Hengstenhouder Brummen veroordeeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WoodyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:04

'T is allemaal wel heel vervelend en traumatisch wat er is gebeurd maar je moet ook niet overal ineens spoken gaan zien. Heus niet alle ouwe kereltjes willen dat soort dingen en die angsten worden hier nu wel een beetje gecreërd met z'n allen.
Ik ben het er volledig mee eens dat iedereen alert moet zijn als zich iets verdachts voordoet alleen er gaan in dit wereldje al zoveel roddels rond en ik denk dat je het er op deze manier in iedergeval niet gezelliger op maakt, misschien niet eens veiliger omdat het dan misschien wel nog stiekemer gaat gebeuren.

Wat er denk ik te weinig gebeurt tegenwoordig is dat ouders gewoon betrokken zijn bij wat hun kinderen doen. Gewoon als je kind naar zo'n stal toe gaat maak je even kennis met de mensen, wat je nu zaait is dat mensen dat ook gaan doen, alleen dan uit achterdocht en dat vind ik verkeerd. Dat is toch de normaalste zaak van je leven dat je weet waar je kind uithangt en met wie?

Ik wens die 4 meisjes oprecht alle sterkte toe en hoop dat ze het stukje bij beetje kunnen verwerken maar ook hoop ik dat jullie niet je hele leven over je schouder lopen te kijken want er zijn er maar een paar en die hoef je niet zelf te zoeken dan leef je ook niet meer prettig.

Djeda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 07:49

Normaliter doe ik niet mee aan deze dingen maar hierover wil ik toch even wat kwijt.

Het verhaal van Pipo zit HEEEEEEEEEEL dicht bij de waarheid. Ik ken deze mensen. De hengstenhouder EN de meisjes. De meisjes hebben ZELF aangegeven in de rechtzaal ZELF begonnen te zijn met kussen...........de moeder heeft er een verhaal van gemaakt omdat zij vindt dat de hengstenhouder niet zn best genoeg heeft gedaan om hun merrie ster te krijgen op de keuring. Hij had dr zelf niet op door moeten gaan maar deze meisjes zijn NIET onschuldig. Sterker nog. Deze meisjes moeten nu zelf ook voorkomen. Dit verhaal heeft dus zeker 2 kanten.

Daarnaast moet ik ook vertellen dat die jonge meiden het heel interessant vinden om met een man om te gaan die op een 1 of andere manier veel paarden in hun omgeving hebben. Heb dr zelf dagelijks mee te maken. Jonge grietjes die de halve dag lopen te flirten met de eigenaar van onze pensionstal. Ziekelijk vindt ik t. Die meiden zien het als een spelletje maar vergeten dat er vaak nog een vriendin/vrouw is van de desbetreffende man die daar veel verdriet van kan hebben. Een man is nu eenmaal een man EN als een meisje zich op een presenteerblaadje aanbiedt.......?

Het is altijd jammer dat men afgaat op 1 kant van een verhaal.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:30

Zijn broers kunnen het wel over nemen maar hijzelf is natuurlijk persona non grata voor de rest van zijn leven! En terecht!

Trouwens, of je met geweld wordt aangerand/verkracht over dmv zachte dwang: het resultaat en het trauma blijft hetzelfde.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:49

Djeda schreef:
Een man is nu eenmaal een man EN als een meisje zich op een presenteerblaadje aanbiedt.......?

Mooie smoes is dat "sorry dat ik je heb verkracht, maar ik kan er ook niets aan doen dat ik een man ben Verward " Misselijk

Ik zeg ook niet dat al die meiden onschuldig zijn, maar AvM is wel verschrikkelijk dom als ie sex heeft met een minder jarig grietje. Of zij het nu wilde ja of nee, dat doet er niet toe. Hij had ook een vrouw/vriendin, toch? Dus waar was ie uberhaubt mee bezig dan??? Ik weet dat het misschien best een charmante man kan zijn voor sommige meiden/vrouwen, maar een viespeuk is hij zowiezo, of deze verhalen nu waar zijn of niet. En ik weet bijna zeker dat er een behoorlijke kern van waarheid in zit!
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 05-05-04 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:49

Ik heb bij deze bewuste man gewerkt een jaar lang. Ik weet wel zeker dat het gebeurt is zoals die meisjes vertellen.
Ik heb ook verschillende dingen meegemaakt met hem waar ik verder niet over in detail ga praten. Bovendien ken ik een heleboel mensen die veel in contact met hem zijn geweest en die kunnen ook nog wel een boekje over hem open doen!
Het bedrijf is inmiddels overgenomen door een neef van hem.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 12:45

Zoals ik al eerder heb beschreven is hier sprake van een niet gelijkwaaardige relatie. Hij was de baas en dan mogen zulke dingen niet gebeuren. Ook al bied een meisje zich aan. Hij moest beter weten.

Maar ik geloof best dat dat de zaak erg ingewikkeld maakt. Maar dat hij een man is...is natuurlijk geen reden.

Net zoals een leraar altijd fout is als hij een realtie begint me een student van hem. Ook al is het van beide kanten. De ouders kunnen toch een aanklacht indienen.

Ik weet niet precies hou oud deze meiden waren. Ook zij zijn niet geheel onschuldig geloof ik nu.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:41

al gaan ze naakt voor die man dansen als zij nee zeggen heeft hij zn poten thuis te houden.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:00

En wat als ze ja zeggen??? Die meiden moeten vast niet voor niets voorkomen!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:23

ben het niet met de meeste reakties eens. drie van de 4 meiden hebben hun verhaal in de rechtzaal ingetrokken. 1 moet er nu misschien zelf voorkomen. het vierde meidje was minderjarig en had aangegeven dat het allemaal niet zo erg was als ze eerder beweerde, dat hij inmiddels genoeg was gestraft.
waar dan die hoge straf vandaan komt? ik snap het niet.
volgens mij kun je beter iemand vermoorden, dan ben je na 5 jaar alweer vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:43

Djeda schreef:
. Een man is nu eenmaal een man EN als een meisje zich op een presenteerblaadje aanbiedt.......?

.

Dat is geen excuus natuurlijk om iemand te verkrachten. We leven niet meer in het oertijdperk waarin iedereen maar kan toegeven aan zijn oerdriften.

Djeda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:02

Ben het met Luxje eens.
Het feit dat 3 van de 4 meiden hun verhaal al ingetrokken hebben in de rechtzaal en de jongste beweerd dat het allemaal niet zo erg is als ze heeft doen overkomen en dat hij al genoeg gestraft is zegt al genoeg lijkt mij.
Zo onschuldig zijn die dames echt niet. Na wat ik gehoord heb van een hoop mensen hebben ze in Brummen en omstreken niet echt veel vrienden meer de dames.
Denk dat het een hele vervelende les is voor beide partijen.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:52

Tja, voor beide partijen dan! Wie zijn kont verbrandt moet op de blaren zitten.

Toch AvM is hier de volwassene, dan wordt je geacht door de rechter het beter te weten, en dat zou ook zo moeten.

Jong jong

Blister

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 02:14

Jammer dat jullie hier zijn initialen op bokt zetten , Ik heb hem goed gekend maar heb hem een paar jaar niet meer gezien.Kreeg een grote schok toen ik dit allemaal las. Ik geloof er niks van hij heeft wat hij altijd heeft gewild nl zijn hengsten en eigen bedrijf dus ik denk niet dat hij dat in de waagschaal zet voor een paar meiden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 07:18

Djeda schreef:
de moeder heeft er een verhaal van gemaakt omdat zij vindt dat de hengstenhouder niet zn best genoeg heeft gedaan om hun merrie ster te krijgen op de keuring.

Dit is pure kletskoek, de merrie is zelfs Nederlands kampioen geworden in haar rubriek en heeft het sterpredikaat met gemak gehaald.
Heb geen flauw idee waar je dit vandaan haalt Verward
Ik heb de rechtzaak gevolgd, incl. alle verklaringen en ben er van overtuigd dat de meisjes niet zomaar een verhaal hebben ophangen.
Er is nl. genoeg bewijs, ook kwa sporen en medische verklaringen.

Hertogin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:34

wat een viezerd echt smerig!!! laat hem levenslang krijgen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:03

Ik ben blij dat het "volksgericht" anno heden niet meer bestaat, gelet op de door diverse personen geplaatste ongenuanceerde reacties.

Sommige reacties zijn zelfs als strafbare feiten te duiden.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:57

Heb de rechtzaak niet gevolgd maar heb wel uit héle verschillende hoeken altijd dezelfde verhalen omtrent de heer AvM gehoord! Strafbare feiten vind ik wel erg overdreven Pipo. Waar doel je dan precies op? Dat er gesuggereerd wordt dat hij schuldig is aan de ontucht/verkrachtingen? De rechter vind dat blijkbaar ook, dus van suggereren is geen sprake! De uitspraak is immers gedaan! Hij is veroordeeld tot 2,5 jaar. Natuurlijk heeft hij de mogelijkheid om in beroep te gaan. Maar tot nu toe heeft de rechter bevonden dat er genoeg waarheid in de verhalen van de betrokken meisjes zit om hem tot 2,5 jaar cel te veroordelen! Van suggereren is dus geen sprake meer!

En al hebben er een paar van die meiden hun verhaal verzonnen, feit blijft dat deze "volwassen man" die gewoon samenwoont, zijn poten thuis moet houden van minderjarige meisjes! Ookal liggen ze poedelnaakt op een dienblad voor zijn neus!!!!!! Ik vind hem hier volkomen schuldig aan! Of die meiden nou meewerkte of niet!
Het betrof ook nog in een aantal gevallen een aanklacht wegens ontucht met misbruik van gezag, omdat hij de werkgever was! Weet niet in hoeverre al deze verhalen waar zijn natuurlijk, maar er blijft een heel naar luchtje aan deze zaak zitten!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:07

geloof mij, de verhalen zijn niet verzonnen. Ik ken een meisje dat daar eerst stage heeft gelopen, niets aan de hand. Maar toen ze na dr stage daar kwam op dr merrie te laten trainen ging t fout.
Zij was de eerste die er aangifte van deed en later bleek dat het al 5 jaar aan de gang was

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:48

Charos schreef:
wou eigenlijk net zoiets als joyce B typen, deze man heeft ze waarschijnlijk (dat weet ik natuurlijk niet) niet met geweld verkracht, maar meer met woorden zover gekregen.

ja maar zoieso dat doe je toch niet???

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:36

de ouderen generatie zal tegen zaak anders aankijken dan de jongere generatie.
Dat komt door levenservaring.
Te vaak zie ik jonge meiden, de rokjes nog korterder dan kort - of uitdagende boezem op dergelijke bedrijven komen. Of in hun woorden zinspelen op meer dan ze eigenlijk willen.
Gezien het beroep wat die man heeft, lijkt me dat de kat op het spek binden.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten. Hij is niet schoon te praten, maar ook de meisjes hebben een uitdagende positie aangenomen. Dat hadden ze dan ook beter niet kunnen doen.
We zullen zien wat de rechter verder beslist. Scheve mond