Hobbyboer (74) verwaarloost bijna 300 dieren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:58

Urieltje schreef:
Wat een achterlijke vent! heeft ie niets beters te doen ofzo!
dan de paarden verwaarlozen ! dan ben je egt ziek in je hoofd!!
hoop dat ie levenslang krijg! zijn verdiende straf!
kusjes

Hij had geen paarden , dus niet beginnen te schelden, voor je weet waarom te schelden.
Mensen denk toch eerst eens na, en lees alle factoren en ga dan je eigen na en dan is het tijd om te reageren.
Niet als een kip zonder kop. Levenslang, weet je wel wat je zegt.

dani1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:08

dan ben je toch niet lekker in de kop (sorry voor de uitdrukking) als je zoveel dieren verwaarloost Boos! Boos! Boos!
groetjes danielle

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 07:33

Het lukt dus nog steeds niet om verder te denken hoe en waarom zoiets gebeurt. Denken, ik weet het , dat doet zeer, maar probeer. Zoiets ontstaat niet in twee weken.

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 07:44

Vergis je niet ik ben echt begaan met die dieren, maar die man heeft ook rechten. Ik ben geen advocaat , maar ik ken situaties waar deze problemen ontstaan. Iedereen in zijn omgeving die hem kent of zo moet in zijn eigen "ik" kijken , hoever ze nalatig zijn geweest is hulp zoeken. Je moet altijd voor ogen zien dat jou hetzelfde kan overkomen. Spring nu niet direct op, Je kunt b.v. ziek worden en alleen wonen, dan is het fijn dat iemand voor je inspringt. Mijn grootste zorg is altijd , dat als ik een ongeluk krijg, dat er iemand mijn dieren even verzorgt. Dat wil niet zeggen dat ik geen dieren zou mogen hebben, vind ik. Zelf ben ik ook aan het minderen. Van de schapen gaan er zeker een 15 weg, van de paarden zijn er al twee weg en van de pony's vorig jaar zeven. Ik moet wel , want de eigenaar van een stel pony's en schapen geeft geen voergeld, dus ik moet alles zelf betalen. Ik ga bij mensen in huis poetsen en tuinen bijhouden om dat allemaal te betalen. Mijn invalide uitkering is maar heel klein. Zou ik daarom b.v. geen dieren mogen houden en daar liefde van krijgen. Denken mensen, denken voor je iets zegt.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:21

Zulke mensen moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Het is een man van 74 die misschien wel helemaal niet meer zo goed bij de tijd is, en wellicht een eenzame ziel die verder kind noch kraai heeft. Dan sluipt dat er ongemerkt in.
Ik kan er ook heel erg kwaad om worden, maar bedenk wel dat die man misschien wel met de allerbeste bedoelingen zijn dieren gehouden heeft! MAar vanwege zijn eigen persoonlijke omstandigheden is het geworden tot wat het is.

Wel vind ik dat als de man al eerder is betrapt op dierenleed, er intensiever had moeten worden gecontroleerd door de DB en politie.

korlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:13

wat sneu dat die dieren verwaarloosd worden, maar 1 ding was wel gelukkig: ze kregen eten en drinken. anders was iedereen nu niet meer in leven. maar toch het is beter dat ze opgevangen zijn. ja of ze blijven dus bij die eigenaar. maar dat denk ik niet.

greetzza KoRlIn :)

scandellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:18

Ik snap best wat je bedoelt Marije, maar als die man bijvoorbeeld in geld nood kwam te zitten, of dat hij ziek werd, dan kon hij toch een advertentie plaatsen om z'n dieren een kans bij een ander lieflijk persoon, ik bedoel hij weet dan toch, dat hij er niet meer voor kan zorgen, en geen liefde kan geven? Dan kan die liefde toch beter bij andere mensen gegeven worden, dan heeft hij pas het beste beentje voor met de dieren.. ja toch?! Ze kregen eten en drinken, ben ik super blij om, maar als ze zo ongeveer een meter in de strond staan.. kunnen ze ook ziek worden door bacterieen enz, en dan alsnog dood gaan...

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:49

Zoiets groeit heel langzaam, dat valt zo iemand niet op. Daarom had de dierenbescherming nooit zo lang mogen wachten om eens te gaan kijken. Ook zijn omgeving mocht wat eerder hebben gesproken. Waarom wachten ze altijd zo lang , dat de boel escaleerd en de hele boel weer een mediading wordt. Vinden ze dat leuk? Sensatie, daar doen het er veel voor.
Die man ziet dat niet, dat het vuil is. Als het regelmatig schoongemaakt wordt dan zien ze het wel, het verschil. 100 kippen is erg veel voor een man alleen, als hij de eieren kan verkopen begrijp ik dat aantal. 70 konijnen, als je ze niet uit elkaar haald zijn dat er zo 200. Op die manier groeit een aantal veel te snel. Daar moeten de omgeving of dierenbescherming paal en perk aan stellen. Als ze hem zeggen, 5 kippen, twee konijnen, een of twee honden en geen eenden, want die maken er heel snel een vieze bedoeling van en een paar cavia's, gewoon alleen als gezelschap is het leefbaar voor hem en voor de dieren. De dierenbescherming moet dan ook regelmatig even binnenspringen om te kijken of hij hulp nodig heeft. Niet zozeer als controle, maar gezonde interesse. Dan zal hij de hulp ook wel aanvaarden.

Saskia31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:05

Als ik zou merken dat zoiets gebeurde in mijn omgeving zou ik direct naar de dierenbescherming stappen en aangifte doen bij de politie. Dat zou iedereen moeten doen, dat zou het nooit zou ver kunnen komen.

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:27

Kompleet met je eens Saskia, als iedereen nu eens zo verstandig was. Als je de personen kent, misschien kun je dan iets doen. Met de vinger wijzen is gemakkelijk, maar iets doen, dat doen er maar weinig.