Opvang zoekt adres voor afgedankte paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:11

ik vind dat die stichting heel goed werk verricht, wat zouden mensen met hun paarden doen als er geen paardenstichtingen waren? Gewoon meteen naar de slacht? Ik vind het juist goed dat die dieren nog een kans krijgen en herplaatst kunnen worden.. Net als met dierenasiels.. Wij hebben pas geleden een hond van 12 jaar uit het asiel gehaalt om het die nog een paar mooie laatste dagen te geven, ik ben blij dat het dus met paarden ook zo kan! OK dan! En wat dan nog als de oude eigenaren zo maar gemakkelijk van hun paard afkomen, het gaat toch om het paard? Scheve mond

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 08:25

ja.het is wel typisch,dat het voor honden en katten een algemeen geacepteerd iets is,en voor paarden niet!
voor hond of kat betaal je ook .als je hem mee naar uis neemt.
en dan blijft hij off. ook van het asiel.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:14

het gaat niet om de stichtingen het gaat mij om de mentaliteit van de mensen. kippetjes die niet meer leggen gaan ook naar de slacht. konijntjes gaan ook naar een asiel en dan hup naar de dierenwinkel jong konijntje.zo kan je bezig blijven. er zou een systeem moeten zijn dat mensen meer verantwoording tegen over derden zouden moeten hebben wat ze met al hun "versleten" beesten doen. Dan heb ik het niet over de manier van houden maar gewoon registratie wanneer een dier van eigenaar of adres wisselt voor vast. Dit dan niet alleen voor dieren maar bijvoorbeeld ook voor autoonderdelen wasmachines enz. Zoals ik al zij wegwerpmaatschappij. by the way mijn konijntjes komen ook uit een asiel en mijn kippetjes uit de legbatterij Haha! en zodoende dragen de stichtingen op hun manier er ook aan bij dat dit allemaal in stand wordt gehouden en vandaar een stichting voor onze wegwerpmaatschappij erbij.
ik heb het niet over het feit of ze goed of slecht zijn.

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:04

Ik ben een beetje verbaasd over hoe eenvoudig mensen hun paard afdanken en hoe sommige hier over denken (gewoon naar de slacht brengen), het zijn nog wel levende dieren hoor! Zou mooi worden als het deze kant op gaat, hebben we meteen een oplossing voor de vergrijzing, mensen die te oud worden voor zelfstandig wonen en nog geen plaats in een bejaardentehuis hebben en te duur in levensonderhoud, gewoon even langs de dokter en een spuitje geven, probleem opgelost Tell me the difference.

Wij hebben ook hier zo'n paard staan, toevallig ook de naamdrager. Artrose en hoefkatrol (10 jaar oud), hij is ook nog eens ruin dus mee fokken wordt lastig (ookal kon dit, niet verstandig met deze afwijkingen). Hij mag alleen nog recreatief gebruikt worden. Nadat de verzekering hem geaccepteerd had, konden wij hem terugkopen voor 800 € (anders de slacht), geen moment over getwijfeld. Er waren zelfs mensen in onze omgeving die nog 1000 tot 2000 € voor hem boden (voor recreatie of op een manege), geen haar op mijn hoofd die erover peinst. Hij staat lekker op stal hier (kost ook geld), en ben van mening dat als je de verantwoording neemt om een paard te kopen, ben je er ook verantwoordelijk voor tot het einde! Nu loop ik iedere dag langs een tevreden koppie en maakt mij ook blij. Leuke bijkomstigheid, wat doe je toch met een ruin van 10 jaar die alleen recreatief bereden mag worden? Is nu een prima gezelschapspaard overdag buiten voor de jonge hengsten, sommige merries en zelfs de veulens (!)

Ik vind dat mensen voordat ze een beslissing nemen ook de verantwoordelijkheid moeten nemen. Wat hebben we over 10 jaar, het baby opvanghuis? voor ouders die een kind hebben genomen en toch spijt hebben? Ik vind dit soort initiatieven super, alleen jammer dat in deze tijden weinig mensen het geld of de mogelijkheden hebben om zo'n paard een goed tehuis te bieden.

Niki76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:18

Ik vind dit een heel goed initiatief en hoop dat er binnenkort bij ons in Belgie iets gelijkaardigs zal bestaan. Keep up the good work!!!

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:17

wat zonde dat die mensen hun paarden op zo'n manier weg doen...
bij mij is het best in de buurt...(iig niet echt ver weg:))
hoop dat ze voor alle paardjes wat kunnen vinden!!
zou zelf ook wel willen helpen!

Niki76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:45

Over welke stichting gaat het hier eigenlijk, waar is ze gelegen en zoeken ze nog een thuis voor bepaalde paarden???
Groetjes

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:26

Niki76 schreef:
Over welke stichting gaat het hier eigenlijk, waar is ze gelegen en zoeken ze nog een thuis voor bepaalde paarden???
Groetjes

www.paardenopvang.com

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:28

Aan Niki76, U mag mij altijd kontakteren, morgen ga ik trachten om Bateur een pleeggezin te bezorgen, als U kijkt bij www.kempischeregionale.com, verdwenen paarden, paardenopvang, zie je steeds welke paarden in Belgie een pleeggezin zoeken, ik doe dit volledig belangloos, en indien U zich kandidaat wilt stellen, ik ben altijd heel blij met pleeggezinnen, op dit ogenblik zijn er nog paarden die een thuis zoeken, in Belgie ben ik reeds van 1995 aktief.

Niki76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:35

Aan Adri,
Ik heb een mailtje gestuurd om me kandidaat te stellen. Hoop dat ik snel iets van je hoor...
Greetz

Niki76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:39

Jongens, ik heb gisteren met Adri gebeld en ze was toch zo lief. Door haar heb ik besloten zelf ook een plaatsingsdienst voor paarden te beginnen.
Je vindt de gegevens op http://groups.yahoo.com/group/Paardenhulp.
Hopelijk zie ik jullie daar snel...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:48

Het asiel in Almere heeft ook een paar paarden staan, wat daar het verhaal achter is weet ik niet. Maar het kan dus wel. Ze hebben een aantal stallen en een paar weides.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:13

goed initiatief!

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:14

Niki76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:19

Heb net geprobeerd, als je de link van hierboven aanklikt gaat het niet, maar als je zelf "Adress" invult met http://groups.yahoo.com/group/paardenhulp dan gaat het wel... Raar he???Laten jullie weten hoe het vlot? Alvast bedankt,

Niki

Niki76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:35

Als jullie misschien sites e.d. weten waar ik mijn link kan zetten mag je die altijd doorgeven. Alle tips, inof enz zijn ook altijd welkom.
Groetjes,

Niki

Niki76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:59