Mijn veulen gaat zodra het kan de wei op, en dan blijft ie daar ook mooi... (help dadelijk komt de dierenbescherming

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy_Kila schreef:Heeft iemand de foto gezien? Het kan namelijk net zo goed een verworpen veulen zijn, dat volgend voorjaar geboren had moeten worden...
Maar dat kun je natuurlijk uit de foto wel opmaken.. Maar die kan ik helaas niet zien. Maar ik denk niet dat je te vroeg conclusies moet trekken...
Mocht het zo zijn dat de eigenaar het paard verwaarloosd heeft, ben ik er natuurlijk erg boos over. Er is voor mij alleen nog niet genoeg bewijs om deze conclusie te trekken.
curly2day schreef:En sensatie zoeker bedoel ik niet persoonlijk naar Peeky, maar omdat ik al uit meerdere reactie's begreep dat mensen de foto zouden willen zien.
pferden schreef:ha moet jij zeggen snotaap ik ben toevallig 35 jaar en heb een mini fokstal!!! haha![]()
positiefo schreef:veulens kunne tochook buiten ken een tinkerveulentje dat buiten geboren is! heb ook geen stal en zo nog een aantal paarden waarvan hun veulens buiten geboren zijn. enne niks mee aan de hand hoor
lowara schreef:mmm wat sneu. maar dat betekent dus dat het veulen al een tijdje leefde en er dus geen sprake is van een ongelukkige geboorte?
Dat ze buiten staat dag en nacht vind ik niet zielig. Onze buurman fokt met pony's en die staan dag en nacht buiten in elk jaargetijde, en hebben geen stal of wat dan ook. Beter in de wei dan dag en nacht in een stal.
Maar vind het wel sneu voor dat veulen en die moeder ervan. dat ze zo lang nog erbij bleef staan!
lowara"]
mmm wat sneu. maar dat betekent dus dat het veulen al een tijdje leefde en er dus geen sprake is van een ongelukkige geboorte?
Dat ze buiten staat dag en nacht vind ik niet zielig. Onze buurman fokt met pony's en die staan dag en nacht buiten in elk jaargetijde, en hebben geen stal of wat dan ook. Beter in de wei dan dag en nacht in een stal.
Maar vind het wel sneu voor dat veulen en die moeder ervan. dat ze zo lang nog erbij bleef staan!
[/quote]
Het is idd niet zielig als je paard buiten staat, naast ons huis staat ook een shetlander dag en nacht buiten (heeft wel een stalletje in de wei).
[quote="pferden schreef:nou dat kun je toch zo ook wel raden dat het door de eigenaar komt want evengoed wie fokt er nu een veulen als je geen stal of beschutting hebt!!!! dan ben je dus GEK!!!!