paard overleden door val tijdens olympische spelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:25

calypso1989 schreef:
dat heb je met belgen he Tong uitsteken :J

Sorry, dat vind ik geen humor

Hartstikke vervelend dat zoiets gebeurd! Het moet zo machtig mooi zijn om deel te nemen aan de OS en dan eindigt het zo....Sterkte!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:40

wat erg zeg het zal je maar gebeuren

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:03

Met elke sport heb je risico's. Tuurlijk wel heel erg dit.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:13

pevoco schreef:
Ik zie dat crossen ook niet zo zitten, en dan niet om het crossen maar om de vaste hindernissen. Weg met die troep Boos!

Met elke sport heb je risico's.. Stel dat een springpaard in de reling blijft hangen, stel dat hij uitglijd.. Alles is mogelijk. Ik vind het echt onzin dat eventing gevaarlijk is.

Stel dat een paard in wei staat, en een klap vol op zn been krijgt. Dan breekt hij ook een been.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:27

Jeetje wat vreselijk zeg!
En idd een ongeluk zit in een klein hoekje!
Dus mensen take care!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:54

maartjuh schreef:
Met elke sport heb je risico's.. Stel dat een springpaard in de reling blijft hangen, stel dat hij uitglijd.. Alles is mogelijk. Ik vind het echt onzin dat eventing gevaarlijk is.

Stel dat een paard in wei staat, en een klap vol op zn been krijgt. Dan breekt hij ook een been.

Dat is ook wel weer waar, maar die vaste hindernissen zijn toch wel gevaarlijker vind ik als gewoon springen e.d

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:06

Vreselijk wat er gebeurt is, ik zag het ook gebeuren, maar had toen ook niet door dat het zo ernstig was. Het paard stond meteen weer en liep ook meteen weer...

Het grote probleem met eventing is dat dit soort ongelukken voor het ookg van de camera gebeuren (maakt het overigens niet minder erg!). In alle takken van paardensport gebeuren ongelukken alleen gebeurt het in de dressuur bijvoorbeeld veel geniepiger en hoort men er nooit wat over. Of paarden overlijden niet meteen, maar worden dusdanig toegetakeld dat ze later alsnog overlijden of bij de slacht belanden.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:09

ah wel erg
zit je 4 jaar op de olympische spelen te trainen gebeurt er zoiets zijn heel je dromen kapot..... Heel veel sterkte voor de ruiter en ook voor het belgische team!!!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:16

het is wel super erg voor joris,we zien dit paardje en de ruiter namelijk geregeld bij ons op de wedstrijden. Verdrietig maar hierdoor mag men de eventing niet slecht maken. zulke dingen kunnen altijd gebeuren in elke sport!!! jammer dat het paardje zo aan zen einde moet komen maar ook voor joris en de eigenaar zal het geen makkelijke periode zijn.
ik wens hun in ieder geval veeeel sterkte want ze zullen het nodig hebben!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:17

Vreselijk en het moest er natuurlijk weer eens van komen....gevaarlijke tak van de paardensport! Bah! Boos!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:23

Ik heb het nu al 3 keer gezien op tv. op BBC was het dacht ik live toen kromp ik echt ineen toen ik het zag. maar ik was zo blij toen ik hoorde dat hij geopereerd was tot ik deze middag het nieuws zag en hoorde dat hij alsnog in de nacht was overleden. Zo triest.

Noucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:41

_Tanja_ schreef:
Dat is ook wel weer waar, maar die vaste hindernissen zijn toch wel gevaarlijker vind ik als gewoon springen e.d

Ik vind eerlijk gezegd gewoon springen zeker niet minder gevaarlijk dan dit...
Iemand die ik ken is zijn paard verloren omdat hij een balk eraf gegooid had, en die balk is op een of andere manier tussen zijn benen terechtgekomen en het paard stapte erop en viel..
En hij was echt niet de enige...
Dodelijke ongelukken kunnen gebeuren, en ik denk eerlijk gezegd dat het niet zoveel meer gebeurt in de eventing dan ergens anders hoor...
Ik heb iig al genoeg mensen gehoord wiens paard is omgekomen door een ongeluk op een buitenritje, op de wei, in de stal, op de trailer,....
Alles is gevaarlijk, en wil je geen risico's nemen kan je beter ook gewoon geen paard nemen imo.

Ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is, vooral voor de ruiter..
Hij zal zich wsl nu suf piekeren hoe hij het had kunnen voorkomen (zou ik iig toch doen) maar het is gebeurd en er is geen weg meer terug...

En het heeft imo ook geen nut om de sport te gaan afkraken..
Ik denk dat geen enkel ander paard het zo goed heeft als een eventing paard (denk aan de afwisseling, denk aan de hoge conditie die ze moeten hebben, en die ze dus alleen maar krijgen door een goede gezondheid, denk aan het feit dat bij elke eventingwedstrijd veterinaire keuringen gebeuren...) dus ook al was dit paard zijn leven misschien wat korter dan iedereen gehoopt had, het zal in ieder geval een goed leven geweest zijn!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:44

Vreselijk zeg om je paard op zo'n manier te verliezen. Scheve mond

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:02

Wat erg zeg, ik heb die val gelukkig niet gezien.
Op zo'n manier je paard verliezen is nooit leuk.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:03

Echt zielig Verdrietig

Ik hou sowiezo niet van eventing, van mij mogen ze het afschaffen!!

Er gebeuren zoooo vaak ongelukken, ook wel bij andere takken in de paardensport maargoed bij eventing gebeurd het zoooo vaak, jammer dat die paarden dat moeten meemaken...

Van mij mogen ze het echt verbieden!!!!

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:08

jeetje wat een overdreven reacties van iedereen, okee jammer voor paard en ruiter maar er gaan dagelijks tientallen paarden naar de slacht, en die ruiter was ook wel bekent met de risico's. en om dit soort gevallen eventing af te schaffen is helemaal belachelijk, leontien van Moorsel had met haar val ook haar benen wel kunnen breken, preekt er iemand over het afschaffen van wielrennen. ik durf te wedden dat er in verhouding meer ongelukken gebeuren in het verkeer dan met eventing!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:08

Oh man! Wat erg... Ik zou er kapot van zijn al dat met mijn paard zou gebeuren! Huilen

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:14

MRmichiel schreef:
jeetje wat een overdreven reacties van iedereen, okee jammer voor paard en ruiter maar er gaan dagelijks tientallen paarden naar de slacht, en die ruiter was ook wel bekent met de risico's. en om dit soort gevallen eventing af te schaffen is helemaal belachelijk, leontien van Moorsel had met haar val ook haar benen wel kunnen breken, preekt er iemand over het afschaffen van wielrennen. ik durf te wedden dat er in verhouding meer ongelukken gebeuren in het verkeer dan met eventing!

Aan het verkeer kun je niet veel doen, dat is nou eenmaal noodzakelijk...maar eventing niet!! Er kunnen anders heel wat ongeukken bespaard wordne zonder eventing...!!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:14

dat is het risico van die sport...
vind het zelf maar niks...
dan bedenken dat ik gister nog een stukje heb gekeken op de schotel daarvan...
gelukkig heb ik dat niet gezien Scheve mond

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:26

Morris schreef:
Blijkbaar de hindernis verkeerd genomen, door wie: juist ja de ruiter. Ik moet er toch niet aan denken, dat door mijn actie het paard wat zou overkomen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, het is gebeurd voor je het weet.

Je paard kan ook ten val komen tijdens het springen of zelfs tijdens het dressuur rijden.. En kan dan ook iets breken en misschien zelfs ingeslapen worden.. Moet je dan maar helemaal niet meer rijden om je paard te sparen.. Eventing is veilig, overal kunnen ongelukken gebeuren en dat er paarden bij komen te overlijden kan overal gebeuren.
Ik vind al die ophef over Eventing altijd een beetje jammer, ik ben een weekend wezen crossen bij Gert Boonzaaijer en ik heb mijn paard nog nooit zo enthausiast gehad als dat hij was tijdens de cross les, hij genoot er echt van!

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:27

Moreno schreef:
Aan het verkeer kun je niet veel doen, dat is nou eenmaal noodzakelijk...maar eventing niet!! Er kunnen anders heel wat ongeukken bespaard wordne zonder eventing...!!

niet alle verkeer is noodzakelijk, en als je het over verkeer hebt denkt niemand o wat gevaarlijk, bij eventing wel, terwijl verkeer veel gevaarlijker is.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:27

Moreno schreef:
Echt zielig Verdrietig

Ik hou sowiezo niet van eventing, van mij mogen ze het afschaffen!!

Er gebeuren zoooo vaak ongelukken, ook wel bij andere takken in de paardensport maargoed bij eventing gebeurd het zoooo vaak, jammer dat die paarden dat moeten meemaken...

Van mij mogen ze het echt verbieden!!!!

Zooooooooooooo vaak... Verward
Waar basseer je dat op..

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:04

De eigenaren van dit paard zijn bekenden van mij. Dit paard was TOP in conditie. Pure pech dat dit gebeurde, wat het niet minder erg maakt. Hij stootte zijn knie op die sprong waarbij er iets brak, daardoor viel hij!! Leed was dus al voor de val geleden. Over is 5 uur geopereerd, tijdens de operatie is besloten hem niet uit de narcose bij te laten komen. De hindernissen bij eventing zijn tegenwoordig niet vast meer! De helesport is onder deindruk van dit ongeval MAAR het is geen reden om weer te gaan roepen dat het een gevaarlijke sport is. Mijn merrie heeft internationaal eventing gelopen en is uit de sport gegaan omdat ze het zo leuk vond dat ze ging flippen in haar hoofd.
Lieve Over, Rust zacht!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:07

echt erg om zo je paard te verliezen!
maar om nou te roepen dat ze eventing moeten afschaffen
dat gaat mij ook te ver.
met gewoon springen hoor je ook verhalen met dodelijk afloopt (verkeerd neerkomen, uitglijden, balk tussen de benen )
in de wei, in de stal,trailer,of tijdens dressuur
maar idd ook tijdens eventing, alleen komt dat meer in het nieuws.
ik denk dat dit paard een gelukkiger leven heeft gehad dan de paardjes die op slachttransport gaan, of verwaarloosde dieren.
veel paarden worden zelf ook echt enthausiast van eventing.
al vind ik het voor de ruiter zelf en het hele team echt vreselijk, dit wens je zelfs je ergste vijand niet toe.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:13

Dit paard heeft zo'n mooi leven gehad! Elke dag op het land, super grote box en een ruiter die verzot op hem was! Het heeft hem nooit aan iets ontbroken. Er zijn heel wat paarden die dat niet hebben meegemaakt en ook gaan. Dit paard was gek op crossen!