Manege wil ziek paard Groningse niet op stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Re: Manege wil ziek paard Groningse niet op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:14

AMEN

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:25

Als ik het goed begrijp heeft de manege het zieke paard buiten laten staan omdat als hij binnenstond de eigenaresse er niks mee deed en hem op stal liet staan 24/7 ?

Maar als dat zo is snap ik het nog niet sorry.
Ik ken mensen die ook een persion stal hebben maar als daar een paard van iemand staat word die nog wel steeds naar buiten en binnen gedaan.
Wij hadden een pony hier staan van iemand en we mochten van haar toen de deken niet af doen (was al een oud paardje)
Maar ja goed het werd zomer, baasje nog steeds nergens gezien.
Dus toen het echt warm werd hebben we zelf toch maar de deken af geplukt.

Ookal geeft de baas niks om het paardje kan jij er tch wel goed voor zorgen?
Ik denk als er hier z'n degelijk geval is word het paard gewoo op stal gezet en door de pension eigenaar elke dag naar buiten gedaan.
Daar betalen ze voor.

Als ik het verkeerd heb moeten jullie het maar zeggen hoor.
Want ik weet niet of ik het goed begrepen heb?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:33

Citaat:
Ik denk als er hier z'n degelijk geval is word het paard gewoo op stal gezet en door de pension eigenaar elke dag naar buiten gedaan.
Daar betalen ze voor.

Bij sommige stallen betaal je ervoor ja - in overleg
Bij andere stallen is het de bedoeling dat je je eigen paard verzorgd en
uit stal haalt.....

Als dat niet is afgesproken, hoort de staleigenaar eigenlijk niet aan het paard te komen......(die kon de mishandeling niet meer aanzien...)
Nu komen die mensen nooit en schuiven ze de verzorging op de staleigenaar - deze zegt daar wat van - en wordt gelijk in de krant gezet alsof hij verkeerd bezig is - terwijl die rare mensen zelf niet voor het paard zorgen...

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:15

daantjuhhh schreef:
Als ik het goed begrijp heeft de manege het zieke paard buiten laten staan omdat als hij binnenstond de eigenaresse er niks mee deed en hem op stal liet staan 24/7 ?

Nee hoor, het paard staat nog buiten omdat alle paarden van de manege en de pensionpaarden nu nog buiten lopen. De manegepony`s die `s avonds laat nog meedraaien in lessen worden uit voorzorg soms een nachtje binnen gehouden om snotneuzen en ander leed te voorkomen, de rest blijft buiten.

Het zou dierenmishandeling zijn om een paard met een vijfdubbele vacht en stalbenen met dit weer standaard binnen te zetten, maar als de eigenaresse had gewild dat het dier toch naar binnen ging, dan had ze daar met de directie altijd over in dialoog kunnen gaan.

Het punt is echter dat de eigenaresse meerdere malen door de directie is aangesproken op de manier waarop ze verzuimt haar paard te verzorgen. Een cushing-vacht moet getrimd worden, een (oud) paard heeft recht op aandacht, een paard met stalbenen heeft beweging nodig, etcetera.

Toen mevrouw daar begin september een brief over ontving is ze waarschijnlijk in paniek geraakt en omdat ze de bui wellicht heeft zien hangen (in het jaar 2005 heeft ze tot dusver welgeteld tien euro contributie betaald, bijvoorbeeld), heeft ze een onzinverhaal de wereld in gebracht. Ze vond een rioolkrant bereid om haar hysterische gewauwel in tekst om te zetten en tadaaa: voorpagina-artikel!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:10

Nee oke dan snap ik het iets.
Bij ons is verzorging ook een x verzuimd, maar de pension houder verzorgde het paardje gelukkig wel door.
Deze vrouw heeft uit eindelijk afstand van het paardje gedaan.
Ze was al meer als een half jaar niet meer komen kijken.
Als ik het goed begrijp neemd hier dus de pensionhouder ook de verzorging over.
En verzorgd hem dus net zo als zijn eigen paarden.
Eigenpaarden (manege) staan nog buiten.
Ik had namelijk het idee dat alle paarden naar binnen waren gegaan voor de nacht en dat er een ziek oud paard moeder ziel alleen in een wei'tje voor de nacht in de kou achter gelaten werd.
Maar dat is dus niet het geval.
Gelukkig.
Waarsschijnlijk ben ik dus naar haar brief naar de rioolkrant niet de enigste die dat beeld had.
Heel jammer, maar ik ben heeeel blij dat dat dus niet zo is en het paardje normale verzorging krijgt.
Ik had namelijk ook zo aan de eigenaar aangeboden dat het paardje hier wel mocht staan uit medelijden.. hihihi

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:15

Heel lastig verhaal dit. Een eigenaar mag natuurlijk altijd als eerste zeggen wat er met zijn/haar paard gebeurd. Wil de eigenaar dat het paard binnen staat moet dit ook gebeuren.
Ik snap de rijvereniging wel hoor want als je een paard verwaarloosd ziet wegkwijnen in een stal is dat natuurlijk ook niks. En dan denk je natuurlijk aan het dier. Het is heerlijk voor een paard om buiten te staan met een dekentje op maar als de eigenaar dit niet wil heeft de rijvereniging daar weinig op in te brengen. Word het te erg zou de rijvereniging de dierenbescherming in moeten schakelen en dan kunnen deze verder beslissen over het leven van het paard. Een verhaal wat van beide kanten te begrijpen is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:07

rossebol schreef:
Heel lastig verhaal dit. Een eigenaar mag natuurlijk altijd als eerste zeggen wat er met zijn/haar paard gebeurd. Wil de eigenaar dat het paard binnen staat moet dit ook gebeuren.
Ik snap de rijvereniging wel hoor want als je een paard verwaarloosd ziet wegkwijnen in een stal is dat natuurlijk ook niks. En dan denk je natuurlijk aan het dier. Het is heerlijk voor een paard om buiten te staan met een dekentje op maar als de eigenaar dit niet wil heeft de rijvereniging daar weinig op in te brengen.
Word het te erg zou de rijvereniging de dierenbescherming in moeten schakelen en dan kunnen deze verder beslissen over het leven van het paard.
Een verhaal wat van beide kanten te begrijpen is.

Ja, dat zou wel de manier zijn.
Toch kan ik me ook wel voorstellen dat de vereniging het vriendelijker
wou oplossen en even een briefje stuurde.
Comunicatie is het begin.
Als mijn buurman wat doet,wat ik niet leuk vind, ga ik eerst naar 'm toe, voordat ik de politie bel.......

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:27

daar geef ik je helemaal gelijk in superwoman. Maar ik bedoelde eigenlijk ook te zeggen dat als het na overleg niet verbeterd dat je dan de dierenbescherming in kan schakelen. En verder gewoon doet wat de eigenaar wil.

musky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:22

Hier is gesproken over het is betaald en het paard Huub moet op stal, nou het volgende is het geval, Marga Miedema staat nog voor 300 euro in het rood bij de manege, dus niks vooruit betaald. Bovendien zou er een rectificatie komen in het dagblad van het noorden waarin Marga Miedema zou uit leggen dat haar woorden zouden zijn verdraaid door dit nieuwsblad.
Er is veel schade aangebracht door Marga Miedema door zo een leugen te vertellen over de manege in ulrum. Ik snap ook niet dat het nieuwsblad hierop in is gegaan en zo een leugenachtig verhaal heeft geplaatst. De Miedema's zijn hier heel goed bekend in het dorp en dat is niet in een positieve zin. Voorbeeldje, ze hebben een deken laten maken voor Huub en toen die klaar was hebben ze het afgeblazen omdat ze die niet konden betalen en de maker van deze deken zit met een strop . Nu zou Huub de komende week bekapt worden en dat is voor het eerst sinds , ik zou zeggen jaren . Wie wil komen kan het bekijken ik meende op donderdag 27 okt, tevens zal Huubje geschoren worden , maar niet door de zorgzame MARGA nee dat laat onze dierenvriend aan een ander over.
Ik zou dan ook een ieder willen waarschuwen ga niet in zee met deze MARGA MIEDEMA.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 08:09

musky schreef:
Nu zou Huub de komende week bekapt worden en dat is voor het eerst sinds , ik zou zeggen jaren.

Ik heb er nog prachtige foto's van, van zijn hoeven...

Uums

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:46

kimmy schreef:
musky schreef:
Nu zou Huub de komende week bekapt worden en dat is voor het eerst sinds , ik zou zeggen jaren.

Ik heb er nog prachtige foto's van, van zijn hoeven...

Onze hoefsmid hoefde er maar even naar te kijken om vast te stellen dat dit ruim twee jaar niet is gebeurd, inderdaad...

Ik heb spijt als haren op mijn hoofd (en dat zijn er dramatisch veel, trust me) dat ik ooit heb bemiddeld voor deze familie in het aanschaffen van een (ander) paard. Toen men een Fries paard zocht (waarvoor een lening moest worden afgesloten door een toenmalig vriendje, maar dat terzijde) heb ik een kennis van ons getipt. Die man fokt kwalitatief hoogstaande Friezen en ik wilde hem graag aan een klant helpen, uiteraard. Ik schaam me kapot tegenover deze fokker. Die Fries heeft nu namelijk ook al zo`n puik bestaan.

Als zesjarige merrie dag in dag uit moederziel alleen navelstaren... wat een lot!