Grote brand in Rotterdamse stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellamafia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:11

banjer2003 schreef:
Klopt, het is de stal aan de Benedenrijweg in de Beverwaard Rotterdam. Er zijn 2 paarden omgekomen, die konden niet gered worden. Echt vreselijk om zoiets mee te moeten maken.

Kreeg net een telefoontje van een vriendin die daar tot voor kort op stal heeft gestaan.

Weet niet de naam van de stal, weet alleen dat het daar zit.

De stal heet --->>> Stal Petit .....

Bellamafia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:15

Sheerza schreef:
Ik zou nog niet weten waar.. Er zouden ook containers ofzo geplaatst worden op het terrein.. maar ik denk dat er niet genoeg plek is voor alle paarden ..

Er is al voor opvang gezorgt...
Er zijn meteen containers aangeleverd zodat ze daar in kunnen verblijven voor voorlopig...

Bellamafia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:17

Oydis schreef:
Uhmmzz Chan.....tis nie verkeerd bedoeld hoor...maar Sheerza is de eigenaresse van Mys, ik denk dat zij het het beste kan vertellen allemaal. Lachen

Nou zeker zeg ...
Sjonge ....

poeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:42

ik heb allang me ecxuses aangeboden aan sherza

sabrina1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:01

love_jor schreef:
allemaal bedankt voor jullie aardige woorden. het was een vreselijke dag en met mies en dees gaat het wel weer. de hele boven verdieping is uitgebrand en de grote kasten boven zijn ook allemaal uit gebrand, de kleine beneden niet. er is ook heel veel water schade en de nieuwe vracht stro is helemaal geblust en weggebrand. het gaat met de meeste paarden goed op 2 na die hebben het nog moeilijk maar die komen er waarschijnlijk wel boven op.
iedereen was erg van slag maar gaat nu wel weer beter.
we hopen dat alles weer snel goed komt.

gr.melanie

sabrina1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:06

nou spreek maar voor jezelf hoor met ons gaat het niet goed en wat er me al die spullen is gebeurt intereseerd mij niet spullen zijn vervangbaar en je paard niet als was voor mij part alles afgebrand en als dan alle paarden er levend uit waren gekomen dan had ik had liever gewilt en jij kan van geluk spreken want jij heb je laesepaard nog en wij missen er nu 1 en de andere twee van ons daar gaat het ook niet goed mee want die missen diablo zo erg dat ze geen rust kunnen vinden in de stal want het waren wel 3 vrienden van elkaar die nog nooit van elkaar gescheiden zijn en nu ineens van het 1 op het ander moment is er 1 weg en dat is echt heel moeilijk ook voor ons en ook heel erg voor make up juliette wij weten dat hij dood is maar hun staan gewoon te zoeken en w8ten tot dat hij terug kom en dat wou ik ff zeggen.!!!!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:20

....Sabrina, ik denk dat iedereen hetzelfde denkt als jou..echt....de paardjes zullen nog lang zoeken en dan zal het slijten...net zoals bij jou..je zal de gebeurtenis een plekje gaan geven...wens jou en alle andere heel veel sterkte...kom op meis....voor iedereen is dit moeilijk..wees sterk

sabrina1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:35

diablo rust in vrede
ik ben de eigenaar van diablo mijn zus was de andere eigenaar en we hadden ook nog een verzorgster voor hem wij zijn er alle 3 echt heel erg kapot van dit is het ergste wat je kan mee maken echt waar in 1 klap is hij gewoon ineens weg je heb geen afscheid kunnen nemen dat maakt het ook nog extra moeilijk er spoken allerlei verhalen door je hoofd wat heeft hij gedacht ? heeft hij pijn gehad?enzovoort enzovoort we hebben gister nog afscheid genomen van hem toen hij nog in zijn stal lag hij lag er wel heel vredig bij we hebben nog van alles tegen kunnen zeggen ik weet gewoon zeker dat hij het allemaal gehoord heeft later zijn we even weggegaan omdat hij uit zijn stal werd gehaald en evenlater werd ophaald dat wilden wij niet zien later zijn we terug gekomen voor de andere paarden die wij ook nog hebben en je merkt gewoon aan ze maar aan het w8ten zijn tot dat hij een keertje terug komt en wij weten dat dat niet meer kan maar hun snappen dat nog niet en het ergste is gewoon dat als je naar de paarden toe gaat dat je weet dat er 1 minder is en die is daar aan zijn einde gekomen ik kan het niet in woorden ombrengen hoe dat voelt constant moet je maar huilen als je dan naar zijn stal kijkt en die is leeg en hij komt er ook gewoon niet meer in terug dat besef heb ik zelf nog niet helemaal maar als ik dan naar make up en juliette kijk dan weet ik het gewoon dat hun zo'n pijn hebben en dat je gewoon machteloos staat je kan gewoon niet doen en dat maakt mij ook zo kwaad en als je dan andere hoord zeggen van ohw nou ik ben blij dat het mijn paard niet is of zo van mijn spullen zijn er niet meer die zijn verbrand dat kan me niet kwaaier maken hoor mijn paard is weg dat is het ergste wat er kan gebeuren en dan ook nog op zo'n manier echt vreselijk gewoon nou diablo ik weet dat je ons nog kan zien en dat je over make up en juliette zal waken het zijn jouw meisjes en dat zullen ze ook altijd blijven en wij zullen jouw ook nooit vergeten jij heb een plekje in onze harten jongen het gaat je goed daarboven en eens zullen we elkaar allemaal weer tegen komen en dan boven met zijn alle verder gaan wij houden van je gozer xxxxxxxx love you 4 ever

poeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:39

jeetje meid, wat aangrijpend, heel veel sterkte met het verlies

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:24

Bellamafia schreef:
De stal heet --->>> Stal Petit .....

Zo heet die stal niet meer het is overgenomen door van Eijck en heet nu dus ook zo

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:28

Sabrina ook jij veel sterkte met het verlies van je paard..het ergste is om je paard te verliezen en idd spullen zijn vervangbaar en jou diablo niet..

Sterkte!!

melissa1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:37

lieve schat diablo
we zijn er zo erg kapot van wat er gister gebeurd is hij is ineens weg we hadden het niet verwacht dat het op zo'n manier zou gebeuren hij had nog wel 20 jaar mee kunnen gaan ik werd gebeld door diablo zijn eigenaar dat er brand was en dat diablo het niet had gehaalt ik heb me aangekleed en ben er gelijk naar toe gegaan we waren alledrie overstuur en de andere 2 paarden make-up en juliette liepen zo hopeloos rond het was een heel bizar raar gezicht we missen hem allemaal wendy sabrina make-up juliette en ik we hebben gelukkig nog wel afscheid kunnen nemen hij lag er zo vredig bij het is een pracht van een paard hij is egt mooi we hebben zo veel tegen hem gezegt en ik weet zeker dat hij ons heeft gehoort en dat hij over ons allemaal aan het waken is we zijn weggegaan toen hij werd weggehaalt toen kwamen sabrina en ik terug en het is standaart dat we dan naar zijn stal gaan en dat deden we we keken en beseften toen egt dat hij er niet meer was we begonnen te huilen en dat hebben we egt de hele dag door gedaan toen we naar make-up en juliette liepen keken ze ons heel verdrietig aan van waar is ons mannetje ik durfde ze gewoon niet aan te kijken van angst omdat ik het ook zo erg vind voor hun toen ze naar stal gingen waren ze heel wild en stonden ze niet op hun gemak uiteindelijk zijn ze wel rustig geworden maar toch blijven ze hun mannetje missen ze zullen denken dat ie nog wel een keertje langs zal komen en met ze zal kroelen en lekker spelen en rondrennen maar die 2 zullen nooit beseffen dat ie dood is en daar voelen wij ons echt schuldig over dat we dat niet tegen hun kunnen vertellen wij weten dat ie er niet meer is en dat ie ook nooit meer terug zal komen nou lieve lieve diablo we hebben toch mooie tijden gehad en leuke dingen gedaan we houden van je en we missen je we zullen je egt never nooit vergeten en we komen elkaar allemaal weer tegen we zullen je egt nooit vergeten ik hou van je
xxxxxxxxxx melissa je verzorgster

melissa1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:51

love_jor schreef:
allemaal bedankt voor jullie aardige woorden. het was een vreselijke dag en met mies en dees gaat het wel weer. de hele boven verdieping is uitgebrand en de grote kasten boven zijn ook allemaal uit gebrand, de kleine beneden niet. er is ook heel veel water schade en de nieuwe vracht stro is helemaal geblust en weggebrand. het gaat met de meeste paarden goed op 2 na die hebben het nog moeilijk maar die komen er waarschijnlijk wel boven op.
iedereen was erg van slag maar gaat nu wel weer beter.
we hopen dat alles weer snel goed komt.

gr.melanie

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:52

Heel veel sterkte Melissa en de eigenaars ook veek sterkte in deze moeilijke tijd Ach gut

melissa1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:54

het was zeker een vereselijke dag er zijn 2 paarden dood diablo en mys en de brand is al erg maar de paarden zijn erger die zijn er niet meer je spullen kun je opnieuw kompen maar diablo niet hij is niet vervangbaar en ik ben blij voor jullie allemaal dat het met jullie paarden goed gaat maar wendy sabrina en mij kun je daar niet mee troosten diablo is er niet meer en make up en juliette ook niet en met ons gaat het ook niet beter melissa

melissa1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:55

make up en juliette kun je er ook niet mee troosten dat hij er niet meer is dat bedoelde ik ermee melissa

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:58

Echt vreselijk zeg! Ik hoorde het ook ja. Een vriendin van mij haar heeft daar een paard die ze leasd. Echt vreselijk!
Veel sterkte iedereen!!!!

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:38

Dit is gewoon onbegrijpelijk... Zo erg...

Zit hier gewoon echt te janken, mensen met het verlies van hun paard, ik wens jullie zo veel sterkte. Als ik iets kan doen dan vertel je het maar. Dit is zo vreselijk erg, echt geen woorden voor..

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:36

ah wat sneu Huilen
ik zelf ben ook een paardje met veulen verloren door brand in baarn (geen paard in stal had et toen gered)
dus ik weet hoe erg het is om een paard te verliezen
dus ik wens veel sterkte aan de eigenaren van de paarden

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:48

ik hoorde van een vriendin idd dat dit was gebeurd. ik hoorde alleen van haar dat het in de kantine was gebeurd en dat er idd containers zouden komen. een aantal hadden volgens mij ook ademhalingsproblemen

poeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:42

ik hoorde vandaag van me ma dat de brand niet is aangestoken, maar dat er kortsluiting is geweest bij de tv en zo is de brand ontstaan, dat hoorde me ma via via, maar dat maakt het natuurlijk niet minder erg!!!

Heel veel sterkte aan de meiden die hun paarje kwijt zijn Verdrietig

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:26

Op dit moment weet niemand het.. Maar de brand is buiten begonnen, binnen stond natuurlijk de tv.. Stel dat er nou kortsluiting was geweest, was het binnen begonnen en dan naar buiten geslagen.

Mij is verteld dat er flesjes brandbaar vloeistof is gevonden; tinner..

poeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:36

nogmaals sterkte

melissa1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:30

we hebben gehoort dat het geen brandstichting was maar kortsluiting door de tv mensen hadden hem op stane by laten staan het de brand is begonnen in de kantine en naarbuiten geslgen het stro in het is een stal met paarden en geen bioscoop er hoord daar geen tv te staan en dan de 2 paarden die het niet hebben overleefd doordat er een tv stond die dan kortsluiting heeft gehad