Paardenleed in Mastenbroeker Polder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:12

Ook goed voor zijn spier en bot ontwikkeling. En dan nog niet te spreken van de stoffen die ze aanmaken doordat ze zich in de zon bevinden.....
Mijn veulen gaat zodra het kan de wei op, en dan blijft ie daar ook mooi... (help dadelijk komt de dierenbescherming Haha! )

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:15

http://www.destentor.nl/regioportal/STN ... 7_,00.html

Shetlanders zijn niet verwaarloosd
van een onzer verslaggevers

29 DECEMBER 2004 - KAMPEN - De dierenbescherming heeft onderzoek gedaan naar het dode veulen in het weiland aan de Bosjessteeg.

Gisteren aan het eind van de ochtend lag het dode dier er nog. De Dierenbescherming Kampen heeft van de politie de naam van de eigenaar doorgekregen. De bescherming heeft vooralsnog geen reden aan te nemen dat de eigenaar nalatig is geweest; het moederdier zag er goed verzorgd uit. Het veulen was overigens niet zeer recent geboren.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:36

mmm wat sneu. maar dat betekent dus dat het veulen al een tijdje leefde en er dus geen sprake is van een ongelukkige geboorte?
Dat ze buiten staat dag en nacht vind ik niet zielig. Onze buurman fokt met pony's en die staan dag en nacht buiten in elk jaargetijde, en hebben geen stal of wat dan ook. Beter in de wei dan dag en nacht in een stal.

Maar vind het wel sneu voor dat veulen en die moeder ervan. dat ze zo lang nog erbij bleef staan!

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:54

Cadish schreef:
Volgens mij heb je geen verstand van fokken Rolleyes

ha moet jij zeggen snotaap ik ben toevallig 35 jaar en heb een mini fokstal!!! haha Haha! Vingers aflikken

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:19

Die wijsheid blijkt niet uit je berichten.

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:38

pferden schreef:
ha moet jij zeggen snotaap ik ben toevallig 35 jaar en heb een mini fokstal!!! haha Haha! Vingers aflikken

Tuurlijk en toen werd je wakker...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:46

pferden schreef:

PENNY ALARM Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:00

Ah gut, ik vind het echt sneu voor dat veulen en ook voor die merrie die er zo lang bij bleef staan treuren.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:09

paarden vriezen echt niet dood bij deze temperaturen. Ze hebben een prima wintervacht als ze de hele winter al buiten staan. zeker als ze al jaren lang buiten staan...
Sneu voor die merrie...

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:10

wie, wat waar en waarom zal wel een raadsel blijven. Verward
Maar in ieder geval is het echt hartstikke zielig voor de merrie dat ze haar veulen "verloren" is.

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:37

Cadish schreef:
Volgens mij heb je geen verstand van fokken Rolleyes

veulens kunne toch Verward ook buiten ken een tinkerveulentje dat buiten geboren is! heb ook geen stal en zo nog een aantal paarden waarvan hun veulens buiten geboren zijn. enne niks mee aan de hand hoor

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 00:32

Wendy_Kila schreef:
Heeft iemand de foto gezien? Het kan namelijk net zo goed een verworpen veulen zijn, dat volgend voorjaar geboren had moeten worden...
Maar dat kun je natuurlijk uit de foto wel opmaken.. Maar die kan ik helaas niet zien. Maar ik denk niet dat je te vroeg conclusies moet trekken...

Mocht het zo zijn dat de eigenaar het paard verwaarloosd heeft, ben ik er natuurlijk erg boos over. Er is voor mij alleen nog niet genoeg bewijs om deze conclusie te trekken.

Ik heb de foto gezien... het veulentje is niet goed te zien het is helemaal wit...
Stond in de stentor..

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 02:29

Jeejtje wat erg!
Hier heb ik geen woorden voor....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 04:47

pff wat een reacties, blijkbaar gaat het dus niet om een recent geboren veulen... sommige dieren mankeren wat..helaas maar waar, lijken gezond maar zijn het niet, denk aan bv een hartkwaal... deze man/vrouw zal ws zijn /haar paarden altijd buiten hebben staan, ook met veulen, en daar is niks mis mee, dat kan... als dan een veulen toch niet zo sterk is als lijkt...tja dan kan dit gebeuren, wat ik alleen niet snap is dat het diertje er zo lang heeft gelegen, dat vind ik dus niet kunnen....al met al erg triest

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:22

pferden schreef:
nou dat kun je toch zo ook wel raden dat het door de eigenaar komt want evengoed wie fokt er nu een veulen als je geen stal of beschutting hebt!!!! dan ben je dus GEK!!!!

Oh?? In het wild worden dus geen paarden meer geboren?? Verward

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:40

pferden schreef:

Tuurlijk Amee, je moet wat verzinnen tijdens je tussenuurtjes. Knipoog

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:07

curly2day schreef:
En sensatie zoeker bedoel ik niet persoonlijk naar Peeky, maar omdat ik al uit meerdere reactie's begreep dat mensen de foto zouden willen zien.

Tsja zien is geloven, pas als ik het zelf gezien heb kan ik er een oordeel over vormen, dat is niet meer dan een feiten check en zeker niet sentatiebelust maar zoeken naar de waarheid Lachen

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:23

pferden schreef:

Snotaap? Nou bedankt! Uit je berichten blijkt anders dat ík nog meer verstand ervan heb!
Mini fokstal? Laat me raden, je fokt zwarte Arabische Hengsten?

@ curly2day, Lissette, en Wendy_Kila, ben het 100% met jullie eens Haha!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:25

positiefo schreef:
veulens kunne toch Verward ook buiten ken een tinkerveulentje dat buiten geboren is! heb ook geen stal en zo nog een aantal paarden waarvan hun veulens buiten geboren zijn. enne niks mee aan de hand hoor

Het ging erom dat Pferden zei dat als je geen beschutting voor je veulen hebt en je gaat fokken je dan gek bent, daarop zei ik "Je hebt helemaal geen verstand van fokken".
Je paard kan best buiten staan hoor.

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:27

Vreselijk wel, altijd. Maar je weet niet wat er precies gebeurd is en om nu al iemand de schuld te geven. Maar het blijft natuurlijk altijd vreselijk.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:28

lowara schreef:
mmm wat sneu. maar dat betekent dus dat het veulen al een tijdje leefde en er dus geen sprake is van een ongelukkige geboorte?
Dat ze buiten staat dag en nacht vind ik niet zielig. Onze buurman fokt met pony's en die staan dag en nacht buiten in elk jaargetijde, en hebben geen stal of wat dan ook. Beter in de wei dan dag en nacht in een stal.

Maar vind het wel sneu voor dat veulen en die moeder ervan. dat ze zo lang nog erbij bleef staan!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:10

lowara"]

[/quote]

Het is idd niet zielig als je paard buiten staat, naast ons huis staat ook een shetlander dag en nacht buiten (heeft wel een stalletje in de wei).

[quote="pferden schreef:
nou dat kun je toch zo ook wel raden dat het door de eigenaar komt want evengoed wie fokt er nu een veulen als je geen stal of beschutting hebt!!!! dan ben je dus GEK!!!!

Dus vroeger deden paarden voor zichzelf een stalletje bouwen en daar een veulen krijgen dacht het niet hoor... dat gaat prima zo buiten Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:10

Ik vindhet overigens heel triest

fietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:05

hallo, normaal reageer ik niet echt.
En ik vind deze betweterigheid dan ook heel triest.
Iedereen doet met zijn paard wat ie wil zolang ie maar van de mijn afblijft.
Bij mij worden de veulens over het algemeen soms op stal of soms op de wei geboren.
En dan krijgen ze een stal met uitloop.
Een veulen van drie maanden oud zoeken we een maatje voor en dan gaan die samen op de wei(dag en nacht dus).
Ook bij vrieskou dus , ze kunnen er heus wel tegen maar bij mij hebben ze beschutting hoe dan ook.
De paarden van nu zijn niet meer de beresterke paarden van vroeger.
Maar çoit iedereen zijn menig daarover .
doei xxxxxxx

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 13:38