Duitser propt pony in VW Polo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:08

ZOT!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:12

Dydy schreef:
Dit vindt ik zoiezo raar.. kan tog ook in een trailer gebeuren ?

In een trailer heb je geen shet als een projectiel door de auto heen zeilen als je een frontale botsing hebt of er iemand achterop rijdt. Daar komt ook nog bij dat een trailer er beter tegen kan als een paard gaat flippen en om zich heen gaat slaan dan een auto.

Een paard achterin een auto is levensgevaarlijk. En er zijn niet voor niets aparte hondengordels te koop waar je je hond in moet vastmaken als je gaat auto rijden en je wilt voorkomen dat hij bij een ongeluk door de auto zeilt. En als mens moet je achterin tegenwoordig ook een autogordel vast hebben. En kinderen al helemaal!

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:17

Vind jou pas zielig Killian, arme shet.

Dit is ook vreselijk, het is gewoon dierenmishandeling om even vlug een pony in je auto te proppen! Zulke mensen verdienen geen pony of paard.
Ookal is je pony klein, het is wel zo netjes om een trailer erbij te halen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:22

Killian, ik vraag me eigenlijk af waar je met je shetje heen gaat als je paard verkocht is? Je wilde hem toen niet in de opfok doen omdat hij thuis gezelschap had. Wil je hem na de verkoop alleen laten staan?

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:28

Goeie vraag Cassidy!

Vind ik anders wel vreselijk zielig als dat jonge shetlandertje alleen gaat staan.
Vind het wel zielig eigelijk allemaal! en vaag...

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:56

sinds een paar weken heb ik er een ander veulen er bij staan... zodat hij een maatje had.... ik luister heus wel naar iemand advies hoor...

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:57

Het moet niet nog gekker worden. Scheve mond

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:13

begrijp even niet waarom een oud en langdradig uitgesproken topic opgehaald moet worden.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:08

SuperPepeijn schreef:
begrijp even niet waarom een oud en langdradig uitgesproken topic opgehaald moet worden.

Joh das bokt...beetje oude topics uit de database (sloot) halen! Knipoog

Zo kunnen ze weer iemand even aanvallen Scheve mond

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:20

kheb gehoord dat tie dat deed om in het guinnes book of records te kome

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:28

Nou nou wat zijn we allemaal lekker verontwaardigd.

Die pony zou dat best overleefd hebben hoor. Miischien stond ie nog wel een stuk comfortabeler dan al die varkens en koeien die voortdurend door heel europa gezeuld worden voor de vleesindustrie.

Oh ja natuurlijk: dat is heel iets ánders...

pfff

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:33

Ja dit werd vroeger ook altijd door de boeren gedaan. Lachen

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:31

Ik vind dit heel erg, hoe komen ze erbij om een pony in de kofferbak van een auto te doen. In een Volkswagen Polo ook nog. Ik snap er niks van wat die mensen bezielt. Dit hoort gewoon niet.

De boete vind ik eigenlijk ookmaar laag. Maar ja dat is ook persoonlijk denk ik.

Misschien stond de shetlander wel een stuk comfortabeler dan de varkens en koeien die door Europa gezeuld worden, maar met die manier ben ik het ook niet eens.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:07

annegti schreef:
'k vind het allemaal een beetje kinderachtig. Die duitser heeft een grasmaaier gekocht. Beessie had de rit wsl wel overleeft. Als ie in een ander groepje terecht was gekomen was ie in een grote vrachtwagen met tig andere shetjes richitng Italie vertrokken. Alsof dat niet zielig is.....

Ja,dat was ook mijn eerste gedachte laat ze die transporten maar eens goed aanpakken!!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 02:54

Ok knuppel in het hoederhok. Ik heb het recentelijk nog gedaan. Ons adoptieveulen (Haflinger) was net 2 dagen oud (moeder verloren, weinig melk gehad) dat ie gewoon te wankel was om hem alleen in de trailer te zetten. En wat moet je dan ?

Wij hebben ervoor gekozen hem achterin onze Suzuki Vitara te zetten (5 deurs-grijs kenteken versie). Wat stro in de bak en hup. Foto staat in mijn profiel. Tja, je kunt zeggen wat je wilt. Ik had het ook liever anders gezien, maar ik ben er zeker van dat het de beste en juiste oplossing is geweest voor hem en ons.

Wat veiligheidsregels betreft.. wat is veiliger.. veulen los achterin de auto of veulen los achterin de trailer? Tuurlijk was ie groot en sterk geweest dan had ik ook voor het laatste gekozen... maar nu, nee nu niet. Achterin de auto konden we tenminsten nog ingrijpen als hij zijn evenwicht zou verliezen en hem helpen balanceren. Overigens is hij naar de opfok gegaan in een dikke tweepaardtrailer Lachen

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:44

Beetje misplaatste opmerking (vind het ook erg als dieren niet correct behandeld of vervoerd worden) maar moest bij het lezen van dit artikel onmiddellijk denken "het geeft wel een heel nieuwe dimensie aan het begrip "polopony""

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:54

Teigetje schreef:
"het geeft wel een heel nieuwe dimensie aan het begrip "polopony""

Whahahaha *LOL* Haha!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:35

SuperPepeijn schreef:

nope, dat is ook wat ik al eerder zei.. en ponygekkie: als ik het goed heb was jij in dat topic juist de gene die vond dat ze erover op moesten houden. En haar dan nu ineens weer aavallen?

Kilian: heel veel plezier van je paardje en bedenk wel dat anderen t altijd beter weten....

polopony... hihi, die is goed!! OK dan!

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:33

ach ik vind het zo zielig.., wie doet dit nou?..
hoe krijg je ooit een pony in de auto??
proppen, maar dat vind ik dus echt zo zielig en dan in zon kleine ruimte,
en dan mag hij hem ook nog hebben als hij papieren heeft...
en een kleine boete van €220, dat kan iedereen wel geven...
ik zou hem echt gelijk in beslag nemen en niet meer geven aan die gekke man uit Duitsland.

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:23

mensen, wat is zielig, vroeger heeft mijn oom ook eens een ezelveulen op een markt gekocht en deze zo in zijn kleine autotje naar huis vervoerd. Die dieren vinden dat heus niet zo erg. Ik denk dat de mensen zich er drukker om maken dan dat het dier het vind. Tegenwoordig kan het natuurlijk niet meer maar vroeger gebeurde het om de haverklap. Op de boerderij vervoeren ze ook zo 2 kalveren in de kofferbak naar de stal. Het valt allemaal mee hoor.

Rayorgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 09:02

Ik had het gelezen in de krant, mijn vader zei het en ik geloofde het eerst niet, maar toen ik het zelf las werd ik zelf echt pissig, ik zou Raya maar bij ons meej op vakantie gaan nemen achterin, ze vind veel goed maar dat pikt ze na een tijdje niet meewr Scheve mond je propt je eigen kind toch oowk niet in een veel te klein autotje?

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:22

Mijn moeder vertelde het gister... Maarja als het maar een klein stukje is vind ik het niet zo heel zielig. Maar wel terrecht dattie aangehouden is. Of het zielig is of niet, het mag niet.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:27

wendy007 schreef:
mensen, wat is zielig, vroeger heeft mijn oom ook eens een ezelveulen op een markt gekocht en deze zo in zijn kleine autotje naar huis vervoerd. Die dieren vinden dat heus niet zo erg. Ik denk dat de mensen zich er drukker om maken dan dat het dier het vind. Tegenwoordig kan het natuurlijk niet meer maar vroeger gebeurde het om de haverklap. Op de boerderij vervoeren ze ook zo 2 kalveren in de kofferbak naar de stal. Het valt allemaal mee hoor.

het gaat meer om het feit dat het gewoon levensgevaarlijk is. Ik kan nu natuurlijk weer al die gevaren op gaan noemen,maar die zijn al vaak zat voorbij gekomen... En wat is 'niet zo erg'.. Een dier heeft niet dat besef dat een mens heeft. Als een dier in een voor hem gevaarlijke/onbekende situatie terecht komy (in dit geval een auto) zal het niet weten wat hem overkomt, terwijl een mens het besef heeft dat een auto niet gevaarlijk is.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:54

Er wordt wel een beetje overtrokken gereageerd op zo'n onderwerp hoor.
Tuurlijk; een trailer is DE plaats voor vee.
Maar heb je enig idee hoe groot een shetlandveulen is?
Ehm, die van mij was net zo groot als mijn mechelse herder!
En zolang mensen hun grote honden gewoon los in de auto (mogen!) vervoeren..... ach, een beetje relatief zien allemaal hoor!
Is wat projectielwerking betreft volgens mij net zo onveilig.
Die man heeft de wet overtreden en krijgt daarvoor een boete. Punt.

En over de aanfok van shetjes:
Ik denk niet dat het hier gaat om iemand die eens een veulentje fokt.
De man waar ik mijn shetveulen heb gekocht is een hobbyfokker; laat ieder jaar alle merries dekken door 1 hengst, merrieveulens houdt hij even aan en de hengstjes gaan naar de paardenmarkt, wat hij niet verkoopt gaat naar Italie en komt als reeruggetjes terug.
En dan kan je wel zeggen koop daar dan geen veulen van want je houdt het in stand..... het interesseert hem niet aan wie hij ze verkoopt hoor. Een hengstveulen is een restprodukt van de fokkerij, zo simpel is dat.
Als je dan moet kiezen tussen een enkeltje Italie en even afzien in de kofferbak....mwoah
(Die van mij is netjes met de trailer gebracht hoor, samen met mammie dus nog zonder stres ook)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:06

zo prop je je pony toch niet in de auto Boos!
belachelijk !!!