'Weet wat je doet als je een paard ontmoet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tommy10

Re: 'Weet wat je doet als je een paard ontmoet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:51

Heel goed die campagne! Maar het geldt ook voor oudere in het verkeer! Drie weken geleden ben ik samen met een stalgenoot van de weg gereden door een oudere boer. Hij ging stil staan om ons te laten paseren en precies toen wij er langs liepen gaf hij vol gas. Mijn stalgenoot viel met haar paardje in het hek langs de weg, waarop ik gebaarde dat hij even moest stoppen. Ip daarvan gaf hij nog n keer vol gas en wilde weer gaan rijden, het hek brak en zij viel met paard en al van het dijkje af. Mijn paard draaide met mij om en spurte weg, waarbij we bijna onder de tractor kwamen! Gelukkig vielen de verwondingen mee, maar de schrik zat er goed in. Helemaal toen de boer agressief werd en ons bedreigde. Aangezien deze man behoorlijk door het lint ging en continu 50 km/uur over de dijk rijdt, hebben we melding gemaakt bij de politie. Daar werden we echter niet serieus genomen, we waren geen voertuig en we waren niet geraakt! En...gas geven is niet verboden! Tja.....er zal nog n hoop kunnen verbeteren mbt veiligheid in het verkeer!
Dus weet wat je doet als je n boer ontmoet!