paard doodgeschoten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:32

wat gemeen zeg Boos!

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:54

wat walchelijk...arm paard....wat zal die geleden hebben....

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:46

Wat is dit nu weer voor een belachelijke actie??? Scheve mond

m86ike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:48

Ik vind het echt heel erg wat er is gebeurd, voor alle partijen.
Ten eerste voor de eigenaar, die wilde toch ook het beste voor het paard?
Ten tweede voor de politie, die heeft dit echt niet met plezier gedaan.
Dan ook voor de gene die het gezien heeft. Dit zal je echt niet snel meer vergeten denk ik. Ik wens je dan ook veel sterkte.

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:12

zeker weten anderhalf uur heel erg veel pijn gehad..
vreselijk.... raadpleeg dan gelijk de dierenarts..
triest hoor:S

seabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:34

En dan worden die persoontjes boos als iemand z'n paard een keer slaat ofzo. Boos! Boos! Maar zelf doen ze wel het meest mogelijke om een paard zomaar dood te schieten. Verward Boos!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:38

Ik snap dat het niet een fijn idee is dat een politieagent je paard doodschiet! Maar kom nou, die eigenaar heeft het zelf gevraagd, de politie heeft gehandeld uit medeleven naar het paard toe, en bovendien JA--> Paarden staan lager in deze maatschappij dan mensen, dus mensen gaan, hoe stom paardenmensen het soms ook vinden, VOOR!

(maar ok, dat het anderhalf uur heeft moeten duren is toch wel belachelijk, in die tijd was de dierenarts waar ik werk er ook wel geweest..)

m86ike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:40

Nee, ze moeten mijn paarden ook niet slaan, en al helemaal niet doodschieten!!!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:44

Wat ik niet snap uit het verhaal is dat de politie 3x keer heeft geschoten voordat het paard dood ging, maar de veearts heeft wel het verlossende schot gelost? Verward
Ik volg het niet helemaal!

En als het paard zodanig gewond is dat het moet worden afgemaakt dan is er toch altijd wel binnen anderhalf uur een veearts beschikbaar om het paard uit zijn lijden te verlossen?

Dit is niet aanvallend bedoeld, maar ik snap de lijn van het verhaal gewoon niet zo!
Laatst bijgewerkt door AndreaB op 04-11-04 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:51

de politie heeft 3x geschoten maar die kregen het niet voor elkaar, toen heeft de DA het verlossende schot gegeven...
het beestje kon zijn achterhand niet meer gebruiken vandaar.
de eigenaar wilde het dier meteen uit zijn lijden verlossen maar de politie heeft daar nog een uur mee gewacht, omdat hij zo aandrong en het paard "hinderde" de hulpverleners toch, hebben ze een poging gedaan om het dier te doden...

Euh, die dierenarts he? schoot ie dan in het rechteroor?
Dat schreef ilindra nl.
Clown

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:51

lisa_pluisje schreef:
de politie heeft 3x geschoten maar die kregen het niet voor elkaar, toen heeft de DA het verlossende schot gegeven...
het beestje kon zijn achterhand niet meer gebruiken vandaar.
de eigenaar wilde het dier meteen uit zijn lijden verlossen maar de politie heeft daar nog een uur mee gewacht, omdat hij zo aandrong en het paard "hinderde" de hulpverleners toch, hebben ze een poging gedaan om het dier te doden...

Euh, die dierenarts he? schoot ie dan in het rechteroor?
Dat schreef ilindra nl.
Clown

nikkivivian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:54

ooh Huilen wat stom!!
wie doet dat nou toch Verward
kij zielig voor die eigennaar en dat paard Bloos! mrjaa niks aan te doen je kan ze niet tegen houden eh?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:56

Ik snap niet dat er zo gereageerd wordt op het optreden van de politie.
Stel je voor dat je daar als dienstdoende agent aankomt, er zit een gewonde in een auto en er kruipt een zwaargewond paard over de weg.

De DA is al gebeld, maar het is zondag en de DA heeft wellicht al een spoedgeval, of is niet in de buurt.

Terwijl je als agent de gewonde in de auto probeert te helpen, wordt de situatie steeds gevaarlijker, omdat het paard uit angst en pijn niet meer weet wat het doet.
Ook de eigenaar vraagt of je asjeblieft wat wil doen.
Je mag als agent niet zomaar een dier neerschieten, dus je wil het niet doen,maar de eigenaar blijft aandringen, het paard lijdt nog steeds pijn, wordt steeds gevaarlijker en de DA is er voorlopig ook nog niet.

Dit is voor alle betrokkenen, ook de politie, niet makkelijk geweest.

Jammer dat er hier mensen zijn die niet verder lezen dan 'politie schiet paard dood'.
Als je je een beetje inleeft in deze moeilijke situatie, snap je dat de politie dat ook niet voor de lol doet.
Het is moeilijk je in zo'n situatie in te leven, als je het niet meemaakt, maar oordeel dan ook niet over het optreden van de politie.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:08

na 2x Nog mis geschoten te hebben
Als z eneit eens ene paard van 500 kilo kunnen afmaken, dna zeker wel iemand van 90 kilo

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:10

Wat zal dat paard een pijn hebben gehad! Boos!
Maar als het echt niet anders kon en de dierenarts kwam niet snel genoeg weet ik ook niet wat ik zou hebben gedaan hoor

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:13

Hehe, stennisje, ben 'blij' dat jij itt een aantal anderen wel het hele verhaal leest. Ik zie de titel, schrik, lees de topic, en dan alle reacties. Ik snap niet dat er mensen zijn die zo raar reageren! Lezen jullie alleen de titel ofzo? En een paar mensen (sorry dat ik geen namen heb) willen 'jullie' telkens uitleggen hoe het wel is gegaan, of vertellen wat de 'normale' gang van zaken is bij dit soort gevallen, en daar lezen 'jullie' gewoon overheen? Of helemaal niet natuurlijk, lekker makkelijk, je mening geven over de titel en je hebt je antwoord ook weer gegeven.....

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:20

Billy schreef:
Pennymeisje Frusty
Denk es na voor je wat zegt. Als je vader die agent was geweest, had je dan hetzelfde gezegd?

Toevallig wel ik zou het hem kwalijk nemen PENNY!!!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:29

Dit is echt niet normaal zeg, arm beest Scheve mond

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:31

Even ter info. Ik weet niet hoeveel mensen dit gezien hebben maar het valt onder de catogorie "dierenmishandeling". Er kan aangifte van gedaan worden doordat de betreffende politie mensen niet bevoegd zijn geweest om zomaar een dier dood te schieten. Het was geen levensbedreigende situatie voor de desbetreffende agenten. Het dier liep "in de weg". Een ander verhaal wordt het dus als het dier dusdanig gewond zou zijn geweest dat het afgemaakt moest worden maar dan nog is het verboden voor de politie om zomaar een dier dood te schieten. Zij kunnen niet beoordelen of het dier levensgevaarlijk gewond was of alleen maar in de weg liep. Denk hier goed over na noisy... en kijk of er nog meer mensen willen getuigen. Je hebt zeker een zaak. Het zou toch te gek voor woorden zijn dat een agent maar mag beslissen of een dier dood geschoten mag worden.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:35

Het valt me op dar er veel jongere bokkers zijn die niet alles doorlezen en alleen roepen."wat zielig"

Ik heb alles doorgelezen en ik dank dat het echt een hele vervelenden situatie was voor iedereen. De agenten hebben het echt niet gemakkelijk gehad. Misschien dat het daardoor zo lang duurde voordat ze het probeerde?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:44

Maar wat ik er van begrijp is dat er ook een DA aanwezig was.

PS: Ik heb het topic helemaal doorgelezen, kan zijn dat ik iets verkeerd heb gelezen ofzo.
Ik beweer ook niet dat het ook niet moeilijk was voor de politie ofzo, maar ik snap niet waarom de politie het paard doodschiet als er ook een DA is die het dier een spuitje kan geven.

starsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:45

Ik vind het maar zielig, alleen maar omdat hij in de weg liep werd hij neergeknald. Het paard weet toch ook niet wat hij moet doen in zo een situatie. Als het een mens was geweest hadden ze hem ook niet neergeschoten!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:52

ik vind dat agenten daar dan maar training voor moeten krijgen..voor het geval dat.. zodat er niet nog een beest zo erg hoeft te lijden..zo oefenen ook om op mensen te schieten dus waarom niet voor grootvee?

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:05

nou ben ik dus vort anti-politie k*t mensen om zomaar voor niks een paard dood te schieten ben egt geschokt!!!! Verdrietig Boos! Huilen Huilen Huilen

moesten ze met hem ook doen!!!!

groetjes marcelino

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:20

wjerbo_en_ik schreef:
nou ben ik dus vort anti-politie k*t mensen om zomaar voor niks een paard dood te schieten ben egt geschokt!!!! Verdrietig Boos! Huilen Huilen Huilen

moesten ze met hem ook doen!!!!

groetjes marcelino

Als je net zo leest als je schrijft, kun je er waarschijnlijk niets aan doen dat je even over het hoofd hebt gezien dat dit paard niet 'voor niks' is neergeschoten!!!