Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ranna schreef:Hè hè, eindelijk! De euro gaat eindelijk vallen!!!
Handig hè, chippen van paarden onder het mom, zo handig in geval van diefstal terwijl er niets eens 1 database is waar alles geregistreerd staat.
ruiterinrust schreef:Wij hebben ook een paardje, ben idd ook gek op hem, zou hem ook niet willen missen. Dat maakt hem echter geen eerste levensbehoefte, zulke pathetische uitspraken maak je jezelf imo niet geloofwaardiger mee in eventuele discussies.
krie schreef:In Belgie is de BTW op paarden/pony's al zolang ik me kan heugen 21 %.......
Urielle schreef:krie schreef:In Belgie is de BTW op paarden/pony's al zolang ik me kan heugen 21 %.......
Ik betaal gewoon belasting in Nl en mijn expaard staat ook nog in Nl geregistreerd - ik denk dat ik dus gewoon mee kan dokken.
runningkawa schreef:brokken enz worden dan duurder.
wendytjeG schreef:runningkawa schreef:brokken enz worden dan duurder.
Gelukkig kan ik voor brokken altijd nog even de grens over
gabrycha schreef:Ik zou me ondanks de " geruststellende" mail hier van het pvee wel degelijk zorgen maken.
Bron: insider min van lnv verklaart dat de pvee op zoek is naar nieuwe doelgroepen, hun inkomsten nemen af doordat de agrarische sector in nederland een slechte toekomst heeft. En waar moet dat ledengeld etc en het inkomstenverlies op verhaalt worden, juist makkelijkst is in de paardensector.
Overigens laat ik deze insider even onderzoeken in welke mate en in welke hoedanigeid dit zal gaan plaatsvinden. Want het ambtelijke wereldje kennende ze draaien altijd om de brei heen.
runningkawa schreef:is het daar goedkoper dan?
ben ook zo in Belgie of Duitsland
ranna schreef:gabrycha schreef:Ik zou me ondanks de " geruststellende" mail hier van het pvee wel degelijk zorgen maken.
...................
Eindelijk iemand die het doorheeft!!!
Leert de bevolking dan nooit? Ik kan er niet over uit, alsof mensen niet voor zichzelf kunnen denken! Altijd maar klakkeloos aannemen dat wat een instantie of overheid voorschrijft of beweert de waarheid is?
Vind het echt zo vreselijk naïef!
Zoals in mijn eerdere post al stond raken ze bij het PVE inkomsten kwijt die weer aangevuld moeten gaan worden.
Wees niet bang met elkaar, ze weten de paardeneigenaar wel te vinden want er zijn daar een heleboel ambtenaren die graag werk en inkomen willen houden. Dus vinden ze nog wel meer manieren om geld bij ons weg te halen.