'Mijn paard was makkelijke prooi voor dader'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:10

TamBrav schreef:
Hoffieeeh het paard stond nog maar sinds een week ofzo dag en nacht buiten. Ze stonden eerst bij de boerderij en werden toen nog elke nacht binnengezet. Ze stonden nog maar een paar dagen in dat andere weiland.
Mensen wonen bij mij in het dorp vandaar dat ik dit weet.

Oww, ik snap het Lachen

wenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:12

oh wat erg vind dat so aso he dat mensen dat doen begrijp dat echt niet zulke mooie dieren grrrrrrrrr ze moeten eens normaal doen

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:00

Ik ben gewoon blij dat het goed is afgelopen
waarom bestaan er mensen die zo iets doen
je doet dat tochg niet die mensen die dat doen
zijn wel erg gek ik ben er gewoon boos om Boos!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:02

wat bedoelen ze eigenlijk met de tekst okej ik snap hetw elk en het is heel sneu enzo maar er staat dat de veulen 4 maanden is maar er staat ook ongeboren jong :S:S

Hertogin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:48

houdt het dan nooit op!!! Boos! maar goed dat dit paard er weer bovenop is gekomen en dat zn veulen nix mankeerd!!

xxx

STOP DIERENMISHANDELING!!

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:38

Hertogin schreef:
houdt het dan nooit op!!! Boos! maar goed dat dit paard er weer bovenop is gekomen en dat zn veulen nix mankeerd!!

xxx

STOP DIERENMISHANDELING!!

daar ben ik het helemaal mee eens.
stel je ook voor dat de merrie was overleden, dan heeft dat veulen wat er nu bijloopt niets meer aan zijn moeder.
het is dan al wel 4 maanden maar toch, mensen denken tegenwoordig niet meer na! ik heb ook 2 merries en ik moet er niet aan denken...
als ik ze tegenkom dan zijn ze de mijne!
(ookal mag je ze niet verrot slaan, ik denk dat ik me op zo´n moment niet in kan houden.... WIE WEL?????? Boos! )

tazzia01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:37

ik voind dit egt zop egr he hoe mensuh dat kunnuh doen
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Heike schreef:
http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.htm ... %2C00.html
Dagblad van het Noorden

houwerzijl - Jacob Jongsma uit Houwerzijl schrok zich naar toen hij gisteren zijn drachtige paard Petra bebloed aantrof in zijn wei in Oldehove. Over de rechterborst van het dier zag de boer een snee van dertig centimeter lang en circa vijftien centimeter diep, waarschijnlijk met een mes aangebracht.

..............................................................................

Momenteel ligt het Friese paard bij haar vier maanden oude veulentje te rusten in haar stal in Houwerzijl. De wond is gehecht. Volgens de arts komt het dier er waarschijnlijk weer bovenop en is het ongeboren jong door de snee niet in gevaar gebracht.

Moef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:41

Wat erg!!!! Wie doet er nou zoiets!!!!! Echt afschieten zulke mensen... of nee: precies hetzelfde aandoen!!!

korlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:25

ja, dat vind ik ook! maar gelukkig is het veulentje niet in gevaar gebracht! en komt de fries er weer helemaal bovenop! maar de dader! die schiet ik zo neer met een luchtbox

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:53

Dit is gewoon echt niet meer normaal.
Ik hoop dat het nooit bij ons zal gebeuren.
Heb zelf nu 2 pony's maar ik moet er niet aan denken maar gelukkig staan ze 's nachts op stal.

Gelukkig komt alles weer goed met het paard.

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:05

Wat heb je toch ook achtelijke mensen op de wereld lopen. Dit kan je ook geen mensen meer noemen. Ze zijn echt gewoon ziek in hun hoofd!! Boos!
Gelukkig komt alles weer goed met de merrie en is het ongeboren veulen ook niet in gevaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:08

15 cm diep Bloos! wat een pijn moet dat arme beest gehad hebben zeg, belachelijk dat er zulke debielen rondlopen op de wereld!
Gelukkig is er niks met het veulen gebeurd

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:48

schoften zijn het gewoon die zoiets doen!!!!
bahhh!! Boos!
ik word helemaal misselijk van zulke dingen..
ze zullen die mensen die dit doen eens open moete snijde...
kijken hoe ze dit zelf vinde!!:(
bahhhh

LittleFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:11

Waarom zijn er mensen die dat doen?? Gelukkig is er niks met het veulen gebeurd. Sorry, maar voor dat soort mensen die dat doen kan ik geen respect opbrengen. Je bent dan echt knetter..!!!

bartje4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:08

waarom richten mensen zich op deze manier af waarom ik snap dat gewoon niet waarom moet je iemands leven verpesten zo een beest heeft het al zwaar met ze veulen en dan doen je dit echt belachelijk zulke mensen hebben geen gevoel kijk als je hem dood wil hebben schiet hem dan gelijk dood maar ga niet met een mes er in lopen poeren want dat ik gewoon egt zielig als je dat dier zo laat lijden, bij die man moeten ze het zelfde doen als wat hij bij dat paard doet!!!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:36

Boos! Jezus, ik snap niet dat sommige mensen dat kunnen hoor. Ik vind het al erg als ik per ongeluk over een insect heenrijd met me fiets. Je moet wel echt harteloos zijn wil je zoiets kunnen doen. Ik WALG van die mensen. Boos!

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:58

EngelAngela schreef:
Een vriendin van me belde van de week op. Dr pony was getrapt tegen zijn borst. en er zat een grote vochtbult onder, wat ze daaraan moest doen. Nou spuit maar goed af, en dan breng ik wel een koelingsgel van de kliniek naar de pony. Dus ik kwam daar. Klopte er helemaal niets van de wond.. kon nooit een trap zijn geweest. Dus de da gebeld, laten komen. Was het waarschijnlijk een steekwond.. Zou ook kunnen komen door iets in de wei. Maar daar was niets te vinden. Dus we weten niets zeker.. maar als de politie dan zegt dat nog geen kilometer verderop ook een pony was mishandeld ga je toch ff nadenken...
Ik hoop dat deze merrie (van het berichtje) er weer helemaal bovenop komt. Winnetou(de pony) komt dat zeker wel weer. En die mensen die dit op hun geweten hebben... ze moeten branden in de HEL!

Zou ik de datum en de plaats kunnen krijgen wanneer dit was en waar (dit voor onze database van mishandelingen in Nederland) En inderdaad als er ergens een pony is mishandeld zijn er vaak meer in de buurt. HELAAS!!!!! Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:10

kword er echt gek van!!! zoiets gebeurd zo vaak!!! gelukkig is het goed afgelopen!! maar wie heeft de lol om zoiets te doen!! echt: ik begrijp die mensen nie!!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:54

DAT KAN TOCH NIET!!!
Stoom uit je oren als ik zo iemand tegenkom leeft die echt niet lang meer! }> Extreme duivel ~~}>
GROM wat is daar in godesnaam het nut van?!?

denxxxise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:08

echt te gek voor woorden ,,,,, Boos! Boos!

je bent gewoon bang om je paarden in de wei achter te laten ,,

jezus wat een gestoorde mensen ,,

groetjes denise Huilen Huilen [/b]

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:02

Hoe kómen ze erop Boos!

ZIEK!

Ik weet niet wat ik ervan moet zeggen Scheve mond
Gewoon WAL-GE-LIJK

Kir717

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:47

niet normaal wat is er met die lui die dat doen zeg
Verward

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:10

Idd, echt ziek. Gelukkig is het goed afgelopen zeg! Scheve mond

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:48

Ja dit is echt heel erg, gelukkig dat de merrie er weer bovenop komt, maar ik neem aan dat ze er wel een trauma aan over houd.

Het is net zo erg als dat er in muziekwijk (almere) een persoon rondrijdt die in een zwarte auto al 5 katten express heeft aangereden, bij 4 gevallen met dodelijke afloop. Waar gaat het heen met deze wereld?

Gelukkig hoef ik bij mijn paard minder bang te zijn dat zoiets gebeurd, ze is namelijk niet te benaderen in de wei. Je komt met goede bedoelingen al niet dichter bij dan 4 meter, dus met slechte al helemaal niet.

We zouden met zn alle oplossingen moeten verzinnen voor dit soort nare dingen, kan je niet een waakhond bij de paarden zetten? Een kennis van mij had een pitbull bij de paarden wonen, en terwijl er bij zijn buren zadels werden gestolen, durfde ze bij hem niet naar binnen. En idd geen halster om laten dan zijn ze veelste makkelijk te vangen. Bij mijn paard zou binnenhouden absoluut niet werken, want een stal is zo opengebroken en daar kan ze geen kant op, terwijl in de wei komen ze nooit in de buurt. Maar gelukkig leeft zij op het moment in frankrijk en daar komt het bijna niet voor.

Kimmy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:25

Ik ben blij dat het goed is gegaan Pling maar ik ook zon soort van mishandeling megemaakt bij mij verzorgpaard Boos! maar die mensen die zulke dingen doen moeten bij hun het zelfde geburen maar ergen geef jij paardjes maar en dikke knuffel groetjes kim Lovers