Hippisch Saluut te Apeldoorn (13 augustus)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: Hippisch Saluut te Apeldoorn (13 augustus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:13

Olinde (ivara) was wel op tv!! Ze was het paardn (grote donkerbruine) dat als 1e in beeld kwam in het 3e gedeelte van het programma. Jammer dat er zo weinig paarden en veel interviews werden uitgezonden, en dat ook matador niet in beeld was.. Al ons poets en was werk voor niets geweest
Het 8 tal van de dressuurruiters ging niet slecht voor maar 1 keer oefenen.. Haha, maar ik was blij om te zien dat ook "top" ruiters niet ff snel een proefje met meerdere personen rijden..

Nog mensen met fotos?

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:17

Heeft iemand van de mensen die zijn gaan kijken Rieky zien rijden? Helaas was ze niet te zien in de samenvatting

Het zal trouwens voor Rieky niet mee zijn gevalllen Reining op gras .
Dan kun je niet echt zo maar vol uit gaan zonder je paards gezondheid te riskeren.

RickCr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:18

ik heb me goed vermaakt met onze 2 kleine appaloosa's

Aken2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:29

Ik was er ook, op het hoofdterrein. Mooi met de neus vooraan
Dat kleine meisje met die witte pony: daar had ze er twee van (zag ik op het voorterrein). De pony die een paar tikken kreeg, was een nogal brutaal hengstje.
Vond 't waanzinnig. Zo uniek dat de hippische top van Nederland bijeen kwam! Een dressuurquadrille met zeven olympische deelnemers en één aanstormend talent (Laurens). Een springteam met zes olympische deelnemers, waarvan drie ex-bondscoaches. Een parade met alle rassen die Nederland kent.. wauw petje af. Wat een organisatie

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:31

Ik heb het op TV gezien, was errug leuk, vooral die shetjes-race

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:43

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:44

Adrienne schreef:
Heeft iemand van de mensen die zijn gaan kijken Rieky zien rijden? Helaas was ze niet te zien in de samenvatting

Dan kun je niet echt zo maar vol uit gaan zonder je paards gezondheid te riskeren.

Ah, western was dus wél vertegenwoordigd... Jammer dat ze dat niet hebben laten zien, terwijl ze heel veel menwerk hebben getoond...

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:45

Volgens mij was endurance als enige tak vd sport niet vertegewoordigd... voltige, eventing, draf & rensport, dressuur, springen, western, mennen wel (vergeet ik niks?)

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:52

Jaaaaaa ik ben er geweeeest !

T was echt geweldig, al die mooie paarden ! Ik heb er echt van genoten! M'n beste vriendin zat op de VIPtribune en ik had kaartjes met een andere vriendin gewoon 'staand'. Vooral die rassenparade was mooi, maar dat ze al die volbloed merries loslieten vond ik ook leuk, en het westernrijden en natuuurlijk Anky . Ik heb zelfs naar de koniegin gezwaaid en ze zwaaide terug .
En Vashti, jouw Tinker heb ik geaaid ... Mooi beessie is het zeg!

Edit: Ik lees dat sommigen het hebben over dat de kaartjes uitverkocht waren? Nou dat is onzin, de VIPkaartjes waren misschien uitverkocht maar de gewone niet. Ik woon in Apeldoorn en ben er dus met een vriendin heengegaan en we hadden nog geen kaartjes, maar je kon bij de ingang van het Loo kaartjes kopen. Dan kon je gewoon aan de zijkant staan...
Laatst bijgewerkt door Joy op 13-08-05 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:55

Adrienne schreef:

Was dat iemand die western reed? En reed die op die bruine of die andere?

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:10

Even een stomme vraag, op welk paard reed Anky?

XxJodyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:13

Mistral een paard van haar schoonzus volgens mij

groetjes Jody
P.s. geen enkele vraag is dom ..
Laatst bijgewerkt door XxJodyxX op 13-08-05 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:39

ben net terug van apeldoorn, had het geluk om op de koninklijke tribune te zitten, en kon zodoende echt alles goed zien. Rieky Younh heeft idd een mooie demo gegeven! Jammer dat dat niet op tv te zien was, heb de uitzending nog niet gezien, maar dat lees ik hierboven. De dressuurruiters hebben een leuke kur gedaan, met z´n allen Zag er echt super uit, en alle topruiters ( + Bea) liepen ook op de receptie , en kon je zo aanspreken, als je wilde . Was echt super! was idd ook wel nieuwsgierig op welk paard anky reed, ik kende het paard niet. Wat ook erg leuk was , waren de future guys, die wat stunt met hun paardje uithaalden, zag er gaaf uit, jammer dat ze zo voorzichtig moesten doen vanwege de ondergrond, daar hadden ze beter een zand oid ondergrond van kunnen maken, maarja gras ziet er sjieker uit... daardoor kwam de demo van R. Young ook niet helemaal uit de verf, ze kon geen goede stops doen ed.. Maar al met al was het een superdag, en op een dag alle topruiters in actie kunnen zien, is echt een belevenis!

RickCr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:48

gelukkig is het weer goed gebleven maar ben wel kapot van de hele tijd op en neer lopen maja we zijn weer een ervaring rijker

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 23:52

XxJodyxX schreef:
Mistral een paard van haar schoonzus volgens mij

groetjes Jody
P.s. geen enkele vraag is dom ..

Oké, merci...kan ik toch nog rustig gaan slapen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 00:08

Een kennis van ons mocht heen met een tweespan Fellpony's. Wij hadden het geluk dat een van zijn genodigden niet kon en mochten dat bandje ophalen. Dus Martin kon naar binnen. En ik kreeg later ook een bandje omdat er iemand niet kwam opdagen en kon me dus twee uur later bij hem voegen. We konden alles dus erg mooi volgen.
Eerst het oefenen. Ging al aardig goed maar bij het rassendefile kwam de voorlezer niet goed uit en bij het springen duurde het aanrijden te lang. Maar voor deze dingen oefen je.
Met het officiële gedeelte hebben we mooi op de statribune gezeten en alles gezien. Mooie kudde arabierenmerries met hun veulens, Gele rijders, oude landbouwwerktuigen, jacht en meute, westerndemo, Future Guys, Voltige, draf- en rensport, koetsen, rassendefile, springen door junioren en senioren, Friese Quadrille (erg goed), Friese dressuur trein, Chardon (dacht zeker dat de koningin hem zou groeten, hij deed het niet) en het achttal dressuurtopstukken.
Ik betwijfel of ik alles al heb, maar ik heb wel enkele foto's. Eigenlijk wel alleen van onze kennis en natuurlijk van de appaloosa's die zowel vertegenwoordigd waren middels de dressuurhengst Palousa Convenance, springpony Haily en aangespannen door ?????

Onze kennis met zijn Fellpony's
http://i13.photobucket.com/albums/a264/ ... rgrond.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a264/ ... ortret.jpg

Haily met linksbovenin de koningin
http://i13.photobucket.com/albums/a264/ ... /Haily.jpg

Palousa Convenance
http://i13.photobucket.com/albums/a264/ ... enance.jpg

De voor mij nog grote onbekende
http://i13.photobucket.com/albums/a264/ ... annen3.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a264/ ... annen2.jpg

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 01:57

Jammer van dat westernverhaal van de commentator bij de Future Guys. Hoewel die natuurlijk heel cool zijn, denkt nu half Nederland dat dát westernrijden is. Ik had mijn hele kennissenkring afgebeld omdat er nu eindelijk iets van western op TV zou komen, krijg ik nu allemaal vragen of ik ook zo op mijn kop hang...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 14:01

hahaha ja dat kwam idd een beetje verkeerd over!

ik vind het wel te gek om te zien zeg, de dressuur...omg ik word ook dressuurmiep! supermooi echt!

HyperLou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:17

dressuur was egt heel mooi, het springen vond ik ook leuk

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:18

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:17

Yvette23 schreef:
Ik ben benieuwd op welk paard Sven zat, het leek sprekend op Weijden, maar die is al lang met pensioen. Is er iemand die dit weet?

Dat was wel degelijk onmiskenbaar Weyden geen twijfel mogelijk. Ik denk niet dat hij al met pensioen is, zijn vrouw rijd hem geloof ik nog op wedstrijden. Gonnelien Rothenberger-Gordijn

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:43

@Cayenne Weyden is al wel met pensioen en staat ter dekking bij de IJzeren Man. Dit weet ik omdat er even heb gewerkt. En er werd niet meer opgereden, daarom vond ik het ook zo raar. Maar dit paard leek wel heel erg Weijden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:43

Cayenne schreef:
Yvette23 schreef:
Ik ben benieuwd op welk paard Sven zat, het leek sprekend op Weijden, maar die is al lang met pensioen. Is er iemand die dit weet?

Dat was wel degelijk onmiskenbaar Weyden geen twijfel mogelijk. Ik denk niet dat hij al met pensioen is, zijn vrouw rijd hem geloof ik nog op wedstrijden. Gonnelien Rothenberger-Gordijn

Nee hij is wel met pensioen in Weert. Maar voor dit soort gelegenheden wordt hij nog even opgepakt.

Knap die Mistral, die met Anky netjes piaffeert terwijl dat het grote probleem is met Jacqueline.

Ellen Bontje zou ook meerijden maar heb haar niet meer gezien... daar reed vast Laurens voor in de plaats.... waar is Ellen toch?

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:54

@ Mireille1970, dat het was zeker Weijden? Wel grappig. Toen ik daar werkte kwam hij alleen 1 keer per dag in de molen en de paddock en hij was erg stout. Maar zo 1 blijf je herkennen, wat een hengst was dat zeg.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:55

vond dat meisje met d'r witte shetje echt geweldig
alleen d8 dat ze met d'r andere shet spekkie zou komen... en die race met die shetjes geweldig