vanmorgen zijn onze paarden gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jemmie

Re: vanmorgen zijn onze paarden gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 11:05

Oke zoals jullie willen, zullen we hem openhouden om van onze kant de gebeurtenissen te blijven delen met jullie.
Maar jullie krijgen dan alleen de dingen van mij te lezen, en de vraag is is dit dan wel eerlijk?
Als iemand anders vind dat het verhaal van de oude eigennaar beter in de oren klinkt.
Zullen ze ons verhaal dan niet met een korreltje zout nemen?

Ik weet niet goed hoe ik het berichtje van "Gijsenkim" moet opvatten?
Misschien wil je voor mij iets duidelijker zijn?
Zodat ik eerlijk en oprecht kan reageren en niet onterecht, en zo de dingen niet verkeerd zal en kan overbrengen.

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 10:58

Ik ben van gedachten veranderd en wil de topic nu sluiten,
Want er zijn mensen die via dit forum nog meer leugens de wereld hebben in geholpen op het kleine eiland van ons en daar pas ik voor. Boos!
Het enige wat ik nog wil zeggen is
al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel.

Verder wil ik alle anderen die wel serieus en eerlijk ookal was ik het er niet altijd mee eens, hebben geantwoord bedanken voor hun adviezen en opbeurende woorden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:30

Als het (eventueel nog) tot een rechterlijke uitspraak komt, post je dan wel die uitspraak, in VvdD of zo? Ik ben nl toch wel benieuwd wat er van officiële zijde van komt / uitkomt.

Imara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:34

Hi jemmie,

ik wil ff zeggen dat je gedicht super is!
En dat andere gedicht pppfff........ (wij weten wel beter, wat betreft de ratten enz.)
(heb er ook een paardje staan, voor de mensen die dit lezen)
En ik hoop dat alles goed komt met mick en fury!!!!!
want voor die beestjes vind ik het zielig dat ze uit hun vertrouwde, gezellige, warme en liefdevolle omgeving weg gehaald zijn!!!!!!!

Groetjes Imara

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 18:48

He hoi Imara Haha! , leuk hier iets te lezen van jou.heel Lief ook Ach gut
had eigenlijk de topic gesloten maar maak soms wel eens een uitzondering, maar zeker als het om jou gaat Knipoog
Ik hoop inderdaad dat alles op zijn pootjes terecht komt.
bedankt voor het compliment, van het gedicht.
liefs van Jemmie Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:41

goh jemmie wat een verhaal,Ik neem aan dat de foto's bij julie op stal gemaakt zijn?
Ik zie daar alleen twee lekker ronde dieren op staan.
Als die pony's echt zo slecht verzorgd zijn, is het voor de huidige eigenaar toch een kleintje om het tegen deel te bewijzen met foto's, en dan laat je die er toch bij zetten in de krant.
Ik geloof je verhaal wel hoor jemmie,want als die mevrouw echt zo recht in haar schoenen stond waren er wel andere manieren om haar paarden weg te halen dan hoef je toch niet in te breken.

jemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 19:29

Zo zie je maar dat ik toch weer over te halen ben om te reageren Haha!
Zeker als mensen de moeite nemen te schrijven.

Silvana, inderdaad de foto's zijn een dag voor dat ze zijn weggehaald genomen bij ons in het uitloop weitje. Verdrietig
En ja, ik ben het ook met je eens dat ze er zeker niet slecht uitzagen op die foto. maar ja hoe breng je het geloof waardig over als mensen in hun eigen leugens blijven geloven.
We zijn nog eens langs geweest bij ons plaastelijke krant en die vond het beter dat we het via de advocaat uit zouden vechten, omdat het van kwaad tot erger aan het worden was.
Dus zolang er mensen zoals jij zijn die de eerlijke mensen erzo uithalen en verstand hebben van paarden, blijven we hoop houden in gerechtigheid. Ach gut
Want als ze zo erge wormbesmetting hebben/hadden zou je ze toch niet bij andere paarden in de wei zetten, en dit heeft ze twee dagen nadat ze bij ons zijn weggehaald wel gedaan en ze daar laten staan.
En als een paard rotstraal heeft zou hij niet voor zijn plezier lopen zal ik maar zeggen, en ze gingen dagelijks mee met een buiten rit en met hun oortjes naar voren....dusse.
maar dit is weer onze kant van het verhaal en zo kan ik elk dingen uit het gedicht wel verwoorden maar daar heb ik niet zoveel zin in.Als iemand nieuwsgierig is dan lees ik het wel.

Maar bedankt voor je lieve reaktie Silvana.

An1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:48

Hallo

Ik ben degene waarvan jemmie zei dat die waarschijnlijk een beetje "ziek"is in haar hoofd, ik ben erg benieuwd of iemand nog benieuwd is naar het echte verhaal.
Ow en met Mickey en Fury gaat het fantastisch, ze zijn ongeveer 100 kilo aangekomen een zeer gelukkig en gezond.
Ik weet trpouwens pas sinsd vandaag dat dit hele verhaal op bokt staat.

An1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:50

Oja, sorry ik zal morgen even een paar foto's maken en kijken of ik ze erop krijg, dan kun je het verschil zien.
Vriendelijke groeten van An

melaniepk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:10

gos wat een gedoe zeg....en sja...bruikleen...je weet dat er een dag gaat komen dat de EIGENAAR de paardjes weer komt halen....alleen de manier waarop is misschien niet zo netjes....maar goed...zo heb ik mijn shetlander ook terug gehaald bij een fam die haar in bruikleen had...die wisten alleen blijkbaar niet dat het beestje ook eten en aandacht enz nodig had ....ze waren ook verontwaardigd.....sja....als EIGENAAR heb je nou eenmaal dat recht......wat ik niet begrijp is waarom je niet kiest voor een eigen paardje....eerst bruikleen...nu via de opvang...is het het geld ? je weet nou eenmaal dat paarden geld kosten....overigens vond ik de paardjes op de fotos er een beetje magertjes uitzien....vooral de donkere was behoorlijk ingevallen....ik hoop dat het paardje wat nu bij je staat goed en liefdevol verzorgt wordt !!! en begrijp me niet verkeerd...ik zeg niet dat dit niet bij de andere paardjes gebeurt is...daar kan ik niet over oordelen want dit is ook maar een verhaal en daar maak je geen waarheid of leugen op uit.....

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 07:07

Ik heb even getemt, dit is wel een heel oud topic en dan krijg je natuurlijk het soort posts als hierboven, niet lezen maar direct reageren met je eigen verhaal.

Heeft het eigenlijk wel zin om na 1,5 jaar hier nog op terug te komen? Jemmie zal het zo'n beetje verwerkt hebben en dan komt er nog een "trap"na.
Ik ben degene die in eerste instantie Jemmie heb "afgekat" ivm de eenzijdige en opgeblazen belichting van de gebeurtenis, maar nu, na zoveel tijd zie ik dit liever rusten.

Ik blijf erbij: het is een privé zaak tussen Jemmie en An1970, laat dat dan zo!

Ulfeino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:11

Kan me voorstellen dat je gaat reageren als je er achterkomt dat er over je gepraat wordt ook al is het een tijd geleden en dat je dan jouw kant wilt laten horen.

Vind de paarden er op de foto's van 12 2004 niet heel slecht uitzien, het zijn geen super foto's die met mooi weer zijn gemaakt en het is winter, dus foto's die nu worden gemaakt zullen vast mooier zijn, omdat de paarden nu in hun zomervacht zitten en als het zonnetje dan ook nog schijnt ....

Zulke dingen zijn altijd erg moeilijk en denk dat je altijd een goede overeenkomst moet afsluiten met een contract, waarin duidelijk staat wat de rechten en plichten zijn van beide partijen.

Maar een paard in bruikleen is nu eenmaal niet jouw eigen paard!!!
Als je dit soort gedonder wilt vermijden moet je zelf een paard kopen!!!

Als ik mijn paard zou uitlenen en ik zou vinden dat hij niet goed zou worden verzorgd zou ik hem ook terug halen, en ik denk iedereen hier.
En dan gaat het er nog niet eens om of ik dan wel of niet gelijk zou hebben, het is mijn paard en als ik niet tevreden ben over de verzorging dan haal ik hem terug punt uit, want het is mijn paard!!!

Zou heel graag willen weten hoe e.e.a. in elkaar steekt, waarom de paarden zijn uitgeleend, waarom weer terug gehaald en waarom zo stiekum????

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:24

Ik vraag me af hoe het is afgelopen...
Aan de reactie te lezen staan ze bij de 'eigenaar'.

En idd, nu zullen de foto's er waars. mooier uitzien dan in de winter.

Imara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:35

ik vind het een beetje idioot dat het hele verhaal weer opgerakeld word!! wij hebben net alles een plekje kunnen geven en dan krijg je dit weer!!!
dit is het laatste wat ik hier over schrijf! ik vind dat jullie maar moetten kijken wat je schrijf.....

maar laat het gewoon rusten, wat heeft het nog voor nut om foto's te maken en die op t net te zetten! want ze kunnen misschien wel modder vet zijn ofzo.. maar krijgen ze ook de liefde aandacht en warmte die ze nodig hebben???? dat punt is iets wat zeker niet te fotorgraveren valt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

An1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:34

Hallo
Ik reageerde inderdaad omdat ik opeens gister hoorde dat het verhaal hier stond, en ik heb het altijd prive willen houden, maar zou graag ook mijn kant laten horen.

Zo begon het,
Nu ongeveer 11 jaar geleden kocht ik Fury, na 4 jaar paardloos te zijn geweest ivm zwangerschap.
Ongeveer een klein jaar erna kocht ik Mickey die toen ong 10 maanden was.
Mijn paarden hoefden niet veel te werken, kregen volop liefde en aandacht en Mickey heb ik lekker laten lopen tot hij ong 6 a 7 jaar oud was en op Fury werd ongeveer 1x per week gereden verder geknuffeld en gepoetst enz.
Verder stonden ze lekker in de wei en kregen hooi zoveel ze lusten, biks enz enz en hadden een stal om te schuilen.
Fury was zeker geen stalpaard, want hij is geboren in het natuurgebied en nog echt een ouderwetse zware fjord.
Tot zover alles goed.
Toen overleed mijn man heel plotseling aan een infarct, bij de dokter in de praktijk, begin februari 37 geworden en 25 februari overleden.
Dat vertel ik niet om medelijden of iets dergelijks op te wekken, maar puur om mijn motivatie voor bruikleen te geven.

Ik had geen rijbewijs en was afhankelijk van iedereen om me te helpen met de paarden ivm hooi halen, ze aten dagelijks ruim een baal en biks halen.
Na verloop van een maand of wat werd het mij allemaal teveel daar Mickey ook graag omheining sloopte en ik om de dag ongeveer aan het repareren was soms om 7 uur in de morgen.
Ik heb ook een zoon van toen 9 die ook de nodige opvang nodig had dus het werd allemaal net wat te veel.

Toen ging ik nadenken wat te doen, verkopen was geen optie want paarden die je zo lang hebt verkoop je niet zo makkelijk, ook omdat mijn man er zo gek op was.
Via via eens wat rondgevraagd of iemand ze misschien in bruikleen wilde.
Op een gegeven moment kwam ik in contact met iemand die ruimte en alles genoeg had en ze graag in bruikleen wilde.
We hebben toen een contract gemaakt,
Er stond in dat de pony's niet verkocht, of weggegeven mochten worden aan derden, beslissing over euthanasie igv ziekte of ongeval worden in overleg genomen en als diegene er niet meer voor kon of wilde zorgendan komen ze in overleg terug.

Zo alles geregeld en ze kwamen de paarden halen.
s'avonds ging ik kijken of alles goed was met ze en bracht hun eigen zadels en hoofdstellen.
We waren mondeling overeengekomen dat ze zoveel mogelijk buiten zouden staan omdat ze dat gewend waren en alleen de nachten binnen, zeker omdat Fury een echt buitenpaard is.

Af en toe belde ik, en mijn fout is geweest dat ik niet veel ben wezen kijken, slechts 2 keer omdat het te moeilijk was voor mij en ik ze ontzettend miste.
Maar ik dacht niet egoistisch zijn, ze hebben het fijn, er lopen daar veel kinderen rond en ze genieten van de aandacht.
Zeker ook van degene die ze in bruikleen heeft gekregen, want het was een lieve vrouw en ik zal zeker niet betwisten dat ze geen liefde en aandacht hebben gekregen.
Ondertussen kreeg ik van mijn vriend die ik inmiddels had een tinkerveulen maar miste Fury en Mickey nog steeds erg, maar ze hadden het naar hun zin, dus wie ben ik dan om ze weg te halen dus ze bleven daar.

Tot ik mijn rijbewijs had gehaald en in een andere plaats ging werken en toen kwam ik dagelijks langs de plek waar ze stonden.
Eerst zag ik ze nooit buiten later af en toe eens.
Ik vond dat ze er(naar mijn maatstaven) ietwat ielig bij staan, maarja ik dacht ze werken nu meer dus is er minder spek.
Ben er toen ook langs gegaan en idd werd vertelt dat ze meer werkten, dus ook wat minder vet hadden.
Een tijdje later hoorde ik dat Fury bijna dood was geweest, de veearts stond al klaar met een spuitje, maar geen telefoontje, niks.
Toen zijn we er langsgegaan en ik zag van een afstand een(naar mijn maatstaven) veel te magere fjord, waar je door zijn wintervacht de ribben kon zien en de ruggengraat 5 cm hoger lag dan vroeger, maar hij was erg ziek geweest werd verteld en moest nog aansterken.
Mick stond ook in de wei en daar voelde ik ook ribben en die was niet ziek geweest.
Toen heb ik gezegd dat ik vond dat ze er slecht uitzagen en ik ze terugwilde.
Ik werd van het terein afgezet.
Toen is er een briefwisseling gekomen tussen degene waar ze in bruikleen waren en mij en daar stond in dat ik ze wel terugmocht, als ik 7600 euro betaalde.
Ik heb aangegeven dat ik ze terug zou halen, verschillende keren.

Op een dag hebben we dat dus gedaan met medeweten van de politie en ze hebben ons zelfs zien wegrijden, de paarden zijn teruggegaan naar de wei waar ze ze zelf toen opgehaald hadden, dus ze wisten ook waarheen, dat had ik zelfs vertelt toen ze vroeg waar moet je ze dan zetten als je ze terughaald.

Ik heb gelijk de veearts laten komen en die heeft ze onderzocht.
Ze schreef de volgende verklaring:
Paarden zien er erg vermagerd en dof uit.
Veel wormen in de mest, hoeven verwaarloosd, erge rotstraal.

Dus ik heb ze niet weggehaald omdat ze niet lief voor ze was of geen aandacht aan ze gaf, maar omdat een paard van liefde en aandacht niet kan leven.

Het gaat nu, bijna anderhalf jaar later, goed met ze, ze zien er weer uit zoals vroeger en eindelijk is de voernijd bij Fury een stuk minder dan toen we ze net terug hadden.
Er zijn nog wat probleempjes met Mickey omdat die lelijke drukplekken had en nu angstig is voor het zadel.
Hard werken hoeven ze nooit meer, een beetje stappen is voldoende verder krijgt Fury pensioen met zijn ong 15 jaar.
Mickey is vorige maand 11 geworden dus in de bloei van zijn leven, die gaan we langzaam het plezier in bereden worden weer teruggeven en we zien verder wel hoe het loopt.

Het is een lang verhaal geworden, en zeker niet om de andere partij zwart te maken maar puur om de andere kant te laten horen.

Ik zou ook graag elk paard wat het nodig heeft opvangen of helpen, maar paarden verzorgen kost geld, veel geld en als je dat niet hebt, is het niet eerlijk tegenover het paard om het toch op te nemen.

Mischien kan dit een les voor anderen zijn.

Bedankt voor het lezen van mijn kant.
Vriendelijke groet An

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:38

Tjee wat een verhaal zeg...

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:48

Weet du sniet wat ik hier van moet denken en vraag dus ook aan de rest niet al te snel je mening te geven als je het niet hebt gezien!! En als de paarden verwaarloost waren tja, had ik ze denk ik ook wel weggehaald als dit de enige manier was en ze me heel dierbaar waren!!

An1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:05

Nog even een korte reactie.

Dit hele verhaal is er zeker niet om iemand zwart te maken, want degene die de paarden in bruikleen had is deze topic ook niet begonnen.
Het was puur om mijn kant te vertellen.
Ik denk werkelijk dat ze dacht dat ze goed voor de paarden was, maar de gezondheid en het geluk van mijn paarden gaat voor alles, anders had ik toen eerder ook niet het besluit genomen om ze in bruikleen te geven.

Voor mij is het verder een gesloten boek en ik ben zeker niet haatdragend, iedereen is welkom om te zien dat de paarden gelukkig zijn en het goed hebben, zelfs diegene waar ze gestaan hebben, want ik heb nooit beweerd dat ze niet lief voor de paarden was of van ze hield.

Met vriendelijke groet An

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:20

En toch blijf ik het L*llig vinden.Je kijkt ik weet niet hoe lang naar je paarden niet om.je hebt intussen zelfs een veulen en dan zijn ze er plots niet meer goed voor en haal je ze weg.En dan vind je het nodig een topic op te rakelen wat bijna 1 1/2 jaar is en dan nog beweren dat je niet met modder wil gooien.

Ik ken julie allebei niet en ik vind je uitleg duidelijk en netjes weer gegeven.maar na schoppen vind ik wat flauw.

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:21

ik weet niet wat ik moet denken :s
zou ik misschien foto's van de paarden nu mogen zien??
ik vind ook dat je jemmie ook moet informeren over dit topic maar ja dat is eigenlijk mijn zaak niet
gr Franca

An1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:42

Hallo Sylvana

Ik hoorde pas gister dat mijn paarden besproken werden op dit forum en ik vind het niet meer dan normaal om erop te reageren, al wat ik gedaan heb is reageren op iemands beschuldigingen, niks meer en niks minder en zelfs al is het anderhalf jaar geleden, dat recht heb ik wel denk ik.
Als ze er niet zo slecht hadden uitgezien, dan hadden ze er waarschijnlijk nog gestaan, en de veearts vond ze er dus ook slecht uitzien en ik neem dat oordeel heel serieus.

Nogmaals, voor mij is het verder ook een gesloten boek en ik heb alleen gereageerd op beschuldigingen over mij persoonlijk.

An1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:46

Ik neem aan dat jemmie mail krijgt als er een reactie is op haar eigen topic, en ik ken jemmie niet persoonlijk, en zij mij ook niet.

Groeten An

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:59

Jemmie is al een tijdje niet meer op bokt geweest.
Ik had haar, toen dit topic net liep een PM gestuurd, maar die staat nog in m'n Outbox.

Ik woon op hetzelfde eiland als jemmie en An1970 en heb inmiddels genoeg over deze zaak gehoord.
Ik weet ook dat de paarden bij An beter af zijn.
En net als zij zeg ik dat niet om iemand zwart te maken of te beschuldigen.

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:00

hoe kanm je nou iemand niet persoonlijk kennen waar je paarden 18 maanden hebben gestaan? (niet dat ik je verhaal niet geloof, maar je zal toch wel een nummer van haar hebben gehad om te bellen dat je ze kwam halen ofzo). Maargoed., om verdere discussies te voorkomen ( waar dit topic waarschijnlijk op uitdraait) is het misschien beter als hier ( na 1.5 jaar) een slotje opkomt.

An1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:08

Hallo

Ik kan jemmie niet persoonlijk, die heeft mijn paarden ook niet in bruikleen gekregen.
Diegene die ze in bruikleen had gekregen ken ik wel persoonlijk natuurlijk.
Daarbij heb ik persoonlijk gezegd dat ik ze terugwilde, en toen ik daarna uit de stallen gezet werd heb ik het meermaals per brief gemeld en kreeg ook antwoord terug per brief dat ik ze kon terugkrijgen voor €7600,-(zesenzeventighonderd).
Maar volgens mij had ik dat al geschreven hier, maar dus nogmaals voor de duidelijkheid, kijk als ik wil naschoppen en zwartmaken kan ik dat makkelijk door alles in te scannen en te posten hier, maar ik vind dat niet nodig want dan word het dus wel moddergooien en daar zit niemand op te wachten neem ik aan.
Ik wens iedereen alle goeds, samen met mijn paardjes en stel idd voor dat het afgelopen is, ik heb gezegd wat ik wilde in reactie op...
Daarmee is voor mij de kous af.

Vriendeliojk groet An