Veulen geslacht en gedumpt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:36

echt niet normaal maar die shetties worden op wei geknald met hengsten en merries doorelkaar en nu als het kouder word dan hebben ze geen plaats meer en tegenwoordig een normaal gezin heeft echt geen geld om zich een paard of wat dan ook te kopen en ja indd ook dat chippen speelt mee gewoon afgrijselijk Boos!
Laatst bijgewerkt door onley op 13-10-04 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:43

volgens mij is het veulen gewoon geslacht, dus heeft het niet geleden, maar idd sneu is het wel...
Zo'n jong beestje..

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:44

Wie zo iets doet is helemaal niet goed wijs! Zo zielig, zo klein veulentje

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:46

onley schreef:
echt niet normaal maar die shetties worden op wei geknald met hengsten en merries doorelkaar en nu als het kouder word dan hebben ze geen plaats meer en tegenwoordig een normaal gezien heeft echt geen geld om zich een paard of wat dan ook te kopen en ja indd ook dat chippen speelt mee gewoon afgrijselijk Boos!

Een normaal gezin heeft gerust geld voor een shet. Het is alleen een vraag of ze bereid zijn om dingen ervoor te laten.

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:49

Dat men de resten heeft gedumpt is idd wel erg maar waarschijnlijk is het gewoon een illegale slachting geweest.

En ondanks dat het allemaal zo zielig is hoor je niemand over die andere miljoenen beesten die geslacht worden voor productiedoeleinden en dat alleen omdat het legaal is. Vraag me toch af hoeveel van de mensen die hier reageren geen vlees of vis eten. Er zijn ook zat mensen die hun paard aan de slager verkopen hoor omdat die afgeschreven is en zo er nog wat centjes voor kunnen vangen.

Niet dat ik goed praat want het is misselijkmakend dat het zo gedumpt word maar ik denk niet dat je dit met al die andere mishandelingen kan vergelijken waar een paard gewoon word mishandeld/vermoord in een wei.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:51

ja dat bedoelde ik ook de aanschaf is zo gedaan
maar de dierenarts en dergelijke dat kan af en toe duur worden en dat hebben sommige mensen er niet meer voor over

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:52

Karnat schreef:
Dat men de resten heeft gedumpt is idd wel erg maar waarschijnlijk is het gewoon een illegale slachting geweest.

En ondanks dat het allemaal zo zielig is hoor je niemand over die andere miljoenen beesten die geslacht worden voor productiedoeleinden en dat alleen omdat het legaal is. Vraag me toch af hoeveel van de mensen die hier reageren geen vlees of vis eten. Er zijn ook zat mensen die hun paard aan de slager verkopen hoor omdat die afgeschreven is en zo er nog wat centjes voor kunnen vangen.

Niet dat ik goed praat want het is misselijkmakend dat het zo gedumpt word maar ik denk niet dat je dit met al die andere mishandelingen kan vergelijken waar een paard gewoon word mishandeld/vermoord in een wei.

Maargoed, wat vind jij erger, dat je bloedeigen paard bv geslacht word, of een koe?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:56

Hallo allemaal,

Ik wil niet vervelend doen, maar er is een dier geslacht terwijl dat overal gebeurd.
Kalfjes worden na drie dagen naar een mesterij gebracht en mogen dan met zijn zessen in een hokkie staan, worden hun leven wat een half jaar duurt op een ijzerarm dieet gehouden waarvan sommigen zo aan de diarree gaan dat ze eraan overlijden aangezien dit dier ruwvoer nodig heeft en ijzer maar van ijzerarm eten blijft het vlees lekker rose. (blank kalfsvlees)
Komen nooit buiten en zuigen op elkaars testikels en vulva en oren omdat die dieren zuigbehoefte hebben en slaan met hun tong heen en weer uit verveling.
Hun mama,s zijn inmiddels alweer via k.i gedekt voor de volgende melkronde, tijdens de dracht word er vrolijk doorgemolken en dan vinden we het gek dat ze melkziekte krijgen.
Er is een veulen geslacht, da,s erg maar besef goed dat elke dag je lapje vlees gewoon een ordinair stukje lijk is van een beest dat geen tof leven heeft gehad.....................
Misschien maak ik mensen boos, maar ben bang dat ik weet waarover ik het heb.
Lisa

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:57

Oja dan nog een tip.........boycotten die Salami *LOL*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:02

Nimmedor schreef:
Maargoed, wat vind jij erger, dat je bloedeigen paard bv geslacht word, of een koe?

Wat een vergelijking! Mijn bloedeigen paard wordt niet geslacht, die krijgt een spuitje. En een koe is ook een heel aandoenlijk dier, met een eigen character. Als ik dagelijks veel met koeien zou omgaan, dan zou ik er ook moeite mee hebben om er een weg te brengen.

Ik denk dat er een heleboel mensen acuut vegetarisch zouden worden als ze zelf zouden moeten slachten....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:06

Het gebeurd zo vaak, dat er (hengst)veulens geslacht worden, en dat is niet alleen bij shetlanders! Belgische trekpaardveulens gaan ook vaak direct de vleesindustrie in.
En de hengstenhouder waar ik mijn pony heb laten dekken verwachtte dit jaar dus een New Forest veulen. Als het een hengstveulen zou zijn zou hij hem ook zelf slachten (in Belgie is dat makkelijker) en in de diepvries doen, hij ging er niet mee leuren en er geld op toe geven. Diepvries vol vlees is natuurlijk ook geld waard.
Tja, en deze mensen zouden het veulen ook zelf naar het slachhuis kunnen doen voor hun eigen diepvries....alleen denk ik dan ook dat de kosten hoger zijn dan het vlees wat eraf komt waard is. Daarom zal zo'n beestje wel illegaal geslacht zijn.
Ik zie het probleem er niet van in, er worden zoveel beesten voor het vlees geboren, dus waarom paarden niet? Alleen maar omdat we daar een band mee hebben? Ik sla in ieder geval een paardenbiefstukje op mijn bord niet af!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:09

Cassidy schreef:
Wat een vergelijking! Mijn bloedeigen paard wordt niet geslacht, die krijgt een spuitje. En een koe is ook een heel aandoenlijk dier, met een eigen character. Als ik dagelijks veel met koeien zou omgaan, dan zou ik er ook moeite mee hebben om er een weg te brengen.

Ik denk dat er een heleboel mensen acuut vegetarisch zouden worden als ze zelf zouden moeten slachten....

Geslacht of een spuitje, wat maakt dat uit? Dood gaan ze bij allebei, en bij de slacht hebben ze tenminste nog nut.
In mijn paard haar paspoort staat dat ze voor eventuele consumptie is. Als er iets met haar gebeurd is het dus de slacht.

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:13

ziek gewoon!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:17

geen woorden voor! zieke mensen die dit doen Boos!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:33

Bah, Bah! Verdrietig

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:50

Oh my god!!! Huilen
Dit is echt te ziek voor woorden!!!!! Boos!
Wie doet nou zoiets??

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:52

Dit is vlak bij mij in de buurt, niet te geloven tegenwoordig kun je je eigen paard of pony, of terwijl je veulen, meer veilig ergens neerzetten.
Ik vind dit walgelijk wat mensen doen... ikhad dit nog niet gehoord maar nu ik het lees schrik ik ervan, vreselijk wat ze dit veulentje hebben aangedaan.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:58

Dat geloof je toch niet? Het liefste zou ik die mensen eigenhandig allemaal @#$%*^%$><*^$@# Stoom uit je oren Lips are sealed
Bahbah, echt niet te geloven ..

Stoom uit je oren Lips are sealed

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:02

Sneu hoor, vind dit echt niet leuk.
Bah

Stoom uit je oren Lips are sealed Misselijk

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:03

Arm ding..

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:13

Nimmedor schreef:

Valt niet echt te verglijken vind ik!

Je kunt ook heel veel om koeien geven en dan is dat natuurlijk ook echt heel erg!!

Zelf vind ik het egt verschrikkelijk ziek!!!!De foto durf ik niet te bekijken!!

Maar ik verzorg dus paarden en daar staan ook koeien de stiertjes gaan weg en de koeien blijven(melk bedrijf) Ik heb er dan ook echt geen behoefte aan om te zien dat die stieren weg gaan!!Maar voor elk dier waarmee je een band hebt is zoiets natuurlijk verschrikkelijk!!

Elke dag komen er ook van die wagens langs als ik naar sgool fiets moet varkens en kippen echt zielig vind ik dat!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:14

is dit soms mode? een nieuwe trend? of een rage?
ik kan tegenwoordig mijn kont niet keren of ik lees weer zo gruwelijk bericht.
wat is dit nu weer voor een idioterie.
echt ziekelijk, ik word er misselijk van en als ik dat stelletje kneuzen (beter gezegd pisvlekken) in mijn handen krijgt oehw dan zullen ze het berauwen.
deze onzin moet nu afgelopen zijn, ik zal hun kop er even afsnijden, lichaam ontvellen en ergens in een weiland dumpen, nou dan staat nederland op zijn kop. maar ach dan gaat het om een mens he, dat is erg, maar is het slachtoffer in kwestie een dier die zich niet kan verzetten nou dan is het normaal en wordt er net gedaan of er niets aan de hand is.
ik wordt er doodziek van, dit moet afgelopen zijn. Boos!

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:28

highspirited schreef:
is dit soms mode? een nieuwe trend? of een rage?
ik kan tegenwoordig mijn kont niet keren of ik lees weer zo gruwelijk bericht.
wat is dit nu weer voor een idioterie.
echt ziekelijk, ik word er misselijk van en als ik dat stelletje kneuzen (beter gezegd pisvlekken) in mijn handen krijgt oehw dan zullen ze het berauwen.
deze onzin moet nu afgelopen zijn, ik zal hun kop er even afsnijden, lichaam ontvellen en ergens in een weiland dumpen, nou dan staat nederland op zijn kop. maar ach dan gaat het om een mens he, dat is erg, maar is het slachtoffer in kwestie een dier die zich niet kan verzetten nou dan is het normaal en wordt er net gedaan of er niets aan de hand is.
ik wordt er doodziek van, dit moet afgelopen zijn. Boos!

Nou weet jij een oplossing dan dat het stopt? tegenwoordig word het alleen maar erger en wat doe je eraan niks? want het gaat toch door, was het maar zo dat je er wat aan kon doen!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:00

ik heb erg geen woorden voor. maar wie doet nou zo iets

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:22

Faniek schreef:
http://www.destentor.nl/
De Stentor

Wezep/Hattem - Hoofd en vacht van een half jaar oud pony-veulen zijn, tezamen met botten en 'niet-eetbaredelen', dinsdagmiddag gevonden op een parkeerplaats aan de Heesenweg aan de A50 nabij Wezep/Hattem.