Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
?). Misschien geeft het iets meer variatie in de populatie maar verder denk ik niet dat dit interessant is. Heb er trouwens ook een niet-wetenschappelijk-onderbouwd slecht gevoel over, over dat hele klonen. Maar moet eerlijk toegeven dat ik niet kan uitleggen waarom ik dit dan moreel verwerpelijker vindt dan bijvoorbeeld KI of embryotransplantatie. 
(bij Zangersheide dan he
)Javayo schreef:oisterwijk schreef:jee waar zijn ze toch mee bezig!!!
ze doen net of ze god zijn.
straks gaan ze ons nog klonen.
ik ben er echt op tegen want wat heb je er nu aan???
groetjes![]()
Zoals al meermalen gezegd: sperma! Via de klonen kunnen deze toppaarden, ondanks dat ze ruinen zijn, toch een bijdrage leveren aan de fokkerij. Met deze reden vind ik klonen persoonlijk prima.
Nu vinden veel mensen klonen 'not done', terwijl mensen een eeuw geleden vast vreselijk gedachten gehad zouden hebben bij orgaantransplantaties. Toch jammer als dat nu niet gekunt had toch? Zulke wetenschappelijke ontwikkelingen hou je toch niet tegen, we kunnen alleen hopen dat het in goede banen geleid wordt!
Sammie schreef:Gelukkig hoeven onze paarden geen eieren te leggen, maar mooie proeven lopen of goed over een hindernis komen.
Ellebel schreef:(zit je soms in de koeien of varkens?).
. En aftekeningen zijn vooral "toeval", met een beetje mama en papa erdoorheen. kjoetie schreef:hoe dan ook... er wordt steeds gezegd dat er goede afspraken over gemaakt moeten worden, maar als puntje bij paaltje komt zal deze technologie toch weer misbruikt worden ten bate van macht voor de een of andere idioot. Ik vind het echt niet kunnen. Voedsel als tomaten enzo okee, maar blijf met je tengels van levende wezens af. in mijn studie cultuurwetenschappen heb ik deze discussie ook al vaker gevoerd, vooral over de ethische kant ervan, en ik heb nog niemand gevonden die me er van kan overtuigen dat het werkelijk per saldo positief zal zijn..
kjoetie schreef:hoe dan ook... er wordt steeds gezegd dat er goede afspraken over gemaakt moeten worden, maar als puntje bij paaltje komt zal deze technologie toch weer misbruikt worden ten bate van macht voor de een of andere idioot. Ik vind het echt niet kunnen. Voedsel als tomaten enzo okee, maar blijf met je tengels van levende wezens af. in mijn studie cultuurwetenschappen heb ik deze discussie ook al vaker gevoerd, vooral over de ethische kant ervan, en ik heb nog niemand gevonden die me er van kan overtuigen dat het werkelijk per saldo positief zal zijn..
Citaat:Want beiden hebben voor en nadelen, en van waar ik het bekijk, is planttechnologie een zoveelste manier om de aarde uit te buiten, en klonen een hoop op genezing van vele ziekten.
Citaat:Maar klonen? Wie zou mensen als Hitler en Stalin willen klonen? Waarom zou iemand op 't idee komen? Just for kicks?
Graaskorf schreef:En dan gaan ze zeker net zo snel dood als Dolly en Herman die vroegtijdig dood gingen aan ouderdomds kwaaltjes.
Wat willen ze hier nu mee bereiken.
) Ik ben niet tegen klonen voor wetenschap, maar vind dat het uit de hand gaat lopen en dat het straks tegen ons gebruikt gaat worden... Een vliegtuig in 'n flat rammen is nogal wat anders. Mensen willen macht: "Oosten" valt "Westen" aan omdat "Westen" meer macht heeft (beter gezegd, denkt te hebben). Stalin klonen (Stalin had nogal wat macht), is de macht weggeven aan iemand die er misbruik van zou kunnen maken, ook in je eigen nadeel.Citaat:wie komt er op het idee om een vliegtuig in een flatgebouw te rammen? Er worden veel dingen gedaan die wij als "normaal"denkende mensen niet voor mogelijk houden. Het is imo erg naief om te denken dat klonen slechts voor goede doeleinden gebruikt zal worden.
Citaat:Mensen willen macht:Stalin klonen (Stalin had nogal wat macht), is de macht weggeven aan iemand die er misbruik van zou kunnen maken, ook in je eigen nadeel.
Nog steeds verliefd op het zonnetje?
Sugarmiss schreef:Klonen als in genetische manipulatie wordt al jaren gebruikt. Graan en mais worden al jaren genetisch gemanipuleerd.
Als men dit niet zou doen zou de wereldbevolking niet meer genoeg te eten hebben nl.
Mizz_mol schreef:Als we met de wetenschap stil blijven staan zijn we over weet ik veel hoeveel jaar helemaal niks meer.