige zet.
(zie al een heleboel pennys die dit lezen vandaag over borden in de wei zetten )

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:29

Marreke schreef:
En welke Bokker heeft deze pony's ooit echt
gezien
? Iedereen roept dat het zo goed is dat ze in beslag genomen zijn, maar als ik de foto bekijk zie ik twee alerte pony's die, van wat ik kan zien, goed doorvoed zijn en in een wei met een degelijke omheining staan. Niks mis mee.
De eerder in beslag genomen en gestorven pony's kunnen ook van een andere eigenaar zijn geweest en als de wei nu aan iemand anders verhuurt is is die hier de dupe van.

Ik woon er vlakbij en inderdaad die pony's hadden het echt slecht Er stond totaal geen voeding op deze wei en ze kregen ook niet bijgevoerd. Ook stonden ze regelmatig enkele dagen zonder water.
Die pony's die daar dood gevonden zijn waren van dezelfde eigenaar...

Maar ik vind het nog erger dat zulke mensen gewoon weer dezelfde praktijken kunnen uitvoeren. Hoe kan je zulke mensen nou hun pony's teruggeven

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:08

Als dat echt zo is, dan vind ik het niet kunnen dat deze man steeds weer zijn pony's terug krijgt. Maar is het dan een handelaar ofzo?
Want waarom houdt hij pony's als hij er niet goed voor zorgt? En wat is de reden dat hij er niet goed voor zorgt? oud? ziek? Of doet hij dit écht bewust?!

dat bord: idd straks hebben we allemaal een bord op onze wei hangen!

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:11

sammylover schreef:
als je zulke paardjes ziet.. denk je echt van ... had ik maar genoeg geld om zo zielig paardje tekopen
opzich wel een goed bord maar toch....
arme paardjes die zijn overleden... die hebben moeten lijden terwijl ze een beter leven op een manege konden hebben

ik ga ook zo bord maken: ik word goed verzorgd ik ben modder vet
haha lol

kiwiko: denk alle paarden wel hoor... shetlanders en zo hebben het niet nodig... en sommige paarden worden binnen gehaald

Hmm sorry Maar als je bedoeld manege paard ben ik het niet met je eens...
In dit geval zou je gelijk hebben want ze waren waarschijnlijk ondervoed dan hebben ze het beter als manege paard etc. maar zou het nou niet zo leuk vinden voor een paard dat er de hele dag een ander op je rug zit en dan weer op stal dan weer er uit (en die andere dingen)..
Als je bedoelde dat ze bij een eigenaar op de manege gaan dan zou het inderdaad veel beter voor hun zijn..

Arme paardjes al zie ik die hoofdjes.. stomme mensen af en toe...

Maar ik vind wel dat hun hoofdjes er niet slecht uit zien...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:47

ik vind het wel belangrijk dat er research naar gedaan wordt. mijn paard wordt op de één of andere manier altijd dunner in het najaar, en dat blijft zo tot het voorjaar. hij wordt niet echt mager, dat je de ribben ziet, maar zijn flanken vallen in en dat ziet er soms gewoon eng uit. het maakt niet uit hoeveel voer ik dan geef, hij blijft ingevallen, het komt er alleen o zijn ribbetjes bij. ik krijg hier commentaar op. niet echt dat ze me uitschelden of weet ik veel, maar wel opmerkingen zoals 'is die ziek? als ik tuidens een buitenrit op een bankje zit terwijl mij paard loopt te grazen, en het zadel er nota bene naasthangt (alsof je op een ziek paard gaat rijden!). of: hij is máger!
en dan leg ik het uit, dat het geen kwaad kan, dat het er minder mooi uitziet, ja, maar dat hij er geen last van heeft én dat hij kerngezond is. hij is gelukkig uitgegroeid nu, hij is 7, dus ik hoop dat het nu minder erg wordt.
als iemand hier dit kent en nog tips heeft hoor ik ze trouwens graag.

ik zeg dit niet om goed te praten wat die vent met zijn pony's doet, het is niet te vergelijken, ik wou alleen even zeggen dat je ook onterecht beoordeeld kan worden.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:07

ahh.. arme pony's..
goed dat ze in beslag zijn genomen!!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:09

@ merrieveulen...
ik rijd IJslanders van iemand die in de winter gewoon zonder dek enzo in de wei staan.. elk jaar komt de dierenbescherming daar met een anonieme melding dat die paardjes niet verzorgd worden en kou lijden..
echt al 10 jaar lang ofzo, sommige mensen moeten gewoon eerst nadenken voordat ze zich overal mee gaan bemoeien

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:26

Marreke schreef:
En welke Bokker heeft deze pony's ooit echt gezien? Iedereen roept dat het zo goed is dat ze in beslag genomen zijn, maar als ik de foto bekijk zie ik twee alerte pony's die, van wat ik kan zien, goed doorvoed zijn en in een wei met een degelijke omheining staan. Niks mis mee.

IK!
ik rijd er elke dag langs!
en het is in en intriest!!
het is al de 2e keer,vorige winter stonden ze bij -8 zonder voedsel en zonder water!
1 veulen is toen overleden!
ze hebben toen,en nu weer bij ons de trailoer geleend,om die pony's daar weg te halen.
naast ons lopen ook een paar pony's van de familie van die man,en die hebbe nook al een 2e waarschuwing aan hun broek,die beestjes zien er ook niet uit!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:31

gaan we weer
ik wordt echt zo ziek van al die in beslag names en later dat weer terug gaves.
verknal je het dan krijg je geen 2e kans wat mij betreft

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:09

hij krijgt nu waarschijnlijk een derde kans...., een tweede kans kan ik inkomen hoor, niet iedereen doet het bewust, soms weten mensen gewoon niet beter (positief denken), maar na die 1e keer moet je er toch van geleerd hebben en mag dit niet een 2e keer gebeuren!!!!

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:06

OemmiejO schreef:
@ merrieveulen...
ik rijd IJslanders van iemand die in de winter gewoon zonder dek enzo in de wei staan.. elk jaar komt de dierenbescherming daar met een anonieme melding dat die paardjes niet verzorgd worden en kou lijden..
echt al 10 jaar lang ofzo, sommige mensen moeten gewoon eerst nadenken voordat ze zich overal mee gaan bemoeien

Dat is ook bij mijn verzorgbeestjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:20

Die teruggaves gaat de DB niet over maar ook rechters .Het is net als bij de politie die pak de boeven op maar verder hebben ze niks te zeggen, met het gevolg dat ze een uur later soms weer buiten lopen.
Als Donner daar nu eens wat aan deed!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:09

Vinaba schreef:
OemmiejO schreef:
@ merrieveulen...

Dat is ook bij mijn verzorgbeestjes.

ja, irritant is dat he? maar ja, degenen die het melden hebben tenminste nog het beste met ze voor.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:02

ze bedoelen het vast wel goed hoor, maar ik neem niet aan dat het 10 jaar elke keer om een melding van iemand anders gaat..
je kan het een of twee keer melden, maar als de dierenbescherming dan zegt dat ze gewoon goed verzorgd worden, moet je je er toch niet verder mee gaan bemoeien of ben ik nou raar