Paard overleden na zware mishandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swieb

Re: Paard overleden na zware mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:33

Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen, maar ik doe het toch!

Willen we hier enigzinds verandering in de wet voor kunnen krijgen zullen we flinke actie moeten voeren OF er zal iets helemaal fout moeten gaan lopen, bv een mishandelaar die mishandeld ergens in een weitje wordt gevonden, pas dan gaan de ogen van onze overheid open denk ik. De schade die geleden wordt door het dier en door de mensen eromheen lijkt niet zo belangrijk te zijn als de gestolen mercedes van de buurman

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 11:53

ceasario schreef:
Deze ellende doet zich al jaren in grotere schaal in de Noord -oosthoek van Nederland voor.

Waarom juist daar?

Helaas niet alleen daar; ook over de grens, in Duitsland, is het al een aantal jaren "raak" ...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:18

Hier het vervolg:

bron: www.nu.nl

DEN HAAG/ECHTEN - De Dierenbescherming heeft woensdag 10.000 euro uitgeloofd voor de gouden tip die leidt tot de aanhouding van de persoon die afgelopen weekeinde een drachtig paard in Echten (Drenthe) ernstig heeft mishandeld. Het dier overleed afgelopen weekeinde aan de gevolgen.

De pony is waarschijnlijk toegetakeld met een groot scherp mes. Ook de foetus van de merrie kwam om het leven. De politie is nog op zoek naar getuigen. De Dierenbescherming hoopt met de beloning bij te dragen aan een snelle oplossing.

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:23

het ergste vind ik nog dat het paard het niet snapt waarom mensen dat doen, je bent toch echt niet goed in je hoofd zo'n dier zó te behandelen! ongelovenlijk
wat zou die een pijn hebben gehad

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:28

dan ben je echt ziek in je hoofd!!
maar wat ik me dan afvraag wat geeft het nou voor een kick om dat te doen en hoe zoude ze dat doen zou het paard niet schoppen. ze moeten hetzelfde met de daders doen vind ik!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:44

Is het niet een idee om te proberen het programma "Opsporing verzocht" dusdanig te bestoken met mails dat er aandacht zal worden geschonken hieraan? Er moeten toch na zoveel voorvallen wel getuigen te vinden zijn als er veel bekendheid aan gegeven wordt?

Ik weet dat normaal de politie bepaalt welke gevallen in opsporing verzocht komen, maar misschien kunnen we dat op deze manier toch proberen te beïnvloeden?

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:54

Ze zouden met de mishandelaar het zelfde moeten doen, als wat hij bij het paard heeft gedaan

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:56

horseyfries schreef:
Is het niet een idee om te proberen het programma "Opsporing verzocht" dusdanig te bestoken met mails dat er aandacht zal worden geschonken hieraan? Er moeten toch na zoveel voorvallen wel getuigen te vinden zijn als er veel bekendheid aan gegeven wordt?

Ik weet dat normaal de politie bepaalt welke gevallen in opsporing verzocht komen, maar misschien kunnen we dat op deze manier toch proberen te beïnvloeden?

Ik denk wel dat ze er dan aandacht aan zouden besteden, maar zouden ze daardoor ook meer helderheid in de zaak krijgen. Als je getuige van zoiets bent geef je het toch meteen door aan de politie..lijkt mij

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:56

Swieb schreef:
Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen, maar ik doe het toch!

Willen we hier enigzinds verandering in de wet voor kunnen krijgen zullen we flinke actie moeten voeren OF er zal iets helemaal fout moeten gaan lopen, bv een mishandelaar die mishandeld ergens in een weitje wordt gevonden, pas dan gaan de ogen van onze overheid open denk ik. De schade die geleden wordt door het dier en door de mensen eromheen lijkt niet zo belangrijk te zijn als de gestolen mercedes van de buurman

Ik ben het helemaal met je eens, en ik vindt dat je best je mening mag geven.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:58

Pff niet weer he

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:07

...dit is toch verschrikkelijk!!!...je zou als de dood worden om je paardje nog op de wei te zetten....heeft dan dit niemand gezien??...hoe kunnen zulke mensen nog steeds zo onopgemerkt blijven???...

en die v.erdomde boetes moeten ook eens ophoog voor dierenmishandeling..

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:08

echt zielug

Waarom mishandelen mensen dieren..

misschien mag ik het niet zeggen maar ik vind het wel. Een dier is gewoon veel leuker en LIEVER!!! als de mens

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:35

damn..ik hoorde het al op de radio vanmorgen op het werk, krijg er kippenvel van. gewoon het idee hoeveel pijn dat paard heeft meoten lijden..echt waar schandalig!! ik SNAP het gewoon niet..en het is ook niet snapbaar...

eflien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:36

Gewoon schandalig ja!!!
Wat moet 't paard afgezien hebben!!!
Ja,ik heb idd ook al 'ns gelezen dat men echt geen zware straffen krijgt voor zo'n mishandelingen!
Waar zijn ze dan mee bezig vraag ik me af?!!

meagabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:59

ik hoorde het op de radio

echt verschrikkelijk waarom moeten ze dat nou doen?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:03

Natuurlijk mag je dat zeggen Swieb, ik ben het helemaal met je eens.

Ik vind het niet normaal dat dit gebeurd. Ik kan me ook niet voorstellen wie dit soort dingen doet.

Je zult je eigen merrie maar zo aantreffen

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:35

Ziekelijk!!! Wat bezield je in godsnaam om een drachtig paard zó toe te takelen......................... Arm dier! Wat moet er allemaal door dat koppie zijn gegaan................
Heel veel sterkte voor de eigenaar.

Ik hoop dat de daders snel worden gepakt en dat ze dan eens zullen voelen wat ze gedaan hebben!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:30

Verschrikkelijk!

Wat een zieke mensen lopen er toch rond, bah!
Ik snap nog steeds niet dat de straffen voor mishandeling niet hoger liggen... ze krijgen alleen een boete voor het vernielen van andermand bezittingen!!! alsofje het over een auto hebt ofzo.
Het gaat om een levend wezen MET gevoel

Ze moeten minstens gevangenisstraffen eraan plakken!
Of anders de eigenaren gewoon eigen rechter laten spelen, dat mag wel niet maar bij dit soort daden vind ik het terrecht dat die klojo's het zelfde mee moeten maken als de dieren!

grrrr

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:30

Waarom toch????

Die mensen zijn echt ZIEK! de doodstraf voor ze!

djmaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:31

je kan het wel heel veel bekendheid geven, ik dacht ook al aan hart van nederland oid, maar iemand anders wees mij er op dat het vaak zo is dat deze randdebielen vaak kicken op de afschuw die ze veroorzaken dus hoe meer bekend hoe vaker hij dat weer wil, ik heb verder nog niets gehoord van die andere pony's iemand anders mischien wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:52

ik vind het echt heel erg gestoord

Ivan schreef:

Vooral voor paarden die "onbewaakt" staan vind ik het eng
maar die lui deinzen nergens voor terug. Ik zou echt als mijn paard
ergens op een wei stond een megabord neerzetten met
HIER IS VIDEOBEWAKING (ook al is dat niet echt zo) misschien dat het een klein beetje helpt,maar meestal gebeurd denk ik zoiets in het
donker en dan heb je daar ook weer geen barst aan.

wij hebben bij ons thuis wel ,videobewaking, een bewegingsmelder, en onze lieve Duitse herders die graag een dief lusten dus laat ze maar komen

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:12

Ik denk niet dat er veel getuigen zijn. Ik weet inmiddels waar de pony's staan (5 min. lopen vanaf hier). En het is aan een zand weggetje waar niemand woont en wat niemand kan zien helaas.

ludiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:27

ik vind het maar raar.... het is niet te snappen dat mensen dit kunnen, een dier zoveel pijn kunnen doen? en als je dan zonodig wil moorden... Vermoord dan jezelf... diegene blij en wij blij... zieke geesten gewoon...
opsluiten op een onbewoond eiland zonder water en voedsel en laten verhongeren

het verhaal zo als hij was vond ik toch niet zo geschikt om te plaatsen

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:33

Kei erg!
Ik hoorde het van iemand van bokt..
En die woont daar 500 m misschien vanaf dat is wel freaky

Ik snap nog altijd niet hoe die mensen dat kunnen en ik zou ook eens graag willen weten wat hun bezielt en waarom de reden is waarom ze het doen . Ook is er al eens een paard dat in de wei stond zijn tong afgesneden hij heeft het dan ook maar net overleeft
Ik zou blij zijn als al die gekko's opgepakt worden..
Maar en zullen er altijd wel bijkomen of er blijven er altijd wel een paar rond lopen

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:45

ooo wat vreselijk!! ... waarom gebeyrt zoiets. Wat ben ik blij dat ik mijn pony is een stal in de tuin heb staan...