De paarden zijn in 10 uur tijd zo danig afgetakeld (verlamd) dat ze ze in heeft moeten laten slapen. Ik heb haar nog niet gesproken, als ik moed heb verzameld dan zal ik haar bellen (wat zeg je tegen iemand die je niet zo heel erg goed kent....van wie je niet wist dat ze paarden had
, en die ze juist allebei heeft verloren!) Degene die mij belde heeft zelf ook 4 paarden in die buurt staan en ziet haar nog dagelijks, ik zal sowieso een kaartje sturen. Zij waarschuwde dus die andere collega (en vriendin van mij) dat ze haar paarden binnen moest halen!Ik wil haar graag spreken omdat ik er weinig vertrouwen in heb dat bijvoeren voldoende is! Het gaat er bij mij niet in dat een paard, in de wei, dat bijgevoerd wordt, niet eens een hapje van dit of dat neemt !
Wie heeft er tegenwoordig nog zoveel land dat hun paarden totaal niet bijgevoerd hoeven te worden ???? dan moet je een hectare of 10-15 bezitten !
Ik vermoed dat mijn paarden voorlopig niet zoveel in de wei zullen komen

vorige keer hadden we dat ook gedaan en is er ertegen beginnen leunen en dan hong de draad door en is ze erover gesrpongen 
staat al vaak in dat de ziekte weinig verschil maakt in leeftijden. Paarden van alle leeftijden kunnen het krijgen. Oudere en jongere paarden alleen nog sneller.
f je houdt je paarden idd op stal tot zeker begin december, of je houdt ze op een wei waar ze ONBEPERKT (zo goed en zo kwaad het kan nattuurlijk) hooi kunnen eten en bijgevoerd worden met echt krachtvoer. zodat ze vanzelf niet uit honger gaan vreten aan allerhande rommel...